Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
JPitty schreef:Pffff.... Dat soort figuren moeten eigenlijk eens terug naar de rijschool denk ik dan. Want dat is wel een van de eerste dingen die je leert: als een bus binnen de bebouwde kom richting aangeeft en de halte wil verlaten, heeft die voorrang.
Lijkt trouwens sowieso wel een trend te zijn: mensen die menen dat verkeersregels niet voor hen gelden...
Nayomie schreef:JPitty schreef:Pffff.... Dat soort figuren moeten eigenlijk eens terug naar de rijschool denk ik dan. Want dat is wel een van de eerste dingen die je leert: als een bus binnen de bebouwde kom richting aangeeft en de halte wil verlaten, heeft die voorrang.
Lijkt trouwens sowieso wel een trend te zijn: mensen die menen dat verkeersregels niet voor hen gelden...
Ik denk heel eerlijk gezegd dat het grotendeels ook daadwerkelijk onwetendheid is. Wat niet gek is als veel mensen hun rijbewijs nu halen met een dagcursus. Kan goed uitpakken hoor dus is niet voor iedereen even slecht, maar de kans dat je bepaalde regels zoals het voorrang geven aan een bus binnen de bebouwde kom vergeet, is denk ik wel vrij reëel ten opzichte van echt leerwerk. Maar dat is een gokje wat ik doe. Ik mocht van mij rijinstructeur niet eens een dagcursus doen
verootjoo schreef:Nayomie schreef:Ik denk heel eerlijk gezegd dat het grotendeels ook daadwerkelijk onwetendheid is. Wat niet gek is als veel mensen hun rijbewijs nu halen met een dagcursus. Kan goed uitpakken hoor dus is niet voor iedereen even slecht, maar de kans dat je bepaalde regels zoals het voorrang geven aan een bus binnen de bebouwde kom vergeet, is denk ik wel vrij reëel ten opzichte van echt leerwerk. Maar dat is een gokje wat ik doe. Ik mocht van mij rijinstructeur niet eens een dagcursus doen
Ook met een dagcursus moet je toch gewoon theorie examen doen?
verootjoo schreef:Nayomie schreef:Ik denk heel eerlijk gezegd dat het grotendeels ook daadwerkelijk onwetendheid is. Wat niet gek is als veel mensen hun rijbewijs nu halen met een dagcursus. Kan goed uitpakken hoor dus is niet voor iedereen even slecht, maar de kans dat je bepaalde regels zoals het voorrang geven aan een bus binnen de bebouwde kom vergeet, is denk ik wel vrij reëel ten opzichte van echt leerwerk. Maar dat is een gokje wat ik doe. Ik mocht van mij rijinstructeur niet eens een dagcursus doen
Ook met een dagcursus moet je toch gewoon theorie examen doen?
Cer schreef:Ik heb ook wel eens naast een bus gezeten, die zn knipper uitzette (aan zette?) toen ik er al naast zat.. dat scheelde ook niks..
ik weet niet wie er dan voorrang heeft, maar ik kon met mijn auto niet over mn voorganger heen, zeg maar...