Ergernis in het verkeer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 21:40

Geen ergernis maar wel grappig... ik gebruik de ruitenwisser altijd om mijn koffie op te zetten. Ging donderdag bijna fout. Bij station Arnhem erop gezet en rustig naar de halte gereden. Mensen laten instappen en richting willemsplein gereden. Bij het verkeerslicht zag ik ineens mijn koffie staan.... passagiers keken wel raar op dat ik op de halte uitstapte om mijn koffie te pakken.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 21:43

Dat had ook anders kunnen aflopen, namelijk: *koffiebekertje vliegt weg als de wissers aangezet worden* "He, daar gaat mijn koffie"

Domino_2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 05:41

Exitium schreef:
Je kan je verlichting altijd handmatig doen, maar dan moet je wel handmatig je verlichting aanzetten dus, ook in het donker

Bij mijn vorige auto (Volvo) was het toch echt alleen de mistlampen die ik handmatig kon doen. De rest niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 08:52

Dat van die ruitenwissers snap ik ook niet hoor, kan ik mij ook aan irriteren.
Mijn man heeft het precies andersom, duurt heel lang voor hij ze aan zet, ook irritant kan ik je zeggen :+ dan zie je niks meer door de ramen heen van de regen, en omdat ik het zeg zet hij ze een keer aan _O-

Ik ben dus nu in Italië maar daar kan je je kapot irriteren aan het verkeer, wat een chaos daar!
Geen richtingaanwijzers, auto’s op de rijstrook parkeren terwijl er een parallelweg daarnaast is waar je kan parkeren.
Auto’s op de gekste plekken parkeren (overdwars op een zebrapad), deuren wijdopen laten staan zodat je er gewoon niet langs kan, telefoon in de handen is helemaal normaal hier, voorrang geven doen ze niet aan.
Hele egoïstische bestuurders die dus echt alleen maar rekening met hunzelf houden.
Ik ben blij dat ik hier alleen maar op vakantie ben :D

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 14:15

Ik had gisteren onder werk ook weer een vreselijk ergenis momentje...
Wil de bushalte verlaten met een gelede bus (18 meter) dus deur gaat dicht, knipperlicht gaat naar links (had al gezien 2 of 3 auto's en dan ruimte van heel wat meters, dan weer auto's) dus die eerste 2 of 3 auto's gaan en ik laat de bus, met knipperlicht aan naar links de rijbaan oprollen.

Wat doet die auto na de bestaande ruimte, juist ja, gas bij geven ipv remmen. Dus die man begint te claxoneren, ik claxoneer netjes terug :+

Wil die natuurlijk bij het volgende verkeerslicht verhaal komen halen...
Want hij kwam naast mij staan, raampje open en een hele tirade kwam er los. En ik moest mij aan de regels houden en ik zag toch dat hij eraan kwam, blablabla en een hoop gescheld. Ik heel rustig, dat ik binnen de bebouwde kom sta, waar het maar 50 is, ik mij netjes aan de regels hou. Toen werd ie nog kwader :+ want hij had breekbare dingen etc etc en waarom ik mij perse aan de regels moest houden want ik zag toch dat HIJ eraan kwam.... ik zo dien maar een klacht in, fijne dag....
Andere mensen begonnen te claxoneren omdat ie voor groen bleef staan :+

En het was niet de enige die dag, wel de enige die verhaal kwam halen :o

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 14:20

Huh? Jij hebt toch gewoon voorrang in de bebouwde kom? Dan is het toch al gewoon hoe het hoort? Bus voorrang in de bebouwde kom in zo'n geval? Hij wist het zelf nietbdus haha

Ik had het wel laatst buiten de bebouwde kom op 80km weg dat de bus niet 2 autos wilde wachten, maar hem voor die auto's gooide. Dat was niet tof om boven op de rem te moeten in die regen := aan de andere kant hebben wij een kruising waar de bussen altijd de bocht om moeten en die redden dat niet als er een auto op de hoek staat. Hoeveel mensen niet doorduwen daar, terwijl zij haaientanden hebben. Stel je voor dat je 5 seconde wacht zodat een bus een bocht kan maken...
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 02-10-22 14:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-22 14:22

Haha _O- Eerst zegt hij dat je je aan de regels dient te houden en vervolgens als hem dat niet uitkomt, dien je je niet aan de regels te houden, “ want alles voor meneer alleen op de wereld. “ _O-

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 14:27

Pffff.... Dat soort figuren moeten eigenlijk eens terug naar de rijschool denk ik dan. Want dat is wel een van de eerste dingen die je leert: als een bus binnen de bebouwde kom richting aangeeft en de halte wil verlaten, heeft die voorrang.

Lijkt trouwens sowieso wel een trend te zijn: mensen die menen dat verkeersregels niet voor hen gelden...

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 15:35

JPitty schreef:
Pffff.... Dat soort figuren moeten eigenlijk eens terug naar de rijschool denk ik dan. Want dat is wel een van de eerste dingen die je leert: als een bus binnen de bebouwde kom richting aangeeft en de halte wil verlaten, heeft die voorrang.

Lijkt trouwens sowieso wel een trend te zijn: mensen die menen dat verkeersregels niet voor hen gelden...

Ik denk heel eerlijk gezegd dat het grotendeels ook daadwerkelijk onwetendheid is. Wat niet gek is als veel mensen hun rijbewijs nu halen met een dagcursus. Kan goed uitpakken hoor dus is niet voor iedereen even slecht, maar de kans dat je bepaalde regels zoals het voorrang geven aan een bus binnen de bebouwde kom vergeet, is denk ik wel vrij reëel ten opzichte van echt leerwerk. Maar dat is een gokje wat ik doe. Ik mocht van mij rijinstructeur niet eens een dagcursus doen _O-

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 15:40

Nayomie schreef:
JPitty schreef:

Ik denk heel eerlijk gezegd dat het grotendeels ook daadwerkelijk onwetendheid is. Wat niet gek is als veel mensen hun rijbewijs nu halen met een dagcursus. Kan goed uitpakken hoor dus is niet voor iedereen even slecht, maar de kans dat je bepaalde regels zoals het voorrang geven aan een bus binnen de bebouwde kom vergeet, is denk ik wel vrij reëel ten opzichte van echt leerwerk. Maar dat is een gokje wat ik doe. Ik mocht van mij rijinstructeur niet eens een dagcursus doen _O-

Ook met een dagcursus moet je toch gewoon theorie examen doen? :=

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 15:42

Heel eerlijk gezegd: volgens mij zat er in mijn theorie-examen geen vraag over bussen die bij haltes (binnen of buiten de bebouwde kom) willen wegrijden...
Laatst bijgewerkt door JPitty op 02-10-22 15:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 15:43

Herkenbaar... ik heb er al eens eentje tegenaan gehad. Die probeerde door de bus heen te sturen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 15:53

JPitty schreef:
Heel eerlijk gezegd: volgens mij zat er in mijn theorie-examen geen vraag over bussen die bij haltes (binnen of buiten de bebouwde kom) willen wegrijden...

Misschien niet in de vragen, maar in het boek zeker wel.
18 jaar geleden iig, geen idee meer wat de vragen waren.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 15:57

verootjoo schreef:
Nayomie schreef:

Ik heb m'n rijbewijs destijds in twee weken gehaald, en daarbij moest je je theorie al hebben voor je überhaupt begon met lessen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-22 16:12

In het theorieboek komt het wel naar voren, maar ik heb het idee dat lang niet iedereen dat boek daadwerkelijk leest.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 16:18

Bus heeft voorrang in de bebouwde kom.
Sowieso is knuffelen meet een bus een slecht idee.
Tram en hulpdiensten voorlaten is ook wel slim om te doen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-22 16:23

Pas geleden reed ik op de rechterbaan van de haringvlietbrug. Kwam een hulpdienst aan met sirene en licht aan. Die moest dus helemaal afremmen, omdat er een aantal automobilisten pas begonnen te kijken om rechts in te voegen toen hij al vlak achter hen zat _-:(

Ik denk inderdaad overigens ook altijd “ Wat is slim om te doen, ook al heb ik wellicht voorrang… Ik leef graag langer dan vandaag “

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 16:28

Staat inderdaad in de theorieboeken en ook in de online theorie. Maar ik heb de indruk dat mensen die theorie snel weer vergeten zijn als ze dat roze pasje eenmaal hebben.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 16:41

Ik heb ook een spoedcursus gedaan tig jaar geleden en idd gewoon theorie.

En veel voorkomend, want ik reed de hele randstad door altijd, dus vaak genoeg jn de lessen ook gehad.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 21:39

Anne_GTI schreef:
Herkenbaar... ik heb er al eens eentje tegenaan gehad. Die probeerde door de bus heen te sturen.

En vanavond had ik er ook weer 1, scheelde ernstig weinig. Gisteren m'n collega nog geknuffeld met een auto...

Maar klopt, binnen de bebouwde kom heb je als bus voorrang :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 09:06

Ik moet zeggen dat dat echt een voordeel was van de spoedcursus en waar ik woon. Je zit heel veel in de auto en ziet echt alles wat je later tegen kan komen. Dus met instructeur in alle grote steden in de randstad geweest, bij het strand, platte land en meteen geleerd wat je doet als je kn de berm terecht komt met wielen en noem maar op. En dus ook minimaal 5 bussen per dag :')

Denk dat dat toch makkelijker is dan alleen op platteland lessen en af en toe een keer in de stad. Wij reden uren per dag en was altijd met 2 lessers, dus wisselde af. Dan kan je echt overal heen rijden haha. En je ziet zowat alles al een keer met iemand ernaast die in kan grijpen.

Maar waarom je zou willen testen bij een bus of je het wint, geen idee :')

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-22 12:24

Sowieso op de fiets, scooter oid tegen een auto win je het al niet. Dat velen toch het risico nemen om voorrang te eisen of je het nou hebt of niet hmm tja.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 12:35

Ik heb ook wel eens naast een bus gezeten, die zn knipper uitzette (aan zette?) toen ik er al naast zat.. dat scheelde ook niks..
ik weet niet wie er dan voorrang heeft, maar ik kon met mijn auto niet over mn voorganger heen, zeg maar... :+

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 13:52

verootjoo schreef:
Nayomie schreef:

Ik denk dat we langs elkaar heen praten, ik doelde namelijk op de theorie dagcursus. Dus paar uur met de groep leren en einde van de dag je theorie halen. Niet de spoedcursus in praktijk. :)

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 15:47

Cer schreef:
Ik heb ook wel eens naast een bus gezeten, die zn knipper uitzette (aan zette?) toen ik er al naast zat.. dat scheelde ook niks..
ik weet niet wie er dan voorrang heeft, maar ik kon met mijn auto niet over mn voorganger heen, zeg maar... :+

Oke, dat kan gebeuren. Niet alle chauffeurs kijken even fantastisch. Vandaag zelf met mn personenauto ook gehad in het dorp van mn ouders. Bus staat op de halte, geen knipperlicht aan naar rechts of links, maar ineens gooit die hem de baan op. Ja super irritant. Maar ook 'wij' op de bus hebben last van een dode hoek.