Post NL frustratie!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 17:05

-O- hier aargh grrrr. De vervanging van de door dhl gesloopte spullen. Er was iemand thuis de hele dag en in de woonkamer, dit keer even na 1400 een briefje in de bus met u was niet thuis, de bel doet het gewoon maar die is niet afgegaan vandaag -:(- en het pakket is naar dat ophaalpunt. Waar het niet is en waar ze alleen iemand voor 1200 hebben gezien van dhl -O- zucht weer bellen maar met de klantenservice.
Dit schiet toch niet op zo _-:(

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 17:22

Die ligt morgen voor 12 uur bij het afhaalpunt.
Duurt altijd een dag langer bij dhl. Dat staat er ook bij als je de track and trace opzoekt als het goed is.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 17:28

Nee dus, klantenservice heeft ook geen enkel idee waar het pakket nu is. Het is na de zogenaamde niet thuis scan (wel thuis maar bel dan lelijk woord aan) is het niet meer gescand. Nog bij een sorteercentrum, nog bij een pakketpunt waar het wel had moeten zijn. De niet thuis code klopt niet met de postcode dus tjsa zeg het maar waar het wel is. Maar dus al weer zogenaamd niet thuis terwijl er wel iemand thuis is en de deurbel het gewoon doet. -:(-

Froukje
Forever young

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 17:57

Ik weet niet hoor, maar het is logisch dat er nog geen scan gegeven is als de bezorger nog onderweg is.
Die volgende scan komt pas als hij zijn route klaar heeft en dat wordt op de zelfde dag écht niet op een afhaalpunt gebracht.
Die optie hebben we bij DHL namelijk niet.

Ik weet niet welke miscommunicatie er is geweest tussen jou en de klantenservice maar goede info heb je blijkbaar niet gehad.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 18:10

juval schreef:
heeft hier al iemand ervaring met Budbee?
Ik had gister iets bij bol besteld, en dat wordt dus kennelijk met Budbee bezorgd, die dienst kende ik nog niet.

positieve ervaring, leuk dat je de chauffeur kan tracken inderdaad, de minuten aftellen en zien waar hij rijdt. :) Pakketje was er rond 20.45. helemaal prima.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 18:11

Karuna, de wet van Murphy op jouw pakketje vrees ik :(

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 13:17

Goddank is dat pakket opgedoken en heel. Ook de inhoud is heel gelukkig

Maar }> ~~}> we hebben de post.nl bezorger die steeds beweerd dat ik niet thuis ben live kunnen betrappen samen met de buurman op een niet thuis bericht alweer van mij. :oo

De bus stopt terwijl de buurman net naar buiten komt. De bezorger stapt uit ziet de buurman en grabbelt wat in zijn bus drukt een pakket bij hem in handen want wij waren toch niet thuis. 8)7 Niet aangebeld, niet eens naar de voordeur gelopen niks. Ik stap de voordeur uit met de niet thuis melding voor mijn neus want ik had de bus zien stoppen en de bezorger trok wat witjes weg :+ oef -:(- toen ik het verhaal van de buurman hoorde en de bezorger daarop wat hakkelend toegaf dat hij idd nu niet aangebeld had.

En op mijn vraag alle vorige keren dat ik "niet thuis zou zijn" waarin ik thuis was en soms zelfs voor bezig was en in die tijd een niet thuis melding krijg en er geen bus in de straat is geweest werd hij erg rood en stotterig. De buurman ging vervolgens nog eens subtiel eroverheen dat niet iedereen een sprinter is en mensen soms onmogelijk binnen een halve seconde bij de deur kunnen zijn als er in ieder geval aangebeld wordt.

Nou ja hij zou een volgende keer wel "proberen" of er iemand was 8)7 maar wat mij verbaasd klacht op klacht op klacht en de pff piep piep doet nog steeds hetzelfde. Geen excuses niks :n -:(-

1 keer was ik er niet omdat ik toen bij de dokter zat en dat was alweer bijna een jaar geleden zelfs. Daarna op woensdagen en vrijdagen (zijn werkdag) alleen maar nietthuis meldingen terwijl ik er gewoon was. En ook het postpunt gek wordt van de man Gewoon grrr

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 13:21

wat goed dat jullie de bezorger hebben aangesproken! hopelijk verbetert het nu. En heel fijn dat je pakket terecht is.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 11:27

Geen klacht, maar in de nacht van zaterdag op zondag wat dingen besteld en de eerste daarvan wordt zojuist geleverd door PostNL :+

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 18:26

Exitium schreef:
Geen klacht, maar in de nacht van zaterdag op zondag wat dingen besteld en de eerste daarvan wordt zojuist geleverd door PostNL :+

Dat is snel.
Laat me raden, Bol.Com?
Volgens mij hebben die afspraken.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 19:03

Nope. Wel vijf bij Bol besteld maar die moeten nog komen, net als twee andere pakjes :+

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 20:28

Eerste slechte ervaring met Budbee hier. Via de site vanmorgen aangegeven dat ik thuis ben en dat ze aan mogen bellen. Check net de T&T om te kijken hoe laat ze precies komen, is het pakketje om kwart voor acht al 'bezorgd'. Stond dus voor de deur :')

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 20:54

Exitium schreef:
Nope. Wel vijf bij Bol besteld maar die moeten nog komen, net als twee andere pakjes :+

Dan heb ik verkeerd gegokt.

Hopelijk komt de rest ook snel.

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 21:01

Exitium schreef:
Eerste slechte ervaring met Budbee hier. Via de site vanmorgen aangegeven dat ik thuis ben en dat ze aan mogen bellen. Check net de T&T om te kijken hoe laat ze precies komen, is het pakketje om kwart voor acht al 'bezorgd'. Stond dus voor de deur :')

Budbee dumpt altijd bij de deur ookal geef ik aan dat ze moeten aanbellen. Er is vanaf de straat vrij zicht op de deur dus dat is niet handig.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 21:15

Same here, recht pad van een meter of vier van het trottoir naar de deur. Scheelt dat het al donker was, maar dan nog :x

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 04:07

Ik was wel heel tevreden over Budbee. Ik laat mijn bestellingen zoveel mogelijk op mijn werk leveren, maar de verzender had Budbee als bezorgdienst genomen. Probleem want bezorging in de avond en om 17 uur gaat alles dicht. De bezorger heeft me gebeld en we hebben samen een goede verstopplek afgesproken. Hij heeft 10 minuten met me aan de telefoon gehangen dus ik vond het goede service, al is het echt balen dat de afzender niet gewoon verzond via een reguliere dienst. DHL en de Post komen meerdere keren per dag bij ons leveren en DPD en GLS zijn er ook een paar keer per week.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 08:59

Hier de eerdere keren ook tevreden hoor, dit was de eerste keer dat het mis ging bij hen. Ik probeer altijd te bestellen als ik weet dat ik thuis ben. Werk deze week de hele week thuis, dus van 't weekend besteld zodat alles deze week binnendruppelt :)

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 11:33

Ik heb een pakket in de post.nl app staan waarvan de verzender het huisnummer verkeerd heeft genoteerd (volgens de app, ja slordig…). Daarom wilde ik het naar het afhaalpunt laten brengen zodat ik het zeker kan ontvangen. Normaal pas je dat zo aan in de app. Natuurlijk dit keer niet.
Afwachten het lukt om te bezorgen (vrees van niet) of dat retour of naar het afhaalpunt gaat.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 15:17

Alles is al binnen. Had vandaag PostNL met twee pakketjes, PostNL anderhalf uur later nog een keer met één pakketje (met drank, handtekening vereist, zal wel apart geleverd worden in dat geval vermoed ik) en vijf minuten daarna DHL met drie pakketjes :+

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 17:24

-O- nu is er een verzonder brief alweer spoorloos verdwenen. Dit keer aan mijn vader. Vorige week op de bus gedaan en nogsteeds niet bezorgd. Maar ook niet geretourneerd aan mij

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 10:00

DHL -:(- -:(- -:(-

Vorige week iets gekocht via marktplaats. De verkoper al meerdere malen gevraagd hetgeen vóór vrijdag op te sturen, zodat het het reguliere sorteerproces in kan want het servicepunt waar het naar toe moet is op maandag dicht. Verkoper stuurt het uiteindelijk vrijdag avond laat pas op, véél te laat om die dag nog meegenomen te worden door DHL. En waar ik al bang voor was is uitgekomen.....pakket is KWIJT! Gisteren DHL gebeld en er wordt een onderzoek gestart (geloof je het zelf..) hopelijk komt dat pakket nog boven water en anders is het dag €70..... volgende keer koop ik uitsluitend nog via kopersbescherming, want hier ben ik goed ziek van!

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 10:08

Wat is de laatste status van de track and trace?

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 10:13

Froukje schreef:
Wat is de laatste status van de track and trace?

"Opgehaald door de bezorger"

Is dus al helemaal aan het begin van het proces kwijt geraakt.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 11:10

Dan heb je best kans dat hij nog komt.
Hier gebeurde er na zaterdag ook niets en ineens lag hij woensdag op het afhaalpunt.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 11:19

zaterdag is blijkbaar voor pakketbezorgers een heel moeilijke dag om hun werk goed te doen. Misschien weekendkrachten??

Hier gister weer een klacht zowel bij postnl als bij de verzender ingediend voor het niet thuisbezorgen maar rechtstreeks naar het pakketpunt brengen van een bestelling. frustrerend! hopelijk helpt het.