[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 11:31

Wij hadden gister 3 kinderen op bezoek. Na een vraag van eentje zei de vader "Dat komt omdat zij geen kinderen hebben en dus wel tijd hebben iets voor zichzelf te doen." :D

Alles heeft voor- en nadelen. Kinderen ook maar dat mag je niet hardop zeggen.

Ze zijn gelukkig keurig opgevoed maar desondanks waren wij blij toen we weer met zn tweeën waren. Wat een rust!

fjordjes

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 13:15

Laatste paar dagen is mij een aantal keer gevraagd of ik getrouwd ben, kinderen heb etc. En steeds als ik zeg geen kinderen te hebben en dat ze ook niet komen krijg ik begripvolle reacties. Dat valt me dus mee tot nu toe.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 14:22

sanso schreef:
Ik ken meerdere mensen met spijt.
Een ervan (man) zit zo onder de duim dat ie net z’n tweede heeft :')

Dat vind ik erg! Ik ken denk ik niemand met spijt, maar een aantal vrienden van mijn vader zijn verbaasd dat zowel hij als mijn partner zoveel met ons kind onderneemt. Dagjes weg, bijvoorbeeld. Die hebben de baby- peutertijd als vreselijk ervaren terwijl mijn papski en partner zich kapot genieten.

1 vriend vertelde dat hij zijn kinderen pas echt leuk vond na de pubertijd.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 14:31

Ik mag diegene niet zo dus heb er weinig moeite mee. Wél heb ik veel medelijden met beide kinderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 14:37

Dat is dan toch ook gewoon wachten tot die het wel zat is en de scheiding aanvraagt...

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 14:47

Dat is dus echt mijn nachtmerrie hè :=
Dat je kerel supergraag een kind wil en jij eigenlijk niet, dat je dan uiteindelijk zwicht, hij er als het er eenmaal is achter komt dat hij het afschuwelijk vindt en hem peert. Zit je daar met je ongewenste kind...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 14:59

Ik heb wrl vriendinnen met kinderen die durven te zeggen dat ze het anders hadden gedaan als ze dit geweten hadden. Dat vind ik best stoer om te zeggen.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 15:41

Joolien schreef:
Ik heb wrl vriendinnen met kinderen die durven te zeggen dat ze het anders hadden gedaan als ze dit geweten hadden. Dat vind ik best stoer om te zeggen.

Ik ken ook een aantal die zeggen dat ze niet zeker weten of ze het weer zouden doen en mensen die het zonder eigenlijk ook wel heel fijn vonden zonder en het ook niet erg vonden als het nooit gelukt zou zijn.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 15:57

watchthesky schreef:
Dat is dus echt mijn nachtmerrie hè :=
Dat je kerel supergraag een kind wil en jij eigenlijk niet, dat je dan uiteindelijk zwicht, hij er als het er eenmaal is achter komt dat hij het afschuwelijk vindt en hem peert. Zit je daar met je ongewenste kind...

Ja dat lijkt me dus ook eng hè!

Niet dat ik verwacht dat mijn vriend bij me weggaat maar wel dat hij introverten-"alleen-tijd" nodig heeft (dat is nu namelijk al zo) en dat dat alleen maar meer gaat worden met een kind erbij :\ Zit je daarmee.

Ik las laatst dat mannen echt in grote getalen het krijgen / hebben van een kind gigantisch onderschatten. Misschien nog een overblijfsel uit de tijd dat de vrouw vanzelfsprekend alle zorgtaken op zich nam.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 16:01

Volgens mij onderschatten veel vrouwen dat ook nog steeds..

Eerlijk; ik vindt de vrijwillige keuze voor kinderen tegenwoordig steeds onbegrijpelijker worden in veel gevallen. Hebben die mensen dan echt helemaal nooit om hen heen gekeken vraag ik mij dan af? Want ik zie bij de meeste de ellende wél.. uitzonderingen daar gelaten.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 16:05

Wat ik ook nog wel eens hoor

'ja je krijgt er zoveel voor terug, ik ben er alleen nog niet achter wat...' :')

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 16:07

Qimm schreef:

'ja je krijgt er zoveel voor terug, ik ben er alleen nog niet achter wat...' :')

Poepluiers, een lichtere portemonnee, jankbuien en slapenloze nachten :')

Ik ben ook oprecht wel benieuwd wat je ‘er voor terug krijgt’.
Ik heb daar laatst een serieus gesprek over gehad met mijn vader en die houdt heel veel van ons, maar durft ook gewoon te zeggen dat je er helemaal niet zoveel voor terug krijgt.
En geef hem eens ongelijk, je krijgt er ook gewoon niks voor terug toch :')

En met ‘zovéél liefde!!!!’ hoef je bij mij niet aan te komen :+

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 16:09

Qimm schreef:

Ik kan wel vanalles bedenken, maar dat is nu niet bepaald positief :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 16:17

Fireheart schreef:

Dan kan je ook gewoon een hond of kat nemen :+

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 16:18

idinn schreef:
Fireheart schreef:

Dan kan je ook gewoon een hond of kat nemen :+

Precies, daar krijg je ook heel veel liefde van :+:

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 16:18

Nouja ik kan het me wel voorstellen dat je er iets voor terug krijgt. Als ik zie wat voor leuke dingen ik met m'n moeder doe (en dat doet ze ook met m'n broertje) dan zegt ze dat ze dat echt niet zou willen missen en dat begrijp ik. Ook met het gezin dingen doen vindt ze heel fijn en ik trouwens ook. Maar goed we zijn nu wel op de leeftijd dat we onszelf redden en er een fatsoenlijk gesprek te voeren valt. :') Je moet eerst die baby / peuter tijd door en dat lijkt me het ergste.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 16:22

Oh het lijkt me best wel bijzonder hoor! Maar het lijkt me niet bijzonder genoeg om de nadelen uit te balanceren :')

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 16:26

Qimm schreef:
Oh het lijkt me best wel bijzonder hoor! Maar het lijkt me niet bijzonder genoeg om de nadelen uit te balanceren :')

Daar ben ik nog over in twijfel. :') Maar ik kan niet zeggen dat je er echt helemaal niets voor terug krijgt. Want dat geloof ik wel, alleen de eerste jaren niet. Dat is ook de reden waarom ik het niet weet. Ben inmiddels 27 en had gehoopt nu wel eens te weten of ik wel of geen kinderen wilde. Lijkt me heerlijk om zoals jullie zeker te weten dat je ze niet wil. :D

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 16:31

'Je krijgt er zoveel voor terug' - 'Maar je levert er nog meer voor in' ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 16:42

Maar wat zouden jullie wel leuk vinden aan kinderen? Of is het alleen maar negatief?

Ik zou het bijv schitterend vinden dat er een product op de wereld rondloopt die deels van mij en deels van de leukste man op aarde is. Daar zou ik apetrots op zijn. Ook kan ik me heel goed voorstellen dat er een soort liefde is die alles overstijgt. Dat wat ht waard maakt, en zorgt dat je hoe dan ook voor ze zorgt, ook al zijn het poedersuiker.
Oh en ja, ook ik vind het een fijn idee dat als je later oud en verschrompeld bent, er kinderen zijn die hopelijk 1 keer in de maand bij je op de thee komen.

Maar nog steeds weegt het niet op tegen de nadelen:
- vervallen lijf
- emotioneel puinhoop
- niet meer spontaan stormchasen
- poep, kots, en andere lichaamsvloeistoffen.
- nooit meer uitslapen/chronisch moe
- ruzie met je man vanwege 20 uur slaaptekort
- geld
- 3 uur doen over boodschappen ipv 20 min
- minder (kindloze) sociale activiteiten

En wat mis ik nog?

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 16:43

Ik zou die ‘leuke dingen’ meer zien als een soort verplichting, zoals naar Monkeytown ofzo als ze nog klein zijn... lijkt me allemaal niks :o
En leuke dingen doen kan je ook met je partner natuurlijk, zoals op vakantie, dagjes weg, etc.
Maar dat is hoe ik er in sta :j

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 16:46

Joolien, ik heb helemaal niks tégen kinderen en ik werk er zelfs mee, MAAR dat laat me ook keer op keer weer zien dat ik ze zelf niet wil.
Er mee werken vind ik namelijk geweldig, als ze aan het einde van de dag maar weer naar huis gaan :D

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 16:50

Voor je sexleven schijnt het ook niet goed te zijn. Hoorde ik van het weekend een aantal vaders over klagen... _O-

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 16:53

Fireheart schreef:
Ik zou die ‘leuke dingen’ meer zien als een soort verplichting, zoals naar Monkeytown ofzo als ze nog klein zijn... lijkt me allemaal niks :o
En leuke dingen doen kan je ook met je partner natuurlijk, zoals op vakantie, dagjes weg, etc.
Maar dat is hoe ik er in sta :j

Ik ga ook heel graag met m'n vriend samen weg maar dat zijn toch andere uitjes en ook andere gesprekken dan dat ik met m'n moeder heb. Dus ik begrijp die 'band' wel als ze ouder zijn. Kan het me alleen niet voorstellen met een baby. Dat is net als dat je een andere band hebt met een gewone vriend/vriendin dan met je partner. Tenminste ik wel. ;)

Voordelen die Joolien noemt zie ik ook als voordelen. Daarnaast lijkt het me leuk om de dingen van toen weer eens te herbeleven. Ik zie allerlei films op Netflix voorbij komen die ik vroeger als kind keek. Het lijkt me leuk om dat weer te kijken met eigen kinderen. Ook dingen van de basisschool bijvoorbeeld die je dan weer opnieuw beleeft maar dan met je kinderen. En als ze ouder worden dat je meer hebt dan alleen vriendinnen en je partner om dingen mee te doen en te delen maar dan weer op een andere manier. Beetje wazig misschien maar dat zie ik als mooie dingen en als hetgeen wat je ervoor terug krijgt.

Maar ik weet dat ik gevoelig ben, veel behoefte heb aan tijd voor mezelf en ook bovengemiddeld veel slaap nodig ben. Ook kan ik echt genieten van het 'ik zie wel wat ik vandaag ga doen' op een vrije dag. En dat ben je de eerste jaren gewoon kwijt en daar zou ik echt tegenop kijken.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 16:54

Joolien schreef:
Maar wat zouden jullie wel leuk vinden aan kinderen? Of is het alleen maar negatief?

De kerstboom versieren samen met de kinderen van vrienden is leuk. Een beetje een kletspraatje maken met een ongedwongen en spontane kleuter is leuk, of een keer een klein meiske je paard laten aaien is leuk. Als ze wat ouder zijn samen iets gaan bekijken/naar de dierentuin/enzovoort is leuk. Maar de rest eromheen: daar zit ik niet op te wachten. Ik voel gewoon niet de drive om hetgeen ik nu leuk vindt, op te geven voor een kind (of 2, of 4 of 13 :+ ). Ook niet in de hoop dat ze misschien wel langskomen als ik oud en rimpelig ben.