Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DeMolenhoek schreef:We zijn een konijntje verlorenWas al vanaf dag 1 de lichtste van de groep. Wou niet goed drinken van de fles, ook niet van de spuit. Had sinds een dag diarree dus het zat er wel aan te komen. Maar toch
Er is nog 1tje kritiek. De andere 5 gaan als een malle. Zijn lekkere dikzakjes. Ze zijn wel kostelijk.
De verwachting is dat tegen dat ze 6 weken zijn, wij al €100 lichter zijn aan melkpoeder
juval schreef:goedemiddag,
schattige konijntjes dmh. ik hoop dat de rest het wel gaat redden.
broedmachine lijkt me ook wel wat. Kun je er vanuit gaan dat als er een haan bij de kippen loopt dat alle eieren bevrucht zijn?
Hier ook weer een stapje verder in het zelfvoorzienend zijn, ik heb voor het eerst kaas gemaakt van eigen melk. Was een leuke online workshop afgelopen zondag. Ik ben zo benieuwd naar het eindresultaat. nog een paar weken geduld hebben.
Heb nu ook melk apart gezet om boter mee te maken, en ik wil binnenkort ook eens yoghurt en custard gaan proberen. De melkprijs is zo laag dat het de moeite van het experimenteren waard is.
Century schreef:Kippen zijn inderdaad overal op, heel bijzonder.
Wij zijn helaas nog lang niet zover dat we echt voorzienend zijn, dus toen we beiden ziek waren was het toch wel vervelend met de boodschappen :/
Eieren heb ik echter (nu) geen gebrek aan. Met vier hennen gaat dat toch wel hard, en dan komen er nog meer bij...