Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_mexx_lady_

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 16:35

Dat vind ik nu dus ook, ik heb liever dat je gewoon zegt dat je er vanaf ziet. Hoef niet eens de reden te weten maar zo een smoes is gewoon niet leuk.

Alhoewel ik uit ervaring kan zeggen dat er mensen zijn die de 'waarheid' ook niet kunnen verteren en dan denk ik had ik nu maar gewoon een smoes gebruikt en er gemakkelijk vanaf gekomen.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 17:22

Goh deze is ook lekker. Had poosje terug oproep gedaan voor iets op facebook. Blijkbaar had iemand via pb gereageerd, was in mijn overige map gekomen dus zie bericht nu pas.

Ging om 2 dingen voor 15 euro (al niet heel goedkoop) maar wel interessant. Gezegd dat als het er nog is ik het wel wil hebben. Nee donderdag kwam iemand het halen.
Helaas maar prima.

Appt ze net dat ik het voor 20 euro alsnog wel mag halen. Dikke Doei. Vind dat niet netjes naar die andere mensen en 20 kan ik het nieuw voor halen..

Anoeska27Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 19:41

Ook even de positieve dingen van deze week vertellen: ik heb 2 dekens voor mijn sloper gekocht via de plaatselijke mp op FB. Snelle reactie op mijn berichtjes en een paar uur later had ik de dekens al in huis (nou ja, in de auto...). En ik heb een boek gekocht wat ik al een tijdje wilde hebben, dat kan ik vanavond halen. Blijkt dat ze 2 huizen verderop wonen, dus dat is een makkelijke oppikker.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 19:49

Tja ik ben denk ik deze ronde ook een vreemd mens op marktplaats. Had een artikel op MP staan en direct veel reactie, iedereen een mail gestuurd met wanneer ze konden komen ophalen. De gene die het eerst ( en op het voor mij gunstigste moment) kon komen, heb ik een bevestiging + adres gestuurd.
Al te vaak gehad dat mensen toch niet komen opdagen enzo, dus vond dit voor mijzelf de meest praktische oplossing *\o/*

Positieve dr aan is dat de koper stipt 1815 aan de deur stond om het op te halen vandaag!

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 21:38

Hier een leuke. Iemand had interesde in mijn zadel zou me vandaag iets laten weten of hij morgen kon komen kijken .

Krijg ik nu een berichtje of ik het morgen niet kan brengen. Is ongeveer een half uur rijden en krijg 10 euro benzinekosten.
Want meneer moet savonds werken voor een zieke collega van hem.
Ga maar vragen of hij niet wat vroeger kan en dat hij het zelf maar haalt.

Edit: oke, afgesproken dat ik tegen een meerwaarde het zadel wel wil brengen. Krijg nu opeens een stad door die nog eens 10 minuten verder rijden is als dat hij eerst zei.
Betekent dus dat ik 45 minuten in de auto zou zitten.
Vind ik toch wat te gek.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 17:07

Jeetje Anoeska ook raar dat ze het adres geeft maar geen spel meer blijkt te hebben :?

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 17:17

Wat een gezeur mexx lady , klinkt bijna alsof hij een spelletje met je speelt. Ik zou sowieso je benzine geld van tevoren laten overmaken. Straks sta je daar en is het een grap.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 17:22

Dan rij ik met het zadel en alles terug naar huis.
Het is dat ik het geld echt nodig heb anders was ik er niet eens op in gegaan.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 18:10

Ben net terug van het zadel brengen.
Had zo een chaggie kerel verwacht die trots is dat ie een koopje heeft gedaan, maar het was een lieve meid die dus echt al een tijd op zoek was naar dit model zadel.
Heeft totaal niet moeilijk gedaan en in 5 minutenwas ik weer op weg naar huis

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 18:14

Niet via mp maar wel prachtige actie van postNL. Vriend heeft tablet besteld en een cover/hoesje. Hoesje is vandaag aangekomen. Zat gewoon in de brievenbus van de buren gepropt, al onze brievenbussen hangen naast elkaar. Hij zag het steken dmv sticker die nog net boven de gleuf uit kwam.

Intussen is de t&t geüpdatet bij postNL. Afgeleverd én ondertekend met valse handtekening. Vriend is best pissed off, wat als dit zijn tablet was geweest? Hij gaat nu klacht indienen bij de verkoper en bij postNL als zijnde pakket niet afgeleverd én met valse handtekening. Als onze buren eerder hun bus hadden geleegd, dan hadden wij ons pakket nooit terug gezien (helaas zo'n type mensen).

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 18:19

Daar doet PostNL niets aan.
Hier ging het om iets goedkoops, maar ook getekend door de postbode.
Ik noem dat valsheid in geschrifte.
Maar heb er van PostNL nooit meer wat van gehoord.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 18:34

Ik wel, onze postbezorger miert z'n excuses komen aanbrengen.
Had onze upc of weet ik wat voor box gewoon ff bij de buren afgeleverd terwijl dat niet mocht.
PostNL is echt een k** bedrijf.

Irisjeeh1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 19:34

Gelukkig hebben wij hier al jaren dezelfde PostNL bezorger. Zo had ik een keer iets gekocht via FB, had het meisje per ongeluk het verkeerde adres er op gezet. Ik weet niet hoe, maar uiteindelijk gaf dat ook niks. De bezorger wist onze achternaam en herkende dat dus, dus die kwam het zo brengen. Super aardig!

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 19:47

Hier eind december met dhl gehad.
Waten gewoon thuis, en pakket voot de deur. Heb wel onderzoek gestart waarom er niet gewoon aangebeld is. Was een pakket van €175 euro. Nooit meer iets van gehoord natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 20:01

Tegenwoordig hebben we trouwens een hele goede bezorger. Die andere is denk ik ontslagen, zak hooi was t.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 21:25

Irisjeeh1999 schreef:
Gelukkig hebben wij hier al jaren dezelfde PostNL bezorger. Zo had ik een keer iets gekocht via FB, had het meisje per ongeluk het verkeerde adres er op gezet. Ik weet niet hoe, maar uiteindelijk gaf dat ook niks. De bezorger wist onze achternaam en herkende dat dus, dus die kwam het zo brengen. Super aardig!

Hier hebben wij ook een 'vaste' pakketbezorger. Fijne man. Komt hier 's morgens op tijd. Maar als ik hem tegenkom stopt hij even en geeft hij het pakketje. Hij legt het ook wel eens in onze stal neer.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 21:43

Hier ook een super bezorger maar dat komt omdat wij buitenuit wonen.
Hang altijd een briefje op of hij het in het houthok wilt leggen...dat doet hij altijd ook netjes.

Het is ook altijd dezelfde bezorger.
Hier op het platteland gaat dat toch anders

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 21:56

Maar hoe gaat dat dan als het ondertekend moet worden? Dat mag hij toch niet voor je doen Mando?

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 07:25

Dan laat ik het bij een aflever punt brengen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 09:21

Ik heb het ook een keer gehad paar jaar terug. Dat was afgetekend en de doos gewoon aan de straat gezet. Van postNL toen excuses gehad en het bedrijf heeft spontaan bij een latere bestelling fiks korting gegeven.

Dat hoesje is niet zo duur maar we verwachten vandaag de bijhorende tablet. Komt ook via postNL. Bij de fabrikant kon mijn vriend de nieuwste versie bestellen met korting die nog niet uit is bij ons in de winkel. Het is een verjaardagscadeau ook. Laat ons wel wezen dat ik dezelfde actie bij een pakje van +500 niet bepaald op prijs zou stellen. Onze brievenbussen zitten niet alleen allemaal naast elkaar, ze zitten ook aan de straat. Als de bezorger hetzelfde flikt is er zo een passant mee weg of de buren als ze eerder hun bus open maken.

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 09:33

Wat stom dat de buren je pakketje dan niet terug geven.

Vind dat ook altijd wel achterlijk hoor. Is niet dat je er zelf wat aan kunt doen als de bezorger het in de verkeerde bus mikt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 09:48

Een "waardeloos" pakket zoals paardensupplementen of honing krijg je wel terug, duur spul niet. Het is iets wat overal kan gebeuren met pakketjes als je zo'n buren hebt, het is gewoon niet leuk. In ons woningblok zijn er zover ik weet al een mobiel, dure sportschoenen, een externe harde schijf en een gps "vermist" geraakt. Allemaal pakketten op hun naam ondertekend voor ontvangst, of een briefje in de bus "uw pakketje werd bezorgd op nr ..."

Wanneer zij zeggen dat ze het alsnog niet hebben, bewijs dat dan maar. Je kan er moeilijk de deur plat walsen voor een huiszoeking.

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 10:12

Jeetje, daar zou ik toch niet graag bij in de straat willen wonen

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 10:18

maar varekaj, dan kun je toch aangifte doen bij de politie?!?! Je hebt bewijs van postnl dat ze het op dat nummer hebben afgegeven?!
Dat is gewoon diefstal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 10:59

Die komen al niet als iemand in elkaar getimmerd wordt door een groep, laat staan voor zoiets.

Tablet is intussen veilig en wel aangekomen! Was dit keer UPS. Vriend vroeg ernaar en die man gaf aan dat zulke dingen inderdaad steeds vaker gebeuren. Niet alleen door tijdsdruk, ook omdat velen dit type job niet serieus nemen en gewoon makkelijk en snel willen verdienen.