Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Seventeen schreef:Wat ik mij al heel lang af vraag; Wij hebben een Rhodesian Ridgeback, voor degenen die niet weten wat dat ras kenmerkt; Het heeft vaak een streep op de rug met haren in tegenovergestelde richting.
Hoe is dat in godsnaam in het ras gekomen?
Steeph schreef:Er is zeker wel vraag naar specifieke mensen... Hier staat waar er het meeste vraag naar is.
Leffroi schreef:Seventeen schreef:Wat ik mij al heel lang af vraag; Wij hebben een Rhodesian Ridgeback, voor degenen die niet weten wat dat ras kenmerkt; Het heeft vaak een streep op de rug met haren in tegenovergestelde richting.
Hoe is dat in godsnaam in het ras gekomen?
Ze krijgen die streep alleen maar omdat ze een open ruggetje hebben is mij altijd verteld. Een redelijk ongezond ras dus. Vroeger werden de honden zonder open ruggetje, dus zonder die streep, zelfs afgemaakt. Triest, maargoed.
drawerlover schreef:Nou ik denk hoe meer hersenactiviteit er is, hoe meer we gapen. (En dan heb je het over gapen en wat doe je dan)
Daarom dat we op school zoveel gapen![]()
![]()
Sammie schreef:Dat is onderzocht door de mythbusters, maar gapen lijkt niet aanstekelijk te zijn.
Citaat:Dat is onderzocht door de mythbusters, maar gapen lijkt niet aanstekelijk te zijn.
Janneke2 schreef:Citaat:Dat is onderzocht door de mythbusters, maar gapen lijkt niet aanstekelijk te zijn.
...vanochtend prompt een artikel in Trouw over gapen.
Hier geldt het zuurstof gebrek als mythe, en gaat het over dierproeven mbt gapen.
Als het alfamannetje gaapt, wordt hij "na ge gaapt"![]()
- dit werkt zelfs min of meer over de (scheiding tussen de) verschillende diersoorten heen. (Honden gapen hun bazen na.)
For min of meer obvious reason: bij autisme komt geen na-gapen voor.