Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Shivatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 11:13

Ik heb bijna alles nieuw gekocht. Hier had ik dan ook wel flink voor gespaard van te voren. Maar mijn tafel heeft inderdaad ook geen 500 euro gekost. Daar in tegen, mijn kledingkast koste meer dan dat O:)

Ik heb m'n meubels voor namelijk van Leenbakker en Ikea. Maar ik begrijp heel goed dat mensen niet direct alles nieuw kopen. Ik had die optie gewoon, dus heb ik dat ook gedaan :)

Capriootje

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-15 12:12

Gefeliciteerd met het appartement, klinkt heerlijk alles nieuw en fris!! *\o/*

Leuke foto's!

Als je de optie hebt om alles nieuw te kopen, doe je dat natuurlijk. Als je het niet kunt opbrengen doe je het even met krijgertjes of tweedehands en kan je daarna 1 voor 1 dingen vervangen. Is maar net wat je situatie is :)

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 12:20

Alleen is er wel een verschil in benodigde kwaliteit + grootte bij een eettafel of een kledingkast he hihi ;)
Hoewel mijn kledingkast dankzij korting niet veel boven die 500 euro zal uitkomen en het wel mn (dan wel ikea maar toch ) droomkast is hihi <3.

Hier ook eigenlijk alle grote dingen nieuw, en dan zoals de wasmachine krijg ik van mn pa mee, en allerlei andere extra dingetjes enzo zul je vaak wel van bekenden kunnen krijgen die ze over of dubbel hebben zoals bijv prullenbak, kastjes om in een opberghok te zetten, lampen e.d.

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 12:28

Capriootje schreef:
Gefeliciteerd met het appartement, klinkt heerlijk alles nieuw en fris!! *\o/*

Leuke foto's!

Als je de optie hebt om alles nieuw te kopen, doe je dat natuurlijk. Als je het niet kunt opbrengen doe je het even met krijgertjes of tweedehands en kan je daarna 1 voor 1 dingen vervangen. Is maar net wat je situatie is :)

Ja zeker! Marktplaats is dan nog het voordeel dat je wat te kiezen hebt. Ik neem wel m'n ouders keukenstoelen mee hahaha m'n moeder wilt graag een keer "iets anders" en deze vind ik te gaaf haha

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 13:20

Enige nieuwe hier was mijn mini kledingkast en mijn tv kast. De rest had ik al of via marktplaats/ kringloop. En ik heb het geluk dat ik inbouwkasten heb :)
De bank is van mijn ouders geweeest, onwijs mooie bank maar deden zij 2 jaar terug weg omdat hij met huisdieren niet zo praktisch is (haren zie je enorm en krijg je er amper af). Toen al gezegd; bewaar hem aub. En zodoende stond hij lang in de schuur en nu in mijn huis :)

Oh en laatst een tuinsetje gekocht, maar was leegverkoop dus 50% korting. Fuchsia setje :):) :))

Ik heb wel het geld op mijn spaarrekening staan, maar wil niet zoveel geld uitgeven aan meubels. Ik heb daar gewoon het geld niet voor. Dan hou ik die 500 euro liever voor het geval voor mijn beesten. Of anders vakantie :)

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 13:25

Hoi iedereen :)!
Graag zou ik mee willen praten in dit topic gezien we waarschijnlijk volgende maand in een huurhuisje kunnen, en ik hier zoveel handige tips en herkenbare moeilijke beslissingen voorbij zie komen :D
Een beetje info over mijzelf: ik ben 21 jaar oud, ga samenwonen met mijn vriend in het dorp naast dat van mijn ouderlijk huis zodat we lekker dichtbij de paardjes en mijn ouders kunnen blijven :) ik heb er zin in!

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 18:22

Appartement was niets, nu dus maar weer afwachten tot ik weer gebeld word. Heb nu ook gereageerd op een eensgezinswoning bij mij in de buurt.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 18:38

Waarom was het niets?

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 18:55

Vond de indeling raar en balkons way to klein.

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 19:04

Welkom Eight!!

Dat is jammer JurdyWonan. Volgende keer beter ;)

Heeft iemand tips waar ik informatie kan vinden over het aanleggen van een tuin? Nu is alles nog zwart zand. Ik weet wel wat ik wil en niet wil, maar ik kan niet zo maar een gat in dat zand graven en er planten in stoppen. Of wel? :+

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 19:20

Gefeliciteerd met jullie appartement Zoey!

Kun je niet eens informeren bij een tuiniersbedrijf Renske? Of gewoon bij de zaak waar je bloemen wilt gaan kopen? Die weten vaak ook wel in welke grond je de planten moet stoppen, misschien kunnen die je dan ook adviseren wat betreft je tuin?

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 19:24

Dat is sowieso een goed idee Dieuwke, maar ik lees me graag in :o

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 19:33

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 19:44

Thanks iedereen!

En Renske, wijk was (naar mijn verbazing) echt supernetjes. Hele gezellige mensen ook.
Dus heb er zin in, maar aan de andere kant ook niet.
Want moet stoppen op stal, omdat ik in het weekend moet werken, anders kan ik de huur niet betalen :+
Tuintopics... Aantrekkelijk. Maar denk dat wij alles betegeld laten zoals nu, misschien een paar bloembakken. 2 fietsen en motor moeten er namelijk ook op, samen met tafel en stoelen. Dan staat het wel vol haha..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 21:46

Oe oe oe! Ik ben helemaal verliefd op dit slaapbankje! Hij kost alleen 250 euro. Maar als iemand een ander soort bankje weet
Afbeelding

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 10:41

purny schreef:
Oe oe oe! Ik ben helemaal verliefd op dit slaapbankje! Hij kost alleen 250 euro. Maar als iemand een ander soort bankje weet
[ [url=m/Qt2NI7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hij is super schattig! Maar voor een slaapbankje is dat al best betaalbaar. Hij is bedrukt dus denk niet dat de kans groot is dat je een goedkopere vind. Marktplaats in de gaten houden?

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 10:43

Bleh, heb een brief binnen van de energieleverancier. Dat ze van achteraf betalen, naar vooraf betalen gaan. Of ik komende maand even 2 termijnen wil betalen :(

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 10:48

LizMD schreef:
Bleh, heb een brief binnen van de energieleverancier. Dat ze van achteraf betalen, naar vooraf betalen gaan. Of ik komende maand even 2 termijnen wil betalen :(

NLE neem ik aan?

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 10:48

Yes.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 10:52

Hoorde ik inderdaad op de tv. Ik heb besloten om dat geld in dollars te steken in plaats van het slaapbankje

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 10:59

Ik heb de woning toch aangeboden gekregen, mag dinsdag op gesprek.

Maar nu slaat de twijfel toe, qua vaste lasten kom ik op +- hetzelfde uit als nu, doordat de huurtoeslag omhoog gaat bij de nieuwe woning.
Echter krijg ik per oktober waarschijnlijk geen verlenging op het werk. Nu slaat bij mij de twijfel toe, van moet ik het wel doen.
Maar aan de andere kant heb ik hetzelfde probleem met mijn huidige woning.

Huisje is verder perfect, dus wil het liever niet laten schieten.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 11:00

Wie dan leeft, wie dan zorgt. Het probleem verandert niet. Als je lasten voor het huisje zo goed als gelijk blijven zou ik het lekker doen. (En nu alvast gaan rondkijken voor ander werk?)

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 11:11

LizMD schreef:
Wie dan leeft, wie dan zorgt. Het probleem verandert niet. Als je lasten voor het huisje zo goed als gelijk blijven zou ik het lekker doen. (En nu alvast gaan rondkijken voor ander werk?)

De sollicitaties lopen al, dus hoop dat dat op korte termijn goed komt. :j

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 12:18

Al leuk slaapbankje!

Mirriejj, lastig! Maarja als je probleem hetzelfde blijf..

Nou hebben jullie ook storm gehad gister?
Bij ons zijn dus mooi de wc's ontploft.. Het water spoot er uit als een vulkaan en ook uit de wasbak borrelde water op.
Bij mijn ma thuis ook wel eens gehad dat de wc vol liep bij heel slecht weer maar hier spoot et er gewoon uit o.o weet iemand wat dit is/ wat je eraan kunt doen?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 12:31

Mijn portiek staat onder water.... Ja het is een leuk bankje alleen jammer van de prijs