Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

upendo

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 20:12

:=

Ik had een rijbroek bij de tweedehands afdeling van de ruitersport hangen, maar die hing daar al een tijd en werd niet verkocht. Uiteindelijk dus weer op bokt gezet, onder het mom van, als er interesse is haal ik hem terug.

Uiteindelijk had iemand interesse in twee dingen waaronder de rijbroek, dus netjes gezegd dat ik hem terug ging halen bij de ruitersport. Ze had het geld al overgemaakt.

Kom ik daar, is ie verkocht.. ^)
Dus meteen een berichtje gestuurd met uitleg en de vraag of ze het andere product nog wil hebben tegen een klein prijsje. Kreeg ik een bot antwoord terug, boodschap was dat ik het geld terug moest storten. Vandaag kreeg ik het geld binnen en heb ik het meteen teruggestort.
Kreeg ik net een bericht dat ik heel snel het geld terug over moest maken omdat ze er anders werk van ging maken bij bokt. Well, excuse me, ik had het ook graag anders gezien... Meteen aannemen dat ik mensen oplicht..

Ik ga lekker via facebook en marktplaats verkopen, bokt komt me de neus uit..

yanick29

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 20:14

Tja ik kan het wel begrijpen als je iets koopt en het blijkt al verkocht maar je kan ook anders reageren idd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 20:15

Nou ik snap ze wel hoor. Hoe vaak zie je hier de frustratie niet voorbij komen dat mensen een overeenkomst hebben en het dan opeens al verkocht is. Zeker omdat het al is betaald. Van zodra ze zei het te willen kopen, had je maar naar de ruitershop moeten bellen om te vragen of ze het nog hadden.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 20:17

Ja, ik snap haar punt ook wel, maar om nou zo te reageren... Ik had gezegd wanneer ik erheen ging, van mij had ze het geld ook daarna over mogen maken.. Ze doen er namelijk telefonisch geen uitspraken over. Vind ik niet gek bij 100 2e hands rijbroeken.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 20:24

Ik verkoop daarom al heel lang niet meer via bokt ...

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 20:59

Nou ik heb me vandaag ook wat gehad, bah ben er nog chagerijnig van :\

Wij zijn druk bezig met onze tuin en had hele mooie betonnen pallisade blokken gevonden waarmee je een soort border kunt maken.
Tekst van de advertentie was: Te koop 15 palisades grijsmeter breed.

Het was niet heel erg ver bij mijn huis vandaan (km of 10)

Zo verliep ons mail contact:
Ik:
Hallo, Indien de pallisades 1 meter breed zijn bied ik 25 euro, Ik zou ze eventueel donderdag kunnen ophalen, Graag hoor ik van u, Groetjes *mijn naam*

Hij:
25 Is goed *adres* tel ****

Ik:
Hallo, hoe laat komt het u uit? En zijn de palen daadwerkelijk 1 meter breed?

Hij:
Ze zijn. 70 breed *adres*. tijd maakt niet uit

Ik:
Graag zou ik mijn bod dan willen veranderen naar 20 euro, aangezien in de advertentie staat dat ze 1 meter breed zijn, totaal dus 15 meter. Echter blijkt het nu maar 10,5 te zijn en moet ik alsnog wat bijkopen. Ik doe u een nieuw bod voor alles van 20 euro. Graag hoor ik of je hiermee akkoord gaat.

Hij:
Tegen hoe laat wild u komen gr dijkman

Ik:
Ik zou rond 16.00 de palen kunnen ophalen, mits u akkoord gaat met mijn bod van 20 euro. Graag hoor ik nog van u,

Daarna was het stil

Vanochtend om 8.00 heb ik nog maar eens een mail gestuurd aangezien ik het toch graag wou hebben, of zij akkoord gingen met mijn bod van 20 euro en dat als ik niks zou horen ik niet zou komen aangezien mijn max voor deze meters 20 euro was.

Hierop kreeg ik als antwoord:
16Uur is goed voor20

Ik was al een beetje behoedzaam gezien het mail contact, maargoed ik geen graag iemand voordeel van de twijfel. :=

Ik met een vriendin auto van mn pa geleend, aanhanger aangekoppeld op weg naar dat adres.
Wij komen daar aan, staat toevallig een mevrouw van dat adres afscheid te nemen van bezoek (wij waren 10 min te vroeg). Dus wij even netjes gewacht tot dat bezoek weg was, mevr kijkt ons en vraagt kan ik jullie helpen?
Dus ik zeg: wij komen voor de pallisade palen van marktplaats..
Mevr kijkt mij heel verbaasd aan en zegt, ik heb niks op marktplaats staan :oo :oo :oo

Mevr vraagt heeft u wel het goede adres? Nouja ik ben soms een beetje onhandig dus ik mobiel erbij gepakt en dacht ooh zou ik echt zo :o? zijn?
Nee adres klopte gewoon, naam kwam mevr ook niet bekend voor..
Andere buurvrouw kwam naar buiten en daar werd aan gevraagt of zij Dhr/Mevr .. Kende? Nee die kende zij ook niet.
Nouja mevr woonde op nr 24 dus zij opperde misschien moest het wel 124 zijn? gezien schrijfwijze van de mailtjes klonk het me niet verkeerd in de oren.
Wij weer in de auto gestapt op zoek naar 124. Aangekomen bij dat nr stond er weer een andere naam op de deur. Hmm klopt ook niet.

Geprobeerd te bellen, nam niemand op, whatsappje gestuurd, reageerde niemand op.
Vriendin en ik hadden net besloten om maar weer naar huis te gaan komt er zo'n vreemde vogel op een scootertje, rijd om de auto (dus ik doe mn raampje naar beneden) en die zegt jullie komen voor de stenen?
Ik kijk vriendin aan :o?
Maar jaa daar komen wij voor.

Antwoord van die vent: Ja een kennis wou ze toch hebben dus die heeft ze meegenomen :oo :oo :oo
Waarop ik antwoord van euh maar u heeft me vanochtend om 11.00 nog een mail gestuurd dat 16.00 prima is, is ook qwel een beetje associaal om op deze manier te werk te gaan..
-Hij: Ja nouja vind het vervelend maar is niet anders.
Ik: Ja lekker ik heb oppas geregeld, vriendin heeft vrijgenomen en nu komen we hier en zijn ze weg terwijl we een afspraak hebben. Lekker is dat.
Hij: Ja sorry, hoop dat je niet van al te ver komt?
Ik: Ja daar heb ik veel aan.
Toen raampje dicht gedaan en ben weg gegaan voordat ik zou ontploffen..

Vriendin en ik zaten in de auto echt van WTF was dit nou := := :=

Sorry beetje lang verhaal maar zo kan het dus ook tegenwoordig..

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 20:59

Tyrcanol schreef:
Ik verkoop daarom al heel lang niet meer via bokt ...

Ik heb überhaupt nog nooit wat via Bokt verkocht. Wel een paar keer dapper iets erop gezet maar tevergeefs. We zaniken hier over mensen op MP maar de idiootste reacties kreeg ik toch echt via Bokt :=

Ik snap best dat dat meisje baalt (zou ik ook doen), maar om dan direct zo uit je stekker te gaan vind ik ook weer wat overdreven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 21:07

Huh dushi88, wat voor raar type was dat? Ik had op zijn minst geëist dat die mijn onkosten zou vergoeden...

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 21:18

DeMolenhoek schreef:
Huh dushi88, wat voor raar type was dat? Ik had op zijn minst geëist dat die mijn onkosten zou vergoeden...

Ja echt zon vaag figuur, en ik zei het vanochtend nog tegen mn moeder dat ik benieuwd was wat voor figuur het was zoals ie reageerde maar dat ik ook niet iemand wou veroordelen zonder die persoon gezien te hebben..
Ik was zo pissig dat ik tegen mn vriendin zei we gaan nu weg voor ik hem wat aan doe.. :o

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 21:36

Erg apart zeker omdat hij dus een fake adres op heeft gegeven? Weet niet ik krijg allemaal horror dingen in mijn hoofd als jullie niet eerst toevallig die andere mevrouw hadden gezien 10 min eerder maarja dat ben ik haha

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 21:40

Nee hij woonde ernaast.. Terwijl die mevr op het adres zelf die man niet kende, ze zei ook dat ze niet wist hoe hij heette, maar de buurvrouw aan de andere kant die dus ook naar buiten kwam woonde daar al jaren en wist te vertellen dat ze ook niet aan de andere kant van die mevr woonde (wat dus wel het geval was)

Mijn vriendin en ik vonden het erg apart want ik heb 2 mailtjes gekregen met allemaal het foute huisnr..
Ik bedoel 1x kan ik me nog voorstellen maar 2x vind k wel vreemd..

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 23:20

Ja upendo je bent ook echt zo'n oplichtster!

Je vertelt zelfs nog aan de verkoper dat de broek helaas al verkocht is en dat ze gwn dr geld terug krijgt. :')

Dit soort mensen snap ik dus niet, een echte oplichter zou wss zelfs nieteens meer iets van zich laten horen :=

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 00:20

Nou ja, ik begrijp heel goed dat de koper behoorlijk boos is, tis ook geen manier van verkopen natuurlijk. Ik zou er ook niet blij mee zijn.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 01:09

Fouten maken is menselijk..? :)

Het gaat mij ook niet om of het wel of niet goed was. Ik kan erin komen daar het achteraf niet verstandig was, maar kom op hee.... Op zo'n manier reageren...

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 02:29

Tja, zal de teleurstelling geweest zijn, eerste reactie. Ik begrijp m wel.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 07:49

Het zou ik mijn hoofd niet opkomen om iemand zo te behandelen, hoe dan ook.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 09:15

Ik zou er ook echt niet blij mee zijn. En mijzelf kennende zou ik ook wel zo kunnen reageren als ik iets heel graag wil hebben en dermate teleurgesteld ben. Het is dan moeilijk om niet meteen te reageren maar eerst even tot 10 te tellen.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 09:18

Twee dagen later ook nog? :)
Ik snap dat je op het moment zelf not amused bent, maar twee dagen later nog zo reageren..?

Anyhow, laat maar, ik ben wel de grote boze wolf in het verhaal.. Raar reageren mag dus altijd als het even niet meezit. :) Weer wat geleerd.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 09:22

Haha nee, na twee dagen is de teleurstelling wel gezakt. ;)
Hoe dan ook, ik denk dat je deze fout niet nog eens zult maken en daar gaat het uiteindelijk om. :(:)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 09:26

Inderdaad...
Ik gooi alles daar neer en laat bokt links liggen. Heerlijk, geen gezeur over vraagprijzen, je hangt er een kaartje aan en mensen beslissen of ze het willen hebben of niet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 10:45

Ik heb via bokt wel al wat dingen kopen en verkopen, is altijd heel netjes gegaan (over onzinbiedingen zwijg ik). Dus zolang het goed gaat, blijft bokt voor mij wel een optie aangezien ik vooral paardenspul verkoop :)

Maar inderdaad niet erg leuk als je gelijk reageert dat het object al verkocht is, dat je gelijk terug gaat storten en dat ze dan alsnog gaan dreigen dat je haast moet maken. Als jij het geld niet binnen hebt kan je ook niet terugstorten lijkt me, dus normaal dat je daar even op wacht. Stel dat die meid het geld nog had kunnen tegenhouden, jij stort datzelfde bedrag ook al terug, dan had ze er nog winst op gemaakt ook.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 10:45

Upendo: Ik zie jou niet als de grote boze wolf maar van de kant van de koper is die reactie begrijpelijk. Het was misschien niet slim van je maar dit doe je ook geen tweede keer meer dus je hebt er wel wat van geleerd. En dat is ook fijn. Je hebt het toch netjes opgelost nu door het geld terug te storten? En dat gezeur van de koper dat je het sneller had moeten doen... Tja...ik stort ook niks terug als ik zelf nog niets heb ontvangen.

MarjaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 10:47

Ik heb weer een goede koop ervaring op Marktplaats. Was op zoek naar fournituren voor tassen en zowaar er stonden een aantal advertenties van 1 adverteerder, met telefoonnummer. Opgebeld, afgesproken om 's middags te gaan kijken. Voor een mooie prijs heel veel kunnen overnemen. Dus binnen 1 dag geregeld.

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 17:50

Dit keer weer een leuke snelle ervaring op mp.

Allerlei examenbundels voor een leuke prijs kunnen krijgen, snel contact, en hoppa dezelfde dag nog op de post. :D

Eindelijk weer een leuke ervaring, en niet van die kopers die niks meer van zich laten horen etc... :')

@ Upendo, ik zou gewoon het geld terugstorten zo gauw je het binnen hebt. Zo verkopen was misschien niet slim, maar zoals je al zei, fouten maken is menselijk. En ik kan er zelf heel slecht tegen als mensen meteen al zo reageren. :)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 17:54

Ik had vandaag ook weer wat fijne ervaringen! :)
Twee pakketjes binnen gekregen, één via marktplaats en één via FB, allebei supersnelle mailwisseling en allebei nog in topstaat!

Ook twee boeken via bol verkocht vandaag voor het eerst, dus ook meteen op de post gegaan, ben benieuwd hoe dat loopt! :j

En inderdaad Jade, weer wat van geleerd. :) :P