Vraag mij af hoe het jochie bij de dokter écht heette; moeder noemde hem Wouter, Aron en meneer poepstra Geen bijzondere naam Wouter of Aron, wel een beetje een bijzondere moeder
Ik vind het wel leuke namen Mies, Pien, Pleun, etc. Alleen jammer dat het oud Hollands zo immens populair is, echt zo'n golf van kinderen met oud Hollandse namen sinds een jaar of 5.
Jindai
Geplaatst: 19-03-14 16:50
Sorry Ik vind het gewoon echt té ouderwets. Ben ook geen fan van de zgn "goudenkettingnamen" hoor, maar dit vind ik dan weer het andere uiterste. Ach, ieder z'n smaak zullen we maar zeggen.
LynnDenise
Geplaatst: 19-03-14 17:38
IvysToeter schreef:
Omg! Een a'king op tlc....
Ik ken ook een danley, vond het in het begin apart maar wel leuk.
En die kreeg een broertje, A'Knight het programma werd vanmorgen herhaalt
Sammie
Geplaatst: 20-03-14 00:46
Iemand heeft z'n zoon koeliejoek genoemd ( juist naar de Chinese vleesballetjes)
Schrijfstijl ben ik niet zeker van, maar je spreekt t wel zo uit.
M'n zusje vond het al erg dat mijn neefje eigenlijk *roepnaam* Fu Yong Hu zou moeten heten ivm de associatie met Foe Yong Hai. Neefje heet nu dan ook *roepnaam* Yong Fu Hu. Fu Yong betekend overigens 'voor eeuwig geluk' (of iets in die trant).
In de trant van kort en bondig en oud Hollands: mijn vriend is peetoom geworden van Suus! Ik vind het heerlijk al die ouderwetse namen! Honderd keer beter dan Djezebel, Djaiden, Damian en weet ik wat nog... Of de zoveelste Tess, Sara, Emma of Julia... Geef mij Koos, Miep, Mies, Suus en weet ik wat nog allemaal maar
Suus vind ik wel heel leuk! Miep niet maar ik gebruik Miep altijd als bijnaam voor iemand die zeurt
Je kind naar een gerecht van je favo Chinees noemen kan ik gewoon niet serieus nemen dat zegt een hoop over de ouders, arm kind!
Jindai
Geplaatst: 20-03-14 09:17
Sammie schreef:
Iemand heeft z'n zoon koeliejoek genoemd ( juist naar de Chinese vleesballetjes)
Schrijfstijl ben ik niet zeker van, maar je spreekt t wel zo uit.
Oh wat erg dit, hoe moet dat jochie ooit serieus genomen worden in zijn leven.
Suus vind ik wel een leuke naam, klinkt wel lekker vlot.
cruesli
Geplaatst: 20-03-14 09:45
Gisteren gehoord, een jochie geboren en hij heet.. Demi. Juist, een jóngetje dus..
Sokje_6
Geplaatst: 20-03-14 09:56
vuurneon schreef:
Vraag mij af hoe het jochie bij de dokter écht heette; moeder noemde hem Wouter, Aron en meneer poepstra Geen bijzondere naam Wouter of Aron, wel een beetje een bijzondere moeder
Om in de oud-Hollandse namen trend te blijven, in de wachtkamer van het ziekenhuis vanochtend hing een tekening van Sien
Bon_charmeur
Geplaatst: 01-04-14 13:46
ik had de naam diony (djoonie) voor mijn aanstaande zoon ,.. Maar nu weet ikhet niet meer ben aan het twijfelen! Vind jayden en jayroy ook leukk hellupppp
vuurneon
Geplaatst: 01-04-14 13:51
Ik vind ze alle 3 niet mooi (maar ben ook niet echt van de volkse namen ) maar zou dan eerder kiezen voor die met de makkelijkste uitspraak; jayden. Daarvan kun je aardig uitgaan dat men dat goed uitspreekt bij het lezen van de naam. En echt, het is vrij vervelend om altijd je naam te moeten verbeteren, helemaal als je kind bent.
Quidou
Geplaatst: 01-04-14 15:45
Ik ken een meisje die heet Diony (die-o-nie), vind het wel een mooie naam maar meer een meisjes naam dan een jongens naam eigenlijk.
Jayden en Jayroy en eigenlijk alles met Jay- vind ik ordinair overkomen, zou ik zelf nooit voor kiezen...
Net een Callegro tegen gekomen. En een volwassen iemand met de naam Bartje...
Aranel
Geplaatst: 01-04-14 16:37
Ik vind Jayden en Aiden (variatie ervan ) juist erg leuke namen. Sowieso Engelse namen. Maar inderdaad vanwege de associatie die mensen ermee hebben zou ik er niet voor kiezen. https://www.youtube.com/watch?v=fyr0e_w ... ata_player Dat is ook gekomen door dit filmpje trouwens, ben echt 'verliefd' op dat jochie haha.