Ooit een gevangene geschreven?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

little_king

Re: Ooit een gevangene geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 12:50

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 12:50

Ik heb gisteren een programma gekeken over het leven in Indiana State Prison, en in vergelijking wat jullie hier hebben laten zien over Polunsky Unit, leken de death row cellen daar bij wijze van spreken wel op luxe 'hotelkamers' ... Ik snap echt niet dat de situatie zoals in Texas blijkbaar als acceptabel wordt beschouwd :n . Natuurlijk is het geen vakantie verblijf. maar het is toch wel erg bizar dat de verschillen per staat zo extreem groot zijn.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 12:59

Die docu heb ik ook gezien. Sterker nog, ik heb Jamie erover verteld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 13:04

Dat is zo krom he :(

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 13:08

Dan heb je ook die man gezien die als 13-jarige berecht is als volwassene en 170 jaar heeft gekregen... Dat heeft ook echt indruk op me gemaakt.

Natuurlijk is het verre van ok (ik druk me heel zwak uit) om 2 mensen te vermoorden en natuurlijk dien je daar flink voor gestraft te worden, maar als je dan leest wat voor straf zijn 'partner in crime' heeft gekregen, dan vraag ik me echt af hoe krom het rechtsysteem soms werk.

Het was wel een erg interessante documentaire (ik stel me zo voor dat de warden daar over aanzienlijk meer empathie moet beschikken dan degene die in Polunsky werkt). Hopelijk veranderen de omstandigheden in Texas ooit toch zo dat ze vergelijkbaar worden met die in Indiana.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 13:35

Ja, dat verhaal vond ik vreselijk droevig. Mensen worden te snel afgeschreven en weggestopt. Je kunt een kind van dertien niet berechten alsof het een volwassene is. Het geweten is dan letterlijk nog niet ontwikkeld.

Rianne11_42

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 13:43

Als ik een kaartje wil sturen (verjaardag of kerstkaartje), dan komt dat wel gewoon aan als ik dat net als een brief in een envelop verstuur, toch? Niet dat kaartjes op één of andere manier weer niet toegestaan zijn ofzo...

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 13:57

Dat ben ik helemaal met je eens, ik vind het wel erg triest dat het uberhaupt mogelijk blijkt om een kind als volwassene te berechten. Ik dacht dat dat wettelijk gezien niet mogelijk zou zijn...

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 14:23

In Nederland is dat in uitzonderlijke gevallen ook mogelijk volgens mij, maar niet bij dertienjarigen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 15:24

4 kantjes brief gaan zo de deur uit richting John! :-)

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 15:26

pimaude schreef:
4 kantjes brief gaan zo de deur uit richting John! :-)

_/-\o_

packer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 15:37

Bij toeval op deze topic beland, daarna de hele ochtend de blog van Isegrim in 1 keer gelezen.
Verbijsterd en ontgoocheld dat dit werkelijkheid is voor zoveel mensen. Zeer veel bewondering voor Isegrim als voor Jamie, voor jou Isegrim die iemand toelaat in je leven, wat je denk ik van te voren ook niet bedacht had, dat Jamie er zo'n deel van zou worden.
En voor Jamie, die het 20 jaar vol heeft moeten houden totdat zijn verlossing kwam, de pijn en onmacht is zo goed uit jouw blog te lezen.

Ik wil je bedanken voor je openheid, dat je ons een blik hebt gegunt in het leven van Jamie en jou, de band die er tussen jullie was en de onvoorwaardelijke liefde die hem ongetwijfeld er doorheen heeft gesleept de afgelopen jaren.

Ik ben er stil van....
Jamie rust in vrede

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 15:44

Nee, ik denk niet dat ik wist waar ik aan begon vijftien jaar geleden toen ik dat eerste briefje schreef. :PB

Maar ondanks alles ben ik toch 'blij' dat ik dit heb meegemaakt. Ik zou het opnieuw doen, hoe moeilijk en pijnlijk het ook is allemaal.

Jamie zei vaak dat hij zich schuldig voelde dat hij ooit had teruggeschreven. Dat hij me dit alles niet had mogen aandoen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 15:52

Ahh Jamie is ook echt wel een lieverd of niet?

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 15:52

Wat een schat :+:

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 15:55

Wat een lieve reactie, jamiewas echt bijzonder voor je blijkt uit alles. Nog steeds heel veel bewondering voor.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 16:15

Jamie probeerde je echt in bescherming te nemen, is het niet?

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 16:43

Ja, hij kon heel lief en zorgzaam zijn. Dat maakt het lastig je te realiseren dat hij ook verschrikkelijke dingen heeft gedaan...

Het voornaamste waar hij zich druk over maakte rondom zijn executie was het effect dat het hele gebeuren op mij zou gaan hebben. Ik geloof niet dat hij zich druk maakte over het doodgaan als zodanig. Hij was daar niet bang voor.

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 17:29

In mijn ogen zijn jullie beiden zachtaardig en lief.
Nu dit allemaal gebeurd is zie ik ook steeds meer mensen hier.

Ik ben inmiddels ook aan mijn brief begonnen :j

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 18:20

pimaude: Heh, ik snap 'm even niet haha :o? . Je bedoelt zodat je bij Noah op bezoek kan?

Rianne11_42: Wauw, wat lief van je penpal. En dat in de eerste brief ook nog eens!

En wat naar dat je er zo over droomt Jolliegirl!

Ik vond Echte Penoze ook tegenvallen. Ik vond het vooral een heel vervelend mannetje :D Maar goed, alles verdient een tweede kans, dus ik kijk volgende week wel nog een keer :j

vikki: Hoe heet die docu? Inside Death Row toevallig?
In Nederland kan je vanaf 16-jarige leeftijd volgens het volwassenstrafrecht berecht worden, maar dat is dan afhankelijk van de ernst van de misdaad, de persoonlijkheid van de dader en de omstandigheden waaronder de misdaad is begaan zo uit mijn hoofd. Dat verhaal van die 13-jarige is echt absurd en zou echt niet moeten kunnen :n

Isegrim, lijkt me erg moeilijk om die verschillende Jamie's met elkaar te rijmen inderdaad! Ik vroeg me nog af: Heb je nog contact gehad met zijn vrouw en zoon of is daar geen behoefte (meer) aan?

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 18:23

Ja ik heb bijna dagelijks telefonisch contact met zijn vrouw. Ze heeft behoefte erover te praten en ze heeft weinig mensen om zich heen met wie ze dat kan.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 20:51

Targaryen; Ja, Inside Death Row with Trevor McDonald.

Isegrim; wat fijn dat je een klankbord wil zijn voor zijn vrouw, het siert je nog meer dat je ook zo begaan bent met haar. Ik hoop dat ze het met behulp van jouw luisterend oor allemaal een plekje kan geven en dat het leven voor haar een positieve wending mag krijgen.

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 20:58

Een paar dagen geleden je laatste blog al gelezen, Isegrim, maar wat heftig en mooi heb je dat beschreven. Dat is echt een gave. Ik zat in de trein en moest een traantje wegknipperen.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 21:19

Kan iemand mij wat meer informatie geven over Corrlinks? :-) De inmate die ik zou willen schrijven heeft hier toegang toe. Mag uiteraard ook via pb.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 21:25

Kun je die documentaire terugkijken op youtube?