Duinbranden in Noord Holland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 22:08

Ik zie de brand ook nog vanuit mijn huis (Sint Pancras). Ik krijg kippenvel van dat filmpje van de brand op het strand. Echt heel erg heftig allemaal weer ;(

NathalietjeB

zo dan zie t fikken dan joh op die webcam....ik reed net vanuit hhw naar heiloo toe maar men wat een enorme zwarte rookpluim zeg...

ik schrok ook echt toen ik hoorde dat er in egmond aan zee ook brand woede..ik dacht echt jesus al die paarden koeien etc die in t duin staan in wat voor een hel moetn die beesten wel niet zitten...vraag me af of die dieren ook

me ma zegt ook ik ga hier gewoon van janken vanuit egmond aan zee is t gewoon 1 zwarte pluim en een enorme rooie gloed t is gewoon echt heel erg.

is er btw al meer bekend van de aangehoude personen? hiergeven die mense ik steek hun wel ff in de fik
ik heb brandweer personeel gesproken van mijn oude woonstekkie die zegt ook de brand is zo heftig dat t niet tegen te houden is door de wind en de enorme droogte

jiperdepip

bij mijn paarden staat het vol met ME en trekkers die parraat staan om het gebied in te gaan,
gelukkig hebben ze nergens last van en staat ze er tevreden bij ;)

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 22:09

Roxymax, dat gedeelte is noordelijk van waar de brand nu is. De wind is redelijk oost, misschien noordoost, dus dat gedeelte heeft nu geen last gelukkig. Wel heftig de rest van het gebied!
In Schagen was volgens mij geen brand, maar de brandweer kazerne zit nu aan de Hofstraat, ik heb daar wel een heel aantal brandweerwagens zien staan, dus ik denk dat ze daar hebben verzameld. Dit was zo rond 20.00 uur-20.30 uur. Ik heb nl. mijn auto even door de wasstraat gedaan bij de Esso en dat zit precies aan de andere kant van de weg. Er was geen voertuig aan het blussen, dus ik denk echt dat daar gelukkig niets aan de hand was verder.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 22:09

De vriend van een ex stalgenootje van me zit bij vrijwillige brandweer van ik dacht zaanstreek en moet waarschijnlijk ook zo die kant op.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 22:10

Oh dit maakt me zo verdrietig |( |( En het is al niet echt mijn dag |(

Jet dankje voor de informatie :)

kitty_gomez

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 07-03-24 20:42, in het totaal 1 keer bewerkt

AnneOmie

Ik hoorde ook net dat de brand in Schoorl nog niet onder controle was... ;( heb er gewoon geen woorden voor. Hoop zo dat het de pyromaan is die ze hebben gearresteerd!!

AnneOmie

Re: Duinbranden in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 22:11

Volgens mij hebben ze recent toch hekken in dat duingebied van Schoorl geplaatst!? Die heb ik een aantal weken geleden gezien, maar hekken stonden toen nog open.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 22:13

Djeez echt niet normaal meer :(

Zo zag het er boven Egmond a/d Hoef aan vanavond

Afbeelding

en

Afbeelding

Siers83

Meiden heel veel sterkte vanacht. Ik ga mn bedje in, hoop dat als ik morgen wakker word dat ik dan goed nieuws hoor. Maar zag net op tvnh dat ze zeiden dat het nog een hele tijd gaat duren voor ze het meester hebben.

NathalietjeB

ja de nachtploeg zal t zo wel over moeten nemen ik hoop echt zo dat t brandmeester snel komen gaat want dit gaat me echt aan me hart al die dieren die misschien wel aan t broeden zijn en de paarden en koeien en wat daar allemaal nog meer staat die armen beesten zullen ook wel in paniek zijn(waarvan ook drachtige dieren tussen zitte jeetje zou je toch niet aan moetn denken dat de dieren ook nog eens miskramen krijgen door dit soort dingen of te vroege bevallingen etc)...

dan niet t spreken over de paarden van mensen die daar in die gebieden staan die misschien wel geevacueerd moeten worden brrrr.... ik vind t echt erg
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 01-05-11 22:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Jessicauvita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 22:14

Die arme beesies die er staan. Echt verschrikkelijk.

Morgen moet me vriend in Egmond werken, ben benieuwd of de wegen open zijn ( vanuit Den Helder )

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 22:15

Jeetje die webcam van Camperduin aan zee is echt heftig je ziet het gewoon branden! := Hoop niet dat het zich nog verder uitbreid, ik ga m'n bedje in ...ben benieuwd hoe het morgen is :)

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 22:15

Regen en minder wind zou nu wel heel erg welkom zijn. Het zijn ideale omstandigheden voor een uitslaande brand.

Hopelijk hebben ze nu ook echt de daders te pakken.

daisy_tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 22:16

echt neit normaal meer,
werk in st maartenszee en was precies tegenover het werk.
je zag e rook ook tegen de wind in gaan en niet met de wind mee.
werden heel goed op de hoogte gehouden.

Hoorde net ( half 10) dat ik na huis ging dat bergen/schoorl nog land niet onder controle is en het daar echt momenteel een ramp is.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 22:16

ja ik hoop ook echt dat ze de daders nu te pakken hebben dit is niet leuk meer en kan ook niet meer doorgaan dit is gewoon vreselijk

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 22:17

Gister fietsten we daar nog en zagen we koetjes grazen in het gebied dat nu in de fik staat, hoop dat de koetjes nog naar een veilige plek konden lopen

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 22:22

ja arabesk dan t bedenken idd dat ik daar van de week nog heb gewandeld...met me man en kindje en hond ik hoop ook dat alle dieren weg hebben kunnen vluchten....zou je toch niet aan moetn denken dat ze in de brand zijn omgekomen

hoe is t trouwens met jou paarden? staan die niet in de brandzone? of andere bokkers hun paarden?

daisy_tanja

Re: Duinbranden in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 22:24

voor zover ik in st maartenszee weet staan de dichtbijzijnde paarden toch wel na camping de lepelaar een endje verderop. Dus die staan veilig.

In petten oid. weet ik het niet!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 22:25

Neuh wind staat naar zee, de andere kant op was wel rampzalig geweest, maar ja daar denken we maar niet te lang over na...

Indien nodig zetten ze morgen blushelikopters in.......... :roll: ja waarom meteen inzetten als het ook nog morgen kan 8)7

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 22:25

Dat wil ik ook graag weten!!
ah en een paar paginas terug bood iemand met wei in Wieringen opvang aan voor eventuele evacués, wil toch nog even zeggen dat ik dat wel een heel lief gebaar vind :j
edit, ik wil graag weten of de paarden van alle bokkers die daar paarden hebben staan of die veilig staan

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 22:27

Arabesk schreef:
Neuh wind staat naar zee, de andere kant op was wel rampzalig geweest, maar ja daar denken we maar niet te lang over na...

Indien nodig zetten ze morgen blushelikopters in.......... :roll: ja waarom meteen inzetten als het ook nog morgen kan 8)7

Morgen pas blusheli´s... nou ja zeg!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 22:28

dat hoop ik dus ook rocy....beetje dom om morge pas heli's in t gaan zetten :+

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 22:30

Arabesk schreef:

Pff.. morgen pas?
Dan is ondertussen al veeel meer afgebrand.
Ik ben bang dat vandaag mijn laatste ritje is geweest door het mooie bergerse/schoorlde duin en bos gebied..