Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #16

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 11:46

Hier 5 km lopen is een uitdaging, er is nergens een stoep ofzo, ik woon achteraf in een gat waar je met 2x knipperen met je ogen doorheen ben gereden dus daarom zou ik geen 5km lopen door de sneeuw. Niet heel veilig om 5 km over een 60 km weg te lopen zonder stoep of andere voorzieningen. Er zijn ook mensen die niet in een stad wonen (en ja ik woon in een gat maar met 0 voorzieningen)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 11:46

rien10 schreef:
Een oprechte vraag: geen veroordeling. Waarom zijn sommigen van jullie zo bang van sneeuw. Dat je er niet van houd, kan ik me voorstellen, alles is een kwestie van smaak. Maar de angst om naar buiten te gaan? Is dat omdat je slecht ter been bent, of omdat je rolstoel afhankelijk bent buiten?

Ik ben bijzonder onhandig en heb een enorme hekel aan vallen. Heb geen zin in veel pijn etc. Heb ook slecht evenwicht.

Maar ik ga wel naar buiten wandelen. Maar ik let wel op en ga het niet uitlokken.

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 11:48

rien10 schreef:
Een oprechte vraag: geen veroordeling. Waarom zijn sommigen van jullie zo bang van sneeuw. Dat je er niet van houd, kan ik me voorstellen, alles is een kwestie van smaak. Maar de angst om naar buiten te gaan? Is dat omdat je slecht ter been bent, of omdat je rolstoel afhankelijk bent buiten?

Ik vind sneeuw heerlijk, vooral verse sneeuw.

Gladheid is een ander verhaal.

In mijn geval vanwege evenwichtsproblematiek.

Normaal zien de meeste mensen dat nauwelijks,
Maar als ik moe ben en/of het is glad dan zie je het wél goed.
En vallen levert om andere redenen bij mij vaak wat meer schade op dan bij anderen.

Dus sneeuw zélf is heerlijk.
Op het moment dat sneeuw glàd wordt, vind ik het wél lastig

Roosch

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 11:50

Ik wilde mooie sneeuwfoto's maken van de kat maar ze zijn niet helemaal goed gelukt. Deels omdat de ene kat keihard naar binnen sprintte zodra die de sneeuw onder de pootjes voelde, en de andere kat ging op een sneeuwvrije plek in de tuin zitten en weigerde het te verlaten. :')

Afbeelding
Ironisch genoeg is bovenstaand exemplaar nu aan het loeien dat ie wel naar buiten wil. :+

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 11:51

Ik heb een neurologische aandoening en evenwichtsstoornis. Voor pasgevallen sneeuw ben ik niet zo bang, maar wel voor de gladheid erna als het opvriest / veel over gelopen is etc.

Met de hond loop ik nu met de buggy als steuntje of ik ga met iemand samen wandelen die mij een arm geeft voor de zekerheid.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 11:52

5 KM is niet te doen. Maar ik lees ook opmerkingen als “mij krijg je de deur niet uit vandaag”. Dat kan zijn omdat je er niet van houd, of omdat je het niet durft.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 11:52

Ja aangezien ik in huis al dagelijks tegen deurposten, tafels, stoelen en m’n bed op knal. Ga ik de goden niet verzoeken buiten met dit weer. Goede schoenen en voorzichtig doen.

Ik heb oprecht van die rubberen beschermers op de hoeken van m’n bed. Ik bleef blauwe benen hebben. :=

Foaly

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 11:55

Ik woon alleen en familie woont in Groningen, heb ook niet echt vrienden in de buurt. Als ik op mn bek ga en iets breek heb ik een serieus probleem :=

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 11:56

Ha ha, bij IKEA langs de afdeling “veiligheid voor kinderen “.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 11:57

rien10 schreef:
Ha ha, bij IKEA langs de afdeling “veiligheid voor kinderen “.

Ja, dat zijn het officieel wel. Ik schaam mij niet. _O-

En ik woon inderdaad ook alleen. Oskar komt mij niet helpen hoor. Deze oppas hond rent dan denk ik terug. :=

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 12:04

Roosch schreef:
Ik wilde mooie sneeuwfoto's maken van de kat maar ze zijn niet helemaal goed gelukt. Deels omdat de ene kat keihard naar binnen sprintte zodra die de sneeuw onder de pootjes voelde, en de andere kat ging op een sneeuwvrije plek in de tuin zitten en weigerde het te verlaten. :')

[ Afbeelding ]
Ironisch genoeg is bovenstaand exemplaar nu aan het loeien dat ie wel naar buiten wil. :+

Prachtig dit :')

@Rien10, ik ben bang om mijn evenwicht te verliezen of te vallen omdat ik mijn armen niet kan gebruiken voor de balans of of mijzelf op te vangen bij een val. In zo'n korte flits waarbij je even glijdt of je balans verliest doe je ook automatisch je armen gebruiken om rechtovereind te blijven, zo'n korte krachtige beweging is al heel pijnlijk dus ik voorkom het liever.
Ik zit te twijfelen of ik Scootie uit de schuur durf te halen om te kijken hoe dat rijdt in de sneeuw, dat lijkt mij leuk. Als ik hem niet onder controle zou hebben dan moet ik hulp inschakelen om hem weer terug naar huis te krijgen en hem in de schuur te zetten, dat houdt mij tegen.
Dus ik zit al dagen thuis :+ maar ik vermaak mij wel hoor, lekker warm vanaf de bank kijken hoe koud het buiten is haha.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 12:06

Little_Gift schreef:
Ja vind het ook bijzonder vreemd. Zag ze mij nog een jong en heel fit dier uit, volgens mij nog echt in het begin van zijn volwassen leven.
Die vleugel was eigenlijk het enige wat zichtbaar mankeerde na de aanrijding en gezien we inderdaad al 4 maand verder zijn, dacht ik echt dat hij volop aan het revalideren was en ze hem in de lente gingen vrijlaten maar kreeg zonet een mail dat hij onverwachts plots alsnog overleden is tijdens de revalidatieperiode...

Misschien heelde de breuk niet goed en hebben ze hem alsnog moeten laten inslapen of is hij bij het oefenvliegen ergens tegen gebotst ofzo, ik heb geen idee... Heb gemaild voor meer informatie maar dat zal ik waarschijnlijk niet krijgen.

Voelt nog steeds echt rot...

Ik heb tegen alle verwachtingen in zonet toch antwoord gekregen op mijn mailtje.

Het stond verkeerd in hun meldingsmail. Dier is niet gestorven tijdens verblijf herstelperiode in het centrum maar na binnenkomst heeft hij gelijk euthanasie gekregen.
Volgens hen was het een gecompliceerde breuk in de schouder en niet meer te redden...

Bizar dat het dan 4 maand duurt voor ik daar iets over terug gekoppeld krijg.

Ze spraken ook van zilvermeeuw maar het was absoluut een mantelmeeuw dus ik vind het allemaal maar vreemd.
Laatst bijgewerkt door Little_Gift op 04-01-26 12:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 12:06

Ik val ook sneller dan ieder ander omdat mijn spieren het niet goed doen. Ik woon ook alleen trouwens.

Ik moet straks wel even mijn auto sneeuwvrij maken en iets voor mijn ruit doen. Het gaat vriezen en ik wil morgenvroeg zo min mogelijk krabben.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 12:07

rien10 schreef:

Ze geven met sneeuw vaak code geel of code oranje,dat betekent zoiets als "Pas op..." :')

Ik vind deze sneeuw wel leuk, lekker met de honden in het bos wandelen.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 12:12

Ik vind juist weer iets van de mensen die nu voor 'niks' de weg opgaan met de fiets of auto.
Zelfs de grote doorgaande wegen in de stad zijn een ijsbaan.

De rest van de week vind ik het minder grappig, als er gewoon gewerkt moet worden. Het blijft vriezen en sneeuwen. Met code rood zullen ze me ook gewoon op het werk verwachten. Dat wordt 45min lopen dan denk ik. :=

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 12:13

Hier geen sneeuw -O-. Al twee dagen op rij hoopvol de gordijnen sochtends geopend om regen te zien..

Al is het nu eventjes blauwe lucht lucht :D

Mijn ergenis is dat ik zin heb in wat lekker, maar niks in huis heb. Naar de supermarkt lopen kan, maar heb ook geen zin om mezelf aan te kleden (hang nog op de bank in pyjamashort/tshirt)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 12:14

Op zich zou ik wel durven, maar of het wijs is punt 2.

Als ik verkeerd val met degradatie wervelkolom kan meevallen of verkeerd gaan.

rien10

Oef, een scootmobiel met dit weer lijkt me tricky business. Kleine wielen, sneeuwklonten… lekker binnen blijven!

MarlindeRooz

Morgen moet ik werken. Eerste werkdag met de nieuwe eigenaren dus ik wil graag gaan. Maar ik ga absoluut niet m’n leven wagen. Vertrouw mezelf wel maar anderen op de weg niet. :=

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 12:15

Al met al zeer gegronde redenen om binnen te blijven.
Het sneeuwt hier dikke vlokken!

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 12:17

Geef mij maar lente, hier blijft het sneeuwen helaas, en er ligt al genoeg.

Enige wat leuk is aan sneeuw is sleeën met het paard, maar onze slee is al in gebruik. Laat dan maar zitten ook.

Wegen waren vrijdagmiddag al poedersuiker, inclusief afgesloten n3, ik verheug me niet op de werkweek :n

Oh en moet zo naar stal en weer hooi vullen voor de week >;)

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 12:19

Hier schijnt voor nu even de zon, dus ik ga toch lekker een rondje lopen

Beetje jammer dat mijn moeder niet altijd begrijpt wat "alleen" betekent. Op een of andere manier denkt zij dat zij daar ook onder valt? Als ik zeg dat ik even in mijn eentje een rondje wil lopen, zegt zij wacht even dan maak ik me ook klaar. En omdat ik ik ben en lekker direct, zeg ik gewoon nee dankje, ik zei dat ik alleen ging lopen. En dan vat ze het op als een persoonlijke aanval, maar ik wil gewoon even niet praten en in mijn eigen wereldje zijn :')

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 12:23

rien10 schreef:
5 KM is niet te doen. Maar ik lees ook opmerkingen als “mij krijg je de deur niet uit vandaag”. Dat kan zijn omdat je er niet van houd, of omdat je het niet durft.

Omdat het koud is :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 12:26

LG: wat raar dat je dan pas 4 maanden later hoort dat hij bijna direct geeuthanaseerd is. Niet leuk inderdaad.

Qua sneeuw: nee hoor ben niet bang. Niet om te lopen en niet om te rijden. Ben wel bang voor files morgenochtend naar werk dus moet nog even kijken of ik niet thuis blijf werken.

Zonnehoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 12:30

Suzanne F. schreef:
LG: wat raar dat je dan pas 4 maanden later hoort dat hij bijna direct geeuthanaseerd is. Niet leuk inderdaad.

Dit, rare gang van zaken en niet leuk!