Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 01:00

Tijdens het galopperen vanavond in de les iets te hard in het zadel komen. Met als gevolg een beurs stuitje.
Ik mis mijn vetjes daar.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 01:11

De hele dag al kapot moe omdat ik gisteren heel slecht had geslapen. Eerder deze week beloofd dat ik vanavond/vannacht mijn vriend op zou halen van een whiskyproeverij, maar om straks nog een beetje verantwoord de weg op te kunnen heb ik vanavond een paar uur geslapen. Ligt hij straks mooi te ronken en kan ik weer niet slapen, moet je opletten :x

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 02:36

Hutcherson schreef:
Nyaleti schreef:
Internet doet het slecht, zowel wifi als data en ik wordt er echt heel kriegelig van.

En voor de UWV kenners: iemand die weet wat de Arbeidsdeskundige doet? Ik heb een WIA aanvraag lopen, is zij degene die keurt dan ofzo? (Inloggen lukt niet dus kan verder weinig zien)
Ik krijg ineens een mailtje dat er met spoed!! een afspraak is ingepland want ze wilt me spreken.
In Augustus reïntegratie aangevraagd en vanaf December 6x aan de lijn gehangen met het UWV over vanalles en nog wat en tóch klopt er blijkbaar iets niet.
Nu heb ik een werkgever die zit te wachten op goedkeuring proefplaatsing.. Wat een gezeik.

Een arbeidsdeskundige gooit alle beperkingen die de arts in de functionele mogelijkheden lijst heeft opgesteld, in de UWV software en kijkt of er in combinatie met je laatst verdiende loon (minus een loonverlies van 35%) functies uit komen. Die functies zou jij theoretisch gezien moeten kunnen uitvoeren.
Een arbeidsdeskundige kan ook besluiten dat er nu geen arbeidsmogelijkheden zijn. Vaak is er dan al overleg geweest met de arts.
Ook doen ze werkplekbeoordelingen om te kijken of het werk aan te passen is.

Thanks. Maar het gaat blijkbaar alleen over de proefplaatsing?
Ze willen graag kennis maken zodat ze me kunnen helpen bij de reïntegratie :j thanks maar 6 maanden en 10 telefoontjes te laat.. Echt ongelooflijk.

Overigens heb ik in die 1,5 jaar ziektewet vanuit UWV 2 telefoontjes gehad (random meid, niet eens mijn contactpersoon). That's it. Nooit iemand gezien of gesproken tenzij ik zelf aan de bel trok. Echt knap geregeld weer dat ze nu last minute me wel willen zien en mij in de knel kunnen brengen met m'n nieuwe werkgever. Echt écht fijn geregeld.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 05:44

Vervelend is dat he, zo'n reintegratietraject waaraan je moet voldoen om je recht op uitkering te behouden..
Die proefplaatsing is meestal erop gericht dat ze gaan beoordelen of dit wel passend werk is voor je en met hoeveel uur je gaat opbouwen. Meestal moet je een spoor 2 traject volgen en mag je niet zomaar een contract aangaan maar moet eerst bepaald worden of je dit wel kunt. Je oude werkgever of het uwv 'detacheert' je dan een aantal maanden zodat de werkgever jou 'gratis' kan uitproberen en jij kunt uittesten en opbouwen in uren. Als je dat weigert, ondat je bv je werkgever niet wilt vertellen wat er speelt en niet 3-0 acbterstand wilt hebben, kun je je rechten kwijt raken. UWV begrijpt niet dat werkgever echt niet zitten te wachten op proefplaatsingen van mensen die een uitkering krijgen of kregen. Die willen gewoon een volwaardige medewerker en zitten niet te wachten op betrokkenheid van het uwv.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 07:16

De kleine meid die met geen mogelijkheid wakker te krijgen is voor haar voeding.
Van alles geprobeerd... maar die slaapt heerlijk door...
Dus dan maar de wekker zetten voor over een uurtje

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 08:39

Weer een afgrijselijke nacht gehad. Alleen maar nachtmerries en wakker schrikken. Gecombineerd met hoofdpijn. :n

flintstones

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 10:59

Mensen die in de trein muziek luisteren/filmpjes kijken terwijl heel de wagon kan mee luistern

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 11:03

De flessen innamemachine van de Dekamarkt niet optimaal werkt.
Dit was wel een gedulddingetje waar ik niet op zit te wachten op een zaterdag morgen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 11:34

Hutcherson schreef:
Vervelend is dat he, zo'n reintegratietraject waaraan je moet voldoen om je recht op uitkering te behouden..
Die proefplaatsing is meestal erop gericht dat ze gaan beoordelen of dit wel passend werk is voor je en met hoeveel uur je gaat opbouwen. Meestal moet je een spoor 2 traject volgen en mag je niet zomaar een contract aangaan maar moet eerst bepaald worden of je dit wel kunt. Je oude werkgever of het uwv 'detacheert' je dan een aantal maanden zodat de werkgever jou 'gratis' kan uitproberen en jij kunt uittesten en opbouwen in uren. Als je dat weigert, ondat je bv je werkgever niet wilt vertellen wat er speelt en niet 3-0 acbterstand wilt hebben, kun je je rechten kwijt raken. UWV begrijpt niet dat werkgever echt niet zitten te wachten op proefplaatsingen van mensen die een uitkering krijgen of kregen. Die willen gewoon een volwaardige medewerker en zitten niet te wachten op betrokkenheid van het uwv.

En soms wordt het nog leuker dan heb je wat gevonden voor proefplaatsing en dan mag het niet. Moest bij mij toen een werkervaring plek worden. :+

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 12:29

En waarom heeft mijn oom ruim de afgelopen 30 jaar verzameld. :+

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 12:35

Eindelijk behang gevonden dat ik mooi vond.
Kan het echt niks hebben, zitten nu al allemaal beschadigen op. Ik heb het woensdag geplakt -O- we zijn amper thuis geweest en net zie ik dus die beschadigingen. (3 van de 5 banen heeft wel iets)

Afbeelding

Ik had nog een muurtje willen doen maar breng nu de overige rollen maar terug

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 12:52

Marcella schreef:
En waarom heeft mijn oom ruim de afgelopen 30 jaar verzameld. :+

Mijn vader was ook een grote verzamelaar en bij zijn overlijden hebben wij hem regelmatig vervloekt hierom.

1 grote 5 kamer gezinswoning stampvol met zijn verzameling aan spullen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 13:15

105 Vierkante meter en nog een grote garage. :+

Vind diverse nieuwe of zeer weinig gebruikte apparatuur. Maar ook kapotte.

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 13:48

Wij zijn op rommelmarkten gaan staan met de bruikbare spullen.

En voor zijn treinenhobby hebben we nu op een aantal treinenbeurzen gestaan.

En ik heb nog niet alles verkocht.

flintstones

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 14:12

Wij Hadden dat met mijn grootvader jaren geleden.
Had een magazijn vol met echt vanalles (gereedschap Kleding en nog veel meer)
We hebben het gewoon een paar weekends als 'winkel' open gedaan

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 14:24

Ik ruim voor nu alleen het grove spul weg. Heel veel meubel hout/karton en in de rommel kamer staat al jaren een keuken opgeslagen.

Huis moet gewoon voor de eventuele verkoop nog niet helemaal leeg. Met hij leeft nog. En wil voor die tijd ook even goed overleggen met mijn broertje. Ben namelijk zelf tegen het laten verdampen van geld naar de belastingdienst met dat er wat dat betreft ook een clausule staat in het levenstestament/testament.

Aan de andere kant hij neemt zijn medicatie nog steeds sporadisch en dwingen is geen optie.

En dus ook bloeddruk boven de 200 hij kan ermee oud worden of het is ineens einde verhaal.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 15:20

flintstones schreef:
Mensen die in de trein muziek luisteren/filmpjes kijken terwijl heel de wagon kan mee luistern

Oh dat had ik laatst ook bij de tandarts in de wachtkamer
Ben uit ellende maar buiten gaan wandelen

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 16:02

flintstones schreef:

I raise you mensen die in het aquarium van een dierentuin hardop gaan videobellen zodat mama ook de visjes kan zien -O-

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 17:59

Blaar op mijn grote teen

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 18:04

Mensen die een appel eten of nootjes.
Brr dat kraakt zo.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 18:27

Vandaag eindelijk het lef bij elkaar geraapt om weer contact op te nemen met een handtherapeut want ik verga half. Ik was zo blij dat de behandeling eindelijk eens klaar was een paar maanden geleden. maar blijkbaar lukt het mij toch niet zelf zonder hulp van buitenaf om mijzelf soepel te houden. Ik zit echt knetter vast in mijn nek en schouders

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 18:32

Telpeva, kijk eens naar Body stress release therapie. :)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 18:48

Dankjewel voor het meedenken, vind ik lief! Ik wacht nog even op antwoord van mijn handtherapeut of ik daar terecht kan want de klachten zijn herkenbaar en meestal te verhelpen met een gerichte massage. Maar het klinkt wel interessant om als extra optie in het achterhoofd te houden, je weet maar nooit dus ik sla hem wel op.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 19:18

Snap ik! Ik zit zelf ook met grote regelmaat goed vast en heb echt vanalles geprobeerd. Van dry needling tot de osteopathie. Maar dit lijkt iets te zijn wat je lijf leert stress los te laten. Tot nu toe bevalt het me heel goed na 3 behandelingen!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 20:15

Ik zet mijn lijf ook vast inclusief schouders en nek. Fysio helpt daarbij wel. Ik heb 2x per week fysiotherapie en dat wisselt af met onder begeleiding sporten, los masseren, rekken en shockwave therapie.