Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Hutcherson schreef:Nyaleti schreef:Internet doet het slecht, zowel wifi als data en ik wordt er echt heel kriegelig van.
En voor de UWV kenners: iemand die weet wat de Arbeidsdeskundige doet? Ik heb een WIA aanvraag lopen, is zij degene die keurt dan ofzo? (Inloggen lukt niet dus kan verder weinig zien)
Ik krijg ineens een mailtje dat er met spoed!! een afspraak is ingepland want ze wilt me spreken.
In Augustus reïntegratie aangevraagd en vanaf December 6x aan de lijn gehangen met het UWV over vanalles en nog wat en tóch klopt er blijkbaar iets niet.
Nu heb ik een werkgever die zit te wachten op goedkeuring proefplaatsing.. Wat een gezeik.
Een arbeidsdeskundige gooit alle beperkingen die de arts in de functionele mogelijkheden lijst heeft opgesteld, in de UWV software en kijkt of er in combinatie met je laatst verdiende loon (minus een loonverlies van 35%) functies uit komen. Die functies zou jij theoretisch gezien moeten kunnen uitvoeren.
Een arbeidsdeskundige kan ook besluiten dat er nu geen arbeidsmogelijkheden zijn. Vaak is er dan al overleg geweest met de arts.
Ook doen ze werkplekbeoordelingen om te kijken of het werk aan te passen is.
Hutcherson schreef:Vervelend is dat he, zo'n reintegratietraject waaraan je moet voldoen om je recht op uitkering te behouden..
Die proefplaatsing is meestal erop gericht dat ze gaan beoordelen of dit wel passend werk is voor je en met hoeveel uur je gaat opbouwen. Meestal moet je een spoor 2 traject volgen en mag je niet zomaar een contract aangaan maar moet eerst bepaald worden of je dit wel kunt. Je oude werkgever of het uwv 'detacheert' je dan een aantal maanden zodat de werkgever jou 'gratis' kan uitproberen en jij kunt uittesten en opbouwen in uren. Als je dat weigert, ondat je bv je werkgever niet wilt vertellen wat er speelt en niet 3-0 acbterstand wilt hebben, kun je je rechten kwijt raken. UWV begrijpt niet dat werkgever echt niet zitten te wachten op proefplaatsingen van mensen die een uitkering krijgen of kregen. Die willen gewoon een volwaardige medewerker en zitten niet te wachten op betrokkenheid van het uwv.