Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 21:53

_San87_ schreef:
Niobe schreef:
Ik vind Twilight echt fantastisch en ik schaam me niks!

Het enige mooie aan Twilight is A Thousand Years.

Jaaa <3 <3 <3
Wanneer ik ga trouwen, gaat die zowiezo gespeeld worden, kan me niet schelen hoe corny het is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 21:58

Sherivey schreef:
UO: ik vind The Hunger Games helemaal niet zo goed. :')

Terechte OU.
Een en Twee zijn leuk.

Voor de andere delen had je het boek moeten lezen..

Gok ik, want vond er geen bips aan, filmmakers konden de actie van het boek niet in de volgende delen goed verfilmen..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 22:00

fleurtjeuh schreef:
_San87_ schreef:

Jaaa <3 <3 <3
Wanneer ik ga trouwen, gaat die zowiezo gespeeld worden, kan me niet schelen hoe corny het is

Staat ook op mijn lijst, idd _O-.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 22:02

_San87_ schreef:
Niobe schreef:

Ja die is intens prachtig <3

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 09:43

_San87_ schreef:
Niobe schreef:

Dat vind ik dan wel weer een mooi nummer ja :j

Plop1997

Re: Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 20:31

Ik heb heel erg met films maar ook met boeken dat ik ze goed vind als ik het entertainment vind. Het kan nog zo goed geschreven/gefilmd zijn maar als ik me echt er doorheen moet zitten en het saai vind is het voor mij gewoon niet goed.

Ik kan heel veel lol halen uit films en boeken die veelal gezien worden als slecht zoals bijvoorbeeld een Twilight of ACOTAR.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 20:42

Plop1997 schreef:
Ik heb heel erg met films maar ook met boeken dat ik ze goed vind als ik het entertainment vind. Het kan nog zo goed geschreven/gefilmd zijn maar als ik me echt er doorheen moet zitten en het saai vind is het voor mij gewoon niet goed.

Ik kan heel veel lol halen uit films en boeken die veelal gezien worden als slecht zoals bijvoorbeeld een Twilight of ACOTAR.

Ik ben aan het derde deel van ACOTAR bezig en vind die serie geweldig <3

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 23:12

Sherivey schreef:

Me too, ook met deel 3 bezig :):)

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 23:28

Ik heb een hele hoop 'slechte' romannetjes in een actie gehaald(echt honderden) en ik vermaak me uitstekend.
Ze zijn voorspelbaar en cliche, soms over de top en soms underwhelming. Sommigen hebben nog verfijning nodig(slecht lopende zinnen) en andere zou ik zo in een boekenwinkel verwachten.
Maar ik vind ze leuk. Het is even weg van de wereld, even heel wat anders. Geen hele heftige of zware dingen, of boeken met een diepere betekenis of les.
Het is simpel vermakelijk leesvoer. Kan mij niet schelen dat de literaire wereld ze het licht niet zou gunnen, ik geniet ervan.
En dat maakt ze voor mij goed. Tenminste, de meesten dan :')

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 23:54

fleurtjeuh schreef:
Ik heb een hele hoop 'slechte' romannetjes in een actie gehaald(echt honderden) en ik vermaak me uitstekend.
Ze zijn voorspelbaar en cliche, soms over de top en soms underwhelming. Sommigen hebben nog verfijning nodig(slecht lopende zinnen) en andere zou ik zo in een boekenwinkel verwachten.
Maar ik vind ze leuk. Het is even weg van de wereld, even heel wat anders. Geen hele heftige of zware dingen, of boeken met een diepere betekenis of les.
Het is simpel vermakelijk leesvoer. Kan mij niet schelen dat de literaire wereld ze het licht niet zou gunnen, ik geniet ervan.

Ik denk dat dat ook precies de reden is waarom ze geschreven zijn, simpel tijdverdrijf.
En daar is helemaal niks mis mee.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 23:57

ikke schreef:
fleurtjeuh schreef:

Ik denk dat dat ook precies de reden is waarom ze geschreven zijn, simpel tijdverdrijf.
En daar is helemaal niks mis mee.

Ja precies. Het waren allemaal gratis ebooks, veelal de eerste van een serie.
En ik probeer ze allemaal te lezen en een eerlijke recensie achter te laten.
Tot dusver heeft geen van allen me genoeg gegrepen dat ik de rest wil lezen, maar ik heb er ook nog heel erg veel te gaan.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 06:46

Laten we wel wezen, dat iemand een mening heeft over iets (in dit gebal films/boeken) wil natuurlijk niet zeggen dat het een schande is dat anderen er anders over denken.

Zo vind ik Hunger Games niet goed. Maar de reden dat ik ze ben gaan kijken is omdat ik van veel mensen hoor dat ze die wel goed vinden.
Vind het wel heel wat dat ik daarmee een UO heb die daadwerkelijk een UO is in dit topic :))

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 08:20

Tancreda4 schreef:
Sherivey schreef:

Me too, ook met deel 3 bezig :):)

Is er een tv serie van of bedoel je de boeken?

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 08:35

Nee, de boekenserie.
Voor zover ik weet is er (nog) geen tv serie van.

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 14:21

fleurtjeuh schreef:

Ik heb een hele berg Bouquet-boekjes gelezen. Maar ze lezen lekker makkelijk weg en zijn over het algemeen vermakelijk. En daar gaat het om.

Ik krijg nog wel eens commentaar over het feit dát ik dit lees. Blijkbaar ben ik er het type niet voor., want het is dan vaak: dat iemand als jij dát leest? Wtf???? Wat is er mis mee? En wat zou ik dan moeten lezen dat past bij hoe ik mij op dat moment voel, waar ik tijd voor heb en waar ik zin in heb??

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 14:56

KarenQ schreef:
fleurtjeuh schreef:

Ik heb een hele berg Bouquet-boekjes gelezen. Maar ze lezen lekker makkelijk weg en zijn over het algemeen vermakelijk. En daar gaat het om.

Ik krijg nog wel eens commentaar over het feit dát ik dit lees. Blijkbaar ben ik er het type niet voor., want het is dan vaak: dat iemand als jij dát leest? Wtf???? Wat is er mis mee? En wat zou ik dan moeten lezen dat past bij hoe ik mij op dat moment voel, waar ik tijd voor heb en waar ik zin in heb??

Eens. Stephen King laat in zijn boek 'IT' 1 van de hoofdpersonen iets zeggen in de trant van: "Waarom moet een boek altijd vol zitten met dubbele bodems, zware ethische dilemma's, moraal en wijze lessen? Waarom kan een boek niet gewoon een goed verhaal vertellen?" Is me altijd bij gebleven....

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 18:19

Stephen King, dezelfde gast die per se een out of the blue kinderorgie in zijn horrorboek moest hebben...?

Zou durven te zeggen dat hij misschien niet dé persoon is om uitspraken te doen over wat er wel en niet in boeken hoort :=

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 20:03

Fly_high schreef:
Stephen King, dezelfde gast die per se een out of the blue kinderorgie in zijn horrorboek moest hebben...?

Zou durven te zeggen dat hij misschien niet dé persoon is om uitspraken te doen over wat er wel en niet in boeken hoort :=

LOL! Kinderorgie…..ik weet niet of je boek in zijn oorspronkelijke taal gelezen hebt, maar gesnapt heb je het niet. Maar beschouw dat vooral als een UO.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 21:26

Fly_high schreef:

Dat is geen ‘out of the blue’ orgie he? Daar zit een heel verhaal achter met meerdere redenen en betekenissen.

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 11:45

Cowboy55 schreef:
KarenQ schreef:

Eens. Stephen King laat in zijn boek 'IT' 1 van de hoofdpersonen iets zeggen in de trant van: "Waarom moet een boek altijd vol zitten met dubbele bodems, zware ethische dilemma's, moraal en wijze lessen? Waarom kan een boek niet gewoon een goed verhaal vertellen?" Is me altijd bij gebleven....

Oh echt? Grappig. :D
Maar inderdaad boeken hoeven niet ingewikkeld te zijn, het is entertainment. :-)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 07:55

Mensen die heel trots zijn dat ze maar 15 minuten oid trainen altijd met hun paard en dat vriendelijk noemen. En dan of maar heel kort oppakken of in die korte tijd allerlei zware oefeningen doen. Dat vind ik niet eerlijk naar het paard toe, hoe kan je correct losrijden en trainen in die korte tijd als je al minimaal 5 minuten maar eerder 10 of meer bezig bent met pirouettes, extreme verzameling en noem maar op.
Of zelfs op lager niveau. Daar trots op zijn dat je maar paar minuten oppakt en dan vervolgens op een wedstrijd verwachten dat ze wel 2 proeven dus laat zeggen 15 minuten bij elkaar blijven lopen. Terwijl dat al net zo lang is als de normale training thuis waar ze niet de volledige tijd zo hoeven te lopen. Dan kom je op wedstrijd en moeten ze ineens 2 tot 3 keer zo lang inspannen zonder dat ooit te moeten in training.

Niks mis met kort trainen op dag dat je alleen licht traint, dus loswerken en klaar. Het hoeft niet altijd lang. Maar ik vind wel dat je een paard moet voorbereiden op wat je wil zien op wedstrijd, dus ook langer bij elkaar blijven of gewoon langer rijden. Ik vind dat dus helemaal niet zo vriendelijk als dat die mensen doen dat het is.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 09:31

Maar zit losrijden dan erbij in?
Ik zie nml wel vaker dat mensen buiten in-en uitstappen, dan 15 minuten de bak in gaan en daarin bewust trainen.
Maar die zitten er dan wel in totaal 45 minuten oid op

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 09:33

Sommige paarden blijven gemotiveerder als je uithoudingsvermogen en kracht tijdens een buitenrit doet en het werk in de bak minimaal houdt.
Zie het probleem niet eigenlijk.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 09:43

Ik ook niet direct, maar om daar echt een mening over te hebben, zou ik naar het gehele weekschema van het paard kijken.
Want als er idd aan conditie gewerkt wordt op buitenritten, is het een heel ander verhaal

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 09:45

Sherivey schreef:
Maar zit losrijden dan erbij in?
Ik zie nml wel vaker dat mensen buiten in-en uitstappen, dan 15 minuten de bak in gaan en daarin bewust trainen.
Maar die zitten er dan wel in totaal 45 minuten oid op

Ja, die zitten er echt maar 15 tot 20 minuten op. Dus het losrijden en het oppakken tot zware oefeningen.

Sizzle, dat is toch heel wat anders als wat ik zeg? Ik heb het over training en niet alleen in de bak. Als je het op buitenrit traint dan zit je er dus niet telkens maar zo kort op en is paard meer gewend. Niet alleen qua conditie maar ook qua kracht om die 15 minuten proeven vol te kunnen houden qua aanspanning.
Maar op buitenrit is in deze gevallen dus niet zo, die trainen niet regelmatig op buitenrit. Die doen dat heel af en toe en niet voldoende om de conditie op te bouwen. En ik vind dat dus absoluut niet vriendelijk naar het paard toe, terwijl dat als argument gebruikt wordt.