Mkango schreef:Helaas kan ik je verzekeren, maralyn, dat als iemand "aan de andere kant" een topic zou openen of reactie zou plaatsen over een bekende met dezelfde stoornis als Knudd, 99% van de reacties zou zijn: deur dichtsmijten en nooit meer opendoen, zulke mensen maken je leven kapot. Dus helaas vindt het overgrote merendeel van de mensen het wel normaal om zo met iemand om te gaan met deze stoornis, en vaak nog een stuk meedogenlozer dan haar vrienden nu. En ik durf er vergif op in te nemen dat daar ook mensen onder vallen die nu hun oordeel klaar hebben over de vrienden van Knudd.
Dit is inderdaad ook heel veel wat ik zie. Ik heb namelijk borderline. En ik vind het echt 100% poedersuiker om het te hebben. Veel mensen begrijpen het niet of willen het niet begrijpen. Verwachten dat reacties/uiten van emoties 'normaal en binnen de perken' blijven, terwijl dat juist iets is wat nou zo moeilijk is met bpd. Ja het is ook poedersuiker voor mensen om ons heen, maar het is net zo poedersuiker voor onszelf.