Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Knudd

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 00:39

Bedankt voor de lieve berichtjes, vind ik fijn. Het ligt zeker niet altijd aan de ander, het ligt vaak ook aan mijzelf, dat realiseer ik mij ook heel goed. Alleen gebeurd dat op de momenten dat ik niet hoog in emotie/spanning zit. Middenin de situatie, dan heb ik die realisatie vaak niet en dan ontstaan de conflicten wat mensen dan niet begrijpen waarom ik reageer zoals ik reageer.

Mkango schreef:
Helaas kan ik je verzekeren, maralyn, dat als iemand "aan de andere kant" een topic zou openen of reactie zou plaatsen over een bekende met dezelfde stoornis als Knudd, 99% van de reacties zou zijn: deur dichtsmijten en nooit meer opendoen, zulke mensen maken je leven kapot. Dus helaas vindt het overgrote merendeel van de mensen het wel normaal om zo met iemand om te gaan met deze stoornis, en vaak nog een stuk meedogenlozer dan haar vrienden nu. En ik durf er vergif op in te nemen dat daar ook mensen onder vallen die nu hun oordeel klaar hebben over de vrienden van Knudd. :=

Dit is inderdaad ook heel veel wat ik zie. Ik heb namelijk borderline. En ik vind het echt 100% poedersuiker om het te hebben. Veel mensen begrijpen het niet of willen het niet begrijpen. Verwachten dat reacties/uiten van emoties 'normaal en binnen de perken' blijven, terwijl dat juist iets is wat nou zo moeilijk is met bpd. Ja het is ook poedersuiker voor mensen om ons heen, maar het is net zo poedersuiker voor onszelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 01:34

Knudd schreef:
Bedankt voor de lieve berichtjes, vind ik fijn. Het ligt zeker niet altijd aan de ander, het ligt vaak ook aan mijzelf, dat realiseer ik mij ook heel goed. Alleen gebeurd dat op de momenten dat ik niet hoog in emotie/spanning zit. Middenin de situatie, dan heb ik die realisatie vaak niet en dan ontstaan de conflicten wat mensen dan niet begrijpen waarom ik reageer zoals ik reageer.

Mkango schreef:
Helaas kan ik je verzekeren, maralyn, dat als iemand "aan de andere kant" een topic zou openen of reactie zou plaatsen over een bekende met dezelfde stoornis als Knudd, 99% van de reacties zou zijn: deur dichtsmijten en nooit meer opendoen, zulke mensen maken je leven kapot. Dus helaas vindt het overgrote merendeel van de mensen het wel normaal om zo met iemand om te gaan met deze stoornis, en vaak nog een stuk meedogenlozer dan haar vrienden nu. En ik durf er vergif op in te nemen dat daar ook mensen onder vallen die nu hun oordeel klaar hebben over de vrienden van Knudd. :=

Dit is inderdaad ook heel veel wat ik zie. Ik heb namelijk borderline. En ik vind het echt 100% poedersuiker om het te hebben. Veel mensen begrijpen het niet of willen het niet begrijpen. Verwachten dat reacties/uiten van emoties 'normaal en binnen de perken' blijven, terwijl dat juist iets is wat nou zo moeilijk is met bpd. Ja het is ook poedersuiker voor mensen om ons heen, maar het is net zo poedersuiker voor onszelf.
Het blijft ook altijd heel lastig, zeker die spagaat van begrip (willen) hebben voor mensen die afstand willen nemen, terwijl je tegelijkertijd ook de frustratie hebt van de machteloosheid, want jij kunt er immers niets aan doen dat je dit hebt en jij kunt er niet van weglopen. Mensen komen en gaan in je leven, en dat ligt lang niet altijd aan jou of aan hun, maar vaak ligt het ook aan de omstandigheden, zoals vaak het geval is als je te maken hebt met psychische problematiek. Juist daarom is het imo belangrijk om mild te zijn naar jezelf, want het is al pijnlijk genoeg als mensen die afstand nemen, daar hoef je jezelf niet extra voor te straffen. :knuffel:

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 03:07

Maar als die mensen er van weten en zich “vrienden” noemen, dan zijn het toch geen goede vrienden en is het toch ook niet de schuld van Knudd?
Je moet toch mensen op je pad tegenkomen die bij je passen, sommige blijven, anderen houden het niet vol.

Zelf houd ik sowieso mensen een beetje op afstand, ik ben niet zo’n vriendin die je de deur platloopt en om het half uur een berichtje stuurt. Sterker nog, ik kan zomaar 3 maanden of meer niks laten horen. Ik snap dat mensen dat ook niet leuk kunnen vinden en die spreek ik dan ook nooit meer. Is prima.

Niet dat ik mezelf wil vergelijken met Knudd, maar om wel even aan te geven dat je mijn “oordeel” over de vrienden met een korreltje zout moet nemen en meer bedoeld was als hart onder de riem.

p.s. ik ben ook niet altijd leuk :=
Vraag maar aan m’n collega’s _O-

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 03:58

[***] schreef:
Uitvaart gehad. Het was een mooi afscheid, fijne middag met vrienden gehad en nu lig ik op het logeerbed bij vrienden want emotioneel de trein in schijnt geen goed plan te zijn.
Maar nu ben ik even boos op alles want het is stom als iemand van onder de 40 dood is. En ik kan niet eens iets of iemand de schuld geven.

Dat is ook stom en hoort niet :( . Sterkte!

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 05:01

Voerdouche gehad bij de eerste silo -O-

Direct in mijn nek -O-

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 07:08

hagelslag schreef:

Direct in mijn nek -O-

Ohh dat pluk je de rest van de dag uit je bh en schoenen, blegh.

Hier de bouw naast ons, moet je nou echt om 6.15 met deuren smijten?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 07:10

Oudste kat die mij dus om 06.30 uur wakker maakt voor de 2de keer. Doet ze anders nooit (eigenlijk alleen als ademhaling verkeerd is.

Alleen nu ben ik klaarwakker.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 07:55

Knudd schreef:

Mkango schreef:

Jij erkent dat je het hebt en snapt de moeilijkheid ervan, mijn schoonzusje heeft ook borderline en heeft het ook erkend en gaat met medicatie eigenlijk best goed.

Ik vind het knap hoe zij ermee omgaat. Maar ook hoe jij ermee om lijkt te gaan. Het is niet makkelijk en voor alle betrokkenen een hele heftige stoornis. Ik heb ook een andere kant meegemaakt. Succes en sterkte, het is niet makkelijk :(:).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 08:06

San heeft gelijk Knudd. Ik heb ook een zus met borderline en zij heeft totaal het zelf inzicht niet dat ze bepaalde dingen doet die onaangenaam zijn voor de mensen rond haar. Jij hebt dat wel en dat is echt al top hoor!

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 08:21

Niobe schreef:
Maar als die mensen er van weten en zich “vrienden” noemen, dan zijn het toch geen goede vrienden en is het toch ook niet de schuld van Knudd?
Je moet toch mensen op je pad tegenkomen die bij je passen, sommige blijven, anderen houden het niet vol.

Zelf houd ik sowieso mensen een beetje op afstand, ik ben niet zo’n vriendin die je de deur platloopt en om het half uur een berichtje stuurt. Sterker nog, ik kan zomaar 3 maanden of meer niks laten horen. Ik snap dat mensen dat ook niet leuk kunnen vinden en die spreek ik dan ook nooit meer. Is prima.

Niet dat ik mezelf wil vergelijken met Knudd, maar om wel even aan te geven dat je mijn “oordeel” over de vrienden met een korreltje zout moet nemen en meer bedoeld was als hart onder de riem.

p.s. ik ben ook niet altijd leuk :=
Vraag maar aan m’n collega’s _O-

Ik ben hetzelfde maar dat is voor veel mensen moeilijk te begrijpen dat ik gewoon wekenlang of zelfs maandenlang niks van me laat horen. Ik heb 1 vriendin die dat helemaal prima vindt en als we afspreken is het alsof we elkaar gisteren gezien hebben. Ik hou het gewoon niet vol om constant in contact te blijven en dat te onderhouden met andere mensen

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 08:22

Moestuin schreef:
San heeft gelijk Knudd. Ik heb ook een zus met borderline en zij heeft totaal het zelf inzicht niet dat ze bepaalde dingen doet die onaangenaam zijn voor de mensen rond haar. Jij hebt dat wel en dat is echt al top hoor!

Inderdaad knap als je dat inzicht zelf hebt. Dat maakt echter de dingen die je door zo'n aandoening kunt doen (en waar je zelf eigenlijk niets aan kunt doen) niet per se minder onaangenaam voor de mensen om je heen.
Het is volstrekt begrijpelijk als die zeggen: "dan en dan kunnen we dat met zijn allen prima handelen, maar op moment x komt dat erg slecht uit".
Het is alleen net zo begrijpelijk als jij je daardoor in eerste instantie afgewezen/opzij gezet voelt, en nog eens extra op je aandoening wordt gewezen.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 08:33

Oomens mooi geschreven.
Borderline is lastig voor alle partijen.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 08:42

Knudd, wat heftig!
Ik ben zo iemand die borderline van de andere kant meemaakt. Aan de 'toeschouwerskant' zegmaar.
En het is van deze kant al kløte. Moet minstens net zo erg zijn van jouw kant.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 08:49

Dat ik ondanks mijn aangepaste eetschema geen kilo ben afgevallen. Echt ik ben er klaar mee.
Minder koolhydraten helpt bij mij geen kl*te...

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 08:49

Ik heb een vriendin met borderline, dat vreet energie kan ik zeggen. Soms kan ik dat niet handelen en zeg dat ook tegen haar. Dat valt op zo’n moment niet goed meestal, maar wanneer ze er over na heeft kunnen denken dan snapt ze het wel.
Het is absoluut geen makkelijk iets om zelf te hebben of ermee om te gaan, voor beide partijen kan ik wel begrip hebben.

Mijn ergernis vanmorgen om 5 uur op moeten staan, 3 cavia’s verzorgen en 4 paarden van hooi / water en vliegenmaskers voorzien en dan naar kantoor. Ik voorzie een middag dip :')

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 09:26

purny schreef:
Dat ik ondanks mijn aangepaste eetschema geen kilo ben afgevallen. Echt ik ben er klaar mee.

Minder helpt bij mij ook niet. Wel rigoureus kappen met koolhydraten. Ik ben nu 9 kilo kwijt.

Miekje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 09:29

Dat ik gisteren op mn werk kom en te horen krijg: het spijt me maar ik moet je ontslaan. Volgens ons hoofdkantoor kost je ons teveel tijd..knullige: 23 juni nog evaluatie gehad niks aan de hand...

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 09:33

Miekje23 schreef:
Dat ik gisteren op mn werk kom en te horen krijg: het spijt me maar ik moet je ontslaan. Volgens ons hoofdkantoor kost je ons teveel tijd..knullige: 23 juni nog evaluatie gehad niks aan de hand...

Wat voor contract heb je?

Dat is heel apart inderdaad na een evaluatie kort geleden.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 09:39

purny schreef:

Ik vind die khd arme diëten sowieso onzin.

Viel er ook geen gram mee af. Ja, ik hield minder vocht vast. Woehoe...

Ik eet nu meer khd dan ooit en blijf prima op gewicht.
Voldoende bewegen is wel nodig, maar dat is sowieso aan te raden om gezond te blijven :)

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 10:07

Caira schreef:
hagelslag schreef:

Direct in mijn nek -O-

Ohh dat pluk je de rest van de dag uit je bh en schoenen, blegh.

Hier de bouw naast ons, moet je nou echt om 6.15 met deuren smijten?

Jup... En t was ook nog meel -O-

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 10:18

rien10 schreef:
purny schreef:

Minder helpt bij mij ook niet. Wel rigoureus kappen met koolhydraten. Ik ben nu 9 kilo kwijt.

Koolhydraten heb je wel nodig...

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-22 10:26

Miekje23 schreef:

Ontslaan of contract niet verlengen? Ontslaan gaat namelijk niet zomaar zonder gegronde reden.. let op je rechten en neem zo nodig contact op met rechtsbijstand of het Juridisch Loket.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 10:37

oomens schreef:
Moestuin schreef:

Inderdaad knap als je dat inzicht zelf hebt. Dat maakt echter de dingen die je door zo'n aandoening kunt doen (en waar je zelf eigenlijk niets aan kunt doen) niet per se minder onaangenaam voor de mensen om je heen.
Het is volstrekt begrijpelijk als die zeggen: "dan en dan kunnen we dat met zijn allen prima handelen, maar op moment x komt dat erg slecht uit".
Het is alleen net zo begrijpelijk als jij je daardoor in eerste instantie afgewezen/opzij gezet voelt, en nog eens extra op je aandoening wordt gewezen.
Precies.

Overigens wil ik ook nog even toevoegen dat ik mijn eerste reactie in dit gesprek ook niet bedoelde als tik op de vingers, maar juist als een manier om het gesprek hierover te beginnen, omdat Knudd zelf al hintte aan haar BPD. Als je zou zoeken op ‘borderline’ hier op Bokt, zijn veel reacties echt niet mals. Nu hebben we allemaal kunnen zien dat iemand met borderline in de eerste plaats nog altijd een mens is, dus de volgende keer dat iemand op Bokt een topic opent met de vraag wat te doen met een bekende met BPD, denk hier nog eens aan terug. :)

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 10:39

In het dorp zitten nu best veel hippe eettentjes maar als vegetariër is het gewoon echt niet leuk. Één restaurant heeft letterlijk niks vega op de diner kaart staan, de andere een geitenkaas salade. Kom op zeg, leef een beetje met de tijd mee.
Lunch heeft wel opties; een broodje gezond of een broodje eiersalade.. Nou mij niet gezien om daar 7+ euro voor te betalen.
Zo irritant dit.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 11:00

Nyaleti schreef:
In het dorp zitten nu best veel hippe eettentjes maar als vegetariër is het gewoon echt niet leuk. Één restaurant heeft letterlijk niks vega op de diner kaart staan, de andere een geitenkaas salade. Kom op zeg, leef een beetje met de tijd mee.
Lunch heeft wel opties; een broodje gezond of een broodje eiersalade.. Nou mij niet gezien om daar 7+ euro voor te betalen.
Zo irritant dit.

Dat is wel heel triest idd.

Zelfs hier op 't dorp heb je best wat vega keuze.