Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 01:43

Net een gezellige eerste date gehad. We hadden bij de Mac afgesproken. Als ie dan niet kwam opdagen had ik tenminste nog een mcflurry. :+
Hij kwam gewoon wel opdagen en het was nog gezellig ook. Ik ga nu even laten bezinken of ik het alleen gezellig vond, of dat er een tweede date in zit.

Biks2

Re: Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 07:50

Laten jullie het van de man afhangen om een tweede date te plannen, of neem je zelf initiatief?

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 08:59

Ligt eraan hoe leuk ik het zelf vond en of hij het initiatief nam voor de eerste date.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 00:18

Zonnetje81 schreef:
Wat voor situatie heeft hij te verwerken?

Overlijden.
Ik weet niet wat dan normaal is?
Dat je dagen niet meer praat.. denk dat het ook combi is van te weinig interesse, al leek dat niet tijdens de date. Het zal wel, next

En ik laat elke volgende date van de man afhangen, anders heeft hij in mijn ogen niet genoeg interesse.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 00:24

Overlijden is wel heel heftig als je elkaar net kent. Dan zou ik ook ff een pauze instellen.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 00:27

Ja, dan zou k hem ook de tijd geven. Ik heb net toevallig bij een goede vriendin een overlijden, en die reageert al amper. Laat staan iemand waar je 1 date mee hebt gehad

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 00:33

_Mir schreef:
Zonnetje81 schreef:
Wat voor situatie heeft hij te verwerken?

Overlijden.
Ik weet niet wat dan normaal is?
Dat je dagen niet meer praat.. denk dat het ook combi is van te weinig interesse, al leek dat niet tijdens de date. Het zal wel, next

En ik laat elke volgende date van de man afhangen, anders heeft hij in mijn ogen niet genoeg interesse.

Ligt er aan wie maar ik ben dan ook wel van “ik ben niet thuis” richting een date denk ik.

Bad timing. Balen.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 01:18

Hoe iemand omgaat met een overlijden, zeker als dat dichtbij is, is heel persoonlijk. Toen m'n broertje overleed zat ik dezelfde dag nog op school, dat werkte voor mij. Na de begrafenis ben ik het eerste jaar ook niet bij z'n graf geweest. M'n moeder zat daar juist jarenlang drie keer per dag, dat werkte voor haar. Toen m'n vader vorig jaar overleed heb ik de eerste tijd veel bij vrienden en familie gezeten, maar ik heb me ook regelmatig even teruggetrokken. Dan horen m'n beste vrienden en familie me al nauwelijks, laat staan iemand met wie ik één of twee dates gehad heb.

Ik zou het niet per se afdoen als desinteresse. Dat kan het wel zijn, maar het is zeker geen gegeven in een situatie als deze.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 08:00

_Mir schreef:

Maar werkt dat andersom niet net zo dan? Als hij al eerste date heeft voorgesteld, denkt hij miss van ja laat haar nu maar komen…

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 08:38

Opzich zou je wel op kunnen gooien of hij binnenkort zin heeft in nog een date, hoe gretig hij daarop ingaat zegt vervolgens best veel denk ik

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 11:11

Ik zou eerder vragen hoe het met hem gaat ipv meteen over een date beginnen en hem wat ruimte geven. Dat zou mij dus afstoten als iemand weer over een date begint en die persoon misschien nog niet eens is begraven......

Toen mijn beste jeugdvriendin en een vriend van me overleden was ik behoorlijk van de kaart. Als iemand dan gaat zitten 'pushen' dat is niet prettig. Voor de een vliegt de tijd en voor de ander kruipt de tijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 11:17

Zonnetje81 schreef:
Ik zou eerder vragen hoe het met hem gaat ipv meteen over een date beginnen en hem wat ruimte geven. Dat zou mij dus afstoten als iemand weer over een date begint en die persoon misschien nog niet eens is begraven......

Toen mijn beste jeugdvriendin en een vriend van me overleden was ik behoorlijk van de kaart. Als iemand dan gaat zitten 'pushen' dat is niet prettig. Voor de een vliegt de tijd en voor de ander kruipt de tijd.
Same, voor mij zou het echt een enorme afknapper zijn als ik net een naaste verloren ben en iemand die ik één keer gezien heb begint meteen over een volgende date/date in de toekomst. Dan ben je wel behoorlijk zelfingenomen als dat het enige is waar je aan denkt terwijl ik midden in een rouwproces zit. Ook als je vraagt hoe het gaat en je krijgt geen antwoord, zou ik daar niet te zwaar aan tillen - sommige mensen spreken hun vrienden en familie al nauwelijks als ze net iemand verloren zijn, laat staan iemand die ze één keer in hun leven gezien hebben.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 11:40

Volgens mij lopen er nu 2 dingen door elkaar. Biks stelde die vraag, daar wordt op gereageerd en dat staat los van het verhaal van de date van _Mir :o

[edit] Ja ik lees nog altijd mee. Kan jullie verhalen niet missen. :')

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 12:17

OOh ik zou afgelopen maandag eigenlijk een date hebben maar die is dus niet doorgegaan omdat er een naaste onverwachts was overleden.

Ik heb tegen hem gezegd dat ik het begreep en zodra hij er klaar voor was hij altijd weer contact kan opnemen.
Toevallig gisteren contact gehad en hij vroeg me op een nieuwe date, helaas kon de datum niet maar het is nog niet compleet afgeschreven.

Morgen misschen al een vervroegde tweede date met de man van afgelopen zaterdag *\o/*

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 17:38

Dit is er wel eentje voor in de boeken dus ik wou 'm jullie niet onthouden.

Gisteravond had ik kort met iemand afgesproken om wat te gaan drinken, helemaal prima. Ik was al wat verbaasd dat de beste man na een monoloog over 'dat 'ie alcohol niet lekker vind' en 'het niet zo nodig vind om te drinken' vervolgens wel een Gin & Tonic en daarna een rode wijn besteld. Maar goed, I don't judge. Heb er niks op tegen, maar waarom vertel je dan zo'n verhaal?

Enfin, prima avond maar ik heb meer chemie met een gemiddelde barkruk dan wat er met hem was en de beste man had gewoon weinig persoonlijkheid. Niks mis mee, maar dat is voor mij gewoon geen match en dat had ik al wel door. Rond een uur of 21:00 vroeg hij om de rekening (hij was ook degene die mij had 'uitgenodigd') waarop ik aanbood ook mijn deel te betalen maar dat was niet nodig. Buiten kreeg ik een soort rare afstandelijke knuffel alsof ik iets besmettelijks had (het was écht heel awkward) en vervolgens beide onze eigen weg gegaan.

Tot mijn verbazing kreeg ik daarna een berichtje van 'm dat ik het maar moest laten weten als ik een keer zijn kant uit wou komen en dat 'ie veilig thuis was. De verbazing zat 'm vooral in het feit dat hij 0.0 interesse toonde in mij en het gesprek extreem platonisch was en ook bleef. Ik houd niet van ghosten, dus ik heb 'm bedankt voor de avond en aangegeven dat ik niet echt een connectie voelde en het hier graag bij wou laten. Komt 'ie ineens aan met 'Okay, maar dan split ik graag de rekening' .... Met alle respect: Maar omdat ik aangeef dat het contact niet wil doorzetten kom je nú ineens wel aan hiermee? (Het ging ook niet om een astronomisch hoog bedrag, als het nou boven de honderd euro was geweest had ik het nog ergens kunnen begrijpen).

Well, I guess he has some maturing to do :') Buh-bye.
Laatst bijgewerkt door Courses op 13-01-23 18:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 17:45

Neeee _O-

Wat een man-child.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 17:45

Oh, da's een blijvertje :j

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 17:55

Gevalletje sukkel

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 18:14

Courses schreef:
Dit is er wel eentje voor in de boeken dus ik wou 'm jullie niet onthouden.

Gisteravond had ik kort met iemand afgesproken om wat te gaan drinken, helemaal prima. Ik was al wat verbaasd dat de beste man na een monoloog over 'dat 'ie alcohol niet lekker vind' en 'het niet zo nodig vind om te drinken' vervolgens wel een Gin & Tonic en daarna een rode wijn besteld. Maar goed, I don't judge. Heb er niks op tegen, maar waarom vertel je dan zo'n verhaal?

Enfin, prima avond maar ik heb meer chemie met een gemiddelde barkruk dan wat er met hem was en de beste man had gewoon weinig persoonlijkheid. Niks mis mee, maar dat is voor mij gewoon geen match en dat had ik al wel door. Rond een uur of 21:00 vroeg hij om de rekening (hij was ook degene die mij had 'uitgenodigd') waarop ik aanbood ook mijn deel te betalen maar dat was niet nodig. Buiten kreeg ik een soort rare afstandelijke knuffel alsof ik iets besmettelijks had (het was écht heel awkward) en vervolgens beide onze eigen weg gegaan.

Tot mijn verbazing kreeg ik daarna een berichtje van 'm dat ik het maar moest laten weten als ik een keer zijn kant uit wou komen en dat 'ie veilig thuis was. De verbazing zat 'm vooral in het feit dat hij 0.0 interesse toonde in mij en het gesprek extreem platonisch was en ook bleef. Ik houd niet van ghosten, dus ik heb 'm bedankt voor de avond en aangegeven dat ik niet echt een connectie voelde en het hier graag bij wou laten. Komt 'ie ineens aan met 'Okay, maar dan split ik graag de rekening' .... Met alle respect: Maar omdat ik aangeef dat het contact niet wil doorzetten kom je nú ineens wel aan hiermee? (Het ging ook niet om een astronomisch hoog bedrag, als het nou boven de honderd euro was geweest had ik het nog ergens kunnen begrijpen).

Well, I guess he has some maturing to do :') Buh-bye.

Oh god wat een 'nice guy' vibes zeg..
Dat is zo een die jouw met de grond gelijk wil maken omdat je hem afwijst.. brrr...
Beter dat je er nu achter komt

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 18:31

:') :')

Maar, de grote vraag: heb je betaald of niet? :=

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 19:10

Hahaha ja gênant. Altijd hetzelfde met die saaie mannen :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 19:11

Oooh neee. Kreeg je een Tikkie? Wat een sneuert.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 19:18

Aan de andere kant had je al aangeboden om te betalen, toch? Ik had het zelf laten zitten, maar goed. Op zich niet gek om 50/50 te doen bij een date die geen vervolg krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 19:34

Berdien schreef:
Aan de andere kant had je al aangeboden om te betalen, toch? Ik had het zelf laten zitten, maar goed. Op zich niet gek om 50/50 te doen bij een date die geen vervolg krijgt.
Maar dan moet je imo gewoon direct splitten en niet achteraf nog aankomen met “o ja, by the way,” zeker als iemand zelf ter plekke al aan heeft geboden om mee te betalen. Andere neem je gewoon je verlies en slik je je fragile masculinity maar even door. :))

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 19:39

Precies. Het is al aangeboden.

Vind het wat anders wanneer je de ander laat betalen, en eenmaal thuis appt dat er geen vervolg komt. Maar dat is hier niet aan de orde.

Of je nu alsnog betaalt is aan jou. Je kan het ook aangeven dat deze actie een beetje apart is. Dan weet ie dat voor de volgende. (Of ie er ook wat mee doet is een tweede, maar dat kan n je lekker bij hem laten.)