Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 08:06

Ik haal ontzettend veel geluk uit reizen, ik kan je zeggen dat ik me wat dat betreft behoorlijk ongelukkig voel. Iedereen haalt zijn geluk ergens anders uit, het duurt al zo lang, het lijkt zo uitzichtloos en steeds lijkt het op hopen dat er iets werkt. Het voelt als tijd die ik niet meer kan inhalen, je weet sowieso niet hoe lang je leeft.

Dit terwijl ik dan weer amper naar de winkels ga, ik ga alleen bij hoge uitzondering bij iemand langs, draag mondkapjes, hou me aan de afstand, neem vaccinaties en dat nu al ongeveer sinds het begin.

Sorry net als sommige anderen had ik ook even behoefte om dit van mij af te schrijven

Ik vraag me ook af hoe het nu zit in de zorg na zo'n lange tijd en nog geen goed vooruitzicht en dan vooral in de zin van: worden er momenteel nog extra mensen opgeleid, komen er nog bedden bij?
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 18-12-21 08:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 08:31

Willen ze een keer op tijd maatregelen nemen, is t weer paniek voetbal … _O-

Als ik moet blijven vaccineren en op die manier fluitend door een Covid besmetting kom, vind ik t prima .. de zorg is echt zorgelijk momenteel ;(

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 08:39

moonsparkle schreef:
Ik haal ontzettend veel geluk uit reizen, ik kan je zeggen dat ik me wat dat betreft behoorlijk ongelukkig voel. Iedereen haalt zijn geluk ergens anders uit, het duurt al zo lang, het lijkt zo uitzichtloos en steeds lijkt het op hopen dat er iets werkt. Het voelt als tijd die ik niet meer kan inhalen, je weet sowieso niet hoe lang je leeft.

Kan ik me heel goed voorstellen. bij is reizen ook wel de kers op de taart. Het plannen voorbereiden boeken lezen over dat land. De andere geuren , smaken , cultuur. Ja hoor, snap het helemaal

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 08:43

Cer schreef:
Willen ze een keer op tijd maatregelen nemen, is t weer paniek voetbal … _O-

Als ik moet blijven vaccineren en op die manier fluitend door een Covid besmetting kom, vind ik t prima .. de zorg is echt zorgelijk momenteel ;(

Waar ik het gevoel had dat we heel langzaam toch weer de goede kant opgingen, was de technische briefing vn afgelopen week wel even een kleine schok.
Dat deed me beseffen dat er echt iet veel heftigers dan dat we tot nu toe hebben gehad aan kan komen.
En dat kan zo heftig zijn dan men nu ( mijn mening, mijn gedachte ) liever te vroeg dan ook maar een dag te laat maatregelen neemt.

Want omikron is 2 a 3x zo besmettelijk en de eerste berichten over de ernst ervan zijn niet perse positief.
Er is nog verdere data nodig om te weten hoe ernstig deze variant is.

Van Dissel gaf ook aan dat het niet waarschijnlijk is dat hij al gemuteerd is naar een stevige verkoudheid. Hij heeft wel hoop dat dat ooit gebeurd, maar daar zijn we voorlopig nog niet.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 08:47

Eleeke schreef:
moonsparkle schreef:

Kan ik me heel goed voorstellen. bij is reizen ook wel de kers op de taart. Het plannen voorbereiden boeken lezen over dat land. De andere geuren , smaken , cultuur. Ja hoor, snap het helemaal

Gelukkig iemand die het begrijpt :o Ik ben ook van het alles van te voren uitzoeken, de voorbereidingen geven me al geluk omdat je er zo naar uitkijkt, maar nu zijn voorbereidingen kansloos omdat het constant veranderd. Normaal gesproken leef ik van vakantie naar vakantie, daar kan dan ook best een jaar tussen zitten, maar ik wordt er zo gelukkig van...

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 08:53

Daks schreef:
Ik ben benieuwd wanneer ze de kansloze plezierreisjes eens aan gaan pakken. Blijf gewoon even lekker in je eigen land en ga daar de pandemie aanpakken IPV maar lekker allerlei varianten verspreiden.
Ben zo klaar met die ego's die perse in het vliegtuig moeten stappen.

Omdat je dit bericht na mijn bericht over Portugal plaatst, ik ga daar een half jaar studeren, dus weinig kansloos plezier. :D

En verder vind ik helemaal niks van mensen die nu heil over de grens zoeken. Het leven is maar kort, en aangezien overal alles kan behalve hier, denk ik ook wel een beetje: waarom kan het in letterlijk élk land, behalve hier? Ik ken er genoeg die nu lekker zijn skiën (in de buitenlucht), lekker laten gaan. Buiten Europa vind ik misschien nog een ander verhaal.

Maar goed, de horeca kan weer een week voor kerst dicht, die nog hoop hadden op lunch en alles ingekocht hadden.
De winkels die hun belangrijkste week weer kunnen missen.

En wie gaat hier allemaal voor betalen?

Niemand kan hier wat aan doen maar ik vraag me echt af waarom geen énkel ander land dit doet behalve Nederland. Zijn we nu echt zo slecht achterop met boosters?!

Nu scheelt het dat mijn kerst plannen vooralsnog niet in het water vallen want wij gaan altijd al elk jaar niet in Nederland uiteten maar ik vind het gewoon echt sneu voor mensen die weer met kerst alleen gaan zitten.

Bizar dat 1km verderop alles kan en mag en hier niet.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 08:57

Ik ben gelukkig helemaal geen reiziger, ik blijf het liefst thuis. Maar een echte lockdown benauwt me toch wel hoor. Niet meer even de stad in kunnen om te winkelen. Hopelijk gaan fysio’s nog wel door en andere medische beroepen.
Ik had nooit gedacht vorig jaar dat we nu weer in dezelfde oliebol zouden zitten. Ik baal ook dat de vaccins niet werken tegen besmetting. Op zich wel goed nieuws dat ze werken tegen ernstig ziek worden maar we hadden veel verder geweest als ze ook gewerkt hadden tegen besmetting. Dan hadden meer mensen zich laten vaccineren denk ik en we hadden het virus onder controle kunnen houden. Nu kan het vrolijk blijven rondgaan. Ik zie er echt niet veel in om me om de zoveel maanden te laten prikken. 1 x per jaar vind ik nog wel prima, soort griepprik en net zoals bij de paarden tegen influenza. Maar hoop dan ook dat het zoden aan de dijk zet, dat we niet in dit soort oliebol blijven.
Jaar geleden maakte ik een grapje over de Omega variant en een 8ste golf. Nou het begint er inmiddels al naar uit te zien.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 08:57

Hier bij ons prikken ze gewoon tot 22.00 uur :) ..je ziet na 20uur nog zoveel beweging daar :j
Voor werkende mensen is tot 16.30 toch geen optie
Gisteren konden bvb leerkrachten zonder uitnodiging om hun booster , er kwamen er erg veel opdagen na de oproep en toen besloten de vrijwilligers dat ze niemand zouden naar huis sturen en prikken zouden zetten tot de laatste persoon , zelfs als ze tot na 24 uur zouden moeten blijven
Het vaccineren is bij ons echt goed geregeld !! Petje af mag ook een keer gezegd worden

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 08:59

besita schreef:
Hier bij ons prikken ze gewoon tot 22.00 uur :) ..je ziet na 20uur nog zoveel beweging daar :j
Voor werkende mensen is tot 16.30 toch geen optie
Gisteren konden bvb leerkrachten zonder uitnodiging om hun booster , er kwamen er erg veel opdagen na de oproep en toen besloten de vrijwilligers dat ze niemand zouden naar huis sturen en prikken zouden zetten tot de laatste persoon , zelfs als ze tot na 24 uur zouden moeten blijven
Het vaccineren is bij ons echt goed geregeld !! Petje af mag ook een keer gezegd worden

Nee want in NL moest alles om 17 u dicht dus ook de priklocaties die bijvoorbeeld in zo’n gelegenheid zitten echt gestoord gewoon :x

Moet nu dan alles permanent dicht of gaan ze prikken in de supermarkt :+

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 09:07

Zou je je dan ook niet meer bij andere locaties dan de GGD kunnen laten testen?

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 09:22

Top dat vaccineren goed gaat in België. Overigens zie je dat België net zo zakt als Nederland nu, zonder dat de horeca dicht is.

Je ziet nu wel de problemen van het kabinet om tijdig maatregelen te nemen; als je dat op tijd doet, voelt niemand de noodzaak.

Al deel ik de twijfel over de noodzaak in deze. Er wordt naar Denemarken en UK gekeken omdat die nu hard stijgen én testen op Omikron. Maar als Denemarken het heeft, dan is er geen reden om aan te nemen dat Duitsland (en België en Nederland) dat ook hebben toch? En die landen dalen. Omdat wij onze hoge piek al hebben gehad, en UK en Denemarken nog niet, die gaan daar nu heen?
Afbeelding

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 09:25

Ik begrijp het kijken naar UK en Denemarken ook niet zo, die hebben namelijk 0 regels gehad heel lang en dat werd ook glashard genegeerd door NL :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 09:29

In UK is de omikron in heeeeel korte tijd dominant geworden. Daar kijken ze nu naar.

Noorwegen bijvoorbeeld verwacht over enkele weken 90.000 tot 300.000 besmettingen per dag...

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 09:32

Gebruikt UK weer AZ? Voor boosters?

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 09:35

Horeca is bij ons tot 23.00
Gelukkig hebben ze dat niet vervroegd bij ons , en ook de sport gewoon laten doorgaan ! Blij mee

Gisteren wel weer nogal belachelijke uitspraak op het nieuws van de viroloog op de vraag hoe we de feestdagen best kunnen vieren thuis

Feest bij persoon met grootste huis/woonkamer laten doorgaan
Ramen en deuren open en de dampkap aan :brr: :#
Mondmasker bij begroeten en verplaatsen in huis

Dit maakt wel weer dat het beleid/ regels in het belachelijke getrokken worden en mensen het niet nauw meer nemen

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 09:40

Als ze nu alles dichtgooien, gaat iedereen in de vakantie lekker naar t buitenland. Dagje België/ Duitsland...

Ik zit nu 3 nachten met mn ouders in n huisje in NL. Dat is m'n vakantie van dit jaar whaha. Zou nogal stevig balen als nu allea dicht gaat

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 09:45

Sureido voel je niet persoonlijk aangesproken. Ik had het niet persoonlijk tegen jou en zoals je aan geeft ga je voor werk.

Maar zonder kansloze vakanties zouden al die varianten minder snel voet aan bodem krijgen en minder snel als een olievlek uitbreiden.
En dan snel de variant die al in t land is aanpakken en de horeca etc oom gewoon weer open laten gaan.

Op deze manier doorgaan houd toch niemand vol.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 09:49

Spenk schreef:
In UK is de omikron in heeeeel korte tijd dominant geworden. Daar kijken ze nu naar.

Noorwegen bijvoorbeeld verwacht over enkele weken 90.000 tot 300.000 besmettingen per dag...

Vanwege Omikron? Want ook Noorwegen heeft nog geen piek gehad en is daar dus nu (pas) naar onderweg:

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 09:50

Vanwege omikron ja. Stond gisteren op de nos

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 09:57

We prikken in Nederland op veel locaties ook al een tijdje na 17.00 hoor. Grotere locaties gaan of zijn zelfs al tot 22.00 open en er zijn ook altijd wat kleinere locaties die bijvoorbeeld om 14 opengaan tot 21. De GGD hoeft zich uiteraard niet te houden aan lockdown tijden oid dus daar hoeven we niet bang voor te zijn. Voor de mensen die nog steeds denken dat we niks doen om op te schalen oid; op een aantal locaties in Nederland zijn we bezig met een pilot waardoor er echt veel sneller geprikt kan worden. Ook maken we nu elke dag meer blokken vrij om meer mensen te vaccineren.

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 10:02

996981 schreef:
karuna schreef:
Het is of boosteren of risico nemen en mogelijk nergens meer heen mogen. Paarden influenza moet voor wedstrijden ook 2 keer per jaar. Zolang dat rotvirus doorgaat en blijft muteren en mensen niet genoeg aan maatregelen houden zul je iets moeten. Of echt iedereen 2 weken thuis en binnen blijven

Dat is alleen onder de vlag van de FEI. Onder de KNHS is het 1 keer.

Klopt, maar dat is dus wel omdat de bescherming van de enting na het half jaar al verminderd is.

Anyway, ik zou er totaal geen bezwaar tegen hebben om elk halfjaar een prikkie te moeten halen, als dát is wat nodig is om het leven weer meer richting normaal te krijgen voor iedereen (al raken de maatregelen mijzelf niet tot nauwelijks). Zelfde geldt voor afstand houden (mag er sowieso wel in blijven van mij) en zelfs mondkapjes.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 10:04

Veerledec kan je ook Belgie plakken in deze afbeelding ? :P

Ik lees in de krant alsmaar over een tsunami aan besmettingen in de UK, maar hier in BE is het de voorbije weken ( maanden ? ) verhoudingsgewijs nog veel meer geweest en wij haalden nooit de krantenkoppen :+

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 10:05

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 10:06

Getup schreef:
Als ze nu alles dichtgooien, gaat iedereen in de vakantie lekker naar t buitenland. Dagje België/ Duitsland...

Ik zit nu 3 nachten met mn ouders in n huisje in NL. Dat is m'n vakantie van dit jaar whaha. Zou nogal stevig balen als nu allea dicht gaat

Dat is nu al bezig , je merkt gewoon in onze vakantiebestemmingen ( kust , ardennen , Limburg) en grenssteden dat het stikt van Nl nummerplaten
Ik leg de schuld zeker niet bij deze mensen want omgekeerd gebeurde ook maar gewoon bij falend europees beleid , ieder land doet gewoon zijn eigen zin terwijl de grenzen wijd open blijven
Bij ons alles dicht om 17 uur gaan we gewoon in de buurlanden shoppen en uit eten , sporten enz

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 10:10

Afbeelding

In Groningen hanteren we dus gewoon deze openingstijden.
Ik snap niet hoe het mogelijk is in een tijd waarin je bedrijven sluit en zelfs nog meer bedrijven wilt sluiten je zo beperkt open bent. Oudere mensen willen wel geprikt worden maar ze kunnen het hier niet.

Als GGD heb je maanden de tijd gehad om voor te bereiden. Je weet al vanaf de zomer dat een boosterprik zeer waarschijnlijk komt. Dan verwacht ik dat er een draaiboek is dat zodra het kan je alles uit de kast kan trekken.

Maar we zijn überhaupt al veel te laat begonnen met die booster, NL moet namelijk zelf dan weer het wiel uitvinden. Het zijn allemaal poppetjes met eigen koninkrijkjes die eerst hun eigen onderzoekje willen doen….