Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
karuna schreef:Ben ik dan zo precies en voorzichtig? Ik word eigenlijk best verdrietig als ik hier lees ik houd nergens meer rekening mee, ik test niet, overal gezellig druk enz. Leuk (niet) die instelling maar voor diegene bij wie de enting niks doet of bij wie hij al minder werkt kunnen daardoor eigenljk niet veel meer behalve thuiszitten daarmee. Mensen die gewoon in je nek springen zijn dan een groot risico.![]()
Het R getal zit inmiddels al weer boven de 1 en op deze manier loopt het dadelijk weer uit de hand met de besmettingen en dan is het weer huilie huilie we mogen niks meer. Nou ja dan is dat eigen schuld toch.
Hier standaard nu op zondag thuistesten. Braaf samen stokje in de neus duwen. Het went gewoon. Kleine moeite maar kan een hoop voorkomen. Voor werk van maandag en voor mij voor het geval hij het van het werk heeft overgepikt waar best wat niet gevaccineerden rondstampen dan wel mensen die prive redelijk poep hebben aan maatregelen.Citaat:Engeland: 26 keer zoveel besmettingen als jaar geleden
Medio deze maand waren er in Engeland ongeveer 26 keer meer mensen besmet met het coronavirus dan een jaar eerder, zo heeft het landelijke Office for National Statistics bekendgemaakt. In de week eindigend op 20 augustus waren er zo'n 757.000 mensen besmet met covid-19, oftewel 1 op de 70 Engelsen.
karuna schreef:Eigenlijk dat mensen zich nu nog gewoon houden aan de paar weinige maatregelen die er zijn. Dus afstand tot vreemden 1,5 meter, thuisblijven bij klachten en je laten testen. En het dringende advies test ook als je gevaccineerd bent als je onder de mensen komt. En thuisgekomen van vakantie test bij niet gevaccineerd twee keer en bij vaccinatie bij thuiskomst. En vermijd waar kan feestjes. En liefst had ik graag de mondkapjes terug in de winkels. Zoals bv in duitsland ook het geval is.
Die paar basisregels voorkomen een hoop ellende. Alleen mensen lopen hoestend en niezend vrolijk door. Blijven niet thuis als ze in quarantaine zouden moeten. En testen al helemaal niet bij thuiskomst van vakantie. En lijken daar trots op ook nog. Dat zit me dwars
karuna schreef:Eigenlijk dat mensen zich nu nog gewoon houden aan de paar weinige maatregelen die er zijn. Dus afstand tot vreemden 1,5 meter, thuisblijven bij klachten en je laten testen. En het dringende advies test ook als je gevaccineerd bent als je onder de mensen komt. En thuisgekomen van vakantie test bij niet gevaccineerd twee keer en bij vaccinatie bij thuiskomst. En vermijd waar kan feestjes. En liefst had ik graag de mondkapjes terug in de winkels. Zoals bv in duitsland ook het geval is.
Die paar basisregels voorkomen een hoop ellende. Alleen mensen lopen hoestend en niezend vrolijk door. Blijven niet thuis als ze in quarantaine zouden moeten. En testen al helemaal niet bij thuiskomst van vakantie. En lijken daar trots op ook nog. Dat zit me dwars
Vayo schreef:Hoe hard ook … je kunt niet een complete maatschappij gedeeltelijk dicht houden hiervoor. Leven is risico. Jezelf dagelijks in het verkeer begeven is ook zo’n risico wat we bijna allemaal accepteren. Het leven is niet 100% maakbaar.
Focussed schreef:Vayo schreef:Hoe hard ook … je kunt niet een complete maatschappij gedeeltelijk dicht houden hiervoor. Leven is risico. Jezelf dagelijks in het verkeer begeven is ook zo’n risico wat we bijna allemaal accepteren. Het leven is niet 100% maakbaar.
Zolang er meer mensen een ziekenhuisbed hebben dan er beschikbaar is blijf je in een dilemma: Zorgen voor minder zieken of meer bedden (en bijbehorend personeel). En dat laatste is echt heel erg lastig, met name omdat je gewoon geen personeel kunt klonen en direct kunt inzetten.
Of je moet in een maatschappij leven waarbij je - als je dan in het voorbeeld van jou een auto-ongeluk meemaakt en ernstig gewond naar het ziekenhuis afgevoerd wordt - maar moet hopen dat er überhaupt een bed voor je is. Of een van je familieleden zal maar naar de IC moeten en je krijgt het bericht: "Geen plek, ze zal binnen enkele uren komen te overlijden". Dat was een reeële situatie toen code zwart dreigde. Zoals in Italië vorig jaar, waarbij er keuzes gemaakt moesten worden wie er wel - en wie niet - op de IC mocht opgenomen worden door plaatsgebrek.
En ja, ik blijf het moreel bedenkelijk vinden of mensen die niet vaccineren voor eeuwig recht hebben op die IC bedden en daardoor andere (niet coronagerelateerde) opnames blokkeren. Maar dat is een ander vraagstuk.
Sizzle schreef:Ik bedoel meer het leven zoals het voor mij is. Mijn leven is niet zo wild, maar de meeste mensen zijn er in hun hoofd allang niet meer mee bezig, dat bedoelde ik meer.
Eigenlijk lees ik enkel op bokt nog over regels die mensen vooral zichzelf opleggen.
Natuurlijk begrijp ik dat er helaas nog groepen door willekeur getroffen zijn en dat is verschrikkelijk oneerlijk.
Sizzle schreef:Volgens mij begrijp je me gewoon niet.
Ik doel op de groep die ondanks inentingen en losgelaten regels nog steeds vinden dat het asociaal en not-done is om naar een verjaardag te gaan.
Deze groep die dus de regels stenger maken dan ze zijn zie ik enkel op bokt, niet in het „wild“.
Fitzroy schreef:Ik ook niet, Sizzle. Alleen gisteren wel een zelftest gedaan voor ik iemand zag die kanker heeft, maar als dat alles is. Dat doe ik met liefde voor haar.
karuna schreef:Dat weet ik en helaas dat is dus mijn grootste ergernis. Die paar regels houdt je daar aan dat maakt het voor diegene die er niks aan kunnen doen net dat kleine stukje veiliger.maar nee het lijkt eerder alsof veel mensen het stoer vinden die regels bewust te negeren. En gaan de besmettingen niet verder naar beneden en blijven de ziekenhuizen op het randje hangen.