Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 16:51

Daarom weigeren wij ook nog altijd naar het werk te gaan, er is plek maar het maakt het werk niet efficiënter, tenzij je dus de regels overboord gooit. Dan is iedereen thuis nog het meest efficiënt om te werken.
Aantal besmettingen in mijn gemeente stijgt ook nog altijd rap. Alleen kloppen de cijfers niet, staat dat er niemand in het ziekenhuis is opgenomen, ik ken er al 2.
Als je het per plaats bekijkt is het in ons klein dorpje echt erg. Meer als 12 met Corona, op nog geen 2500 inwoners, en 2 in het ziekenhuis waarvan 1 op de IC.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 16:55

mvdende schreef:
bigone schreef:
Laten ze eerst eens weer beginnen met thuis werken verplichten voor wie dat kan. Nu is het nog steeds een dringend advies maar er word steeds minder gehoor aan gegeven . Wat betreft horeca , de meeste bedrijven willen zich wel aan de regels houden maar de klanten niet, de boetes voor de klanten en niet meteen voor ondernemers kan al veel schelen en dan niet 90 euro maar iets meer en de app invoeren , overal . Ik denk dat, ondanks alle tekortkomingen, onze privacy ( die niet in het geding is maar velen denken) moet maar even op de tweede plek komen. Vooral voor jongeren die graag uitgaan een optie en hun ouders en vrienden .

Nooit! Het is hier verdomme geen China! Wij hebben de grondrechten en meerdere ministers zijn godzijdank tegen het verplichten van de app.

Mocht het ooi verplicht worden, dan ligt mijn smartphone héél snel op de bodem van een sloot ergens en ga ik verder met een telefoontje waar je letterlijk alleen mee kan bellen en sms'en.

Ik hoef dat getrack van elke stap die ik zet niet.

Daarom zit je met naam en toenaam op Bokt en heb je een Facebook pagina die zo te vinden is én waar alles openbaar staat :')

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 16:58

Pandora2 schreef:
Oei, wat een reactie :') . iemand heeft duidelijk wat zaken te verbergen ... :=
Maar in dit geval begrijp ik het wel waar het om gaat... ;)

Ik heb helemaal geen zaken te verbergen, maar heb helemaal geen zin in door Big Brother elke stap die ik zet gevolgd te worden.

Ik weet dat mijn locatie gegevens aan staan, ik weet dat Big Brother nu ook al aardig meekijkt, maar het hoeft niet zo te zijn dat letterlijk elke stap, elk contact met iemand bekent hoeft te worden.

Daarnaast is het op dit moment al vervelend genoeg als je dagen lang in quarantaine zit omdat je klachten hebt, heb er absoluut geen zin in om straks iedere maand 3 weken in quarantaine te zitten omdat je mogelijk contact heb gehad met een positief getest persoon.

Want zn app kan niet zien of er bijvoorbeeld een muur tussen de telefoons heeft gezeten, bijvoorbeeld in een restaurant met "schutting" tussen de tafels.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 17:04

mvdende schreef:
bigone schreef:
Laten ze eerst eens weer beginnen met thuis werken verplichten voor wie dat kan. Nu is het nog steeds een dringend advies maar er word steeds minder gehoor aan gegeven . Wat betreft horeca , de meeste bedrijven willen zich wel aan de regels houden maar de klanten niet, de boetes voor de klanten en niet meteen voor ondernemers kan al veel schelen en dan niet 90 euro maar iets meer en de app invoeren , overal . Ik denk dat, ondanks alle tekortkomingen, onze privacy ( die niet in het geding is maar velen denken) moet maar even op de tweede plek komen. Vooral voor jongeren die graag uitgaan een optie en hun ouders en vrienden .

Nooit! Het is hier verdomme geen China! Wij hebben de grondrechten en meerdere ministers zijn godzijdank tegen het verplichten van de app.

Mocht het ooi verplicht worden, dan ligt mijn smartphone héél snel op de bodem van een sloot ergens en ga ik verder met een telefoontje waar je letterlijk alleen mee kan bellen en sms'en.

Ik hoef dat getrack van elke stap die ik zet niet.

En wat denk je dat er nu met je smartphone gebeurt? :') Het is behoorlijk naïef om te denken dat je nu niet wordt gevolgd.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 17:11

Mvdende: Oh vandaar dat ik de afgelopen weken allemaal vacatures voorbij zag komen om iedereen te tracken... :+ kom op wat denk je zelf... dat er echt in de gaten word gehouden waar jij je bevind?
Die app is alleen handig als je in contact bent geweest met iemand die corona heeft. scheelt je ook een (voor jou en je ouders gezegd) onnodig ritje naar de teststraat.

Wat betreft je zogenaamde privacy... je hebt facebook en bokt dus er is niks meer aan je privacy te doen. Die hebben we allemaal uit onze handen gegeven toen we facebook gingen gebruiken.
En eet even een boterham, je reageert zo kribbig.
Laatst bijgewerkt door purny op 23-09-20 17:41, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 17:12

mvdende schreef:
Pandora2 schreef:

Ik heb helemaal geen zaken te verbergen, maar heb helemaal geen zin in door Big Brother elke stap die ik zet gevolgd te worden.

Ik weet dat mijn locatie gegevens aan staan, ik weet dat Big Brother nu ook al aardig meekijkt, maar het hoeft niet zo te zijn dat letterlijk elke stap, elk contact met iemand bekent hoeft te worden.

Daarnaast is het op dit moment al vervelend genoeg als je dagen lang in quarantaine zit omdat je klachten hebt, heb er absoluut geen zin in om straks iedere maand 3 weken in quarantaine te zitten omdat je mogelijk contact heb gehad met een positief getest persoon.

Want zn app kan niet zien of er bijvoorbeeld een muur tussen de telefoons heeft gezeten, bijvoorbeeld in een restaurant met "schutting" tussen de tafels.

Ik zou je eerst eens even in gaan lezen mbt de app voordat je achterlijke dingen gaat gillen

Cookies

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 17:19

Wij mogen beslist niet thuiswerken. Als je dat wilde dan kon je onbetaald verlof op nemen. 2 weken na de lockdown moest bij ons iedereen weer komen. Van administratie tot receptie.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 17:20

Wij hebben een bezettingsgraad dmv dat iedereen zijn werkplek moet reserveren. Er zijn wel mensen die thuiswerken maar ook de rondes zijn weer opgestart

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 17:21

Cookies schreef:
Wij mogen beslist niet thuiswerken. Als je dat wilde dan kon je onbetaald verlof op nemen. 2 weken na de lockdown moest bij ons iedereen weer komen. Van administratie tot receptie.

Serieus? Ik zou dat melden bij de arbeidsinspectie.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 17:24

Achterom schreef:
Cookies schreef:

Serieus? Ik zou dat melden bij de arbeidsinspectie.

Inderdaad!

Daar zou Rutte eigenlijk ook meer voor op moeten komen. Hij hamert wel op thuiswerken, maar verbindt er geen enkele consequentie aan voor werkgevers die dat verbieden.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 18:07

Op het nieuws dat België behoorlijk versoepelt. De cijfers zijn daar slechter dan hier, dus waarom dat is begrijp ik niet.
Laatst bijgewerkt door veerledec op 23-09-20 18:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 18:29

Wat mij betreft mogen we nu ook ff flink in de maatregelen.
Zeg een maand lang lockdown/bijna lockdown.
Die aantallen moeten echt terug ter bescherming van iedereen (inkomens, gezondheid etc).

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 18:31

veerledec schreef:
Op het nieuws dat België behoorlijk versoepeld. De cijfers zijn daar slechter dan hier, dus waarom dat is begrijp ik niet.

Er zijn maar weinig versoepelingen bij ons tov jullie want het was veel strenger dan bij jullie..mondmaskers is ipv overal verplicht naar bij je hebben en opzetten waar het te druk is om afstand te bewaren ..op ov ,supermarkten en winkels en alle publieke binnenruimtes nog steeds verplicht
Evenementen nog steeds binnen 200 , buiten 400
Nog steeds geen dansfeesten ( ook niet op huwelijken en verjaardagen
En quarantaine wordt 7 dagen

En de cijfers zijn niet slechter
Reproductie getal 1.296
Positiviteits ratio 3,7%

En we hebben geen testcapaciteitsproblemen :+

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 18:34

Moeten jullie ook bij elk kuchje/niesje testen besita?

Mijn vriend woont in Noorwegen, maar daar wordt pas getest als je echt klachten hebt met koorts erbij.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 18:35

Cookies schreef:

Huh, maar het thuiswerken was toch nog niet opgeheven door de minister :?

Mvdende; ik wil niet banketstaaf doen, maar er staat al vanalles over jou online, daar gaat die app nog weinig aan toevoegen...
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 23-09-20 18:37, in het totaal 1 keer bewerkt

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 18:36

België kent al heel lang bubbels en was daarmee al soepeler. En nu mag je gewoon weer anderen knuffelen op straat etcetera, geen restricties meer, hoor ik. 200 binnen mag hier nu niet denk ik, maar die aantallen volg ik niet precies.

De besmettingen zijn ongeveer gelijk, maar de ziekenhuisopnamen en sterfgevallen behoorlijk hoger.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 18:36

mvdende schreef:
Pandora2 schreef:

Gevalletje de klok en de klepel. Wanneer jij die app had gehad afgelopen weekend had je nu misschien helemaal niet hoeven testen. Daarbij, het gaat via Bluetooth, weet je wat dat is? Er worden gegevens uitgewisseld tussen telefoons via codes en niet via locaties . Maar prima, jij gooit je telefoon maar in de sloot. Kun je ook niet bokken op het terras .

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 18:37

veerledec schreef:
België kent al heel lang bubbels en was daarmee al soepeler. En nu mag je gewoon weer anderen knuffelen op straat etcetera, geen restricties meer, hoor ik. 200 binnen mag hier nu niet denk ik, maar die aantallen volg ik niet precies.

De besmettingen zijn ongeveer gelijk, maar de ziekenhuisopnamen en sterfgevallen behoorlijk hoger.

Anderen knuffelen op straat? Dat zou buiten corona al verboden moeten worden! :D

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 18:41

Knuffelen buiten het gezin, was de letterlijke tekst :D. Die straat heb ik zelf toegevoegd, maar de normale zedenrestricties zullen nog wel gelden :P.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 18:42

Wat is dat trouwens voor rare beslissing om Nederlandse coronatesten in Abu Dhabi te laten onderzoeken?
Duitsland en Belgie hebben capaciteit waar we gebruik van kunnen maken, maar Nederland kiest weer voor iets onnavolgbaars buiten de EU waar ook nog speciaal vliegtuigen voor moeten vliegen. Why?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 18:44

veerledec schreef:
Knuffelen buiten het gezin, was de letterlijke tekst :D. Die straat heb ik zelf toegevoegd, maar de normale zedenrestricties zullen nog wel gelden :P.

Okee, haha! Maar toch zou ik dat niet verstandig vinden op dit moment, want iedereen knuffelt z'n eigen gezin en je weet niet waar die allemaal gezeten hebben coronagewijs. Zo min mogelijk knuffelen buiten je eigen huisgenoten lijkt me veiliger nu de besmettingen zo oplopen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 18:49

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 18:52

veerledec schreef:

5 mensen niet iedereen op straat
Je mag mensen ontmoeten op straat met afstand en mondmasker

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 18:52

Als je premier zegt dat je mag knuffelen, tja, dan zegt dat wel wat. Met vijf per persoon per gezinslid...*group hug*

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 19:00

elnienjo schreef:
Wat is dat trouwens voor rare beslissing om Nederlandse coronatesten in Abu Dhabi te laten onderzoeken?
Duitsland en Belgie hebben capaciteit waar we gebruik van kunnen maken, maar Nederland kiest weer voor iets onnavolgbaars buiten de EU waar ook nog speciaal vliegtuigen voor moeten vliegen. Why?

Van de pot gerukt idee!