IMANDRA schreef:Men moet ook niet vergeten wie aan het roer staat. VVD is meestal júist degene die de economie heel belangrijk vindt, dus dat er nu zo voorzichtig mee om wordt gegaan is heel tekenend vind ik. Als het straks kan op een verantwoorde manier gaan de maatregelen echt wel versoepeld worden ten behoeve van de economie. Dat er nu bedrijven failliet gaan is heel jammer maar niet het einde van de wereld als er wel mensenlevens worden gered nu. Of zijn er mensen hier die de economie belangrijker vinden dan enkele mensenlevens?
Hoe dan ook is het een ontzettend moeilijk vraagstuk en niemand hier heeft het antwoord erop, omdat je simpelweg niet alles meekrijgt. De regering laat zich van meerdere kanten informeren en probeert vanuit die informatie de beste beslissing te maken. Maar die ‘beste beslissing’ is meestal de beslissing met de minst erge gevolgen, maar dat is momenteel gewoon de situatie.
Zelfde met speculeren over specifieke beroepen of oplossingen. Je bijv wel zeggen ‘de psychiaters kunnen wel een blokje om’ maar er zijn echt wel redenen waarom die oplossing niet is ingevoerd. Die mensen laten niet zomaar & vrijwillig mensen in de put zitten omdat ze geen zin zouden hebben of zo.
Dat is mijn idee ook en daarom vertrouw ik er ook op dat het weer van start gaat zodra het maar enigszins kan, in kleine stapjes.