Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 12:56

Sheran schreef:
We gaan alledrie in mijn auto (ben de enige met een auto :P)
Ja eentje snuffelt een beetje maar zegt dat ze geen klachten heeft. Wel hooikoorts dus wellicht een nasleep ervan)

Die zou ik er zelf om vragen denk ik.
M’n vriend vindt zelf het verschil tussen hooikoorts of een snotneus heel anders.
Bij hooikoorts jeukt het namelijk ontzettend dat is bij een verkoudheid niet. Volgens mij is een jeukende neus ook geen symptoom van Corona.
Afgelopen dagen (geloof zondag/maandag) had hij er veel last van. Nu weer nergens last van.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 12:57

Maar wanneer je positief test weet je wat je moet doen en ja, natuurlijk kun je een dag later alsnog besmet raken. Maar klachten betekend testen, ik heb nu al van verschillende mensen gehoord dat ze lichte klachten hebben maar niet testen want ja, ik wil op vakantie. Ik vind dat gigantisch asociaal.

Lau07
Moderator

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 13:00

Inderdaad bigone, gigantisch asociaal.

Ik zit er over te denken om eind augustus/begin september een vakantie te boeken, maar ik ga dan wel met de auto. Ik ben het gewend om heel kort van te voren te boeken, het record is 8 uur van te voren. :D

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 13:03

bigone schreef:
Maar wanneer je positief test weet je wat je moet doen en ja, natuurlijk kun je een dag later alsnog besmet raken. Maar klachten betekend testen, ik heb nu al van verschillende mensen gehoord dat ze lichte klachten hebben maar niet testen want ja, ik wil op vakantie. Ik vind dat gigantisch asociaal.

Maar de ggd geeft zelf aan als je hooikoorts hebt en jou klachten komen ieder jaar terug dat je, je niet hoeft laten testen :+ daar zit dus wel een verschil.
De symptomen hooikoorts Corona zit ook wel duidelijk verschil in.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 13:07

Daar zit dan wel verschil in, ik heb een zoon met hooikoorts en hij zegt dat je het verschil zelf wel merkt. Maar wat nasnotteren nadat de hooikoorts al weg is bvb zou voor hem reden zijn om te testen .

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 13:09

bigone schreef:
Daar zit dan wel verschil in, ik heb een zoon met hooikoorts en hij zegt dat je het verschil zelf wel merkt. Maar wat nasnotteren nadat de hooikoorts al weg is bvb zou voor hem reden zijn om te testen .

Dat wel inderdaad! Maar dat zeg ik ook mijn vriend noemt het een jeuk verschil. Bij een snotneus heeft hij nooit last van zo veel kriebels :')

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 14:19

Tja en mijn vriend heeft hooikoorts met name met snot... Jeukende ogen en een snotneus. Wij houden dus in dat opzicht ook beleid aan, als het anders voelt zullen we absoluut gaan testen maar op het moment is zijn hooikoorts zoals het is. Het is wat erger dit jaar maar hij is ook meer thuis en dus meer omgeven door de pollen van de planten waar hij last van heeft.
En als hooikoorts-vriendin last heeft van bijv. gras dan zal ze 24/7 een beetje snuffelen, zo werkt het bij ons iig wel....

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 14:21

Sure_lee schreef:
Pandora2 schreef:
Voor degenen met plannen richting Frankrijk...
Vanaf volgende week mondkapjes verplicht in alle afgesloten openbare ruimten in Frankrijk

https://www.msn.com/nl-be/nieuws/Buiten ... d=msedgdhp

Wij gaan over 2 weken die kant op.
Ben wel benieuwd hoe dat dan gaat als je ergens binnen een hapje of drankje wilt doen.
Zal vooral buiten zijn natuurlijk en dan hoeft het niet.

Ik ben nu in Zuid-Frankrijk. Het valt me mee, mondkapje paraat voor bussen en winkels. Eenmaal aan het eten in een restaurant mag het kapje af

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 16:44

Pandora2 schreef:
Hier bij ons ( belgie ) gaat het ook weer flink omhoog vandaag.
Morgen weer Veiligheidsraad dacht ik. Daar zal ook wel één en ander teruggeschroefd worden...

Klopt en het is niet ondenkbaar dat er weer verstrengingen aankomen als ik onderstaand artikel lees.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/07/21 ... g-21-juli/
"Het Overlegcomité van de verschillende regeringen in ons land bijgestaan door experts is afgelopen. Volgens minister van Volksgezondheid Maggie De Block (Open VLD) is daar gesproken over een verstrenging van maatregelen. "Een verstrenging zowel nationaal, denk aan het meer dragen van een mondmasker." Die verstrenging komt er zo goed als zeker."

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 17:20

Destination schreef:
Pandora2 schreef:
Hier bij ons ( belgie ) gaat het ook weer flink omhoog vandaag.
Morgen weer Veiligheidsraad dacht ik. Daar zal ook wel één en ander teruggeschroefd worden...

Klopt en het is niet ondenkbaar dat er weer verstrengingen aankomen als ik onderstaand artikel lees.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/07/21 ... g-21-juli/
"Het Overlegcomité van de verschillende regeringen in ons land bijgestaan door experts is afgelopen. Volgens minister van Volksgezondheid Maggie De Block (Open VLD) is daar gesproken over een verstrenging van maatregelen. "Een verstrenging zowel nationaal, denk aan het meer dragen van een mondmasker." Die verstrenging komt er zo goed als zeker."

Klopt ja. Ik vermoed dat ze mondmaskers overal gaan verplichten en die bubbels weer verkleinen naar 10 personen ofzo.
Hoe het dan zit met evenementen, blijft mij een beetje een raadsel want ik hoorde gister dat de grote kermis op Brussel Zuid 1 aug plaatsvindt. En dat is echt een mega volksfeest.
Misschien ook niet zo heel goed voor de besmettingen :+

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 17:22

Pandora2 schreef:
Klopt ja. Ik vermoed dat ze mondmaskers overal gaan verplichten en die bubbels weer verkleinen naar 10 personen ofzo.
Hoe het dan zit met evenementen, blijft mij een beetje een raadsel want ik hoorde gister dat de grote kermis op Brussel Zuid 1 aug plaatsvindt. En dat is echt een mega volksfeest.
Misschien ook niet zo heel goed voor de besmettingen :+

In het artikel gaat het ook over fase 5 (grote evenementen) en daar wordt gezegd dat dit waarschijnlijk uitgesteld wordt. Lijkt me dan dat de kermis in Brussel dan ook niet kan? Is wel een leuke kermis trouwens, ik was er vorig jaar ook :))

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 17:29

:D Ja, is echt heel leuk !

Maar hij gaat dus wel door dit jaar hebben ze gister bevestigd. Normaal begint het altijd een week voor onze nationale feestdag ( gister dus ), maar door de corona-strubbelingen uitgesteld tot 1 aug.

Die fase 5 met die evenementen is volgens mij voor concerten en publiek bij grote sportmanifestaties.
Maar ik kan ook mis zijn natuurlijk :P

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 17:31

Pandora2 schreef:
:D Ja, is echt heel leuk !

Maar hij gaat dus wel door dit jaar hebben ze gister bevestigd. Normaal begint het altijd een week voor onze nationale feestdag ( gister dus ), maar door de corona-strubbelingen uitgesteld tot 1 aug.

Die fase 5 met die evenementen is volgens mij voor concerten en publiek bij grote sportmanifestaties.
Maar ik kan ook mis zijn natuurlijk :P

Ik dacht al, ik woonde vorig jaar augustus al niet meer in Brussel. Maar dat verklaart :D

Hmm, het is in elk geval wel bijzonder dat zulke dingen wel plaats kunnen vinden. Hoewel, volgens mij is er in Tilburg ook een kermis nu, ik zag in elk geval een filmpje van een man die niet blij was dat er een attractie rakelings langs zijn balkon ging :=

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 18:10

Jup, hier is kermis. Wel stukkie kleiner maar hij is er :+

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 18:11

Om 19 uur een ingelast persconferentie ivm Corona door Grappenhous.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 18:13

Electra63 schreef:
Om 19 uur een ingelast persconferentie ivm Corona door Grappenhous.

Dan zal irma er ook weer zijn... ben benieuwd

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 18:15

Hoorde dat er geen extra maatregelen kwamen.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 18:15

sureido schreef:

Van wie? Bron?

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 18:16

Destination schreef:
sureido schreef:

Van wie? Bron?

Van de radio :')

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 18:17

En nos.

Dat had je zelf ook kunnen opzoeken. Ik ga zoiets niet posten als ik dat van een vriendin heb gehoord. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 18:19

sureido schreef:
En nos.

Dat had je zelf ook kunnen opzoeken. Ik ga zoiets niet posten als ik dat van een vriendin heb gehoord. :+

Jij niet misschien, maar tig anderen wel :+

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 18:19

Relaxed schreef:
sureido schreef:
En nos.

That’s true :). Maar meteen die felle bron NU is ook weer een beetje overdreven vond ik!

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 18:30

sureido schreef:
En nos.

Goh ja, ik ga half internet afspeuren naar iets wat iemand die ik niet ken op een forum plaatst. En jij plaatst het misschien niet dan, maar genoeg anderen wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 18:34

sureido schreef:
Relaxed schreef:

That’s true :). Maar meteen die felle bron NU is ook weer een beetje overdreven vond ik!

Eens :j

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 18:34

sureido schreef:
Relaxed schreef:

Het is gewoon de bedoeling op bokt om je beweringen over regels of nieuws te vergezellen van een bron. Dat is al altijd zo geweest en dat is een heel goede regel ;)

Dus zeker niet overdreven, er staat genoeg zever op het internet.