Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Stral schreef:Ik geloof er denk ik vooral minder in dat een hele bevolking braaf uit zichzelf verstandig is als de regering het niet even uitspelt (en controleert) dat het zo en zo moet zijn denk ik?
Yvank: dat kwam in ons journaal. Maar jij zegt nu hetzelfde? Ze verplaatsen mensen, dus naar waar verplaatsen ze ze dan, naar ziekenhuizen waar het nu minder druk is. Ik geloof niet zo dat je die besmetting netjes binnen de Brabantse grenzen kan houden als je hem nog niet binnen een continent kan houden gewoon.
Stral schreef:[
ik vind het gewoon eng als je de cijfers vergelijkt.
Stral schreef:Ik hoop van harte dat jullie gelijk hebben hoor, jullie economie zal minder schade hebben dan de onze. Ik vind het alleen wat simpel gebracht.
Loretta: jij zegt wat ik zeg hè
Jessix schreef:Stral schreef:Ik hoop van harte dat jullie gelijk hebben hoor, jullie economie zal minder schade hebben dan de onze. Ik vind het alleen wat simpel gebracht.
Loretta: jij zegt wat ik zeg hè
Ik hoop van harte dat de Belgen gezond blijven, net als alle andere mensen op de wereld. En gelijk hebben is hier helemaal niet belangrijk.
secricible schreef:Als je het coördineert en ieder zijn eigen straatje doet wel ja. Maar niet met 30 man op een hoopje gaan staan prikken...
En een etentje in de achtertuin met een bups mensen moet je gewoon niet willen. We weten allemaal dat dan de 1,5m afstand een redelijke illusie is. Gewoon niet doen, niet nodig.
PSvanLot schreef:idinn schreef:Omdat er blijkbaar hordes domme mensen elders zijn
Militairen en marechaussee staan al stand by om na het weekend een lockdown te begeleiden. Met al die hordes domme medemensen is het tenslotte wachten op die stap..
Defensie staat altijd klaar om bij rampen te gaan helpen...
shirleyp schreef:Hoe frustrerend ook, misschien moeten we stoppen met onze negativiteit naar medemensen die het minder nauw nemen met de regels, daardoor leggen we juist daar de nadruk op. Terwijl veruit de meerderheid van de mensen in mijn omgeving zich keurig gedraagt.
Laten we vooral dat tonen op social zodat anderen het goede voorbeeld gaan volgen en er meer vertrouwen komt in ons gezond verstand. Die negatieve berichten bereiken nl. ook het kabinet en alle adviseurs. Kunnen we ook laten zien dat het bij vele juist goed gaat?
Electra63 schreef:Ik vind het wel bijzonder dat buitenstaanders een negatieve mening hebben over hoe Nederland met deze crisis omgaat.
Loretta schreef:Electra63 schreef:Ik vind het wel bijzonder dat buitenstaanders een negatieve mening hebben over hoe Nederland met deze crisis omgaat.
Als Nederlander vind ik ook dat Nederland veel te laks om gaat met deze crisis.
Hier een artikel over de situatie op veel plaatsen vandaag.
https://www.parool.nl/amsterdam/drukte- ... ~b9860477/