Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 00:44

Jij zegt jullie ziekenhuizen liggen vol. Nee ze liggen nog niet vol! Ze willen italie praktijken voorkomen en hebben compleet niet de illusie dat ze het binnen brabant houden hoe kom je daarbij? Dat wordt hier door niks en niemand gezegd. Ze verplaatsen om de IC zorg aan te blijven kunnen.

Ik vind het ontzettend verstandig dat ze mensen verplaatsen vóór dat het vol raakt want ze verwachten dat er volgende week een piek komt.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 00:45

Stral schreef:
Ik geloof er denk ik vooral minder in dat een hele bevolking braaf uit zichzelf verstandig is als de regering het niet even uitspelt (en controleert) dat het zo en zo moet zijn denk ik?

Yvank: dat kwam in ons journaal. Maar jij zegt nu hetzelfde? Ze verplaatsen mensen, dus naar waar verplaatsen ze ze dan, naar ziekenhuizen waar het nu minder druk is. Ik geloof niet zo dat je die besmetting netjes binnen de Brabantse grenzen kan houden als je hem nog niet binnen een continent kan houden gewoon.

De golf gaat vanuit braband naar het noorden. Het noordsn dus nu nog rustig. Hier wordt pas over 2 weken ds piek verwacht (en als we ons wat gedragsn hopelijk en minder hoge piek). Dus noord helpt nu zuid en straks visa versa.

Oftewel we zitten er nog wel even in, maar dat was vanaf het begin al duidelijk.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 00:45

Stral schreef:
Zal ik gaan terug tellen hoeveel berichten in dit topic stonden waarin zo ongeveer dit stond “wij hebben strenge maatregelen nu omdat die stomme Belgen allemaal naar sluis gereden zijn”. Over vingertje wijzen gesproken :')

Ja dat is irritant he?! Dus laten we stoppen daarmee.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 00:46

Stral schreef:
[

ik vind het gewoon eng als je de cijfers vergelijkt.

Die cijfers laten zien waar dit enge virus toe in staat is.
De Nederlandse curve loopt nu 14 dagen achter op de Italiaanse curve. Dat is een enge ontwikkeling maar het is wel de realiteit. Het is te hopen dat de Nederlandse curve tijdig afvlakt maar de kans dat dat niet gebeurt is immens groot.
Met dan in gedachte maak je je toch wel kwaad als je ziet dat mensen op grote hopen samenkomen in winkels en op het strand.

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 00:46

Ziekenhuizen zijn niet overvol, er wordt nu overgeplaatst omdat er komende week een piek verwacht wordt.
Indien mogelijk wordt er thuis gewerkt.
De buitenlandse media denkt nog steeds dat Nederland voor groepsimuniteit gaat, maar dit is helemaal niet waar. Maatregelen hier zijn echt niet heel anders dan in landen om ons heen, grootste verschil is dat er (nog) geen boetes op staan.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 00:47

En dat de winkels nog open zijn toch?

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 00:47

Ik hoop van harte dat jullie gelijk hebben hoor, jullie economie zal minder schade hebben dan de onze. Ik vind het alleen wat simpel gebracht.

Loretta: jij zegt wat ik zeg hè

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 00:50

moonsparkle schreef:
En dat de winkels nog open zijn toch?

Veel niet meer hoor...

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 00:51

Stral schreef:
Ik hoop van harte dat jullie gelijk hebben hoor, jullie economie zal minder schade hebben dan de onze. Ik vind het alleen wat simpel gebracht.

Ik hoop van harte dat de Belgen gezond blijven, net als alle andere mensen op de wereld. En gelijk hebben is hier helemaal niet belangrijk. :)

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 00:52

Ik zie geen winkels, buiten supermarkten dan, die open zijn. Restaurants alleen bezorging en afhaal, en tankstations

Maar ik ben nog niet in een stadscentrum geweest dus geen idee hoe het daar zit :P

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 00:56

Jessix schreef:
Stral schreef:

Ik hoop van harte dat de Belgen gezond blijven, net als alle andere mensen op de wereld. En gelijk hebben is hier helemaal niet belangrijk. :)

Amen :')

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 00:58

Stral schreef:
Jessix schreef:

Amen :')

Serieus?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 01:01

Sizzle schreef:
De spaanse media schijnt gezegd te hebben dat ze over 3 dagen verwachten aan hun maximum capaciteit te zitten.

Met 1378 sterfgevallen vind ik dat geen geruststellend bericht.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 01:05

secricible schreef:
Als je het coördineert en ieder zijn eigen straatje doet wel ja. Maar niet met 30 man op een hoopje gaan staan prikken...

En een etentje in de achtertuin met een bups mensen moet je gewoon niet willen. We weten allemaal dat dan de 1,5m afstand een redelijke illusie is. Gewoon niet doen, niet nodig.

was eerst nog briefing allemaal tegelijk bij hem thuis, kreeg je materiaal zoals prikkers en vuilniszakken uitgerijkt en je straat die je kon gaan doen, had ie gekregen van de gemeente, die waren helemaal positief zei hij.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 01:06

Gaan we niet nu echt als land tegen land ruzie maken? :+ Volgens mij zijn deze bokkers niet de Nederlanders die de grens over gaan en deze Belgen ook niet de boefjes.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 01:07

Het lijkt hier soms wel Oranje tegen de Rode Duivels....

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 01:07

PSvanLot schreef:
idinn schreef:
Omdat er blijkbaar hordes domme mensen elders zijn :roll:

Militairen en marechaussee staan al stand by om na het weekend een lockdown te begeleiden. Met al die hordes domme medemensen is het tenslotte wachten op die stap..

Defensie staat altijd klaar om bij rampen te gaan helpen...

Beveiliging staat ook klaar voor ondersteunen politie taken.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 01:08

Sure_lee schreef:

Was ik mij in ieder geval niet bewust van, jeetje zeg :)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 01:09

Sure_lee schreef:

Nou inderdaad. :j De #doeislief is weer even ver te zoeken.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 01:10

Ik vind het wel bijzonder dat buitenstaanders een negatieve mening hebben over hoe Nederland met deze crisis omgaat.

Stral

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 01:13

Dat is toch niet bijzonder? Die beslissingen beïnvloeden elkaar wel? Ik vind het heel jammer dat de EU hier niet meer op te zeggen heeft vooral.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 01:14

shirleyp schreef:
Hoe frustrerend ook, misschien moeten we stoppen met onze negativiteit naar medemensen die het minder nauw nemen met de regels, daardoor leggen we juist daar de nadruk op. Terwijl veruit de meerderheid van de mensen in mijn omgeving zich keurig gedraagt.

Laten we vooral dat tonen op social zodat anderen het goede voorbeeld gaan volgen en er meer vertrouwen komt in ons gezond verstand. Die negatieve berichten bereiken nl. ook het kabinet en alle adviseurs. Kunnen we ook laten zien dat het bij vele juist goed gaat?

Ik wil graag deze weer delen. Laten we hier niet negatief reageren. Het is allemaal al k*t genoeg zonder dat er geruzied wordt. We moeten er met z'n allen de schouders onder zetten en iedereen doet dat op zijn eigen manier. Het wordt allemaal wat dragelijker als we het hier gezellig houden.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 01:14

Electra63 schreef:
Ik vind het wel bijzonder dat buitenstaanders een negatieve mening hebben over hoe Nederland met deze crisis omgaat.

Als Nederlander vind ik ook dat Nederland veel te laks om gaat met deze crisis.
Hier een artikel over de situatie op veel plaatsen vandaag.

https://www.parool.nl/amsterdam/drukte- ... ~b9860477/

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 01:15

Stral schreef:
Dat is toch niet bijzonder? Die beslissingen beïnvloeden elkaar wel? Ik vind het heel jammer dat de EU hier niet meer op te zeggen heeft vooral.

Volg jij op het nieuws de Nederlandse artsen en deskundigen?
Ken jij de Nederlandse maatregelen ?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 01:17

Loretta schreef:
Electra63 schreef:

Als Nederlander vind ik ook dat Nederland veel te laks om gaat met deze crisis.
Hier een artikel over de situatie op veel plaatsen vandaag.

https://www.parool.nl/amsterdam/drukte- ... ~b9860477/

Van jou lees ik ook alleen maar negatieve berichten, dus dat verbaast me niet ;)

En ja, ik vind die mensen ook dom.
Zij zorgen voor vergaande maatregelen straks en klagen dan later over de financiële gevolgen.