Ergernis in het verkeer

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 22:50

Blij te lezen dat ik niet de enige ben die zich ergert aan gebrek aan verlichting in het donker of met slecht zicht. Vraag me in dat kader ook echt af wie ooit de dagrijverlichting/daylightverlichting heeft goedgekeurd... Allergrootste deel van de auto's met dat systeem heeft alleen de koplampen aan, achter gewoon 0,0, niets, noppes, nada... Ik zie dat echt als een uitnodiging aan de achterligger om eens de kofferbak in te duiken... En dan niet positief bedoeld...

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 03:00

Afbeelding
Afbeelding

Dit zie ik als het regent en donker is. Fietser zonder licht is dan echt onzichtbaar.

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 07:17

JPitty schreef:
Blij te lezen dat ik niet de enige ben die zich ergert aan gebrek aan verlichting in het donker of met slecht zicht. Vraag me in dat kader ook echt af wie ooit de dagrijverlichting/daylightverlichting heeft goedgekeurd... Allergrootste deel van de auto's met dat systeem heeft alleen de koplampen aan, achter gewoon 0,0, niets, noppes, nada... Ik zie dat echt als een uitnodiging aan de achterligger om eens de kofferbak in te duiken... En dan niet positief bedoeld...

Heb ik me ook altijd afgevraagd, overbodige functie. Ik heb het zelf op de auto, maar heb standaard mijn gewone lampen aanstaan

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 15:02

_xMandadisx_, ik ook hoor. Heb altijd standaard de gewone lampen aan.

Anne_GTI, Kan me heel goed voorstellen dat fietsers zonder licht op zo'n moment gewoon niet opvallen. Waren veel meer fietsers zich daarvan maar bewust... Zou denk ik een hoop ellende schelen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-22 15:20

Op de terug weg naar huis net. Sta voor het stoplicht om rechtsaf te gaan. Ik krijg groen dus sla netjes rechtsaf. Tegelijkertijd krijgt aan de overkant voor linksaf ook groen. Het is een groot kruispunt en als je linksaf moet, moet je een hele ruime bocht nemen, er staat ook een blauw bord met witte pijl waar op het kruispunt je heen moet zodat je niet per ongeluk gaat spookrijden.

Goed, nogmaals ik sloeg netjes rechtsaf toen ik groen had. Degene die linksaf moest slaan besloot echter een U-turn te maken wat daar niet mag en komt zo mij tegen en moest remmen. Gaat die gladiool nog toeteren ook.

Zulke mensen kan ik zo slecht tegen, je bent zelf fout bezig maar wel toeteren, omdat je moet remmen hou is op zeg 8)7

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 15:28

Inzicht in waar je mee bezig bent (verkeer, je auto, enzovoorts) en zien/weten dat je fout zit, is er tegenwoordig ook niet meer bij volgens mij.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 18:11

Roodvos wat een idioot.

Anne die fietser is niet te zien.

Ineke atijd fijn zulke bestuurders.

Ik keer ook weleens straatje.
Maar geef alles en iedereen voorrang.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 18:41

Hier ook gisteren weer iemand die half 9 s avonds nog geen tijd vond om verlichting aan te doen. Zag hem alleen omdat het zo'n auto was die in een bocht 1 lamp die kant op schijnt.

Ik haat dat echt, die automatische verlichting. Ik heb gewoon altijd lampen aan, want met die regen van afgelopen tijd ben je iverdag ook wel eens slecht zichtbaar. Zo heb ik het ook ooit geleerd :') liever altijd verlichting aan

Domino_2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 16:15

In sommige auto’s kun je niet eens de automatische verlichting aan of uit zetten. Dan is het echt helaas pindakaas deal er maar mee.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 16:23

Als verlichting om 20:30 nog niet aangaat dan staat automatische verlichting sowieso uit, het is pikkedonker op dat tijdstip. Waarschijnlijk staat bochtverlichting daar los van

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 16:31

Dat 2e stuk stond ook los van het 1e. :') Dat was reactie op de eerdere berichten.

Automatisch zouden dke lichten idd allang aanstaan als het zo laat en dus donker is. Automatisch is overdag vervelend als het de zichtbaarheid wel enorm verbeterd met licht aan, maar niet donker genoeg is

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 16:54

Ah :+ Dan heb ik niks gezegd :')

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 16:57

Volgens mij kun je in de auto altijd nog kiezen voor stadslicht, dimlicht of grootlicht naast het automatische licht. Dan kies je toch voor stadslicht als het donker is ipv automatische verlichting? Of zijn er tegenwoordig auto's waar dat ook niet meer kan?

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 17:05

Je kan je verlichting altijd handmatig doen, maar dan moet je wel handmatig je verlichting aanzetten dus, ook in het donker

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 17:06

Verlichting in de auto, blijft lastig dus.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-22 17:14

Bij grijs, mistig, regenachtig weer overdag zet ik zelf de verlichting aan. In het donker gaat de verlichting automatisch aan.
Kwestie van het knopje een tikkie draaien.

De handmatige verlichting blijft niet aan, als de motor uit is en je de deur open doet gaat het heel irritant piepen als de verlichting per ongeluk nog op handmatig aanstaat. Dan draai ik hem terug naar automatisch en dan is hij weer uit.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 17:23

Die piepfunctie zit helaas niet in alle auto's. Ik heb weleens gehad dat ik een vervangende auto reed en die 's ochtends niet kon starten omdat de accu leeg was doordat het licht aan was blijven staan. Ik was ook gewend aan een piepje toen :')

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 17:27

Gelukkig scheldt mijn oudje me ook uit als ik lampen aan laat per ongeluk. Bijna 20 jaar oud, maar lawaai wat die maakt

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 17:31

Mijn auto heb ik de lampen altijd aan, schakelen zelf uit.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 17:41

Dat heb ik dus ook _xManadisx_. Wel zo prettig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 19:34

Geloof niet dat ik dit topic al eerder had gezien :-)

Maar, mijn ergernis, en het sláát werkelijk nergens op, is, mensen die met hun ruitenwissers aan blijven rijden als het NIET regent, of miezert, of..

Ik snap echt niet dat je blijft rijden met twee van die schuivertjes over je raam, terwijl vol zicht..(Hebben we het niet eens over het geluid..."Iepppp, ieppppp")

Afgelopen donderdag zag ik er ook weer een, door splitsing van de rijksweg haalde ik haar rechts in en ze zat aan de telefoon...

Enfin, echt mijn eigen frusty, maar toch wel een beetje benieuwd, 'why'?

Herkent iemand zich hierin?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 20:31

Mijn man doet dat :')
Die vergeet serieus dat ze aanstaan. Je hoort mij dan altijd heel subtiel:"Hé, het is weer droog..."
:+

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-22 20:36

Mijn ruitenwissers staan op automatisch :')
Maar als ik ze zelf moet bedienen doe ik ze zo gauw mogelijk uit, want het is heel irritant als de wissers aanstaan vind ik.

SincereQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 20:43

Nielojram schreef:
Geloof niet dat ik dit topic al eerder had gezien :-)

Maar, mijn ergernis, en het sláát werkelijk nergens op, is, mensen die met hun ruitenwissers aan blijven rijden als het NIET regent, of miezert, of..

Ik snap echt niet dat je blijft rijden met twee van die schuivertjes over je raam, terwijl vol zicht..(Hebben we het niet eens over het geluid..."Iepppp, ieppppp")

Afgelopen donderdag zag ik er ook weer een, door splitsing van de rijksweg haalde ik haar rechts in en ze zat aan de telefoon...

Enfin, echt mijn eigen frusty, maar toch wel een beetje benieuwd, 'why'?

Herkent iemand zich hierin?

Jaaa dit heb ik ook, als bijrijder heel erg, maar idd ook bij tegenliggers, voorgangers. Maar zodra die van mij ook maar iets piepen laat ik ze vervangen O:)

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 20:51

Zodra ik op de ruit zie dat het niet meer regent, gaan ze direct of althans zo snel mogelijk uit. In sommige verkeerssituaties heb je de prioriteiten even anders dan bij de ruitenwissers, maar zodra het dan kan: uit.