[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 20:45

Als het echt als een kindvrije camping gepromoot wordt zou ik het zeker gaan aankaarten :n lijkt me niet de bedoeling.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 20:56

Nee is niet officieel kindvrij, helaas voor ons. Maar er zijn nagenoeg geen kinderdingen. Er staat 1 glijbaan en tafeltennistafel, thats it. Dus kinderen zie je hier bijna nooit, alleen als ze bij opa en oma op bezoek zijn. En dan nog maar een uurtje. Dus ik baal...

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 21:15

Magrathea schreef:
Een van mijn favoriete (metal)bands heeft voor hun nieuwe album een kinderkoor opgenomen (voor Sonja: het is Epica :D ). En de commentsectie is natuurlijk helemaal vol met "ohh kindergezang is het schattigste wat er is <3 <3 "
Ehh oke ik associeer het meer met een heel creepy sfeer maar goed :=

REPLICAAAA ~~}> ;)

Maar creepy... absoluut... behemoth had ook eens een nummer met kinders
Maar daar zal niemand in de commentsectie roepen dat schattig is O:)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 22:32

Sonja_vR schreef:
Magrathea schreef:
Een van mijn favoriete (metal)bands heeft voor hun nieuwe album een kinderkoor opgenomen (voor Sonja: het is Epica :D ). En de commentsectie is natuurlijk helemaal vol met "ohh kindergezang is het schattigste wat er is <3 <3 "
Ehh oke ik associeer het meer met een heel creepy sfeer maar goed :=

REPLICAAAA ~~}> ;)

Maar creepy... absoluut... behemoth had ook eens een nummer met kinders
Maar daar zal niemand in de commentsectie roepen dat schattig is O:)

De eerste die Behemoth schattig vindt moet nog geboren worden :)).

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 22:42

Ik vind het een heerlijke band
Maar schattig is misschien idd niet het juiste woord :')

Hoewel, als je kijkt hoe groot de groep jongeren van het vrouwelijke geslacht is qua fans ... zou je toch gaan twijfelen

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 23:50

Siersma schreef:
Blokfluit jongen is er een die wss altijd alles krijgt wat ie wil, dus geen nee te horen krijgt.

Ik kom net aan bij mn stacaravan op een kindvrije camping. Hebben de over buren de kleinkinderen te logeren _-:( . Ik ben ze nu al zat, ben er 2 uur. Heb ze al horen gillen, zien rondrennen. En t ergste, er staat een tentje in de tuin bij hun. Daar slapen ze wss in, of nou ja slapen zal t wel niet worden vrees ik. Ik kom hier voor mn rust ja!

Kun je daar geen bezwaar tegen maken bij de campinghouder die een kindvrije camping heeft belooft?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 00:36

Die kinderkoortjes op Imagenareum van Nightwish dan. Mannnn, kippenvel toen ik dat voor het eerst hoorde. Maar inderdaad ook niet omdat het schattig was :=

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 10:31

Ik heb me gisteren weer zo erg verbaasd...

Ik had een buitenrit met een vriendin en haar paarden gedaan en haar nichtje kwam even langs om ook even een rondje te stappen. Nou prima, kind van 5 jaar oud ofzo. Opa was mee.
Dus ik neem natijd afscheid 'Bedankt voor de leuke rit, tot volgende week!'

Zegt die opa 'Ja *naam kind* wat hadden we afgesproken? Bij afscheid nemen geef je een knuffel en een kus.'

Ik stond daar echt zo: >;)

Even buiten corona om:
1. Waarom verwacht je dat andere mensen zitten te wachten op een knuffel/kus van je kind?
2. Waarom verwacht je van je kind dat ze een WILDVREEMDE een knuffel/kus geeft?

Ik begrijp dat echt niet...

Heb netjes geantwoord: 'Knuffel en een kus ben ik niet van, laten we een high-five doen!'

Bizar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 11:08

Vreselijk vind ik dat, is gewoon aanranding.. :n Mijn neefje moet ook altijd iedereen een kus geven als ze weggaan. Ik doe er niet aan mee en dat weet ie inmiddels. Hij heeft ook echt zo'n fase gehad dat ie dat niet wou doen en mijn moeder hem dan vastpakken en een kus geven.. Ik ben daar later echt boos over geworden naar mijn moeder omdat ik zelf nog weet hoe vreselijk ik dit vroeger vond.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 11:09

Captain schreef:
Ik heb me gisteren weer zo erg verbaasd...

Ik had een buitenrit met een vriendin en haar paarden gedaan en haar nichtje kwam even langs om ook even een rondje te stappen. Nou prima, kind van 5 jaar oud ofzo. Opa was mee.
Dus ik neem natijd afscheid 'Bedankt voor de leuke rit, tot volgende week!'

Zegt die opa 'Ja *naam kind* wat hadden we afgesproken? Bij afscheid nemen geef je een knuffel en een kus.'

Ik stond daar echt zo: >;)

Even buiten corona om:
1. Waarom verwacht je dat andere mensen zitten te wachten op een knuffel/kus van je kind?
2. Waarom verwacht je van je kind dat ze een WILDVREEMDE een knuffel/kus geeft?

Ik begrijp dat echt niet...

Heb netjes geantwoord: 'Knuffel en een kus ben ik niet van, laten we een high-five doen!'

Bizar!

Wat je zegt, bizar :oo.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 11:23

O ja vreselijk. Ik heb wel vaker gehoord van mensen die echt vinden dat je kinderen moet verplichten om een kus te geven bij afscheid, vooral bij familie. :wow: Los van potentiele enge mensen snap ik niet waarom het erg is om kinderen aan te leren dat je gewoon "nee" kunt zeggen als je geen zin hebt in knuffelen.
Dan wordt als reden gegeven dat het belangrijk is voor de volwassenen, maar dat vind ik dan weer heel pietluttig... je hebt toch wel een zwak zelfvertrouwen als je bevestiging nodig hebt van een klein kind :=
Daarnaast is het toch veel leuker als een kind je knuffelt omdat ie het zelf wil en niet omdat het moet? >;) nee ik snap er niks van

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 11:30

Ik snap dat ook niet :n Laatst ook op een verjaardag, meisje was móe na een dag verjaardag vieren en zat er doorheen. Iedereen ging ook weg, en dan zijn er nog mensen die dan nog een knuffel af willen dwingen terwijl ze echt half huilend op de bank zat. Snap dat niet. Ouders grepen ook wel in, gelukkig.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 11:40

En de plak snottenbellen op je wang :r

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 11:42

Een knuffel geven zou ik een kind ook nooit verplichten, dat vind ik persoonlijk al erg intiem.

Een kus geven waren we vroeger ook verplicht, vond ik ook altijd horror (nu nog :+ )

Ikzelf zou het nooit verplichten, ga ook nooit met (voor mij ) vreemde kinderen kussen of knuffelen. Ik zit echt niet te wachten op een hoop gekwijl van die koters.
Ik verwacht wél een begroeting en afscheid (van mijn neefjes en kinderen van dichte vrienden, de rest maakt me niet zoveel uit), maar dat mag prima een hoi of een zwaaitje oid zijn, ik hoef echt geen kus of knuffel (liever niet eigenlijk).

Bij vreemde kinderen zie je ook echt de opluchting als de ouders zeggen: ga maar een kus gaan geven en ik iets reageer als: even zwaaien of een vuistje is ook goed hoor!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 11:44

Nou ik ben inderdaad ook niet knuffelig hoor. M'n ouders kunnen een knuffel en een kus op de wang krijgen, de rest is alleen voor m'n partner. Familie, vriendinnen, kenissen, [***].. Een hand is prima. En die drie kussen doe ik ook niet, rot toch op. :')

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 11:57

Ik vind kinderen goor, dus daar wil ik sowieso geen kus/knuffel van. Ik zou de opa in dit geval uitgefoeterd hebben of ie wel helemaal goed bij z'n hoofd is tijdens corona. Wat heeft ie niet begrepen van afstand houden en géén fysieke aanrakingen?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 12:14

Naast corona vind ik het gewoon schending van eigen zeggenschap. Kinderen hoeven niet met iedereen te knuffelen en te kussen. Helemaal eens met Relaxed. Ik laat mijn kind tegenwoordig een buiging maken, lekker makkelijk en dan gaan mensen ook niet zo aan hem frummelen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 12:26

Oh dat vond ik ook afschuwelijk iedereen een kus moeten geven.. lekker tegenstrijdig ook om je kind eerst verplicht iedereen te laten zoenen en daarna nog te leren voor zichzelf op te komen, nee te zeggen tegen ongewenste intimiteiten etc

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 13:44

Echt idioot is dat inderdaad.
Zo leer je een kind dat nee zeggen nooit zin heeft en dat iemand die boven hem staat altijd zonder gevolgen aan hem mag zitten.
Het is eigenlijk gewoon verkapte aanranding, zoals hierboven ook al genoemd word.
Prima recept voor een in de toekomst beschadigd persoon.

Ik vraag mijn neefje ook wel eens om een knuffel of een kus (ja sorry hoor, hem vind ik wel gewoon een soort van leuk :D ) en als hij nee zegt geef ik hem gewoon een high five, en als ie dat ook niet wil zeg ik gewoon doei.
niet zo heel moeilijk.

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 19:14

Ik moest dat vroeger ook altijd iedereen een kus geven op een verjaardag. Of als ik dan naar bed ging en er was allemaal visite moest ik ze allemaal af gaan om een kus te geven. Echt vreselijk vond ik dat en nu nog steeds. Ik doe het omdat het min of meer zo hoort ofzo in onze cultuur (waar ik niks mee heb maar toch kom ik er niet echt onderuit),maar ik zou niks missen als ik niemand een kus zou geven op verjaardag ofzo. Of als je familie weer eens ziet.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 22:42

Oh vreselijk inderdaad.. Moest ik vroeger ook altijd. Ik hou gewoon niet écht niet van fysiek contact met mensen. Ja, als ik helemaal verliefd ben wel met die ene persoon, maar dat is in totaal toch maar bij 2 mensen voorgekomen in mijn leven :D. Mijn ouders niet, vrienden niet, collega's niet en vreemden ook niet. Gewoon niet. Dieren aaien gaat veel beter, die blijven iig van míj af :o

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 08:06

Nou... honden die denken dat ze met hun tong aan je gezicht mogen komen en dat vervolgens ook gewoon doen staan voor mij qua goorheid op hetzelfde level als een natte kus van een kleuter.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 08:15

Ik vind honden goorder dan een kind nog. Als kinderen eenmaal een jaar of 10 zijn, dan worden ze weer beter omgangbaar om het maar even te noemen. Dan kun je ze meenemen op een buitenrit, met een stevige wandeling, enz.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 08:16

Hilli schreef:
Nou... honden die denken dat ze met hun tong aan je gezicht mogen komen en dat vervolgens ook gewoon doen staan voor mij qua goorheid op hetzelfde level als een natte kus van een kleuter.

Doe mij de hond maar. Dat heeft nog een soort schattig enthousiasme :j.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 08:33

_San87_ schreef:
Hilli schreef:

Doe mij de hond maar. Dat heeft nog een soort schattig enthousiasme :j.

Die likken hun kont af, dus nee, doe maar niet! :D