Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 09:17

Ik heb het ook weleens gevraagd bij een zadel. Heel toevallig ging haar vriend de week erop mijn kant op en moest echt heel toevallig bij mij in het dorp zijn. Toen heeft hij het langsgebracht.

Vragen kan altijd en netjes daarop antwoorden ook.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 09:25

Alja schreef:
Ik snap echt die zin niet :+[ [url=m/oFwe2B.jpg]Afbeelding[/url] ]

Denk een auto correct op tikkie oid.
Maar zou wel tof zijn om een pick up gestuurd te krijgen :')

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 09:32

Hier kreeg ik gisteren een bericht dat iemand een paar honderd minder bood voor een landbouwmachine maar enkel als wij die afleverde aan de andere kant van Nederland.
Daar heb ik voor bedankt.

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 11:31

.
Laatst bijgewerkt door janna op 01-09-24 09:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 11:39

janna schreef:
Hoe lang wachten jullie voor je doorgaat met de volgende geinteresseerde?

Ik kreeg gisterenavond rond 21.30 iemand die iets voor de vraagprijs wilde overnemen. Ik heb ca 10 minuten later gereageerd dat dat fijn was en wanneer ze dit wilde komen halen. Nu is het de dag erna tegen de middag en nog geen reactie gehad. Terwijl er intussen wel iemand anders het ook voor de vp wil hebben. Ik ben dan geneigd met de volgende verder te gaan. Of moet ik nog langer wachten? Als je ergens op biedt zorg je toch dat je mp in de gaten houdt?

Gewoon vraag stellen met “heeft u nog interesse, ik krijg inmiddels andere biedingen binnen” Dan verder gaan met de ander en zodra het blijkt dat die serieus is en/of die betaald heeft de andere bieder een bericht sturen dat het inmiddels verkocht is. Ik zou niet al te lang wachten, zeker als er nog geen deal is, voor hetzelfde hoor je er nooit meer wat van terug.

Inderdaad wat je zegt. als je bied, moet je het wel in de gaten houden. Tegenwoordig krijg je zo netjes een pop-up op je scherm te zien van MP berichten, dat hey bijna onmogelijk is om een reactie echt te missen.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 11:43

janna schreef:

Ik kreeg gisterenavond rond 21.30 iemand die iets voor de vraagprijs wilde overnemen. Ik heb ca 10 minuten later gereageerd dat dat fijn was en wanneer ze dit wilde komen halen. Nu is het de dag erna tegen de middag en nog geen reactie gehad. Terwijl er intussen wel iemand anders het ook voor de vp wil hebben. Ik ben dan geneigd met de volgende verder te gaan. Of moet ik nog langer wachten? Als je ergens op biedt zorg je toch dat je mp in de gaten houdt?

Het is zondag vandaag en er zijn best veel mensen die op zondag niet handelen. Dus ik zou een berichtje sturen dat ik maandag voor 12 uur graag een reactie heb en daarna pas verder gaan met de volgende.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 11:46

Ik stuur ook een berichtje met ik heb nu nog een serieus geïnteresseerde, heeft u nog interesse?
En aan de nieuwe geïnteresseerde geef ik aan, momenteel had er nog iemand anders interesse maar daar hoor ik nu niets meer van, dus wil nog even reactie afwachten, maar om x uur kom ik er anders op terug als u dat goed vind.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 11:50

Anoeska27 schreef:
janna schreef:

Het is zondag vandaag en er zijn best veel mensen die op zondag niet handelen. Dus ik zou een berichtje sturen dat ik maandag voor 12 uur graag een reactie heb en daarna pas verder gaan met de volgende.

Ik persoonlijk vind niet dat je daar als verkoper rekening mee hoeft te houden. Bieder kan dan ook even antwoorden dat ze morgen laten weten wanneer ze komen. Gewoon even beleefd antwoord geven op een vraag. Als je op zaterdagavond een bod doet kun je er bijna wel vanuit gaan dat je op zondag reactie hebt. Niet terug willen reageren omdat het zondag is, is gewoon niet netjes tegenover de verkoper.

Ik doe toch echt de meeste handel op zaterdag en zondag, mensen lijken dan meer tijd te hebben voor marktplaats.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 11:53

Alja schreef:
IHN schreef:
je kunt mensen ook gewoon in hun waarde laten en accepteren dat niet iedereen hetzelfde is.. als je dit doort dingen al vermeldenswaard vind vraag ik me af waarom je uberhaupt iets op mp zet.

Grappig dat je zegt dat je mensen in hun waarde moet laten.
Vind dat jij dat ook niet echt doet met je kortzichtige opmerking.

wat is het kortzichtige eraan dan? Iemand word hier afgefakkeld om het stellen van een vraag.terwijl verkoper zelfs aangeeft dat ze vergeten was verzenden uit te zetten. Geen rare vraag, geen brutale vraag. Vind ik. En ik vraag me echt af waarom je, als je je al irriteert aan zo'n vraag iets op mp zet. Maar goed.. zo kun je het dus nooit meer voor iemand opnrmen, want dan is het kortzichtig en laat ik ook iemand niet in zijn waarde... tja.. zit wat in natuurlijk

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 11:56

.
Laatst bijgewerkt door janna op 01-09-24 09:35, in het totaal 1 keer bewerkt

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 12:03

Ik vind het heel wisselend mbt wanneer je meer reacties krijgt.

Met paarden verkopen ed was het wel handiger om ze iets voor het weekend te koop aan te bieden zodat bezichtigingen in het weekend konden plaatsvinden.

Toevallig gisteravond laat meerdere reacties van verschillende personen op adv die er al even opstaan.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 14:09

Ik had pony er een dag voor Hemelvaart opgezet en ook meteen mensen die de volgende dag wouden komen kijken.
Als het een betaalde 30 dagen advertentie is probeer ik wel om er 5 weekenden in te krijgen.

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 19:40

Hoe veilig is gelijk oversteken nou eigenlijk? Ik zit er over te denken dit te gebruiken omdat ik het wat teveel geld vind voor een gokje, maar ik kan bij wijze van toch ook een baksteen ontvangen straks en alsnog m’n geld kwijt zijn?

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 20:40

Pff tijdje geprobeerd om steentje om frontriemen mee te maken te verkopen op Marktplaats. Krijg het niet verkocht en nu via Facebook ineens 2 geïnteresseerden. Hopelijk verkoop ik ze nu.

Had het geniale idee zelf frontriemen te gaan maken, uiteindelijk door omstandigheden nooit van gekomen. Alleen nu heb ik dus nog 1.000+ steentjes van soortgelijke kwaliteit als Swarovski (glas ipv hard plastic)... _O-

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 13:49

Daphara schreef:
janna schreef:

Gewoon vraag stellen met “heeft u nog interesse, ik krijg inmiddels andere biedingen binnen” Dan verder gaan met de ander en zodra het blijkt dat die serieus is en/of die betaald heeft de andere bieder een bericht sturen dat het inmiddels verkocht is. Ik zou niet al te lang wachten, zeker als er nog geen deal is, voor hetzelfde hoor je er nooit meer wat van terug.

Inderdaad wat je zegt. als je bied, moet je het wel in de gaten houden. Tegenwoordig krijg je zo netjes een pop-up op je scherm te zien van MP berichten, dat hey bijna onmogelijk is om een reactie echt te missen.

Ik zou hetzelfde handelen als jij.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 16:07

Had een bench te koop staan en meerdere geïnteresseerden en steeds als ik dat ding verkocht had aan de hoogste bieder dan hoorde je helemaal niks meer :roll:
Heb hem zeker wel 6 x verkocht

Berichtje erachter aan en soms kreeg je een antwoord terug, variërend van "och helemaal vergeten,ik heb al een andere gekocht tot aan,nee doe toch maar niet want het is te klein of te groot" :roll: :roll:

Vanochtend bood iemand dus weer de bench verkocht :+
( op een bepaald moment dan geloof je het al niet meer)

Maar warempel, we hebben een tijdstip geprikt en het is vandaag ook nog opgehaald! :wow: i'm in shock :):)

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 21:28

Daan13 schreef:
Had een bench te koop staan en meerdere geïnteresseerden en steeds als ik dat ding verkocht had aan de hoogste bieder dan hoorde je helemaal niks meer :roll:
Heb hem zeker wel 6 x verkocht

Berichtje erachter aan en soms kreeg je een antwoord terug, variërend van "och helemaal vergeten,ik heb al een andere gekocht tot aan,nee doe toch maar niet want het is te klein of te groot" :roll: :roll:

Vanochtend bood iemand dus weer de bench verkocht :+
( op een bepaald moment dan geloof je het al niet meer)

Maar warempel, we hebben een tijdstip geprikt en het is vandaag ook nog opgehaald! :wow: i'm in shock :):)

<<) 6x hetzelfde item verkopen is wel lekker cashen! :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 10:26

Ik was het zo zat met mensen die je van alles laten uitzoeken en vervolgens niet meer reageren en mijn ‘karma is een bitch’ de overhand heb laten nemen.

Bij iemand waar ik nog steeds wacht op een antwoord zelf gereageerd op 1 van haar advertenties, en nu niet meer reageren.
Krijg ik nu vragen of ik het nog wil etc, volgens mij heeft ze het nog niet door :+ }>

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 10:57

:') wat grappig haha
Ff naar de naam kijken mens

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 11:57

Pff ik heb ineens dat ik keivaak kan beoordelen. HEb een advertentie als bijrijder gezocht. Drie personen waar ik contant mee had kunnen mij/en ik hun al beoordelen. Dacht dat het altijd maar 1 iemand was

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 15:01

Ik heb nog 1 ooi te koop maar ga ze eventjes uit de verkoop halen denk ik. Heb nu iemand die boos is omdat hij niet bij ons mag slachten :')

Nee sorry, wij laten hier geen schapen onverdoofd de keel over snijden...

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 20:53

Schoonmoeder heeft wat oude telefoons en iPad afgegeven om te verkopen.

Ik bereid mij al vast voor op de aparte berichtjes ed. :7

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 21:38

Kinderachtig zeg Molenhoek :(:) Hoe durfen mensen het te vragen.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 09:51

Hier een paar keer een belachelijk laag bod gehad op iets, zo laag dat het onder mijn minimale prijs zat.
Als in; ik zit al iets van 60% onder de nieuwprijs met mijn richtprijs en dan minder dan 50% van de richtprijs gaan bieden. :+
En het dan raar vinden als ik aangeef dat het te weinig is want het product is beschadigd.
Ja hè hè, daarom vraag ik ook om de richtprijs (met ruimte om te zakken, maar geen 50% of meer) en niet een hoger bedrag. :Y)
Tweedehands is wat ik aanbied weinig te vinden en de kleur is überhaupt niet meer nieuw verkrijgbaar, het eet ook geen brood en staat niet erg in de weg dus nee, die te lage biedingen accepteer ik niet. :+

Maar on the bright side heb ik vanmorgen een bod gekregen wat wel binnen het acceptabele valt en als het goed is wordt het product straks opgehaald. *\o/*

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 11:40

Ik heb ook weer wat grappigs. Ik spaar vintage servies, en omdat ik vaak grote partijen opkoop verkoop ik nu een gedeelte weer, om een beetje ruimte te maken. Ik heb meerdere advertenties, ieder met alle onderdelen van een bepaald patroon erin. Een van die dingen is een serveerschaal in een patroon wat 'spring' heet.

Ik zie vanmorgen dat ik een reactie heb, dus ik blij. Blijkt de reactie te zijn: "ik heb dit servies en ik zoek er diner en ontbijtborden van. Heeft u die ook?"

Ik heb maar terug gemaild dat ik ze wel heb maar dat ik ze niet verkoop, maar dat ik wél een mooie serveerschaal te koop heb staan...