Post NL frustratie!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 16:44

Zaterdag 7 oktober om 22:30 uur

Ben benieuwd. :')

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 18:17

karuna schreef:
Geen postnl overduidelijk maar dit -:(- niet aangebeld (goh zeker bang dat ik er wat van zou zeggen -:(- ), adressticker is nergens meer te bekennen dus moet het voor de deur gebeurd zijn anders was het nooit op mijn adres terecht gekomen. De inhoud is aan gort uiteraard. -:(-

[ [url=m/UzhACd.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/2AxPtg.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/r2AEvm.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat is niet voor je deur gebeurd want dan had er geen tape op gezeten. ;)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 18:30

Hoe krijgen ze dan zonder adres sticker op het pak het op het juiste adres bezorgd? :? Zonder enige aanwijzing lijkt me niet dat een bezorger kan ruiken waar het pak heenmoet. Ik weet dat de meeste bezorgers een rol tape in de bus hebben. Dan nog, niet aanbellen, gewoon zichtbaar vanaf de openbare weg een dergelijk gesloopt pakket neerzetten. En diegene die heeft lopen plakken moet een cursus plakken krijgen ook nog

Vajramani

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 19:54

Typisch DHL dat pakket. volgens mij hebben ze bewust niet aangebeld omdat je dan het pakket zo weigeren (dat mag bij beschadigde pakketten) en zij er dan nog langer mee moeten rondzeulen

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 21:20

Zaterdag 7 oktober om 22:30 uur

Zodra de bezorger onderweg is, vind je hier een betere inschatting van het bezorgmoment.

Geloof nooit dat die vandaag nog gaat komen.

Heb DHL trouwens door de straat zien rijden.

huricane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 21:50

Marcella schreef:
Die van mij kan ik nu ook morgen ophalen bij ophaalpunt. Moet even kijken hoe, want is zwaar. :=

Die van mij blijkt achteraf al 2 dagen op het afhaalpunt te liggen.
Ik was maar eens langs gegaan.
Waren ze vergeten om hem in te boeken. 8)7

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 22:23

Ben het al wezen vragen, maar daar lag die niet.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 22:41

Dat is idd wel redelijk een typisch dhl pakket. Tenminste de zware. Echt, die moeten gewoon alleen kleine lichte dingen doen. Dat zware spul verkloten ze gewoon steeds weer.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 22:55

Het pakket was niet eens zwaar :n ik schat hooguit een kilo of 4/5 De inhoud heeft vooral veel volume en is kwetsbaar en breekbaar met heel veel opvulling ter bescherming. Wat dus helaas niet voldoende heeft geholpen. -O-

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 05:04

De verzender had ook gewoon een stevigere doos moeten gebruiken. Dit zit er uit als zo'n doos van slap karton.

Vergeet niet dat die pakketten 2x over de automatische sorteerband moeten, dan in een kooi worden gepropt om naar het goede depot te gaan. Daar worden ze nogmaals met de hand gesorteerd en weer in een kooi.. Dan nog in de auto en als je pech hebt zijn mensen niet thuis en gebeurd het hele riedeltje nog een keer weer.

En het zal best dat de bezorger niet zo zorgvuldig is geweest maar dat dichtplakken is op het depot al gebeurd. Bezorgers rijden namelijk niet rond met DHL tape, dat hebben ze alleen op depots en sorteercentrums liggen.

Waar dat label gebleven is, geen idee. Zit er ook geen sticker meer op met 2 cijfers?
Wat het trouwens niet goedkeurd dat ze dit zomaar voor de deur gezet hebben, ik had hem zelf als beschadigd retour gestuurd als bezorger.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 06:44

Veulen84 schreef:
Dat is idd wel redelijk een typisch dhl pakket. Tenminste de zware. Echt, die moeten gewoon alleen kleine lichte dingen doen. Dat zware spul verkloten ze gewoon steeds weer.

Mijn telefoon was gewoon krom, dus kleine lichte pakketten kunnen ze ook niet. Ipv recht was hij zo krom als een banaan dus zachtjes is dat ook niet gegaan toen. En idd ook gewoon voor de deur gooien zodat ik niet kon weigeren.

Daar moest echt veel meer mee gebeurd zijn als probleem met sorteren ofzo. Want scherm wad natuurlijk aan duizend stukjes, maar vooral volledige telefoon zo krom was apart wat met veel kracht gebeurd moet zijn.
Verzender had beter moeten verpakken, maar tegen die kracht had dat alsnog niet geholpen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 07:07

De doos is van stevig dik karton ook, eerdere paketten zijn wel gewoon onbeschadigd zonder deuken aangekomen. Op de doos is geen enkele sticker, nummer of wat ook maar een adres of code kan zijn. Ook hebben ze niet bij de factuur kunnen kijken omdat hij onderop lag . Dus of iemand stuurt met droge ogen een bezorger weg met een gesloopt pakket en een los briefje met adres en vindt dat een goed idee en de bezorger ook. Wat ik nog veel schokkender zou vinden trouwens. Of de bezorger heeft lopen klooien in zijn eentje. De doos is overduidelijk gevallen ondersteboven op een punt. Wat je kunt zien aan de beschadigingen. Zonder adressticker valt het ook niet te sorteren

De verzender de schuld geven van deze faalactie nee volledig onterecht

En dan nog, voor de deur neerkwakken zonder aanbellen zonder toezicht op het pakket zonder me de kans te geven op retour laten gaan. Nee gewoon heel erg fout

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 07:51

Wat ik wel raar vind bij het pakketje van Karuna, waar is de originele tape aan de bovenkant van het pakket? Zie ook geen sporen ervan.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 08:21

Klopt, ook dat is spoorloos verdwenen, alleen de beroerd aangebrachte dhl tape zit er op :o? terwijl ik aan de manier van de inhoud kan zien daar niet in gerommeld is. Zij verpakken om en om met veel bescherming zodat normaal de inhoud heel blijft. Maar de kracht is zo groot geweest dat zelfs de extra geplaatste harde vormhouders geknapt zijn. En die liggen in de lengterichting van de doos. Daarom kan ik er ook gezien de beschadigingen van uit gaan dat de doos op een zijkant/hoek zijkant is gevallen.

Dingen kunnen vallen, maar kom daar eerlijk voor uit en geef me de kans te weigeren of de inhoud te checken. Maar niet dit, zo dumpen en dan hard wegrijden :n daar ben ik het meest boos om. -:(- en dan nog het ontbreken van elke adressering. Maar toch op het juiste adres aankomen? Het was razendsnel gesorteerd. Dag ervoor besteld, meteen verzonden en gesorteerd. Daar lag het niet aan.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 12:44

Ach als ik kijk bij een dhl ophaalpunt hier een dorp verder op dan is bovenstaande foto niet raar.
Word letterlijk vanuit de kar zo de bus ingegooid, ook de pakketten met breekbaar erop.
Pakketpost erop gewezen, due zeggen lachend " tja daar zijn wij niet verantwoordelijk voor".

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 16:11

heeft hier al iemand ervaring met Budbee?
Ik had gister iets bij bol besteld, en dat wordt dus kennelijk met Budbee bezorgd, die dienst kende ik nog niet.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 16:17

Budbee is volgens mij onderdeel van fietskoeriers. Maar dan als het niet op fietsafstand is.
Dan krijg ik altijd Budbee.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 16:20

Yep, paar keer. Je krijgt een link met een kaartje met waar 'ie ongeveer rijdt en hoe lang het nog duurt voor ze bij je zijn. Bij mij waren ze 44 minuten te vroeg vorige maand :+

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 16:32

Zeeman maakt ook gebruik van budbee en altijd goede ervaringen mee gehad.
Netjes op tijd, vriendelijke beleefde bezorgers, pakketjes (kleding in plastic zak) komen netjes zonder schade en zelfs kreukvrij aan.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 16:51

Heb ook een paar keer budbee gehad, kwamen in de avond maar altijd prima geweest.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 19:12

Niks mis mee idd, behalve dat hun tijdvak tot 23:00 uur loopt en ze hier de laatste keer ook pas om 22:45 uur op de stoep stonden.
Toen was ik hoogzwanger en was mijn bedtijd 21:00 uur, dan is het een lange zit als je moet wachten _O-

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 03:23

Tot 23.00 uur, dat is wel erg laat. Daar zou ik niet blij van worden.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 08:52

Ze bezorgen tussen 16:00 en 22:30. Je kan wel een specifieker blok (van een uur) in dat window aanvragen, maar daar betaal je wel een paar euro voor. Mochten ze alsnog meer dan een kwartier te laat zijn, dan krijg je dat geld terug.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 09:15

Dat kaartje met waar ze zijn werkte hier wel goed. Had geen problemen met ze maar het was idd wel later als ik gewend ben haha. Ik doe eigenlijk na half 9 al niet meer open. (Vinden collectanten ook raar, die komen ook steeds later hier)

Moet zeggen dat we de lokale krant en folders ook op rare tijden krijgen. Folders op zondagavond tussen 9 en 12, daar ben ik dus niet blij mee. Krant tegenwoordig ook vaak pas rond 10 uur 's avonds of later. Word van beide regelmatig wakker. En de rest van de buurt ook, veel honden die dus allemaal aanslaan als de brievenbussen zo laat gaan.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 11:23

Gister 3 mailtjes van 3 pakketjes met de bezorgtijd voor vanmorgen. Uiteindelijk is er 1 bezorgd. De andere 2 een nieuw mailtje met helaas hebben we de bezorgtijd aan moeten passen. De pakketjes liggen gewoon op het distributiepunt voor de chauffeur maar hij krijgt ze niet mee. Vanmorgen aan hem gevraagd hoe het zou kunnen dat het zo veranderd elke keer. Het is intern gewoon een enorme bende. Voor niemand fijn, de chauffeur niet maar ook niet voor de mensen die wachten op een pakje.