Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sureido

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 04:09

Ik vind het al erg om mijn ambitie om carrière te maken opzij te zetten. Ik vind het erg om mensen neer te zetten op een wereld die zo verrot is. Ik hoor van een vriendin die verloskundige studeert ook hele toffe verhalen (not) waardoor ik denk: groeten ermee, ik adopteer er wel eentje als ik een kinderwens krijg. 70% bevalt later dan de uitgetelde datum en als ze over snijden en scheuren begint is ‘t klaar bij mij. Ik zou bijna zeggen dat ik snap dat sommige het willen laten voor een kind, maar ik vind 9 maanden wel echt verrekes lang. En dan keer 4???? Haha neeeee bedankt.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 08:06

ik heb twee wereldzwangerschappen gehad, voelde me beter dan als ik niet zwanger was :')
Mijn dochters hebben ook fijne zwangerschappen gehad en inderdaad, mijn moeder was ook nooit beroerd tijdens haar zwangerschappen.
Mijn oudste was bijna 3 weken overtijd, werd ipv half december begin januari dus de geboortebal voor de Kerst kon ook weer weg, stond het geboortejaar op -O-

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 09:55

sureido schreef:
Ik vind het al erg om mijn ambitie om carrière te maken opzij te zetten. Ik vind het erg om mensen neer te zetten op een wereld die zo verrot is. Ik hoor van een vriendin die verloskundige studeert ook hele toffe verhalen (not) waardoor ik denk: groeten ermee, ik adopteer er wel eentje als ik een kinderwens krijg. 70% bevalt later dan de uitgetelde datum en als ze over snijden en scheuren begint is ‘t klaar bij mij. Ik zou bijna zeggen dat ik snap dat sommige het willen laten voor een kind, maar ik vind 9 maanden wel echt verrekes lang. En dan keer 4???? Haha neeeee bedankt.

Even eentje adopteren is helaas niet zo makkelijk. Heb ik wel eens over nagedacht maar allemachtig wat een gedoe is dat. En je moet haast een ton op je bankrekening hebben.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 10:22

Oh nee dat wordt hem niet, eerder een ton studieschuld :')

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 10:42

liekec schreef:
Nog eentje: ik vind dat moeders met kinderen die niet kunnen fietsen lekker op een pleintje bezig moeten. Dat gekut op die fietspaden buiten de bebouwde kom is levensgevaarlijk, zeker als je op een scooter zit en er langs moet.

In de binnenstad rond 17:00 uur is het anders ook een ellende, als je naar je werk op e bike fietsend (niet iedereen werkt van 9 tot 17:00 uur ) achter een moeder met onhandig kind blokkade terechtkomt. :')

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 10:43

Denk dat we nu wel heeeeeel lang off-topic zijn dames.(de zwangerschappen)

Mijn volgens mij onpopulaire mening. Zomer en wintertijd moeten beide blijven. Dan heeft iedereen wat.

Ik heb nu al weer de balen van de wintertijd.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 20:08

Ik wil ook altijd zomertijd!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 02:11

Schuur_ schreef:
Ik wil ook altijd zomertijd!

Ik ook. En anders zomertijd en wintertijd. Die lange zomeravonden heb ik nodig. Heerlijk.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 08:09

Inderdaad, ik snap mensen die altijd wintertijd willen niet hoor. Wat heb je er aan als de zon in de zomer opkomt om 4u30

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 08:18

Schuur_ schreef:
Inderdaad, ik snap mensen die altijd wintertijd willen niet hoor. Wat heb je er aan als de zon in de zomer opkomt om 4u30

Ja en dan is het al eerder licht. En wat erger is...de vogels beginnen al een uur eerder te kwetteren. -O- ;(

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 09:30

Ik vind het altijd zo gek dat mensen er ziek van worden. :o
Gaan die ook nooit een keer een uur later eten/uit bed/slapen? Doen die altijd alles op dezelfde tijd? En ook nooit vliegen of op vakantie naar een land met een andere tijdzone? :o

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 09:36

Ik wordt er niet ziek van, maar ben wel altijd een paar dagen van de leg als het uur verzet is.
Toen wij terug kwamen uit Sri Lanka heb ik er 1,5 wk last van gehad (4 uur tijdsverschil)

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 10:02

Ehhh... jullie snappen wel dat met permanente zomertijd de zon 's winters pas rond 10/11 uur opkomt? :=

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 10:40

Foaly schreef:
Ehhh... jullie snappen wel dat met permanente zomertijd de zon 's winters pas rond 10/11 uur opkomt? :=

Dat is gezellig <3

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 10:42

Foaly schreef:

Maar dat is ook niet de standaardtijd! :P

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 10:47

Foaly schreef:

Om 9.46 om precies te zijn.

Daarom heb ik liever dat we blijven wisselen. :j

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 11:05

MarlindeRooz schreef:
Gaan die ook nooit een keer een uur later eten/uit bed/slapen? Doen die altijd alles op dezelfde tijd? En ook nooit vliegen of op vakantie naar een land met een andere tijdzone? :o

Nou dat snap ik ook nooit. Het is maar een uurtje.. Dan kun je inderdaad ook absoluut niet met het vliegtuig op vakantie.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-19 12:10

NatasjavE schreef:
Foaly schreef:

Om 9.46 om precies te zijn.

Daarom heb ik liever dat we blijven wisselen. :j

Eens!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 12:25

Jildau schreef:
MarlindeRooz schreef:

Nou dat snap ik ook nooit. Het is maar een uurtje.. Dan kun je inderdaad ook absoluut niet met het vliegtuig op vakantie.

Precies. Al heb ik na een 6 of 7 uur tijdsverschil wel een paar dagen er last van. Niet bij 1 uur.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 12:51

Foaly schreef:

Niet de hele winter, en je zit dan sowieso al lang en breed opje werk. Dan krijg je die zon toch niet mee. Dat is nu ook al het probleem: je werkt van donker tot donker. Trek ik heel slecht :(

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 13:07

Die periode valt in december. Dan zijn voor de meeste mensen de dagen toch al te kort kwa lichturen. De meeste mensen functioneren gewoon niet bij minder dan 8 uur daglicht en dat is zo'n beetje heel december plus een stukje van januari.

Ik heb trouwens inderdaad giga last van dat verschuiven van de klok. Mijn hele ritme is zeker een week van slag.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 14:26

Jildau schreef:
MarlindeRooz schreef:

Het gaat vaak niet om dat uurtje, maar om het ineens vroeg donker worden. Ik heb zelf geen last van een uur verschil maar het feit dat het nu om 16:00 al aan het donker worden is vind ik erg vermoeiend en deprimerend.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 15:49

Veulen84 schreef:
Die periode valt in december. Dan zijn voor de meeste mensen de dagen toch al te kort kwa lichturen. De meeste mensen functioneren gewoon niet bij minder dan 8 uur daglicht en dat is zo'n beetje heel december plus een stukje van januari.

Ik heb trouwens inderdaad giga last van dat verschuiven van de klok. Mijn hele ritme is zeker een week van slag.

Maar ga je dan elke dag exact dezelfde tijd op bed en opstaan?

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 16:33

Nee, normaal is het enige wat vaststaat op mijn dag het moment waarop ik opsta. Daarna werk ik gewoon tot alles voor die dag af is en ga ik naar me bed als ik moe ben.

Weet ook niet precies hoe het komt. Maar alles is echt in de war. Wordt bv midden in de nacht wakker, of ben 's middags al moe. Honger op het verkeerde moment en ik moet echt 100 keer per dag op de klok kijken. Gewoon omdat ik echt niet meer weet wanneer het ochtend is of ongeveer etenstijd. Ben die week ook mega chago en maak echt giga veel fouten.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 17:02

Jildau schreef:
Veulen84 schreef:

Maar ga je dan elke dag exact dezelfde tijd op bed en opstaan?

Als je een baan hebt of naar school moet is het niet heel gek dat je iedere dag bijvoorbeeld om 6:30 je bed uit moet toch?