Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
poes schreef:Ik vind het uiterlijk van Ariël niets met het verhaal te maken hebben? Ja ok het moet een knap kind zijn maar voor mij voelt het niet anders als ze niet op de tekenfilmfiguur lijkt
poes schreef:Waarom omwegen zoeken en niet gewoon de werkgever aanklagen voor waar hij wel degelijk in de fout gaat?
cursebreaker schreef:Dat ze de kleine zeemeermin remake gaan verpesten, maar je er niks over mag zeggen omdat je dan racist bent? Het zal vast een mooie film worden en de hoofdrol speelster kan ook prachtig zingen o.a. enz. dus dat zal allemaal ook wel prima zijn om naar te kijken.
Maar het hangt voor velen gewoon ook samen met nostalgie. Na jaren hopen en bidden, wordt eindelijk mijn favoriete Disney film op het grote doek gebracht in live action en dan wordt Ariel he-le-maal anders qua uiterlijk. Sorry hoor, dat ik teleurgesteld ben daarover als kleine zeemeermin liefhebber al vanaf dat ik een jong meisje ben < en dat mensen nu eenmaal een bepaald beeld heb bij Ariël dankzij de tekenfilm van Disney.
Waarom maken ze niet gewoon meer nieuwe films met diversiteit erin? Waarom wel trouw blijven aan de personages bij Aladdin en Beauty and the Beast, maar moet het bij de zeemeermin nu volledig anders? Of blijf trouw aan het verhaal zoals je met andere films ook deed, of schrijf een nieuw verhaal en blijf hier gewoon vanaf. Ugh. En o wee als je je mening uit, dan ben je meteen racist omdat je geen diversiteit verwelkomt?Welkom in 2019.
Ja, 1st world problems en dat allemaal, maar oke.
xPabloBokt schreef:poes schreef:Ik vind het uiterlijk van Ariël niets met het verhaal te maken hebben? Ja ok het moet een knap kind zijn maar voor mij voelt het niet anders als ze niet op de tekenfilmfiguur lijkt
Ik moet het wel eens zijn met cursebreaker. Ariel heeft zo'n toonaangevend uiterlijk met haar bleke huid en rode haar. De actrice die ze nu voor haar rol gecast hebben lijkt meer op Vanessa.
Pandora2 schreef:poes schreef:Waarom omwegen zoeken en niet gewoon de werkgever aanklagen voor waar hij wel degelijk in de fout gaat?
Even de posts hieromtrent vluchtig doorgenomen.
De werkgever aanklagen is ook niet zo simpel en misschien ook niet gerechtvaardigd want alles hangt af van wat er in de cao is opgenomen. En waarmee de werknemer dus akkoord gegaan is bij het ondertekenen van het contract.
En aangezien wij die cao niet kennen, kunnen we er dus ook niet over oordelen