Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 09:25

Pepperrr schreef:
germie schreef:
Ik heb nu een auto met 'Vermoeidheids herkenning'. Wanneer ga je daar wat van merken?

Mijn vader heeft daar nooit last van, bij hem piept de auto altijd dat hij zijn stuur met 2 handen vast moet houden :')

Bij mam geeft hij wel die vermoeidheidsherkenning. Vaak wanneer ze langer dan een uur rijdt. Dan piept de auto en zegt hij dat ze pauze moet houden :j

Ik heb net de lange rit naar de Lot nog met mijn 4 ton beestje gedaan, dus kan niet direct testen. Maar 1235km in 12 uur is dan een mooie test lijkt mij (en dat heb ik alleen gereden). Overigens is dit de enige keer dat ik Red bull drink. Ik heb nog 3 blikjes over, die zullen wel over de datum raken.

rien10

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 10:19

Vies spul hè?

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 11:40

Probleem,ik heb al een tijd last van hartkloppingen.Onschuldig volgens de dokter.Nu is het de laatste week erger geworden en volgende weelk maak ik een afspraak bij de dokter.Nu heb ik mijn dementerende moeder beloofd vandaag te komen en ze verheugd zich daar op natuurlijk.Maar nu weer last en ik moet toch 2 keer 3 kwartier in de auto zitten.Ik weet rare vraag,maar is het verstandig om te gaan?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 11:43

Je kan, als je je niet lekker voelt, de auto even aan de kant zetten.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 12:34

Toch besloten om niet te gaan.Voel mij nu schuldig.Mijn moeder was wel teleurgesteld :(

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 12:45

Een FaceTime gesprek doen ipv een bezoekje?

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 14:24

Hoe schil je een peer zodat hij zn vorm behoud?

Ik heb jaren terug bij masterchef op tv ooit eens een tip gezien om peren makkelijk te schillen zodat ze niet die typische strepen hebben, waardoor ze extra mooi zijn als je ze in chocolade doopt of als versiering mooi kan neerzetten. Echt heb ik geen idee meer wat de tip is en kan het via Google niet vinden

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 14:45

rien10 schreef:
Vies spul hè?

Wie lust er wel redbull?

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 14:49

germie schreef:
rien10 schreef:
Vies spul hè?

Wie lust er wel redbull?

Ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 15:01

germie schreef:
rien10 schreef:
Vies spul hè?

Wie lust er wel redbull?

Heerlijk af en toe.

0091 schreef:
Hoe schil je een peer zodat hij zn vorm behoud?

Ik heb jaren terug bij masterchef op tv ooit eens een tip gezien om peren makkelijk te schillen zodat ze niet die typische strepen hebben, waardoor ze extra mooi zijn als je ze in chocolade doopt of als versiering mooi kan neerzetten. Echt heb ik geen idee meer wat de tip is en kan het via Google niet vinden

Met een dunschiller heel voorzichtig en dan een beetje sculpturen?

xFace

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 20:42

Wat ik me ook afvraag, hoe verloopt de overgang qua taal bij grens van Nederland-Belgie? Ontstaat er dan een soort van tussenvorm of is er een duitdelijk verschil tussen ‘Belgisch’ en Nederlands?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 20:54

Ja. Limburgs ha ha

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 21:05

germie schreef:
rien10 schreef:
Vies spul hè?

Wie lust er wel redbull?

Red Bull is vies. Monster is wel lekker :j

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 21:10

Ik vraag me af op welk moment een worm doodgaat wanneer die door een vogel wordt opgegeten :+

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 21:41

Lumi schreef:
Ik vraag me af op welk moment een worm doodgaat wanneer die door een vogel wordt opgegeten :+

Wat. :')

Is er ergens een Facebook groep of website waar ik kan zien welke evenementen er zijn dit jaar waar ze mennen? Kleine, lokale wedstrijd of een groot stoer evenement..

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 23:13

Lumi schreef:

Wauw, diepgaande vraag. Nu wil ik t ook weten :+
Ik weet wel dat je een worm niet in de fik kan steken. En van proberen gaat ie ook niet dood trouwens :') (ik was nog jong okay)

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 23:42

Pepperrr schreef:
Lumi schreef:

Wauw, diepgaande vraag. Nu wil ik t ook weten :+
Ik weet wel dat je een worm niet in de fik kan steken. En van proberen gaat ie ook niet dood trouwens :') (ik was nog jong okay)

Iedere keer dat ik nu een vogel zie denk ik daaraan :')
Want de worm die de oorspronkelijke vogel at zag er niet dood uit toen die ingeslikt werd.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 23:47

Waarom je op je telefoon van facebook geen meldingen meer krijgt, met die heeft gereageerd, je getagged, of nieuw post gepost in een groep! Pushmeldingen staan overal aan, dus ik snap het niet, wél bloed irritant!!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 23:51

Banyu schreef:
Waarom je op je telefoon van facebook geen meldingen meer krijgt, met die heeft gereageerd, je getagged, of nieuw post gepost in een groep! Pushmeldingen staan overal aan, dus ik snap het niet, wél bloed irritant!!

Herkenbaar :Y)

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 00:28

In de krop zal ie nog leven, waarschijnlijk wordt ie in de maag vermalen met kiezels die daar zitten.

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 13:30

Lumi schreef:

Als mijn schildpad ook een referentie is... pas op het moment dat het laatste stukje naar binnen gaat. Ze knipt morio's meestal in het midden en slurpt ze dan dubbel gevouwen naar binnen. Maar de voorkant blijft 'leven'. Volgens mij is het met een regenworm wel iets complexer aangezien die meerdere harten hebben. Aangezien een vogel en een schildpad beiden niet kauwen wegens geen tanden... Denk ik dat ie bij de vogel in de krop sterft en bij een schildpad ergens in de maag.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 13:35

Een worm blijft leven toch, ook al is die helft van z'n lijf kwijt? Of is het enkel het bewegen van het lijf maar is ie al wel dood? (Zelfde als een kip zonder kop zegmaar)

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 21:57

Banyu schreef:

Zo ik ben er juist blij mee
Dat irritante rode dingetje er altijd bij .
Ben je soms een beetje verslaafd aan reacties krijgen op foto’s :Y)

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 22:03

Ik heb het juist andersom. Krijg elke keer weer die facebook cijfertjes maar er zijn helemaal geen meldingen. Elke keer voor niks die domme app open. Heb de push meldingen al zo veel mogelijk uit staan, maar 't rode bolletje blijft elke keer weer terugkomen -:(-

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 22:26

Wil graag weten of een paard dat ik ken nog leeft of niet... Oude eigenaar reageert niet op facebook. Vriendin van me is hard op zoek en wil haar indien mogelijk overkopen. Iemand die dat voor mij wil opzoeken in de KWPN database. Gaat om een donkere vos merrie Felicia (van Vaandrager x Reflex M). Tuiger dus.. Zou nu 8/9 jaar oud zijn.