[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ellen_ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 10:29

Dioxide schreef:
Lekkere vondst, die tassen met ledematen. Klinkt inderdaad wel als een aflevering van een of andere serie!

Hier nog een paar lugubere schilderijen: https://m.9gag.com/gag/adLWqqQ?ref=fbp

Ik vond er toch een aantal tussen zitten waarvan m'n hoofd zoiets had van "Ehh. Die ga je vannacht terugzien" :D

wtf, ben gestopt bij de derde :+ ben ook zo'n held :')

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 10:30

Die schilderijen.. Zou bijna zweren dat het screenshots uit Amnesia zijn _O-

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 10:57

Dioxide schreef:
Hier nog een paar lugubere schilderijen: https://m.9gag.com/gag/adLWqqQ?ref=fbp

Ik vond er toch een aantal tussen zitten waarvan m'n hoofd zoiets had van "Ehh. Die ga je vannacht terugzien" :D

En daar krijg ik dus wél de kriebels van :)

Suzanne F.

Re: Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 11:10

Die schilderijen vind ik niet echt eng, het zijn maar schilderijen he, geen foto’s? Lijken beetje shots uit Lord of the rings, of Living dead ofzo.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 11:39

Lijkt 3d gerenderd concept art, wellicht voor een game ofzo. Mooi staaltje werk.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 19:24

Zo, ik heb net toch iets bizars gezien! Heeft er iemand weleens gehoord van Slender Man? :oo :oo :oo

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 19:27

Ja

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 19:35

O wat vreselijk van die vrouw uit Chicago...

Er is ook een verhaal/documentaire van een vrouw die het zelfde overkomt maar ze leeft nog nadat de baby uit der is gesneden en zij heeft het overleefd.
Weet niet hoe het met de baby is afgelopen.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 19:53

Gimme_Joy schreef:
Zo, ik heb net toch iets bizars gezien! Heeft er iemand weleens gehoord van Slender Man? :oo :oo :oo

Film op Netflix

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 20:28

Silly1972 schreef:
Gimme_Joy schreef:

Film op Netflix

En een spelletje wat ik vroeger speelde op de middelbare school :+

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 20:43

Slenderman was vroeger idd echt een hele hype leek het wel

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 20:54

En overigens ook de aanleiding tot een waargebeurde lugubere zaak. In 2014 hebben 2 meisjes van toen pas 12 jaar oud hun eveneens 12-jarige vriendinnetje geprobeerd te vermoorden in een bos, omdat zij er van overtuigd waren dat zij zo konden bewijzen dat Slender Man echt bestond, en ze dan bij hem in het bos konden gaan wonen en hun families konden beschermen. Slachtoffertje is 19x gestoken waarvan 1 steek slechts centimeters van het hart af. Op wonderbaarlijke wijze heeft ze het overleefd, is het bos uitverkopen en daar door een voorbijganger gevonden.
De meisjes zijn overigens veroordeeld tot 40 en 25 jaar cel met verplichte psychiatrische behandeling, als ik het goed heb begrepen.

Even de wikipedialink (geen enge afbeeldingen):
https://en.wikipedia.org/wiki/Slender_Man_stabbing
Googelen op slender man stabbing levert nog meer informatie op, zijn ook beelden van de verhoren van de meisjes destijds terug te vinden en crime scene foto's (niet van het slachtoffer zelf overigens).

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 22:41

Memories schreef:
En overigens ook de aanleiding tot een waargebeurde lugubere zaak. In 2014 hebben 2 meisjes van toen pas 12 jaar oud hun eveneens 12-jarige vriendinnetje geprobeerd te vermoorden in een bos, omdat zij er van overtuigd waren dat zij zo konden bewijzen dat Slender Man echt bestond, en ze dan bij hem in het bos konden gaan wonen en hun families konden beschermen. Slachtoffertje is 19x gestoken waarvan 1 steek slechts centimeters van het hart af. Op wonderbaarlijke wijze heeft ze het overleefd, is het bos uitverkopen en daar door een voorbijganger gevonden.
De meisjes zijn overigens veroordeeld tot 40 en 25 jaar cel met verplichte psychiatrische behandeling, als ik het goed heb begrepen.

Even de wikipedialink (geen enge afbeeldingen):
https://en.wikipedia.org/wiki/Slender_Man_stabbing
Googelen op slender man stabbing levert nog meer informatie op, zijn ook beelden van de verhoren van de meisjes destijds terug te vinden en crime scene foto's (niet van het slachtoffer zelf overigens).

Ik heb hier dus de abc docu van gezien net. Te bizar!

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 10:00

Los van dat het bizar is dat kinderen dat doen. Het idee dat je op je 12e veoordeeld wordt tot 40 jaar cel. Dan ben je 52 als je vrij komt.

Je hebt dan gewoon je hele leven gemist. Geen highschool, vriendjes, gezinsleven of een baan zoeken. Op je 52e heb je dan dus nog nooit zelfstandig boodschappen gedaan.

Ik vind dat toch een behoorlijke straf voor een kind.

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 10:24

beert schreef:
Los van dat het bizar is dat kinderen dat doen. Het idee dat je op je 12e veoordeeld wordt tot 40 jaar cel. Dan ben je 52 als je vrij komt.

Je hebt dan gewoon je hele leven gemist. Geen highschool, vriendjes, gezinsleven of een baan zoeken. Op je 52e heb je dan dus nog nooit zelfstandig boodschappen gedaan.

Absoluut geen medelijden mee, hadden ze maar moeten nadenken. Als je op die leeftijd een leeftijdsgenootje zoveel schade kan toe richten heb je ook geen recht om in de maatschappij mee te draaien.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-19 10:27

beert schreef:

Je bent al geen gewoon kind wanneer je dergelijke dingen doet/er toe in staat bent... Dan is er psychisch wel serieus iets mis... En dat kan je niet bijsturen met een simpele draai om de oren.

Behoorlijke straf? Terechte behandeling lijkt me...

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 15:41

beert schreef:

Ik snap je denkwijze, maar wat zou anders een passende straf zijn voor een kind die dit weloverwogen gedaan heeft op jonge leeftijd? Het is en blijft een moeilijke discussie, maar wat mij betreft mogen ze kinderen die op 12 jarige leeftijd hiertoe in staat zijn echt lang opsluiten...

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 15:42

Tussendoor nog even een lammetje in een kunstmatige baarmoeder.. https://9gag.com/gag/amBO1X6?ref=android

Dit roept voor mij heel hard de vraag op of dit al ergens met mensen gebeurt. Krijg er een heel sterk Matrix gevoel van, hoewel ik de wetenschappelijke kant mega interesant vind.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 15:58

Het zou me niks verbazen.. Ik ben een heel nuchter persoon en zeker geen complottheoriedenker, maar ik denk dat er al meer gebeurt dan dat wij weten.. :)

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 20:33

Dioxide schreef:
beert schreef:

Ik snap je denkwijze, maar wat zou anders een passende straf zijn voor een kind die dit weloverwogen gedaan heeft op jonge leeftijd? Het is en blijft een moeilijke discussie, maar wat mij betreft mogen ze kinderen die op 12 jarige leeftijd hiertoe in staat zijn echt lang opsluiten...

Ik zou ook geen andere passende straf weten, zal ook heel erg eraan liggen hoe zo'n kind zich ontwikkeld. Of ze erachter blijven staan dat de aanval 'terecht' was of dat een kind opgroeit met heel veel spijt. Ondanks dat het een gruwelijke daad is, is het brein van een kind nog niet helemaal ontwikkeld en kan een kind minder goed overzien wat de gevolgen ergens van zijn.

Daarmee zeg ik niet dat je die dames op hun 18e maar los moet laten, want daar zit toch wel iets niet helemaal lekker. Maar 40 jaar is toch wel een behoorlijke tijd. Het is meer dat je bestaan dan zo nutteloos is geweest, dat vind ik een raar idee. Want na 40 jaar gevangenis gaat het nooit meer goed met je komen in de maatschappij.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 20:36

Dioxide schreef:
Tussendoor nog even een lammetje in een kunstmatige baarmoeder.. https://9gag.com/gag/amBO1X6?ref=android

Dit roept voor mij heel hard de vraag op of dit al ergens met mensen gebeurt. Krijg er een heel sterk Matrix gevoel van, hoewel ik de wetenschappelijke kant mega interesant vind.

Bizar. Wetenschappelijk interessant idd, maar ik vraag me af of zo'n dier (of mens) niet iets gaat missen op sociaal gebied.

Voor de mens kan het natuurlijk wel heel interessant zijn bij prematuur geboren kindjes om hun kansen te vergroten. Niet om de vrouw te 'vervangen'.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 23:37

Ik heb net iets gezien op de FB pagina waardoor ik direct ontvolgd hebt. :r Weet niet of jullie hem voorbij hebben zien komen, een jongen die zijn moeder heeft vermoord omdat zij hem naar een psycho instelling had gebracht (17jr) gezien hij schizofreen was. Bij thuiskomst heeft hij zijn moeder direct vermoord met een knuppel en dat staat even op beeld. Hoe kun je zo jong zo verrot zijn, net als die 2 meisjes die hierboven beschreven staan. Geen straf te mild!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 23:40

Mogen we nog wel over Facebook praten :')

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 23:41

Ik vind het een hele lastige. Straffen kan averechts werken, en de juiste hulp schiet soms ook te kort....

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 23:49

Giolli schreef:
Ik heb net iets gezien op de FB pagina waardoor ik direct ontvolgd hebt. :r Weet niet of jullie hem voorbij hebben zien komen, een jongen die zijn moeder heeft vermoord omdat zij hem naar een psycho instelling had gebracht (17jr) gezien hij schizofreen was. Bij thuiskomst heeft hij zijn moeder direct vermoord met een knuppel en dat staat even op beeld. Hoe kun je zo jong zo verrot zijn, net als die 2 meisjes die hierboven beschreven staan. Geen straf te mild!

Dit was een fragment uit een film, staat in de comments. Niet echt dus (gelukkig, want hij was anders echt heftig). Ik lees altijd eerst de reacties voordat ik beslis of ik ieta ook echt ga kijken.