[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Siesjuh

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 10:45

Vragen??? Wat is dat?? Je doet toch gewoon?? Waarom zou je überhaupt vragen??

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 16:42

Nou,idd. Ik vind men sws al veel te brutaal en respectloos in NL.
Mijn vader heeft een landbouwbedrijf en moet met regelmaat mensen van z'n land afschoppen omdat ze gewoon aardappels uit de grond staan te trekken. Land is afgezet met slootjes en hekken met sloten.

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 17:13

Siesjuh schreef:

Nee, niet gewoon dóen, er ook vanuit gaan dat het maar gewoon moet mógen, want het zijn tenslotte kinderen!

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 18:22

wittepit schreef:
Siesjuh schreef:

Nee, niet gewoon dóen, er ook vanuit gaan dat het maar gewoon moet mógen, want het zijn tenslotte kinderen!

Ah ja, dat moet nog worden toegevoegd :P

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 09:21

noordje schreef:
Nou,idd. Ik vind men sws al veel te brutaal en respectloos in NL.
Mijn vader heeft een landbouwbedrijf en moet met regelmaat mensen van z'n land afschoppen omdat ze gewoon aardappels uit de grond staan te trekken. Land is afgezet met slootjes en hekken met sloten.

Wow

Ik zie wel bij bloemen velden hier in de buurt mensen er gewoon in gaan voor de foto's ook close up van de bloem tot er zelf in te gaan staan...

Maar uit de grond trekken wow dat is asociaal

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 12:06

Bizar hoe brutaal sommige mensen zijn.
Wat we hier veel hebben zijn bloemenvelden waar je zelf bloemen mag knippen en dan staat er zo‘n geldkistje bij en een prijslijstje. Ik vind het geweldig dat dit hier blijkbaar nog werkt.
In NL verdween destijds de een na de andere zelfbediening aan de straat (honing, kersen etc).

Ik hoorde laatst van een geniale actie van iemand die iemand betrapte die een plastic zak in de rivier gooide (in de zomer). Degene die het zag sprong in het water (je mag daar zwemmen) en gaf het zakhe terug aan de stomverbaasde wegwerper met de mededeling dat hij hoopte niet nogmaal vanwege de vervuiler in het water te hoeven springen _O-
_/-\o_

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 12:14

Zag laatst op tv dat handhavers.
Een vrouwtje was bloemen in het bos aan het plukken en de boswachter zei daar wat van want dat mag daar niet. (ja oké je zou denken waarom niet maar regels zijn regels)
Die vrouw ging helemaal los over dat zij die een paar bloemen plukt echt niks uit maakte en hij maar beter echte criminelen moest pakken.

Hij waarschuwde haar alleen en zei dat als iedereen het deed er niks meer overbleef.
Vrouwtje stapte boos op haar fiets en nam de geplukte bloemen mooi mee. :')

Of daarna ook een stel die lekker over de hekken heen klom om met hun honden los door het rust gebied van de dieren wandelen.
En dat stel had ook een baby mee.
Dacht lekker voorbeeld voor dat kind als het iets ouder is...

Zover ik weet staan die paar simpele bos regels aan elk begin aangegeven maar mensen voelen zich vaak toch uitzondering op de regel ofzo.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 12:36

Hier in de buurt waren vroeger ook veel van die standjes bij boerderijen, maar dat is inderdaad echt een uitstervend iets.

Ik las pas nog dat twee wandelaars waren aangevallen door een stel van die Schotse Hooglanders in een gebied waar die loslopen. Je zou er maar met je baby lopen... Dan ben je echt niet wijs hoor 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 12:37

Ik rijd en wandel al jaaaaaren in gebieden waar die loslopen.
T kan idd eens verkeerd gaan, t blijven semi wilde dieren he.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 12:42

Mensen hebben gewoon geen idee meer van hoe dieren reageren. Ik reed ooit eens op een ruiterpad waar een familie met kinderwagen, nog wat loslopende kinderen en een hond aan het ploeteren waren. Waarom je met een kinderwagen op een ruiterpad gaat lopen is me sowieso als een raadsel, wandelpaden zijn meestal een stuk begaanbaarder, maar goed.
Ik kom aan, gaan ze links en rechts van het pad staan. Pa plus hond plus 2 kinderen ene kant, ma plus kinderwagen plus 1 kind andere kant. Dus ik stop en zeg: "als mijn paard nou schrikt, springt-ie óf bovenop de hond of de kinderen aan die kant, óf bovenop de kinderwagen en het kind aan die kant." Daar hadden ze echt nog nooit over nagedacht...

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 12:48

Hierachter is een natuurgebied, daar loopt een grote groep Shetlanders los. Deze zijn wild en onbereden. Maar door de vele wandelaars wel redelijk tam geworden en je kunt ze zelfs aaien. Er staan ook overal bordjes met waarschuwingen dat de dieren wild zijn en je ze met rust moet laten. Was ik laatst aan het hardlopen daar. Is er een gezin met een kleinkind van 3 of zo. Die waren ze aan de hand zo'n pony aan het laten aaien en de vader wilde haar optillen en er op zetten. Ik zeg dat kun je beter niet doen, daar heeft nog nooit iemand opgezeten, dat kan heel gevaarlijk worden. Ja hoor zei die vader, met zo'n blik van waar bemoei je je mee mens, zodra je de hoek om bent zet ik haar er toch op. Ik hoop dan wel dat het mis gaat, niet ernstig natuurlijk, maar dat ze wel schrikken.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 14:17

Bloodymary schreef:
Hierachter is een natuurgebied, daar loopt een grote groep Shetlanders los. Deze zijn wild en onbereden. Maar door de vele wandelaars wel redelijk tam geworden en je kunt ze zelfs aaien. Er staan ook overal bordjes met waarschuwingen dat de dieren wild zijn en je ze met rust moet laten. Was ik laatst aan het hardlopen daar. Is er een gezin met een kleinkind van 3 of zo. Die waren ze aan de hand zo'n pony aan het laten aaien en de vader wilde haar optillen en er op zetten. Ik zeg dat kun je beter niet doen, daar heeft nog nooit iemand opgezeten, dat kan heel gevaarlijk worden. Ja hoor zei die vader, met zo'n blik van waar bemoei je je mee mens, zodra je de hoek om bent zet ik haar er toch op. Ik hoop dan wel dat het mis gaat, niet ernstig natuurlijk, maar dat ze wel schrikken.

Hoop dat die Shet lekker is gaan bokken.

De eerste stal waar ik stond met mn paardje hadden ze ook elk jaar een stuk land verpacht aan een bollenteler.
Was ergens onder de rook van Schiphol. Wanneer de tulpen dan op een stuk land vlakbij de weg stonden kwamen er ook vaak toeristen langs die er zomaar in gingen lopen en plukken enzo. Terwijl er volgens mij wel bordjes stonden met verboden toegang...
Een stalgenoot daar ging vaak met zn grote zwarte ruin op de paden door de akkers en bollenvelden rijden en als die dan van die toeristen tegen kwam, reed ie er snel op af met zn paard. Die toeristen wisten altijd niet hoe gauw ze weg moesten komen. _O-

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 19:33

Ik heb ook wel een foto's gemaakt tussen de bloemen, met mijn hondenkinderen. #aso }>

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 20:38

Hier wordt in een tulpenveld altijd een klein stukje afgezet waar de Duitsers en Japanners zich kunnen laten gaan.

Maar als ik mijn kind tussen de de tulpen ga fotograferen schiet me dan maar af.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 20:44

Is dat niet je ding nee, zo’n leuke fotoshoot voor in het familiealbum? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 20:45

Ja met schoonmoeder op de foto ~~}>

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 20:59

En er daarna op darten... O:)

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 21:00

In onze ‘voortuin’ doen ze ook wel eens een jaar tulpen.. Inderdaad al die aso gasten hup het veld in. Doe ff normaal joh. Ik laat m’n honden los als ik iemand in het land zie ~~}>

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 21:01

DeMolenhoek schreef:

_/-\o_ _/-\o_ :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 21:07

joyce_eddy schreef:
DeMolenhoek schreef:

_/-\o_ _/-\o_ :')

Hahaha NEE.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 01:06

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 08:03

Whahahaha geweldig!

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 09:01

Alleen is Nieuwspaal bedoelt als satire en denk ik dat dit gewoon de waarheid is.. :D

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 10:08

Dat zat ik ook te bedenken eigenlijk :D
Toont maar weer aan hoe absurt de werkelijkheid is en het sociaal gezien nog steeds ongebruikelijk is om ervoor uit te komen...

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 11:26

Ik ken meerdere mensen met spijt.
Een ervan (man) zit zo onder de duim dat ie net z’n tweede heeft :')