Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 01:12

Coconut schreef:
Whuuuuuuttt := :wow: dan durf je! Niet alleen gierig, maar ook pure diefstal.

Verhaal van Vjestagirl dacht ik dat ook meteen ja.
Stelen en je eigen vrienden bedriegen..... Dat je jezelf dan nog in de spiegel aan kan kijken joh!!
Die had van mij niet alleen in duidelijke bewoordingen te horen gekregen wat ik daar van vind, hij had ook een enorme schop onder z'n hol gekregen.

Verder een vooral vermakelijk topic, maar sommige dingen kan ik plaatsvervangend boos worden.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 01:18

Maar dan nog, als iemand veel uren werkt maar allemaal rustige dagen krijgt diegene nogsteeds de meerderheid. terwijl als je dan op een dag werkt met veel stress en veel te weinig personeel (meestal krijg je dan dus de fooi omdat mensen je toch ergens wel zielig vinden en je hard vinden werken) krijg je maar €1. Dan werk je wel minder uren in de maand maar wel oo de drukste momenten... ik kan ook veel uren maken door gewoon elke dag te werken maar vaak is er dan echt niks te doen dus worden er niet zoveel mensen gevraagd... vind ik toch oneerlijk. Als je vaak hard staat te ploegen op de drukke dagen en je toch fors minder fooi krijgt dan collegas die veel uren maken maar eigenlijk niks doen.

Edit: ik zag op vorige pagina het gesprek over wat je verdiend in de horeca en dat dat niet zo weinig is, ik kan je vertellen, ik verdien 3.50 per uur :’) heb ook nog eens geen vast uren contract dus het kan zomaar zijn dat ik in een maand maar 12 uur werk en dan krijg ik dus ook maar 12x3,50z heb dus geen vast maandsalaris

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 01:27

Trui schreef:
Maar dan nog, als iemand veel uren werkt maar allemaal rustige dagen krijgt diegene nogsteeds de meerderheid. terwijl als je dan op een dag werkt met veel stress en veel te weinig personeel (meestal krijg je dan dus de fooi omdat mensen je toch ergens wel zielig vinden en je hard vinden werken) krijg je maar €1. Dan werk je wel minder uren in de maand maar wel oo de drukste momenten... ik kan ook veel uren maken door gewoon elke dag te werken maar vaak is er dan echt niks te doen dus worden er niet zoveel mensen gevraagd... vind ik toch oneerlijk. Als je vaak hard staat te ploegen op de drukke dagen en je toch fors minder fooi krijgt dan collegas die veel uren maken maar eigenlijk niks doen.

Edit: ik zag op vorige pagina het gesprek over wat je verdiend in de horeca en dat dat niet zo weinig is, ik kan je vertellen, ik verdien 3.50 per uur :’) heb ook nog eens geen vast uren contract dus het kan zomaar zijn dat ik in een maand maar 12 uur werk en dan krijg ik dus ook maar 12x3,50z heb dus geen vast maandsalaris

Daarom dus per uur én per dag. Dus als jij alleen maar 1 rustige dag in de week werkt krijg je alleen maar over die dag.
Is dus zeer eerlijk! :)

Lynn_Nikita

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 10:59

Ik denk dat iedereen hard werkt en waar je met klanten om moet gaan klantvriendelijk bent. In een winkel verdien je niet meer. Ik geef niet snel fooi, vind het onzinnig, iedereen werkt hard en krijgt betaald en waarom in de ene branche dan el wat extra`s geven en in de andere niet?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 11:01

xPabloBokt schreef:
Ethelate schreef:
Heerlijk topic dit. Sommige mensen..

Ik had afgelopen zomer een vrijgezellenfeestje, kende alleen de bruid en de meeste vriendinnen van haar hadden weinig budget dus ergens overnachten zat er niet in. We wilden toch de avond goed afsluiten met een paar dus ik had aangeboden dat iedereen bij ons kon blijven slapen en mijn vriend zou wel ff midden in de nacht taxi rijden. (Scheelde weer €35..) Voor de volgende morgen van alles in huis gehaald voor een flinke brunch. Krijg ik de volgende dag een tikkie van 1 van die meiden van €4 die ze voor mij ergens die dag voor had geschoten..
Ik heb overwogen om er 1 terug te sturen voor de taxi, overnachting, berg beddengoed was, en brunch.. maar we hebben er maar heel hard om gelachen..

Die durft :=

Ja en die had van mij eerst een appje terug gekregen met de boodschap: Is prima, zal het verrekenen met het ontbijt , benzinekosten en water van het toilet.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 11:27

ik vind het ook raar om voor 4 euro een tikkie te sturen als je bij iemand die je nieteens kent mag overnachten enzo, maar aan de andere kant. Er word hier raar gedaan over mensen die naderhand ineens komen met een rekening voor bijv. een pizza of etentje, terwijl ze in de veronderstelling waren dat ze uitgenodigd waren en dus niks betaalden daarvoor.
Dit meisje was waarschijnlijk ook in die veronderstelling. Heeft er waarschijnlijk nieteens over nagedacht. En je had het geld van haar geleend, dus ergens snap ik het nog wel. Ik zou het niet doen, maar niet iedereen denkt zo. Ik vermoed dat wanneer je gewoon had aangegeven dat je dit toch een beetje zuur vond na je gastvrijheid ze het tikkie graag gelaten had voor wat het was...

ik had het laatst zelf ook..pas al een aantal jaar een aantal dagen per week op een klein jochie. Ik breng hem om 7 uur ook naar de creche (moeder moet al eerder weg, dus hij komt dan om half 7). Ik vraag er nooit geld voor, zelfs geen benzinegeld, terwijl ik toch elke maand 50 km ofzo verrijd. Sta ik nieteens bij stil.
Wilde laatst mijn dochter mee naar een zwemplas. Zegt die moeder dus: geef je dan wel even geld mee voor de entree? Ik zeg: wat kost de entree? 1 euro.

heb daar toen ook subtiel wat van gezegd, ik weet niet meer wat, maar ze zag toen zelf ook wel in dat het een beetje idioot was, en heeft mij vervolgens mee uit eten genomen als dank voor het oppassen steeds. Het is dus niet altijd kwade opzet of gierigheid.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 11:31

Maar krijg je geen geld voor het wegbrengen of voor het oppassen in zijn geheel??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 11:31

Lynn_Nikita schreef:
Ik denk dat iedereen hard werkt en waar je met klanten om moet gaan klantvriendelijk bent. In een winkel verdien je niet meer. Ik geef niet snel fooi, vind het onzinnig, iedereen werkt hard en krijgt betaald en waarom in de ene branche dan el wat extra`s geven en in de andere niet?

Daarom geeft mijn vriendin ook nooit fooi, staat zelf in de AH de hele dag klanten te helpen en krijgt het ook niet. Snap haar wel :j

IHN, het zal idd niet altijd kwade opzet zijn, altijd goed om het bespreekbaar te maken :j Maar beetje gezond verstand mist dan toch echt wel bij een aantal :+

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 13:11

dat absoluut! :)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 13:17

Hevonen schreef:
Shaggy09 schreef:
35 euro en 2 pond is nogal een verschil. Denk dat niemand moeilijk zou doen als het om zo'n groot bedrag zou gaan.

Wat ik nooit meer zal vergeten is dat mijn toenmalig beste vriendin een paar jaar terug had voorgeschoten, ik wilde haar terugbetalen maar kwam net 10 cent tekort maar ze moest en zou die 10 cent hebben dus dan moest ik maar even langs huis om 10 cent te halen. (overmaken ging niet zo lekker op de smartphone die ik toen had) Ik vond dat zo apart. 10 cent..

Zij raapte ook regelmatig 5 cent op het schoolplein op als ze die had gespot. Vond dat ook al zo apart.

Idiote situatie. Ze moest zich schamen.
Overigens kreeg ik ooit een aanmaning van mijn verzekeringsmaatschappij. Ik zou de jaarlijkse poliskosten niet hebben betaald en dat ik onverzekerd was tot ik betaald zou hebben. Nu wist ik eigenlijk zeker dat ik had betaald, dus maar eens even gebeld. Had het afschrift erbij.

Mevrouw van de klantenservice begreep het ook niet. Ze zag ook dat ik had betaald. Bij nadere inspectie bleek dat ik 1 cent te weinig had betaald. In plaats van 789,98 moest ik 789,99 betalen.

IK weet het, het zijn officiële instanties etc... maar mijn verzekering opschorten wegens 1 cent vond ik ook wel ver gaan.
Die ene cent overgemaakt, dat hielp overigens niet, want die konden ze niet inboeken. Dus toen hebben ze na heel veel gedoe en telefoontjes het hele bedrag minus 1 cent teruggestort en heb ik opnieuw betaald, maar nu een cent meer.

Volgens mij was dat een heel kostbare cent gezien het aantal manuren dat het moet hebben gekost.

Ik kreeg eens een brief van het reisbureau dat ik een hele dure reis (duizenden euro's) niet volledig betaald had en dat het dan niet door kon gaan. Ik wist zeker dat ik de rekening wel correct betaald had. het ging over een bedrag van enkele dubbeltjes, minder dan de postzegel op de brief. Ik naar het reisbureau en toen bleek dat het een rekenfout van hun was!!!!Ik kreeg niet eens excuses. Ik vond dit heel erg vervelend omdat ik het juist belangrijk vind altijd goed en op tijd te betalen.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 16:18

IHN schreef:
ik vind het ook raar om voor 4 euro een tikkie te sturen als je bij iemand die je nieteens kent mag overnachten enzo, maar aan de andere kant. Er word hier raar gedaan over mensen die naderhand ineens komen met een rekening voor bijv. een pizza of etentje, terwijl ze in de veronderstelling waren dat ze uitgenodigd waren en dus niks betaalden daarvoor.
Dit meisje was waarschijnlijk ook in die veronderstelling. Heeft er waarschijnlijk nieteens over nagedacht. En je had het geld van haar geleend, dus ergens snap ik het nog wel. Ik zou het niet doen, maar niet iedereen denkt zo. Ik vermoed dat wanneer je gewoon had aangegeven dat je dit toch een beetje zuur vond na je gastvrijheid ze het tikkie graag gelaten had voor wat het was...

ik had het laatst zelf ook..pas al een aantal jaar een aantal dagen per week op een klein jochie. Ik breng hem om 7 uur ook naar de creche (moeder moet al eerder weg, dus hij komt dan om half 7). Ik vraag er nooit geld voor, zelfs geen benzinegeld, terwijl ik toch elke maand 50 km ofzo verrijd. Sta ik nieteens bij stil.
Wilde laatst mijn dochter mee naar een zwemplas. Zegt die moeder dus: geef je dan wel even geld mee voor de entree? Ik zeg: wat kost de entree? 1 euro.

heb daar toen ook subtiel wat van gezegd, ik weet niet meer wat, maar ze zag toen zelf ook wel in dat het een beetje idioot was, en heeft mij vervolgens mee uit eten genomen als dank voor het oppassen steeds. Het is dus niet altijd kwade opzet of gierigheid.

Leuk om te zien dat iemand ook de andere kant belicht.
Kijk enerzijds snap ik dat je denkt wtf. Maar aan de andere kant, als jij (schrijfster van deze actie) geld had willen hebben omdat je mensen ophaalt en laat overnachten en ontbijten had je dat gewoon aan moeten geven. En dat geldt dan uiteraard voor iedereen die uitgenodigd is.
Als ik iets voorschiet ga ik er vanuit dat ik dat geld terugkrijg. Dat staat wat mij betreft los van andere dingen. Ergens is het toch ook best vreemd dat je 4 euro niet terug krijgt omdat je die toevallig voorgeschoten hebt terwijl de andere gasten die hetzelfde hebben gekregen maar toevallig niets hebben voorgschoten er geen geld aan kwijt zijn. Ergens is dat toch ook gewoon scheef. Voorschieten is wat mij betreft voorschieten, ik zou dat waarschijnlijk dus ook gewoon teruggevraagd hebben. Een vergoeding voor de gastvrijheid had ik ook redelijk gevonden maar dan wel van iedereen die erbij is en apart vermeld en geind.
Ik ben dus vooral gewoon groot voorstander van helder de verwachtingen communiceren als het financiën aankomt, en als daar Tikkies van < 1 euro bijhoren, prima. Overigens is mijn ervaring gek genoeg dat mensen die het meest zeuren over 'het terugvragen van een banketstaaf bedrag' ook de mensen zijn die in de rij van de ijssalon nooit eens zullen zeggen 'joh ik trakteer' maar eerder 'trakteer jij of doen we ieder voor zich?' :+ :=

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 16:46

Alwiene schreef:
IHN schreef:

Leuk om te zien dat iemand ook de andere kant belicht.
Kijk enerzijds snap ik dat je denkt wtf. Maar aan de andere kant, als jij (schrijfster van deze actie) geld had willen hebben omdat je mensen ophaalt en laat overnachten en ontbijten had je dat gewoon aan moeten geven. En dat geldt dan uiteraard voor iedereen die uitgenodigd is.
Als ik iets voorschiet ga ik er vanuit dat ik dat geld terugkrijg. Dat staat wat mij betreft los van andere dingen. Ergens is het toch ook best vreemd dat je 4 euro niet terug krijgt omdat je die toevallig voorgeschoten hebt terwijl de andere gasten die hetzelfde hebben gekregen maar toevallig niets hebben voorgschoten er geen geld aan kwijt zijn. Ergens is dat toch ook gewoon scheef. Voorschieten is wat mij betreft voorschieten, ik zou dat waarschijnlijk dus ook gewoon teruggevraagd hebben. Een vergoeding voor de gastvrijheid had ik ook redelijk gevonden maar dan wel van iedereen die erbij is en apart vermeld en geind.
Ik ben dus vooral gewoon groot voorstander van helder de verwachtingen communiceren als het financiën aankomt, en als daar Tikkies van < 1 euro bijhoren, prima. Overigens is mijn ervaring gek genoeg dat mensen die het meest zeuren over 'het terugvragen van een banketstaaf bedrag' ook de mensen zijn die in de rij van de ijssalon nooit eens zullen zeggen 'joh ik trakteer' maar eerder 'trakteer jij of doen we ieder voor zich?' :+ :=

Is dit nu serieus? Jij had 4 euro terug gevraagd omdat de rest ook niet betaalde, terwijl iemand gratis zo veel moeite deed? Wow :oo persoonlijk was ik al verbijsterd dat iemand zo'n tikkie durfde te sturen, maar deze uitleg erbij wordt me veel te egoistisch. Zou je effectief een 'vergoeding voor gastvrijheid' aan iedereen aanrekenen en dat tot op de euro? Omg...

Ook Tikkies van <1 euro vind ik ronduit belachelijk, sorry.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 16:52

Als je geld leent (en dus voorgeschoten krijgt) moet je het gewoon terug betalen. Of het nu 1 euro is of 10. Als de andere partij het je kwijtscheldt of wegwuift is dat wat anders.

Niet iedereen heeft het breed en je kun niet in hun portemonnee kijken, daarnaast gaat ook iedereen anders overweg met geld. Hoe royaal ze ook zijn, je kunt nog steeds principieel of zuinig zijn. En dat zonder gierig te zijn.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 16:53

Tikkies onder de 5 euro vind ik sowieso onzin, tussen 2 personen dan. Niet als je met 20 mensen een cadeautje voor 1 persoon koopt ofzo.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 16:58

Sanet schreef:
Tikkies onder de 5 euro vind ik sowieso onzin, tussen 2 personen dan. Niet als je met 20 mensen een cadeautje voor 1 persoon koopt ofzo.

ligt er bij mij aan wie t is. als k voorschiet voor n vriendin waarvan ik weet dat zij ook wel eens voorschiet doe ik t niet. maar als k voorschiet aan iemand die mij nooit wat terug geeft vraag k mn geld echt wel terug. ik ben al zeker €100+ kwijt omdat ik te lief deed en te vaak wat voorschoot

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 17:01

Riddershow schreef:
Als je geld leent (en dus voorgeschoten krijgt) moet je het gewoon terug betalen. Of het nu 1 euro is of 10. Als de andere partij het je kwijtscheldt of wegwuift is dat wat anders.

Dit dus. Het is toch van de zotte om te verwachten dat de betaler het maar kwijtscheldt, want het is maar een klein bedrag. Als het zo is, mooi, zeker, moet kunnen. Maar ik vind het niet gierig als iemand beslist wel zijn geld terug te willen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 17:07

IHN schreef:
ik was vandaag gierig.Stond bij de parkeerautomaat.. 2,30. Kaart erin, weigerde hij. Dat ging zo aantal minuten. Ineens was het 2,40. Toen infoknop ingedrukt. Was iets kapot dus via andere manier betaald. U kunt nu uitrijden mevrouw. Ik zeg, maar door jullie storing heb ik nu extra betaald! Gelukkig bedacht ik na 10 seconden hoe idioot dat was dus gauw lachend gezegd:ach, het is gelukkig maar 10 cent.
En de clu? Ik rijd naar de slagbomrn, wil kaartje pakken en hoppa.. ze gingen al open. Storing dus ik had zonder betalen uit kunnen rijden

Op veel plekken word je kaartje aan je nummerplaat gekoppeld daarmee.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 17:14

Telpeva schreef:
Is het eigenlijk gebruikelijk om in NL fooi te geven, want eigenlijk doe ik vrijwel altijd het bedrag met mijn bankpas betalen, en dan betaal je het exacte bedrag (geen fooi). Meestal vergeet ik het :o

Ik geef altijd fooi tenzij ik het echt belabberd vond. Ik geef tussen de 5 en 10 procent in Benelux.

En het is echt niet alleen in Amerika standaard om fooi te geven. Eigenlijk is Europa zowat het enige continent waar het minder gangbaar is. Je moet het ook niet zien als extra maar gewoon als deel van de prijs. Buiten Europa geef ik aan veel dienstverleners fooi: Uber, schoonmaak, etc.

In Europa krijg je ook echt in veel banen fooi maar op veel plekken mag je het niet aannemen.

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 17:43

poes schreef:
Telpeva schreef:
Is het eigenlijk gebruikelijk om in NL fooi te geven, want eigenlijk doe ik vrijwel altijd het bedrag met mijn bankpas betalen, en dan betaal je het exacte bedrag (geen fooi). Meestal vergeet ik het :o

Ik geef altijd fooi tenzij ik het echt belabberd vond. Ik geef tussen de 5 en 10 procent in Benelux.

En het is echt niet alleen in Amerika standaard om fooi te geven. Eigenlijk is Europa zowat het enige continent waar het minder gangbaar is. Je moet het ook niet zien als extra maar gewoon als deel van de prijs. Buiten Europa geef ik aan veel dienstverleners fooi: Uber, schoonmaak, etc.

In Europa krijg je ook echt in veel banen fooi maar op veel plekken mag je het niet aannemen.

Dat is niet waar, in Azië kennen ze het concept fooi al helemaal niet.

Heerlijk in Japan, hoefde je geen zorgen te maken over hoeveel fooi je moest geven. Ze namen het niet eens aan :+

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 17:43

poes schreef:
Telpeva schreef:

Waarom zou je het moeten zien als onderdeel van de prijs? Sorry dat vind ik echt onzin.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 20:04

Bij onze groenteman kwam elke week een man van 84 jaar die om alles stennis maakte. Zo wilde hij een keer 5 kg aardappels maar dit waren aardappels die net van het land kwamen. Dus met wat aarde. En hij ging echt niet voor die aarde betalen want dat woog ook mee.... Heeft een hoop stennis gemaakt. Groenteman heeft ter plekke alle aardappels schoon staan schrobben om ze opnieuw te wegen. En trots thuis komen want Scheelde zonder die aarde toch wel mooi 200 gram....

Zelfde man wilde ook bijv een kg wortels maar dan zonder lof. Dat moest er eerst vanaf gehaald worden voordat het gewogen werd.

Maar goed hij was ook zo gierig dat hij geen thuiszorg in wilde huren voor zijn zwaar hulpbehoevende vrouw. Kostte hem paar euro per uur maar dat deed hij echt niet. Zie het arme vrouwtje nog de trap op kruipen met zijn overhemden onder haar arm, om ze daar te gaan strijken...

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 20:07

Tieme schreef:
Bij onze groenteman kwam elke week een man van 84 jaar die om alles stennis maakte. Zo wilde hij een keer 5 kg aardappels maar dit waren aardappels die net van het land kwamen. Dus met wat aarde. En hij ging echt niet voor die aarde betalen want dat woog ook mee.... Heeft een hoop stennis gemaakt. Groenteman heeft ter plekke alle aardappels schoon staan schrobben om ze opnieuw te wegen. En trots thuis komen want Scheelde zonder die aarde toch wel mooi 200 gram....

Zelfde man wilde ook bijv een kg wortels maar dan zonder lof. Dat moest er eerst vanaf gehaald worden voordat het gewogen werd.

Maar goed hij was ook zo gierig dat hij geen thuiszorg in wilde huren voor zijn zwaar hulpbehoevende vrouw. Kostte hem paar euro per uur maar dat deed hij echt niet. Zie het arme vrouwtje nog de trap op kruipen met zijn overhemden onder haar arm, om ze daar te gaan strijken...

Hier word ik echt verdrietig van. -O-

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 20:17

Bij mijn moeder kwam bijna elke dag een kennis koffie drinken. Ze bleef dan ook uren hangen en gaf een keer de opmerking dat het haar echt in de energie rekening scheelde want nu ze zo vaak hier was hoefde ze haar verwarming niet aan te zetten....

Ik werk in de wijkverpleging en ik heb een collega die echt overdreven schoon is. Tegen smetvrees aan. Ze wast al haar kleding die ze naar het werk aan heeft op 60 en soms 90 graden vanwege evt bacteriën en ziektekiemen. Dus gewoon haar spijkerbroek, vest en shirt. Tja, daar kan het natuurlijk niet goed tegen. Ze heeft serieus aan de baas gevraagd of e vergoeding kon krijgen voor de slijtage van het wassen... En dan hebben we het over een collega die absoluut geen geld tekort heeft en in een dikke SUV rijd.

Vervolgens presteerde ze het in dezelfde week nog om te zeggen dat ze niet extra avonddienst ging doen want dat kostte haar 1 euro aan benzine... Tja, wie gaat er nu met een dikke benzine slurpende SUV de wijkverpleging in waarbij je korte stukjes moet rijden en ruim 12x moet starten en stoppen. Je kan net als iedereen op de fiets... Nee, ze moest die euro reiskosten anders deed ze het niet.

Paar dagen later vroeg ze zich af of ze geen wasvergoeding kon krijgen omdat ze toch ivm haar werk dagelijks haar kleding moest wassen. Die kleding waste ze ook echt apart, dat wilde ze niet bij haar gewone kleding hebben. En tja, dat kostte extra energie en wasmiddel...
En toen waren we het zat en hebben we gezegd dat ze nu echt echt moest ophouden...

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 20:33

En die werkt waarom precies in de wijkverpleging? :=

Wat een verwende troela..

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 20:51

Wij krijgen wel wasvergoeding := En zijn verplicht de kleding op 60graden te wassen volgens het hygieneprotocol. Vind het eigenlijk best logisch :o Je moet dan toch de wasmachine extra laten draaien. Want mn niet-werkkleding was ik natuurlijk niet op 60graden.
Had er overigens nooit om gevraagd maar als het aangeboden wordt wil ik het wel hoor :Y)

Maar nu dienstkleding, geen wasvergoeding meer.