Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 10:23

Ik ben inderdaad voor netjes casual gegaan, thuis nog mn shirt van poezenharen ontdaan, gaat er daar toch gelijk weer een lichte poes op mn schoot liggen :')

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 10:46

Indy_Mouse_9 schreef:
Nissima schreef:
Als stalhulp hoef je niet te bewijzen dat je je netjes en representatief kan kleden, lijkt mij, dus dan is een neutraal casual shirt toch ook wel goed?

Ook van een stalhulp zou ik wel graag hebben dat ze er een beetje netjes en representatief uit zien (of iig niet als een slons :D ), zeker als ik een stal had waar vaak klanten over de vloer komen :)
Maar netjes casual dekt de lading wel lijkt me.

Ik bedoel dan ook uiteraard niet dat je er maar als een slons bij kan lopen :D maar je hoeft niet een zwarte pantalon aan met een gestreken blouse en een aantal dure accessoires. Wat bij een juwelierszaak bijvoorbeeld wellicht wel wordt gewaardeerd.

Voor een sollicitatiegesprek lijkt het mij altijd verstandig om netjes te gaan. Geen gescheurde spijkerbroek en een wit shirt met spaghettivlekken.

Ging het gesprek goed, Shanna? Haha leuk die katten. Ze hebben in ieder geval gezien dat je onbehaard binnen kwam. :P

CenturyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 14:25

Waarom moet ik vaak vijf minuten na een grote boodschap alsnog weer terug naar de WC om te plassen? Ook als ik dat net al gedaan heb? Is dat normaal, hebben meer mensen dat?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 14:29

@shanna... dat is de reden dat ik kale katten heb :+ (ja oké... 1 met haar, maar die verhaard ook niet :+ )

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 15:26

Dat heb ik idd ook Century :')

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 03:38

Ik vraag me soms echt af hoe het brein werkt, en dan met name omtrent nachtmerries. Vorige week had ik een ware horrorfilm waar ik gillend van wakker werd, maar zojuist word ik huilend wakker omdat ik droomde dat mijn allerliefste fretje op mijn schoot doodbloedde. Het bloed liep zelfs uit zijn ogen ;(

Waar komt zo'n droom in vredesnaam vandaan? En waarom moet het zo heftig met bloed en mijn kleine vriendje? Ik heb net potverdorie 10 minuten met dat beest op schoot zitten janken door die nachtmerrie :=

Ik heb eigenlijk altijd dromen die zo bizar of heftig zijn, en altijd enorm levendig, dat ik vaker gedurende de ochtend de droom moet verwerken dan dat ik het idee heb dat ik iets anders verwerk dankzij de droom... Dat kan de bedoeling toch niet zijn?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 09:38

dingen die je mee hebt gemaakt, dingen waar je bang voor bent, dingen waar je over dag droomt... je hersenen herstellen zich en "resetten" als het ware, zaken worden verwerkt, maar er worden wel eens vreemde connecties tussen indrukken, emoties en herinneringen gemaakt. Het geheel klopt dat niet meer, maar de losse puzzelstukjes heb je wel meegemaakt.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 11:18

Ik heb 3 dagen geleden gedroomd dat een paard bij ons op stal werd ingeslapen en moet mezelf er nog bijna elk uur aan herinneren dat het helemaal niet waar is..

Roos04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 12:09

Ik heb ook vaak van dat soort heftige dromen. Heel vreemd. Blijkbaar ben je daar dan (onbewust?) nog erg mee bezig...

Roos04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 12:11

Century schreef:
Waarom moet ik vaak vijf minuten na een grote boodschap alsnog weer terug naar de WC om te plassen? Ook als ik dat net al gedaan heb? Is dat normaal, hebben meer mensen dat?

Haha, dat heb ik dus ook! Ik dacht dat ik daarin ook heel vreemd was. :o

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 15:36

Waar komen 'hondenjaren' vandaan? (Als in: een hond van 5 is 35 in hondenjaren.)

_Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 15:41

Dat berekenen ze n.a.v. de gemiddelde leeftijd die een hond haalt t.o.v. een mens ;)

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 15:43

Waarom heb ik wel nachtmerries als ik op mijn rug slaap, maar nirt als ik op mijn buik of zij slaap?

CenturyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 17:02

Heb ik ook wel eens naar gegoogled, het is bij mij precies zo. Als ik op mijn rug slaap krijg ik 100% zeker nachtmerries. Geen idee waarom, ik kon nog niet een bevredigend antwoord vinden.

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 19:43

Waarom heb ik altijd 1-2uur na het avond eten alweer zin in eten? Ik eet niet te weinig ofzo

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 19:53

BarryPlopper schreef:
Waarom heb ik altijd 1-2uur na het avond eten alweer zin in eten? Ik eet niet te weinig ofzo

Je eet vooral veel te snel denk ik.

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 19:59

Mwa dat valt best mee, ik ga er altijd goed voor zitten en neem er ook wel de tijd voor. Ben zelfs een langzame eter vergeleken met anderen

moOby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 20:15

Kunnen vissen even makkelijk verticaal zwemmen als horizontaal?

CenturyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 20:48

Meeste vissen zwemmen geloof ik gewoon recht vooruit, dus als ze omhoog willen, gaat dat schuin. Ik zie mijn eigen in ieder geval nooit verticaal zwemmen. Maar er zijn vast vissen die dat prima kunnen.
Volgens mij zijn er ook niet zoveel vissen die achteruit kunnen zwemmen.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 20:26

Er is geen duidelijk onderzoek naar gedaan, maar dit komt dus erg vaak voor. Naast nekklachten en snurken is op je rug slapen het meest negatief voor je dromen. Zo is op je rechterzij slapen (uit onderzoek gebleken) de beste houding om juist positief te dromen.

Ik slaap nooit op mijn rug, vind het niet lekker liggen. Maar wel interessant dit.

Century schreef:
Heb ik ook wel eens naar gegoogled, het is bij mij precies zo. Als ik op mijn rug slaap krijg ik 100% zeker nachtmerries. Geen idee waarom, ik kon nog niet een bevredigend antwoord vinden.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 20:30

Ik ook,zo heb ik gisteren gedroomd dat ik een vrouw vermoord had; tijdens het lopen van een kennedy mars. Ik ben gewoon doorgelopen, ik moest wel binnen de tijd binnen kunnen komen :')

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 20:33

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 20:38

Ik vind het zo lekker om op mijn rug in slaap te vallen, de pech is alleen inderdaad dat ik naar droom (als ik me niet omrol in mijn slaap) en 's morgens met nekklachten wakker word.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 23:08

Waarom ben ik zo ontzettend bang voor spinnen? Maar dan echt DOODSbang. Heb net een spin op mijn kamer gevonden die ineens ging rennen, ik ben nu echt terrified en durf eigenlijk mijn kamer niet meer in... Ben nu heel stoer op het bed gaan zitten maar ben zo bang en zo oncomfortabel... ik denk dat ie onder m'n bed zit maar durf echt niet te kijken, al zal slapen nu ook niet lukken. Het liefst ga ik ergens anders slapen maar dat is toch te gek voor woorden... Waar komt deze ongegronde angst (fobie misschien wel?) vandaan?

EDIT: ik heb hem gevonden |( |(. Terwijl ik op mijn bed zat heeft hij maximaal 10 cm van m'n hoofd zitten chillen op de rand van mijn bed. Ben zo mogelijk nog banger dan voorheen :').

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 23:22

Anoniem schreef:
Waarom ben ik zo ontzettend bang voor spinnen? Maar dan echt DOODSbang. Heb net een spin op mijn kamer gevonden die ineens ging rennen, ik ben nu echt terrified en durf eigenlijk mijn kamer niet meer in... Ben nu heel stoer op het bed gaan zitten maar ben zo bang en zo oncomfortabel... ik denk dat ie onder m'n bed zit maar durf echt niet te kijken, al zal slapen nu ook niet lukken. Het liefst ga ik ergens anders slapen maar dat is toch te gek voor woorden... Waar komt deze ongegronde angst (fobie misschien wel?) vandaan?

http://mens-en-samenleving.infonu.nl/ps ... leerd.html