Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 16:45

De keren dat ik dan weer eens de boemel pak, ligt 50 % van het spoor eruit. Gaat weer van mijn friend-time af... 8)7

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 16:48

Ik kan me niet zo ergeren aan de railcateraars. Ze doen ook maar hun werk. Alleen waardeer ik het wel als ze respect hebben voor de stilte coupƩ en gewoon op een normale stem een maal vragen of er iemand wat wil en rustig langslopen ipv enorm harde stem en dan nog aan elke persoon apart vragen.

Heb zelf een keer thee gehaald maar vond toen het bekertje zo laf klein (want ik had mega dorst) dat ik volgende keer maar een thermoskan haal en zelf meeneem :+ .

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 16:50

Warboel schreef:
Ja, maar iemand moet het toch doen :+

Nee dat moet niet vind ik. _O-

Heb vaak genoeg in de trein gezeten zonder, werkte prima allemaal. :j

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 17:09

MarlindeRooz schreef:
Warboel schreef:

_/-\o_
Daarbij hebben ze wel een Kiosklogo, maar is de oploskoffie van de railcatering toch echt niet met koffie te vergelijken.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 18:04

TerraHowrse schreef:
Willl65 schreef:
Zo erger ik mij aan verkouden mensen die hun neus vanuit de tenen ophalen.. Brrrr neem een zakdoekje

En dat dan minimaal 10 keer per minuut.

:x

Precies :j

eclair98

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 19:04

Nou, je bent heel blij met de railcatering als er iemand naast je een Hypo krijgt en niks bij zich heeft en dan de railcatering last komt :=

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 20:33

TerraHowrse schreef:
Willl65 schreef:
Zo erger ik mij aan verkouden mensen die hun neus vanuit de tenen ophalen.. Brrrr neem een zakdoekje

En dat dan minimaal 10 keer per minuut.

:x

Sorry!
Ik ben zo'n beetje chronisch verkouden maar kan mijn neus dus niet snuiten... Als ik dat doe ploppen mijn oren en er komt ook gewoon niks uit...

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 20:33

eclair98 schreef:
Nou, je bent heel blij met de railcatering als er iemand naast je een Hypo krijgt en niks bij zich heeft en dan de railcatering last komt :=

Als je het hebt over timing :oo

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 21:11

Vandaag een bus waarvan de vering volledig naar de pest was. Half uur in geluid gezetem dat echt door merg en been ging

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 09:58

Oh Nayomie, dat is zo erg!
Hier is het buurtbusje een stokoud barrel waarvan de vering ook niet meer erg goed is, als die over een drempel gaat vliegen al die omaatjes (het busje pendelt tussen de bejaardenhuizen en het centrum) door de bus :=

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 10:12

Hier was laatste de vering van een trein kapot. Het was net of er vierkante wielen onder zaten! :')

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 10:32

Oh een buurtbusje heb ik ook eens ingezeten, omdat de gewone bus niet kwam opdagen. Maar volgens mij hadden ze deze gewoon ergens uit een hoekje getrokken want hij was zo vies :') Overal lag modder en de stoelen zaten onder het zand. En inderdaad die vering :=

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 10:34

watchthesky schreef:
Oh Nayomie, dat is zo erg!
Hier is het buurtbusje een stokoud barrel waarvan de vering ook niet meer erg goed is, als die over een drempel gaat vliegen al die omaatjes (het busje pendelt tussen de bejaardenhuizen en het centrum) door de bus :=

Ik was even aan het beelddenken :')

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 10:49

MarlindeRooz schreef:
Warboel schreef:

100% mee eens. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 11:04

Bus die 3 minuten te vroeg is , mam die dacht op tijd te zijn en was bijna bij de halte. Dus ik zo goh u bent 3 minuten te vroeg dus kan u ook wel op mijn moeder wachten , maar nee en ze moest maar opschieten en nors dat ie keek :+ . Haar kaartje maar vast gekocht had die beste man tenminste nog wat om handen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 12:38

Bij ons is lijn 45 standaard een buurtbus :') en soms ook een afgeragde taxibus. :))

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 13:10

Rebecca schreef:
Bus die 3 minuten te vroeg is , mam die dacht op tijd te zijn en was bijna bij de halte. Dus ik zo goh u bent 3 minuten te vroeg dus kan u ook wel op mijn moeder wachten , maar nee en ze moest maar opschieten en nors dat ie keek :+ . Haar kaartje maar vast gekocht had die beste man tenminste nog wat om handen

Tsja, hier wil ik wel even op reageren vanaf de andere kant...
Rijtijden zijn geen exacte wetenschap. Vaak zit het verkeer tegen een heel soms zit het mee. Je kunt niet bij alle haltes je tijd afwachten waardoor je soms te vroeg bent.
Ik probeer zelf nooit meer dan 2,5 minuut te vroeg te komen (ik ben overigens meestal gewoon 2 minuten te laat wat mensen ook al niet waarderen ).
Vroeger hingen er diensttabellen in de hokjes waar opstond dat je vijf minuten van tevoren klaar moest staan...
Het blijft lastig. En wanneer je op iedere potentiƫle passagier (of je nu wel of niet op tijd bent) gaat wachten kom je nooit meer ergens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 13:17

Ik vind het wel afhankelijk van de regio eigenlijk.. Ik woon in de stad en er komen hier om de 10 minuten bussen dus als ik hem mis omdat hij te vroeg is is er geen man overboord. Maar als je in de middle of nowhere woont waar een bus maar eens in het uur rijdt en je mist hem omdat hij 3 minuten te vroeg is en jij net 1 stoplicht op rood had.. Dan kan ik me voorstellen dat je behoorlijk pissig bent. Zelfde als met bijvoorbeeld de laatste bus. In Utrecht ging het soms zo ver dat de laatste bus bij mij 10 minuten te vroeg was en dan gewoon wegreed. Ik heb er helemaal begrip voor dat het voor zo'n chauffeur ook het laatste rondje is en hoe sneller hij in de stad is, hoe eerder hij z'n nest in kan.. Maar ik heb regelmatig echt met de gebakken peren gestaan en een taxi moeten bellen omdat de bus al weg was.

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 13:30

Emmaa_ schreef:
Ik vind het wel afhankelijk van de regio eigenlijk.. Ik woon in de stad en er komen hier om de 10 minuten bussen dus als ik hem mis omdat hij te vroeg is is er geen man overboord. Maar als je in de middle of nowhere woont waar een bus maar eens in het uur rijdt en je mist hem omdat hij 3 minuten te vroeg is en jij net 1 stoplicht op rood had.. Dan kan ik me voorstellen dat je behoorlijk pissig bent. Zelfde als met bijvoorbeeld de laatste bus. In Utrecht ging het soms zo ver dat de laatste bus bij mij 10 minuten te vroeg was en dan gewoon wegreed. Ik heb er helemaal begrip voor dat het voor zo'n chauffeur ook het laatste rondje is en hoe sneller hij in de stad is, hoe eerder hij z'n nest in kan.. Maar ik heb regelmatig echt met de gebakken peren gestaan en een taxi moeten bellen omdat de bus al weg was.

Dit idd.
Hier rijd de bus maar een keer in het uur en je kan ook geen andere bus nemen (die is er simpelweg niet) dus dan moet je meteen een uur wachten. Das knap banketstaaf.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 13:33

Als je dat weet, zorg je er toch voor dat je +/- 7 minuten van te voren klaar staat? Heb je dan een stoplicht tegen ben je er alsnog op tijd...

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 13:56

Mijn ergernis is ook de bus die hier 1x per uur rijd..
En dan soms 10 minuten te vroeg, dan 10 minuten te laat of gewoon weg niet op komt dagen... :roll:

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 14:00

Ja. Ik heb het over de stadsbus en zeker niet over de eens in het uur of laatste bus, dat kun je niet maken :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 14:03

Marjoow schreef:
Als je dat weet, zorg je er toch voor dat je +/- 7 minuten van te voren klaar staat? Heb je dan een stoplicht tegen ben je er alsnog op tijd...

Ja, dat zou ik ook zeggen.. Maar soms zit het even net niet mee en als je dan nog gewoon op tijd bij de bushalte bent maar je bus is al weg dan is dat toch behoorlijk vervelend. Ik ben altijd vroeg bij de bushalte zodat ik nog even in alle rust een sigaretje kan roken, maar ik heb ook wel eens dagen gehad dat ik halsoverkop naar de bushalte moest rennen omdat ik anders niet op tijd zou komen...

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 14:14

Ik heb ooit, jaren geleden, de laatste trein gemist omdat die niet wachtte op de vervangende NS-bus die op een deel van het traject reed... Sta je midden in de nacht op Roosendaal. :=
Gelukkig mocht ik toen bij het superlieve meisje waarmee ik de hele reis had zitten babbelen slapen, dat was dan wel weer leuk :)

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 14:23

De bus bij ons is soms 10 minuten te vroeg, beetje jammer als je van je werk komt en dan nog een uur moet wachten. Ik ga er altijd maar 20 minuten van te voren zitten :')