Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
purny schreef:Waarom pretopleidingen zoals paardenhouderij nog steeds bestaan. Als ik minister van onderwijs was geweest had ik die opleiding geschrapt
Liselot schreef:Ik snap het aan de ene kant ook wel hoor. Maar eigenlijk is het gewoon leeftijdsdiscriminatie.
Als je als 30 jarige je rijbewijs haalt ben je ook 5 jaar lang beginnend bestuurder, maar wat verzekering betreft zit je niet meer in de risico groep. Dan zouden ze moeten gaan kijken naar hoe lang je je rijbewijs al hebt
Steeph schreef:Ik vind meubelmaken nou niet echt een pretopleiding![]()
Daarintegen is in de paarden een beroep vinden meer een kwestie van veel geluk, talent, geld en de juiste mensen kennen...
purny schreef:Steeph schreef:Ik vind meubelmaken nou niet echt een pretopleiding![]()
Daarintegen is in de paarden een beroep vinden meer een kwestie van veel geluk, talent, geld en de juiste mensen kennen...
Ik heb het over de opleiding paardenhouderij. Ze zouden bijvoorbeeld kunnen kijken of ze vakken zoals management in een andere opleiding zouden kunnen zetten. Zodat je er wel wat aan hebt. Iedereen denkt met paardenhouderij een baan te krijgen maar uiteindelijk is het echt net wat jij zegt Steeph een kwestie van geluk hebben.
En Amy, zijn er concrete cijfers te vinden over baangarantie na die opleiding?
Pieter25 schreef:Ik was laatst aan het wandelen in mijn favoriete bos, met zonsondergang.
Die dag had het helemaal niet geregend en toch aan beide kanten waren er 2 kleine stukken van een regenboog te zien, hoe kan da? Zou het kunnen door de lichtstralen door de wolken?
Rechts van zon
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Links van zon
[ Afbeelding ]
Ik heb dit nog nooit zo gezien![]()
Let niet op de foto, ik had echt mijn dag niet met fotograferen
Bambi1995 schreef:Pieter25 schreef:Ik was laatst aan het wandelen in mijn favoriete bos, met zonsondergang.
Die dag had het helemaal niet geregend en toch aan beide kanten waren er 2 kleine stukken van een regenboog te zien, hoe kan da? Zou het kunnen door de lichtstralen door de wolken?
Rechts van zon
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Links van zon
[ Afbeelding ]
Ik vraag me meer af wat het zwarte stipje op je derde foto is
love_western schreef:Martine_R schreef:Waarom drinkt een paard slurpend en een hond met zijn tong? Gaat toch veel sneller als je slurpt?
Mijn lab slurpt ookKan niet normaal drinken
Pieter25 schreef:Ik was laatst aan het wandelen in mijn favoriete bos, met zonsondergang.
Rechts van zon
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Links van zon
[ Afbeelding ]
Catoohh schreef:Ik stond gister onder de douche (wow heftig!) en toen liet ik per ongeluk een heel klein scheetje, maar waarom stinken die extra erg onder de douche?Ja ik weet het een rare vraag, maar ik vroeg het me op dat moment echt af..
![]()
![]()
![]()
Knert schreef:Catoohh schreef:Ik stond gister onder de douche (wow heftig!) en toen liet ik per ongeluk een heel klein scheetje, maar waarom stinken die extra erg onder de douche?Ja ik weet het een rare vraag, maar ik vroeg het me op dat moment echt af..
![]()
![]()
![]()
Normaliter verspreidt die gas zich redelijk egaal om zich heen tot een niveau wat voor jouw neus al snel niet meer waarneembaar is. In een douche heb je te maken met stijgende lucht ivm warmte. De richting beperkt zich tot 1 kant waardoor het geconcentreerder wordt en jij het als heftiger ervaart. Die lucht zal ook langer geconcentreerder blijven.
Leffroi schreef:Pieter25 schreef:Ik was laatst aan het wandelen in mijn favoriete bos, met zonsondergang.
Rechts van zon
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Links van zon
[ Afbeelding ]
Je ziet de regenboog alleen maar in de wolken. Wolken zijn euh.. nat en dat weerkaatst dus. Het hoeft dus niet altijd te regenen om een regenboog te zien
Nikass schreef:love_western schreef:
Mijn lab slurpt ookKan niet normaal drinken
Wolven drinken nauwelijks. Ze eten prooidieren en daarmee krijgen ze veel vocht binnen. Daarom is hun vermogen om te drinken niet zo goed ontwikkeld. Ze lepelen maar wat en knoeien de helft.
Paarden kunnen wel goed drinken en veel water in korte tijd naar binnen krijgen.
Alles in de natuur is functioneel
Seventeen schreef:Wat ik mij al heel lang af vraag; Wij hebben een Rhodesian Ridgeback, voor degenen die niet weten wat dat ras kenmerkt; Het heeft vaak een streep op de rug met haren in tegenovergestelde richting.
Hoe is dat in godsnaam in het ras gekomen?
Nikass schreef:Wolven drinken nauwelijks. Ze eten prooidieren en daarmee krijgen ze veel vocht binnen. Daarom is hun vermogen om te drinken niet zo goed ontwikkeld. Ze lepelen maar wat en knoeien de helft.
Paarden kunnen wel goed drinken en veel water in korte tijd naar binnen krijgen.
Rechts van zon
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Links van zon
[ Afbeelding ]
Kuggur schreef:Nikass schreef:Wolven drinken nauwelijks. Ze eten prooidieren en daarmee krijgen ze veel vocht binnen. Daarom is hun vermogen om te drinken niet zo goed ontwikkeld. Ze lepelen maar wat en knoeien de helft.
Onzin, het lepelen met een tong is behoorlijk efficient. Dat wolven nauwelijks drinken is trouwens ook niet waar (vlees heeft ook niet een dermate hoog water gehalte dat dat drinken kan vervangen).