Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suusie22

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 18:51

Mee eens, geen brood in te verdienen!
Net als wildlife en dierverzorging etc (alhoewel ik die ook heb gedaan en nu wel een baan heb)

Wat mij betreft mag t afgeschaft worden!

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 19:28

purny schreef:
Waarom pretopleidingen zoals paardenhouderij nog steeds bestaan. Als ik minister van onderwijs was geweest had ik die opleiding geschrapt

Liever niet. De opleidingen die wij bieden vallen daar ook onder terwijl wij wel gewoon een echt vak doceren en het gros van onze leerlingen aan het eind van de rit een baan heeft. Bovendien doceren wij een vak dat steeds vaker/ meer nodig wordt, dus laat de minister van onderwijs jouw stelling ajb niet lezen.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 19:36

Ik vind meubelmaken nou niet echt een pretopleiding :?

Daarintegen is in de paarden een beroep vinden meer een kwestie van veel geluk, talent, geld en de juiste mensen kennen...

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 19:37

Liselot schreef:
Ik snap het aan de ene kant ook wel hoor. Maar eigenlijk is het gewoon leeftijdsdiscriminatie.

Als je als 30 jarige je rijbewijs haalt ben je ook 5 jaar lang beginnend bestuurder, maar wat verzekering betreft zit je niet meer in de risico groep. Dan zouden ze moeten gaan kijken naar hoe lang je je rijbewijs al hebt

Dat gebeurd hier gelukkig wel, ik betaal 150$ per jaar, heb vanaf mijn 18 mijn auto en zit al op 55% korting.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 19:45

Steeph schreef:

Daarintegen is in de paarden een beroep vinden meer een kwestie van veel geluk, talent, geld en de juiste mensen kennen...

Ik heb het over de opleiding paardenhouderij. Ze zouden bijvoorbeeld kunnen kijken of ze vakken zoals management in een andere opleiding zouden kunnen zetten. Zodat je er wel wat aan hebt. Iedereen denkt met paardenhouderij een baan te krijgen maar uiteindelijk is het echt net wat jij zegt Steeph een kwestie van geluk hebben.
En Amy, zijn er concrete cijfers te vinden over baangarantie na die opleiding?

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 19:57

purny schreef:
Steeph schreef:

Ik heb het over de opleiding paardenhouderij. Ze zouden bijvoorbeeld kunnen kijken of ze vakken zoals management in een andere opleiding zouden kunnen zetten. Zodat je er wel wat aan hebt. Iedereen denkt met paardenhouderij een baan te krijgen maar uiteindelijk is het echt net wat jij zegt Steeph een kwestie van geluk hebben.
En Amy, zijn er concrete cijfers te vinden over baangarantie na die opleiding?

Ik denk dat er in deze tijd bij alle opleiding geen werk is....

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 20:01

Pieter25

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 21:11

Ik was laatst aan het wandelen in mijn favoriete bos, met zonsondergang.
Die dag had het helemaal niet geregend en toch aan beide kanten waren er 2 kleine stukken van een regenboog te zien, hoe kan da? Zou het kunnen door de lichtstralen door de wolken?

Rechts van zon
Afbeelding
Afbeelding
Links van zon
Afbeelding

Ik heb dit nog nooit zo gezien :o

Let niet op de foto, ik had echt mijn dag niet met fotograferen -O-

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 21:19

Pieter25 schreef:
Die dag had het helemaal niet geregend en toch aan beide kanten waren er 2 kleine stukken van een regenboog te zien, hoe kan da? Zou het kunnen door de lichtstralen door de wolken?

Rechts van zon
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Links van zon
[ Afbeelding ]

Ik vraag me meer af wat het zwarte stipje op je derde foto is

Pieter25

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 21:20

Bambi1995 schreef:
Pieter25 schreef:

Rechts van zon
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Links van zon
[ Afbeelding ]

Ik vraag me meer af wat het zwarte stipje op je derde foto is

Vogel :o

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 21:32

love_western schreef:
Martine_R schreef:
Waarom drinkt een paard slurpend en een hond met zijn tong? Gaat toch veel sneller als je slurpt? :))

Mijn lab slurpt ook :') Kan niet normaal drinken _O-

Wolven drinken nauwelijks. Ze eten prooidieren en daarmee krijgen ze veel vocht binnen. Daarom is hun vermogen om te drinken niet zo goed ontwikkeld. Ze lepelen maar wat en knoeien de helft.
Paarden kunnen wel goed drinken en veel water in korte tijd naar binnen krijgen.
Alles in de natuur is functioneel ;)

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 21:58

Pieter25 schreef:

Rechts van zon
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Links van zon
[ Afbeelding ]

Je ziet de regenboog alleen maar in de wolken. Wolken zijn euh.. nat en dat weerkaatst dus. Het hoeft dus niet altijd te regenen om een regenboog te zien :D

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 22:15

Dit is cirrostratus bewolking, bestaat uit ijskristallen die het zonlicht breken en daarom zie je regenboogkleuren in de wolken. :)

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 22:29

Catoohh schreef:
Ik stond gister onder de douche (wow heftig!) en toen liet ik per ongeluk een heel klein scheetje, maar waarom stinken die extra erg onder de douche? :+ Ja ik weet het een rare vraag, maar ik vroeg het me op dat moment echt af.. :') :') :') :')

Normaliter verspreidt die gas zich redelijk egaal om zich heen tot een niveau wat voor jouw neus al snel niet meer waarneembaar is. In een douche heb je te maken met stijgende lucht ivm warmte. De richting beperkt zich tot 1 kant waardoor het geconcentreerder wordt en jij het als heftiger ervaart. Die lucht zal ook langer geconcentreerder blijven.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 22:32

Knert schreef:
Catoohh schreef:
Ik stond gister onder de douche (wow heftig!) en toen liet ik per ongeluk een heel klein scheetje, maar waarom stinken die extra erg onder de douche? :+ Ja ik weet het een rare vraag, maar ik vroeg het me op dat moment echt af.. :') :') :') :')

Normaliter verspreidt die gas zich redelijk egaal om zich heen tot een niveau wat voor jouw neus al snel niet meer waarneembaar is. In een douche heb je te maken met stijgende lucht ivm warmte. De richting beperkt zich tot 1 kant waardoor het geconcentreerder wordt en jij het als heftiger ervaart. Die lucht zal ook langer geconcentreerder blijven.

Dankje! Dit is ook echt iets wat ik mij wel eens heb afgevraagd *\o/*

Pieter25

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 22:53

Leffroi schreef:
Pieter25 schreef:

Rechts van zon
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Links van zon
[ Afbeelding ]

Je ziet de regenboog alleen maar in de wolken. Wolken zijn euh.. nat en dat weerkaatst dus. Het hoeft dus niet altijd te regenen om een regenboog te zien :D

Als ik er zo over nadenk, klinkt het best logisch.. dankje :D

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 22:55

Waarom heeft de ene persoon genoeg aan 5 uurtjes slaap(wil ik ook -O- dan blijven er ineens 19 nuttige uren over in een dag *\%/* ) per nacht en de ander pas bij minimaal 8 tot 10?

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 00:15

waarom kan de een supergoed zingen en de ander niet? Mij is verteld dat het met controle over je stem heeft te maken ofzo. Maar hoe komt het dan dat de een het wel goed kan en de ander totaal niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 00:15

Nikass schreef:
love_western schreef:

Mijn lab slurpt ook :') Kan niet normaal drinken _O-

Wolven drinken nauwelijks. Ze eten prooidieren en daarmee krijgen ze veel vocht binnen. Daarom is hun vermogen om te drinken niet zo goed ontwikkeld. Ze lepelen maar wat en knoeien de helft.
Paarden kunnen wel goed drinken en veel water in korte tijd naar binnen krijgen.

De andere honden die ik had/heb drinken wel 'normaal' lepelen gewoon met de tong water naar binnen.

Labje slurpt/hapt echt. Die gebruikt zijn tong niet eens. Ziet er heel komisch uit.

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 00:28

Wat ik mij al heel lang af vraag; Wij hebben een Rhodesian Ridgeback, voor degenen die niet weten wat dat ras kenmerkt; Het heeft vaak een streep op de rug met haren in tegenovergestelde richting.
Hoe is dat in godsnaam in het ras gekomen?

vanspeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 00:40

Seventeen schreef:
Wat ik mij al heel lang af vraag; Wij hebben een Rhodesian Ridgeback, voor degenen die niet weten wat dat ras kenmerkt; Het heeft vaak een streep op de rug met haren in tegenovergestelde richting.
Hoe is dat in godsnaam in het ras gekomen?

https://en.wikipedia.org/wiki/Rhodesian_Ridgeback :+

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 00:43

Nikass schreef:

Onzin, het lepelen met een tong is behoorlijk efficient. Dat wolven nauwelijks drinken is trouwens ook niet waar (vlees heeft ook niet een dermate hoog water gehalte dat dat drinken kan vervangen).

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 00:49

Pieter25 schreef:

Rechts van zon
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Links van zon
[ Afbeelding ]

Dit noemen ze ook wel bijzon of parhelium.
Werd laatst uitgelegd bij het weer :)
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Parhelium

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 00:52

Kuggur schreef:
Nikass schreef:

Onzin, het lepelen met een tong is behoorlijk efficient. Dat wolven nauwelijks drinken is trouwens ook niet waar (vlees heeft ook niet een dermate hoog water gehalte dat dat drinken kan vervangen).

De mondspleet van een hond/wolf is veel groter dan die van een paard. Kan me voorstellen dat ze daardoor minder goed een vacuüm in hun mond kunnen maken wat je wel nodig hebt om water op te kunnen zuigen.
De tong van een paard is weer veel te star om efficiënt te kunnen lepelen.

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 01:35

Heeft iemand van jullie ooit een mug zien lopen? Wel even vliegen en dan weer zitten. Maar echt lopen? ik zit er net over na te denken, en volgens mij heb ik nog nooit een mug zien lopen :+