Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 22:21

Ligt er een beetje aan welke kringloop je treft denk ik.
Ze krijgen het spul wel gratis maar moeten betalen voor het pand, de elektriciteit etc en om daar een beetje mee uit te komen moeten ze wel geld vragen natuurlijk.
Daarbij koop ik liever iets ouder spul bij de kringloop dan gloednieuw spul bij een meubelboulevard oid terwijl ik een kat heb die m'n meubels als krabpaal gebruikt. :x
Ga na m'n verhuizing wsl ook weer naar de kringloop om een 2zits bank te halen.

LizMD

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 22:22

Ik ben ook kieskeurig, maar als m'n kieskeurigheid me €500,- kost heb ik toch echt pech :=

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 22:24

in nog geen 500 jaar zeg ik dan. :P
Nee ong €50,- is een mooi budget voor een bankje vind ik, zeker als die binnen een paar jaar vernacheld is door m'n roodwitte vriendje. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 22:34

:')

Nee ik heb eigenlijk alles nieuw nu in nieuwe huis , is mijn 2de huis al :+ . Tafel is gewoon een piece dat perfect moet zijn , geen lelijke poten ik wil vierkante stevige poten . Het moet er zijn en er staan , het moet gewoon epic zijn <3 . Maar eerst eens bij de kringloop kijken :')

Van de week nog naar de Friese hoofdstad , oa bcc hun gekregen cadeaukaart maar besteden en een koffer scoren voor vakantie. Na 4 lange jaren is oude koffer echt oud en af , in grote steden meer keuze en gaat een bus naar Leeuwarden ideaal duurt maar 50 minuten het reisje . Ach ben ik weer even op pad , morgen komt mam op bezoek even inspectie of ik mijn huis netjes heb :+ . Donderdag naar oude dorp fietsen , vrijwilligerswerk daar een eindgesprekje.

Dus ik ben lekker bezig , beetje beweging en wat te doen is wel zo fijn.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 22:51

Niet elke kringloop heeft rommel en is vies. Sterker nog, hier in de buurt zijn ze vrij kieskeurig wat ze aannemen :j

Nee €500 voor een eettafel gaat hier ook niet in, wat een geld, m'n tweedehands inboedel was iets duurder (lees: tv kast, dressoir, eettafel, vitrinekast, 2 bijzettafels, bankstel en fauteuil)

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 23:47

Marktplaats probeer ik nog wel iets in de gaten te houden maar heb gewoon dure smaak haha! Nou heb ik nog een jaar ongeveer om alle aanbiedingen te spotten :)

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 07:35

Ben hier ooit een 1 keer bij de kringloop geweest, zocht een boek geloof ik toen, maar jezus wat n oude meuk. Jaren tupac en/of van die buitenlandse meuk. En dat geld dat ze daarvoor vragen, echt niet normaal. Ik ga ook alles nieuw kopen, behalve mn bed ( misschien wel een nieuwe ombouw ) aangezien ik hierop geen last heb van mn rug en schouders.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 08:00

Ik heb ook alles nieuw gekocht, met uitzondering van een boekenkastje.
Verder wel wat dingen gekregen/goedkoop van collega's over kunnen kopen: bbq, pannenset, strijkplank, huistelefoon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 13:44

Ik ben van huis uit gewend om best wel veel geld aan interieur uit te geven dus ik vind 500 euro voor een tafel best meevallen, mits je het geld hebt. Denk alleen dat het laatste in het geval van Rebecca misschien het probleem is maar goed, wie ben ik om daar een mening over te hebben :)
Wij huren gemeubileerd dus hebben alleen wat kleine dingen moeten kopen, is eigenlijk allemaal van Ikea (op pannen etc na, ik heb dure/goede pannen kunnen overnemen van m'n ouders). Alle spullen voor de keuken en wat decoratieve rommel had ik sowieso al van toen ik op kamers zat.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 14:14

Toen wij samen gingen wonen hebben we eerste veel meubels gebruikt die we al hadden staan, vriend's tweepersoonsbed, mijn kast, etc. Deel overgenomen of gekregen van familie. Nieuwe huis hebben we wel alle meubels nieuw gekocht, maar wel in fasen. Icm nieuwe auto en verbouwing was de spaarpot daarna ook echt wel leeg.

Kringloop wel paar keer geweest maar is ook echt niet mijn ding, snap heel goed dat iemand daar geen spullen wil kopen :o. Dan zou ik eerder op marktplaats kijken. Ik weet niet of Sharon Mamamini bedoelt maar dat was voor mij ook eens en nooit weer :').

Als je voortijdig kunt gaan beginnen met uitzet verzamelen scheelt dat ook enorm natuurlijk. Tip: elektrische apparaten niet te vroeg kopen ivm garantie!

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 14:47

Nee mamamini bedoel ik niet, maar goudgoed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 15:00

Ik heb heel veel spullen gekregen van papa's vriendin. Zij is bij mijn vader ingetrokken en zodoende kon ik direct de koelkast krijgen, de eethoek, twee kastjes, de wasmachine, magnetron, etc. Van mijn vader heb ik een nieuw bed gekregen en een (tweedehands, maar zo goed als nieuwe) bank (die nieuw mega duur was :oo ).

Van mijn stiefvaders ouders heb ik een condensdroger gekregen.

Zelf heb ik een nieuw matras gekocht.

Van vrienden en vriendinnen van mijn ouders heb ik allerlei kleiner spul gekregen. Vazen, bestek, pannen, etc.

Al met al ben ik zelf dus behoorlijk weinig geld kwijt en zit ik er toch super netjes bij :)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 15:04

Ik was voor mijn complete interieur zo'n €1200,- kwijt, maar had daarvoor 7 Ikea-kasten plus bakken, een bed, een eettafel, 2 rotan stoelen, een bureaustoel, een vloerkleed, muurstickers, douchegordijn+rail, wasmachine&droger, grote krabpaal, rolgordijnen, bureaulampen en raamfolie.

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 15:40

lor1_1984 schreef:
Ik was voor mijn complete interieur zo'n €1200,- kwijt, maar had daarvoor 7 Ikea-kasten plus bakken, een bed, een eettafel, 2 rotan stoelen, een bureaustoel, een vloerkleed, muurstickers, douchegordijn+rail, wasmachine&droger, grote krabpaal, rolgordijnen, bureaulampen en raamfolie.

Mijn bed alleen al was duurder oeps :')

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 00:51

WOEHOE! Goed nieuws van mijn kant! We hebben het appartement waar we gisteren zijn gaan kijken!

Ons appartement (zo raar om dat te zeggen) heeft een keuken met alles inbouw (oven, koel/vrieskast en vaatwasser) dus dat hoef ik niet meer te regelen. Ook is alles nieuw (wanden, plafond, badkamer, slaapkamer). Alleen slaapkamer en badkamer waren er nog niet toen we gisteren kwamen kijken, maar de eigenaar heeft gelukkig dezelfde smaak als wijzelf. Strak, neutrale kleuren. 14 september krijgen we de sleutel en dan zijn de badkamer en de slaapkamer ook af :D

Bank gaan we tweedehands halen, die krengen zijn zo duur.
Maar een eettafel gaan we zo'n Kallax tafelcombinatie van de Ikea voor kopen. En tafel, én opbergruimte. Ideaal.

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 06:50

Gefeliciteerd zoey!! Klinkt helemaal top! En toch in die wijk waarvan je het niet helemaal wist?

Bij ons is niks nieuw. Alles komt van marktplaats wat betreft grote meubels. Alleennemen we mijn bed mee, met het matras van vriendlief.
We wilde graag een afgesleten leren chesterfield bank. En nieuw met vintage look zijn die meer dan €2000 euro. No way. Net als een nieuwe smeg koelkast €1000 is niks. En als je een beetje zoekt op marktplaats en niet per se vandaag je tafel/bank/kast inhuis wil hebben vind je er heel prima spulletjes. Plus als je het op gaat halen zie je ook meteen waar het vandaan komt :)

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 07:30

ZoeyDercks schreef:
WOEHOE! Goed nieuws van mijn kant! We hebben het appartement waar we gisteren zijn gaan kijken!

Ons appartement (zo raar om dat te zeggen) heeft een keuken met alles inbouw (oven, koel/vrieskast en vaatwasser) dus dat hoef ik niet meer te regelen. Ook is alles nieuw (wanden, plafond, badkamer, slaapkamer). Alleen slaapkamer en badkamer waren er nog niet toen we gisteren kwamen kijken, maar de eigenaar heeft gelukkig dezelfde smaak als wijzelf. Strak, neutrale kleuren. 14 september krijgen we de sleutel en dan zijn de badkamer en de slaapkamer ook af :D

Bank gaan we tweedehands halen, die krengen zijn zo duur.
Maar een eettafel gaan we zo'n Kallax tafelcombinatie van de Ikea voor kopen. En tafel, én opbergruimte. Ideaal.

Gefeliciteerd!!

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 07:45

Gefeliciteerd Zoey. Klinkt super !

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 09:16

Gefeliciteerd! Klinkt erg goed!

Ik zal m'n woonkamer en eethoek showen. Het is nog niet af hoor :=
Oh en de kussentjes zijn niet roze, das bruin!
Afbeelding

Afbeelding

Er komen nog betere foto's, het was al halfdonker haha

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 10:01

Ik ben alleen geld kwijt geweest aan mijn eigen pixelschilderijen die ik heb gemaakt en aan m'n wasmachine, koelkast en fornuis. De rest had ik allemaal staan of gekregen

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 10:07

purny schreef:
Ik ben alleen geld kwijt geweest aan mijn eigen pixelschilderijen die ik heb gemaakt en aan m'n wasmachine, koelkast en fornuis. De rest had ik allemaal staan of gekregen

Vind je ook alles wat je krijgt mooi?
Ik zou het veellll te leuk vinden om alles te gaan kopen haha!

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 10:11

Niet iedereen heeft geld voor bij wijze van een tafel van €500 :')

Scheelt dat m'n vriend en ik samen zijn en dat we veel tijd hebben voor marktplaats enzo, omdat we geen haast hebben (we wonen beide thuis), maar anders hadden we ook de complete inboedel wel kunnen "krijgen"

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 10:11

_sharonnn schreef:
Niet iedereen heeft geld voor bij wijze van een tafel van €500 :')

Scheelt dat m'n vriend en ik samen zijn en dat we veel tijd hebben voor marktplaats enzo, omdat we geen haast hebben (we wonen beide thuis), maar anders hadden we ook de complete inboedel wel kunnen "krijgen"

Haha nou het hoeft ook allemaal geen 500 euro te kosten maar idd marktplaats afstruinen is ook leuk!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 10:13

Ja hoor

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 10:15

Yes, mijn meubels zijn allemaal rasechte marktplaatsjes :D