Rare opmerkingen van klanten deel II

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Aulaantje_x

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 13:17

Ik ben gisteren een kwartier bezig geweest om een oudere vrouw het principe 'bonuskaart' uit te leggen :') stond op de zelfscan en het was rustig dus had er gelukkig de tijd voor. Mevrouw wilde graag haar a.irmilespas koppelen aan de bonuskaart, maar wilde hem liever niet registreren en snapt echt niet hoe dat nou moest.
Op zich vind ik het wel een sport om die mensen tevreden de deur uit te krijgen ondanks dat ze het niet meteen snappen of er een andere mening over hebben :P

lisantjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 15:54

Gister weer een klant gehad, ze kwam binnen en vroeg de wachttijd, maar deze moet ik altijd navragen, Maar me collega was bezig dus ik kon het even niet vragen. Toen zei de klant, ach dat maakt ook niet uit want ik moet hier toch even werken. Toen me collega vrij was was ze aan het bellen dus dan vind ik het niet netjes om dan het te gaan vertellen.
Toen wou ze gaan zitten, Kijkt ze naar de tafel en er waren nog twee plekken vrij met alleen een klein toetsenbordje in de tafel gebouwd waar eerst een computer zat. Oh zegt ze: daar kan ik niet werken dat is te weinig ruimte die mensen moeten opschuiven. Dus ik zei nou mevrouw dat kan ik niet voor u regelen dat zou u zelf maar moeten vragen. Dus loopt ze naar de man toe die daar zat en zei: Jij moet opschuiven want ik moet werken. Die man keek er echt aan van umwh hallo hoe vraag je dat? En zei toen: u kan daar zelf toch ook zitten er is genoeg ruimte. Dat wou ze echt niet dus pakte ze een andere stoel en ging op de kop van de tafel zitten (Veel minder ruimte.) Toen begon ik me zachtjes aan al te irriteren.
Ondertussen kwamen nog twee andere klanten binnen dus ik nam hun jassen aan en hing ze op in de kast terwijl ik zei dat ze aan tafel konden plaats nemen. Toen de jassen waren opgehangen vroeg ik of ze iets te drinken wouden.
Kwam mevrouw er weer tussendoor: Volgens mij moet je mij de wachttijd nog gaan vertellen dus ik zeg: oh sorry mevrouw even vergeten ik ga even iets te drinken halen en dan ga ik het nog een keer navragen voor u.
Kwam ze er weer tussendoor: Ja en ik lust ook echt wel wat te drinken hoor. Ik weer: ja sorry mevrouw het is zo druk dat het soms even iets moeizamer gaat. Ik iedereen drinken gegeven en liep weg om iets anders te gaan doen, riep ze me weer omdat ze allemaal kopjes van tafel had opgepakt en ik die weg moest brengen.
Vervolgens had een glas water zon kringetje op tafel achtergelaten en dat moest ik van haar opruimen omdat anders haar spullen nat werden. Ik verwachte echt dat ze met bouwtekeningen aan kwam zetten, waren het twee notitieblokjes waar ze zoveel ruimte voor moest hebben. We hebben met ze alle ons aan haar geïriteerd zeg pff. Voor de rest ook wel lieve klanten gehad gelukkig

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 18:10

Bij wat voor iets werk jij?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 18:38

In een kapperszaak :)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 22:16

Pffff, dat kost vast even behoorlijk wat zelfbeheersing, zo iemand. :=

Ik had vandaag een klant die voor me zong! Ik was grapjes met hem aan het maken, ik weet niet eens meer echt waarover, maar ineens ging het erover dat ik hem gisteren in de stad had zien lopen. En toen was 'ie zogenaamd heel verdrietig dat ik niet even hoi had gezegd en ging 'ie "Unbreak my heart" zingen. _O-

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 14:23

IK heb jaren geleden zo iets onnozels gehad in de bloemenzaak waar ik werkte. Er kwam een man aan de toonbank om een kerststuk af te rekenen en te laten in pakken twv 50,- ik hem ingepakt, ondertussen hij 50,- op de toonbank gelegd. Hij wilde er een kaartje bij...meen dat die dingen 1,- kosten. maar aangezien ze niet van mij zijn en ik ze behoor te verkopen gaf ik niet meteen toe toen hij deze er gratis bij wilde hebben. En ik wilde dit uiteraard even overleggen, want waar is de grens met het weg geven van spullen. Die man helemaal link en is kwaad weg gelopen dat ik dit er niet meteen bij wilde geven. Dus daar stond ik....achter een ingepakt kerststuk......maar die sufferd was zijn 50,- vergeten terug te pakken en die lag er ook nog....heeft hij nooit meer opgehaald...... daarna hebben we eens met z'n allen om de tafel gezeten hoe te doen met gratis producten weg geven... 't werd dus vanaf een bepaald bedrag een kado bon twv 5,-. duidelijk voor iedereen.

(is nogal een flinke bloemenzaak met van alles erbij voor in en om het huis, met naast het vaste personeel ook heel veel weekeind hulpen, dus als iedereen dan zomaar wat gaat weg geven dan is het eind zoek natuurlijk)

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 15:05

Geen rare opmerkingen gehad deze week, maar waar ik me wel aan erger; Ik werk bij de hema, en dan willen mensen worst, er ligt een tang bij met zakjes. en nog pakken zonder tang, of even alle worsten pakken om te bekijken welke er het beste uitziet. Snap ik, ik check ook mijn eten voor ik het in mijn mandje leg, maar doe het dan met de tang.
Of kinderen die zeggen; Kijk mama/papa wooooorst, en dan er aan zitten of er zelfs aan likken! Bahbahbah! (ik heb niks tegen kinderen :) )

Liekess

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 21:16

Vandaag weer iets raar meegemaakt!
Ik en mijn collega's (werk bij de bakker) stonden achter de toonbank een beetje te praten, het was best stil. Zien we een vaste klant (die ik altijd al een beetje smoezelig vond) uit zijn auto stappen, gaat hij op het veldje eens even lekker uitgebreid staan wildplassen! 8)7
Vervolgens zien we 'm omdraaien en aanstalten maken om naar onze winkel te komen, we hebben snel steen papier schaar gedaan om wie hem zou moeten helpen hahaha

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 21:18

steen papier schaar?????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 23:18

Genoeg verhalen vandaag, die worden vast niet allemaal gewaardeerd door iedereen, ik ben niet zo'n ster in navertellen namelijk! :P

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 23:22

Donderdag de vraag gehad of ik soms een Russische spion was, en dat hij me niet vertrouwde omdat ik volgens hem op een Rus leek >;)

Die man was een beetje 8)7 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 23:25

Вы таксама праўдзіва рускага вочы, дзяўчына!
Je hebt ook wel echt russische ogen, meid!

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 12:48

Gisteren geen rare opmerkingen gehad.
Maar wel wéér die vrouw die de vorige keer mij behandelde als een stuk vuil. Omdat ik toen iets niet wist, moest ik maar ontslagen worden volgens haar.

Mijn baas lachte er enorm om toen ik het hem vertelde.
En ja hoor....Daar was ze weer.

Ze heeft al een bijnaam gekregen tussen onze collega's: Mevrouw Chagrijn.

"Waarom zijn jullie kippenhokken zo duur?"
Nou mevrouw, het hout is van het beste kwaliteit en kwaliteit mag wat kosten.
" Voor wat hout, een stel spijkers en een lap gaas? Hou toch op."
Het hout gaat minimaal 10 jaar meer hoor, mits het goed behandeld wordt uiteraard
"300 euro voor een kippenhok? Jullie zijn hardstikke gek!"
Nou mevrouw, zelf maken kost anders tussen de 400 en 500 euro hoor, voor hetzelfde hout, diezelfde kwaliteit spijkers, en hetzelfde gaas, wat niet roest!

"In nog geen 300 jaar!!"

Mevrouw, u hoeft hem ook niet te kopen hoor. En over enkele weken hebben wij weer een speciale avond, en deze avond geeft 20% korting op een artikel na keuze.

"Ik zie het wel....Beste maar weer"

Ik dacht.... Fijne dag mevrouw!....DAAAAAAAAAG

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 12:49

Nieuwe bonuskaart is een ramp, mensen die hem weigeren omdat ze het bijhouden niet fijn vinden, dus de oude niet kwijt willen. Terwijl de nieuwe anoniemer is als je hem maar niet activeert, maar toch weigeren. Ja dan geen bonus meer na januari he pff. Probeer het wel duidelijk uit te leggen, krijg de meeste wel tevreden weer weg.
Voor de rest zoveel gejat, vraag me echt af waar ze het lef vandaan halen. Gelukkig wordt zowel ieder dief bij ons betrapt, denk dat we toch wel het best beveiligde winkel van de stad zijn.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 12:54

Ongetwijfeld dat het meisje van gisteren mij wellicht een vreemde klant vond, maar ik maakte een opmerking over dat ik het belachelijk vond dat ik maar 10 poffertjes kreeg en er 4,50 voor moest betalen.
"Nou mevrouw, dat is bij ons de normale prijs, en bovendien, normaal bestellen alleen kleine kinderen poffertjes."

Ik dacht dat ik gek werd. :')
Heb toen maar gezegd: "Ik weet dat ik niet al te groot ben, maar ik verwacht wel een normale portie poffertjes voor dat geld."
Heb betaald en ben weggegaan, daar kom ik mooi niet meer terug. :+

Was nog wel meer niet goed daar, dus zit erover te denken om een slechte recensie achter te laten.

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 12:59

Ben dit topic aan het doorlezen, hilarisch _O-

VeraPopeye schreef:
Het valt me wel (ook in het topic) op dat medewerkers behoorlijk onbeschoft terug kunnen doen. Ik houd me altijd in, sterker nog meestal ben ik bij mensen die niet fatsoenlijk kunnen doen (bellen of niks terugzeggen ofzo) extra vrolijk. Dan voelen ze zich opgelaten en doen ze volgende keer tenminste wel normaal.
Laatst ook, vrouw legt de 35 procent korting sticker onder op. OK, heel vervelend, kun je weer regelcorrectie doen. Collega: Mevrouw u moet de volgende keer de sticker boven op leggen. Dus de klant antwoord dat dat haar werk is. Natuurlijk een onnozel antwoord, want het is haar korting. Zegt mijn collega terug: Ja en jij moet niet zo zeuren
Als de baas het had gehoord, ze had denk ik per direct kunnen sluiten. Ze had gelijk hoor, maar tegen een klant.. Ik zou denk ik iets zeggen van ''Mevrouw het is u korting, als ik hem niet zie krijgt u hem ook niet, en dat is voor u natuurlijk niet fijn''

Werk je bij de appie? Want bij ons is het zo dat vakkenvullers de 35% stickers erop plakken, bij dingen die tot de huidige datum of nog 1 à 2 dagen goed zijn (afhankelijk van product)
Dus dan is het niet de schuld van de klant als de sticker op de achterkant zit, gebeurt bij ons ook best vaak :P

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 13:00

VeraPopeye schreef:
Nieuwe bonuskaart is een ramp, mensen die hem weigeren omdat ze het bijhouden niet fijn vinden, dus de oude niet kwijt willen. Terwijl de nieuwe anoniemer is als je hem maar niet activeert, maar toch weigeren. Ja dan geen bonus meer na januari he pff. Probeer het wel duidelijk uit te leggen, krijg de meeste wel tevreden weer weg.
Voor de rest zoveel gejat, vraag me echt af waar ze het lef vandaan halen. Gelukkig wordt zowel ieder dief bij ons betrapt, denk dat we toch wel het best beveiligde winkel van de stad zijn.

Dat jatten, ben ik ook echt klaar klaar mee....
Wij hebben overal van die plakstickers op.
Kattentuigjes worden uit hun verpakking gehaald en gejat.
Laarzen worden schoongemaakt, en geruild.....Ook al zit er van onder een scheur is.
(Geef het aan en je krijgt nieuwen mee!!)
Klompen zonder beveiliging? Reken er maar op 10 dagen, ben je ze kwijt.
Ze hebben zelfs stroomklokken uit verpakking gehaald en gejat!
Dus de stroomklokken liggen ook niet meer in de winkel.

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 13:48

_Lois_ schreef:
Ben dit topic aan het doorlezen, hilarisch _O-

VeraPopeye schreef:
Het valt me wel (ook in het topic) op dat medewerkers behoorlijk onbeschoft terug kunnen doen. Ik houd me altijd in, sterker nog meestal ben ik bij mensen die niet fatsoenlijk kunnen doen (bellen of niks terugzeggen ofzo) extra vrolijk. Dan voelen ze zich opgelaten en doen ze volgende keer tenminste wel normaal.
Laatst ook, vrouw legt de 35 procent korting sticker onder op. OK, heel vervelend, kun je weer regelcorrectie doen. Collega: Mevrouw u moet de volgende keer de sticker boven op leggen. Dus de klant antwoord dat dat haar werk is. Natuurlijk een onnozel antwoord, want het is haar korting. Zegt mijn collega terug: Ja en jij moet niet zo zeuren
Als de baas het had gehoord, ze had denk ik per direct kunnen sluiten. Ze had gelijk hoor, maar tegen een klant.. Ik zou denk ik iets zeggen van ''Mevrouw het is u korting, als ik hem niet zie krijgt u hem ook niet, en dat is voor u natuurlijk niet fijn''

Werk je bij de appie? Want bij ons is het zo dat vakkenvullers de 35% stickers erop plakken, bij dingen die tot de huidige datum of nog 1 à 2 dagen goed zijn (afhankelijk van product)
Dus dan is het niet de schuld van de klant als de sticker op de achterkant zit, gebeurt bij ons ook best vaak :P

Bij ons zit het meestal wel op een logische plek, alleen klanten beseffen vaak niet dat als ze hem onder op leggen wij hem pas naderhand zien en dat dat vervelend is

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 15:09

Ik ben er echt mee opgehouden om overdreven vrolijk te doen tegen klanten die toch niet even gewoon kunnen doen. Ik merk zeker om me heen dat klanten echt steeds en steeds vervelender/asocialer worden. En vooral ook dat er niet te praten is met klanten. Tja, ik wil alles uitleggen en een klant mag alles 10x vragen en als een klant gelijk heeft, dan ben ik echt de eerste die het oplost. Maar er zijn een hele hoop klanten die denken ergens recht op te hebben, maar dat niet hebben. En dan worden ze heel onbeschoft.

Klant die denkt 4e wachtende te zijn. Ja, ze was de 4e in de rij, maar niet de 4e wachtende. Dan moet je namelijk de vijfde in de rij zijn. Ik kreeg geen kans om het uit te leggen en ik was de boosdoener. Dan komt er bij mij ook echt niet meer uit dan een goedendag en tot ziens hoor. (ik heb het nagekeken op de beelden, want ik ging bijna aan mezelf twijfelen. Ze was echt niet 4e wachtende).

Een klant komt terug met een taart die duidelijk gevallen was. Hij eist een nieuwe taart. Ja, dat kan natuurlijk niet, omdat er overduidelijk iets gebeurt is met de taart. Klant vraagt wat er dan gebeurt moet zijn. Ik zeg dat niet te weten, maar misschien is de taart wel op de grond gevallen. Komt 10 min later zijn moeder boos aanstampen dat ze eist met de chef te willen praten want wij beschuldigen haar zoon. Oh en ze eiste een nieuwe taart. En dan gooien met termen als discriminatie... Tja, dan houd het toch gewoon echt op.

Dit gebeurt echt niet slechts incidenteel, maar bijna dagelijks :j.

Juultjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 21:01

Roosch schreef:
Ongetwijfeld dat het meisje van gisteren mij wellicht een vreemde klant vond, maar ik maakte een opmerking over dat ik het belachelijk vond dat ik maar 10 poffertjes kreeg en er 4,50 voor moest betalen.
"Nou mevrouw, dat is bij ons de normale prijs, en bovendien, normaal bestellen alleen kleine kinderen poffertjes."

Ik dacht dat ik gek werd. :')
Heb toen maar gezegd: "Ik weet dat ik niet al te groot ben, maar ik verwacht wel een normale portie poffertjes voor dat geld."
Heb betaald en ben weggegaan, daar kom ik mooi niet meer terug. :+

Was nog wel meer niet goed daar, dus zit erover te denken om een slechte recensie achter te laten.

Is dit heeel toevallig bij een tentje in Scheveningen aan de zee? Komt namelijk erg bekend voor. Belachelijk duur, rotte aardbeien erbij en veeeel te weinig poffertjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 21:09

Tja over 'onbeschofte kassamedewerkers'..
Ik heb bij een benzinestation gewerkt, en daar kreeg je ook de meest grote aso's hoor.. Maar daar zullen mensen mij ook ongetwijfeld aso hebben gevonden als ik er dan zo op teruglees.. :+

Bij een benzine station mag je niet bellen. Simpel, mag gewoon niet tijdens het tanken. Staan hele leuke filmpjes van op internet en we hebben het groot genoeg hangen op borden..
Stonden we met z'n 2en in de zaak, dan liep iemand naar buiten om hierop te attenderen, maar 's avonds stond ik alleen na 9 uur en mocht ik m'n "hok" dus niet uit.
Nouja dan is het simpel, dan zet ik je benzinepomp uit als ik je al bellend uit de telefoon zie stappen. Nou kreeg ook heel wat naar m'n hoofd gesmeten hoor, lusten de honden geen brood van, van de verwensingen. Ik had maar gewoon die benzinepomp aan te zetten, asociaal stuk vreten dat ik ben. Al blerend aan de telefoon in de deuropening. Nou dan krijg je van mij weinig respons hoor. Die regels zijn er niet voor niets. Net als dat ik om 5 voor 11 al de pompen af mocht sluiten en de deur dicht mocht gooien voor buitenaf. Klanten mochten dan nog wel naar buiten maar niet naar binnen. Krijg je vervelia's die in de deuropening blijven staan, want ze wilden nog de tank volgooien en moesten nog wat te snaaien halen voor een feestje.
Ja sorry hoor.. maar doe dat dan eerder.. Ik ga niet om kwart voor 12 m'n lade nog tellen..

Moet ik ook wel zeggen dat wij 'beveiliging' van niks hadden hoor.. Gingen aan de overkant staan.. En als er dan wat was kwamen ze dus mooi niet :+
Ik ben dus bij de benzinepomp ook een stuk mondiger geworden.. Laat me echt niet alles vertellen..

Maar had wel altijd een vaste set aan klanten die altijd heel gezellig in de avond koffie kwamen drinken zodat ik niet in m'n eentje stond daarzo, voornamelijk taxichauffeurs. Heb daar een tijd lang bijna full-time gewerkt dus dan leer je iedereen wel kennen die z'n vaste rondje rijdt.. :')
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-10-13 21:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 21:09

Nee, op Ameland!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 21:12

Hoezo mag je dan niet bellen bij een benzinestation? Nooit geweten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 21:18

Iets met een batterij die een vonk zou kunnen veroorzaken. Kans is niet gigantisch groot, het zal niet dagelijks gebeuren maar uit voorzorg mag het niet.. Althans hier in de omgeving en daarbuiten hangen altijd plakbiljetten op de ramen bij benzinestations met een grote streep door de telefoon en op de tanks staat het ook vaak aangegeven, motor af en mobiel uit/weg.

http://www.faqt.nl/tech/waarom-mag-je-n ... et-tanken/

In de praktijk zal het dus niet zo vaak voorkomen, maar toch, zul je zien, heb ik net die mazzel.. Dus nee.. Bij mij ging de pomp altijd uit hoor als er weer iemand al bellend besloot om aan de tank te zitten.. :+

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 21:59

Dat wist ik niet :+