Bellatrix schreef:De maandag...die is best stom hoor...
Eens.
Gisteren per ongeluk van 18-21 geslapen op de bank. Dus vannacht was niet optimaal.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
thequeensmum schreef:Wat betreft die duimpjes: is dat niet gewoon een generatiedingetje?
Ben wat ouder en vind een duimpje prima ( ok, niet als antwoord op een lang epistel met een belangrijke inhoud, maar op de vraag: komt het uit als we tegen vijven nog even langskomen?
Ik zeg duimpje is prima, maar ook dat is weer een generatiedingetje.
Mijn dochter ( 40 ) stuurde berichtjes met onze vakantie hoe het was, huisje mooi, omgeving aantrekkelijk en hoe is het met pap en hond?
Mijn antwoord: prima.
Haar reactie: wat jammer.
Huh??????
Ik zeg: prima kan toch niet beter? Denk aan primus, prima donna etc.
Voor haar was prima een soort van ‘gaat wel’
Op een schaal van 1-10 een 6+ hooguit 7-
Stond wel even perplex.
Nu antwoord ik met: prima, mijn prima hè
MarlindeRooz schreef:Bellatrix schreef:Ik ben liever thuis dan op het werk hoor.Maar ik snap wat je bedoelt.
Doe dat maar eens langdurig terwijl je geen energie hebt om leuke dingen te doen. Tv kijken komt je snel de neus uit hoor.
thequeensmum schreef:Wat betreft die duimpjes: is dat niet gewoon een generatiedingetje?
Ben wat ouder en vind een duimpje prima ( ok, niet als antwoord op een lang epistel met een belangrijke inhoud, maar op de vraag: komt het uit als we tegen vijven nog even langskomen?
Ik zeg duimpje is prima, maar ook dat is weer een generatiedingetje.
Mijn dochter ( 40 ) stuurde berichtjes met onze vakantie hoe het was, huisje mooi, omgeving aantrekkelijk en hoe is het met pap en hond?
Mijn antwoord: prima.
Haar reactie: wat jammer.
Huh??????
Ik zeg: prima kan toch niet beter? Denk aan primus, prima donna etc.
Voor haar was prima een soort van ‘gaat wel’
Op een schaal van 1-10 een 6+ hooguit 7-
Stond wel even perplex.
Nu antwoord ik met: prima, mijn prima hè
Bellatrix schreef:Maandag is mijn favoriete dag van de weekDe maandag...die is best stom hoor...
MarlindeRooz schreef:Prima is in mijn optiek: "Kan beter, gaat oké".
thequeensmum schreef:MarlindeRooz schreef:Prima is in mijn optiek: "Kan beter, gaat oké".
Hè hè, eindelijk iemand die het snapt.
Ik gaf maar een voorbeeld en er wordt van alles ingevuld. Punt is dat de oudere generatie ( ik dus ) een heel andere betekenis geeft aan het woord ‘prima’ dan de wat jongere generatie ( zoals Marlinde ).