paasei

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tazzey

Re: paasei

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 09:35

Het heeft hier ook zo ontzettend veel geregend. Ik kan er ook echt van genieten, heerlijk knus onder mijn warme dekens luisteren naar de regen in de natuur. <3
Omdat mijn lijf weer even niet mee werkt, werk ik vandaag vanuit mijn bed. Lekker met een infrarood dekentje in mijn rug, onder een wollig sprei met de deur open en uitzicht op het park waar momenteel echt bijna niemand loopt, op een iet wat chagrijnig kijkend hondenbaasje na. Maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen die mening deelt.

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 09:51

In huis en 's nachts is het inderdaad weer zo lekker :D

Op kantoor is het nu wel mega koud met het klimaatsysteem. Ik kom morgen serieus in een trui :=

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 11:44

Nou... ik heb dan toch liever 20-25 graden en een zonnetje hoor :o Warmer hoeft echt niet, maar deze immense buien met hagel en onweer heb ik gewoon liever niet :')

Eik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 12:20

Ik ben zo gelukkig momenteel <3
Zon en regen en wolkjes en wind en een heerlijke 15 graden.

Ok gisteravond is er blijkbaar veel regen gevallen. Geen idee want ik ben heerlijk in slaap gevallen met het geluid van de regen en een koude slaapkamer. _O-

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 12:23

De regen is gisteren ook op mij gevallen. Mijn jas hangt nu nog te druppelen dus dat was een goede bui. Het is maar water. :)) Van mij mag het nog kouder hoor.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 12:25

de 20/21 graden en droog volgende week daar geniet ik toch meer van dan de herfst nu.
Heet tyus weer nee dank je, maar dit ook niet.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 12:59

Ja er mag nog wel een graad of tien vanaf. Die 20 graden mogen ze van mij nu ook lekker houden. Ik vind het nu wel heel prettig, het is 14 graden.
Vanmorgen was hier in huis de CV aangegaan, blijkbaar is het afgekoeld tot onder 20 graden.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 13:16

Ik heb doorgeslapen, ah de luxe!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 13:21

dit is GENIETEN :j <3

cyrus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 13:28

Binnen is het wel lekker ja. Buiten met de wind en regen is vieze zooi.. Niet zo ideaal met hond en paarden aan huis. Temperatuur vind ik prima, verwarming gaat pas aan bij een graad of 15.. (ander topic over gas enzo ;) )

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 13:43

Ja, die vlieger gaat hier niet op. Onder de 20 graden krijg ik zoveel problemen met mijn lichaam dat ik niet meer functioneer. Ik vind kou heerlijk maar ik moet dat wel combineren met infrarood dekentjes en dergelijke. Dus de kachel gaat hier bij 20 graden aan.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 14:01

Ik houd juist wel weer van wind en regen, tot een bepaalde grens want als het echt keihard stort non-stop en hard waaid + koud vind ik het ook wel wat Te haha maar dan kan een hond wandeling prima wat geschoven worden vaak omdat het normaal niet echt de hele dag door non-stop zo heftig eraan toe gaat. Maar zo qua regen en wind e.d. vind ik het heerlijk om zo kilometers te maken in dat soort weersomstandigheden <3 Al helemaal met de huidige temperaturen - ik vind het ook oprecht jammer dat ik dus momenteel fysiek nog niet echt goed er op uit kan maar hopelijk snel weer voor de wat langere wandelingen. Daar kunnen we ons namelijk prima op kleden met goede waterbestendige kleding en voor de hond een goedzittende regenjas en het is lekker rustig buiten dan haha. De mooi weer wandelaars zijn dan weer weg dus yes please! Paard heb ik niet meer, dus dat scheelt dan wel alweer iets haha want daar was het idd niet perse altijd fijn om door weer en wind alles te moeten doen.

En binnen zittend vind ik het sowieso heerlijk nu het vroeger donker word, regen op de ramen tikt… Theetje erbij, dekentje erbij (of de Oodie aan tzt) + boek of tv :j <3

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 14:19

Ik hoop ook dat ik deze herfst nog voldoende opknap om af en toe een klein rondje bos te doen. Ik ben hard bezig met sporten maar lopen wil gewoon meestal niet zo goed. En om nu languit met mijn snufferd over een zeiknat bospad te moeten buikschuiven klinkt toch minder aantrekkelijk op de een of andere manier _O-

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 14:27

hahaha ja dat ben ik wel gewend hier in het zuiden met hoogteverschil. Ik ga sowieso wel eeen keer of meer onderuit in najaar/winter periode met gewoon alleen wandelen, maar dan is m’n ego even ‘bruised’ (en in mijn geval meestal m’n kont haha) en was ik de kleren erna thuis wel uit :') Zeker als ik m’n herder van 37kg aan de heupgordel heb zitten wil dit nog wel eens leuk zijn _O- Maar ook zonder modder ga ik wel eens op m’n gezicht dus ja _O- Al vind ik het wel op sommige routes/paden lastig als het echt vol ligt met bladeren. Dan moet je soms wel echt even goed opletten, zeker met paden waar losse stenen liggen, boomwortels zijn en hoogteverschillen. Maar je went er ook deels wel aan.

Joggen gaat voor mij nu fysiek ook helemaal niet helaas, maar vond ik eerder samen met de hond wel echt leuk om te doen en juist in het najaar/winter e.d. is dat met de hond erbij weer beter als in de zomer periode, ivm de temperaturen.

cyrus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 14:30

Het voelt nu niet verkeerd, de wind en de regen. Het geeft alleen wel ongemak. Alles wat ik aanraak nat en vies. Doekjes bij de hand houden :)*

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 14:30

Haha ja hoogteverschil maakt het lastig. Aan een gekneusd ego ben ik wel gewend inmiddels. Daar valt na zoveel jaar straat knuffelen niet zoveel meer aan te beschadigen :')
Mijn grootste nadeel is het risico op een volledige dwarslaesie. Ik heb nu een incomplete en daar wil ik het graag bij laten. Maar ik combineer uitvallende benen met een stevig talent voor eerst doen en dan denken. Niet de beste combi overigens. _O-

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 14:32

Tazzey schreef:
Haha ja hoogteverschil maakt het lastig. Aan een gekneusd ego ben ik wel gewend inmiddels. Daar valt na zoveel jaar straat knuffelen niet zoveel meer aan te beschadigen :')
Mijn grootste nadeel is het risico op een volledige dwarslaesie. Ik heb nu een incomplete en daar wil ik het graag bij laten. Maar ik combineer uitvallende benen met een stevig talent voor eerst doen en dan denken. Niet de beste combi overigens. _O-

Ik kan me idd goed voorstellen dat je met dat soort dingen wel net even wat meer wilt opletten. dan is even onderuit gaan natuurlijk niet meteen ‘even onderuitgaan’ met pech nee. En hahahaha doen en erna pas denken is idd niet perse de beste combi nee, maar lastig te voorkomen als je zo bent :') Ik denk juist te veel na, waardoor ik Nog voorzichtiger word en daardoor weer sneller op m’n gezicht ga :')

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 14:34

Dat doen en daarna pas bedenken of dat een goed plan was heeft ervoor gezorgd dat ik nu in deze situatie zit. Lastig af te leren maar het leven is nooit saai geweest :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 17:08

Volgende week donderdag weer 23 graden... wil ik niet.
Scheelt wel dat de nachten koeler worden.

Eik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 18:21

Tazzey schreef:
Dat doen en daarna pas bedenken of dat een goed plan was heeft ervoor gezorgd dat ik nu in deze situatie zit. Lastig af te leren maar het leven is nooit saai geweest :D

Ik breng mezelf dan juist weer in de problemen door eerst te spreken en dan na te denken of dat handig was om hardop te zeggen. :D

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 18:29

Supervixen schreef:

Hè bah, ga je mond spoelen!

Eik schreef:
Ik breng mezelf dan juist weer in de problemen door eerst te spreken en dan na te denken of dat handig was om hardop te zeggen. :D

Dat heb ik tijdens mijn opleiding echt wel moeten afleren. Zou in mijn beroep ook bijzonder onhandig zijn als ik alles zou uitkramen wat er tijdens zitting in mij op komt. :') Ik denk dat ik met de snelheid van het licht op Dumpert zou staan en even snel mijn toga aan de wilgen mocht hangen. :o

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 18:59

Supervixen schreef:

Nee gadver. -O-

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 20:23

Supervixen schreef:

Heb bah, doe eens niet zo vervelend!
Ik wil er niks van weten.

Vandaag heb ik zoveel meer energie dan de afgelopen periode bij mekaar.
Ik heb meteen een boel gedaan gekregen in huis, heerlijk!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 20:25

Ik ook, bakken meer energie.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 06:57

Hier staat zon voor vandaag. Iel.

Jaaaa, die energie die je lichaam weer heeft is toch heerlijk. *\o/*