Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Macs

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 23:38

Daar geloof ik geen snars van eerlijk gezegd :+

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 23:54

xSCWx schreef:
Vlees in de supermarkt is soms jaren oud en meerdere keren ingevroren geweest dus je zal dat hamburgertje nog wel kunnen eten: http://neerlander.nl/2016/09/07/vers-vl ... ngevroren/
Mocht iemand echt vers, goed kippenvlees willen hebben kan ik mr. fillet aanraden.

Hier geloof ik dus niks van

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 01:27

Ik heb in een supermarkt gewerkt en dit kwam echt nooit voor. Vlees noch vis ooit ingevroren dus super vers.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 08:11

xSCWx schreef:
Vlees in de supermarkt is soms jaren oud en meerdere keren ingevroren geweest dus je zal dat hamburgertje nog wel kunnen eten: http://neerlander.nl/2016/09/07/vers-vl ... ngevroren/
Mocht iemand echt vers, goed kippenvlees willen hebben kan ik mr. fillet aanraden.

Boven het artikel dat je hier linkt staat letterlijk (oa) dat artikelen bezijden waarheid zijn.

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 08:27

poes schreef:
Ik heb in een supermarkt gewerkt en dit kwam echt nooit voor. Vlees noch vis ooit ingevroren dus super vers.

Oei, al ooit de uitzending van Keuringsdienst van waarde gezien over (volgens mij) kabeljauwfilet? En hoe deze (naar men zegt :? ) vers in de supermarkt terecht komt? Dan ga je iig over de vis in de supermarkt wel anders denken, ikke iig wel := >;)

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 14:00

zolang ze geen verwijzing en link naar het betreffende "onderzoek" geven geloof ik hier niets van.
En inderdaad @truus1957, ze zeggen er notabene zelf bij dat ze ook broodje-aap-verhalen publiceren.
Citaat:
Neerlander
Regionale nieuws site met artikelen die prikkelen, soms serieus en onthullend en bezijden waarheid

Het is een verschrikkelijk cliché, maar je moet niet alles geloven wat je op internet ziet.

edit: De disclaimer is nog mooier. Het is gewoon satire. :D _O-
Citaat:
Disclaimer
Neerlander is een regionale nieuws site met af en toe een serieuze ondertoon, satirisch en bezijden de waarheid. Artikelen zijn opgebouwd uit halve waarheden, vermoedens en niet onderbouwd door feiten. Neerlander bestaat uit artikelen die prikkelen, en heeft vooral als doel de discussie op gang te brengen. Ze geven slechts de visie of mening weer van de redactie.

Neerlander aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor materiële of immateriële schade ontstaan door openbaar gemaakte publicaties. Meent u deze website uitingen bevat die onrechtmatig zijn jegens u? mail dan naar info@neerlander.nl

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 15:32

lieke2 schreef:
poes schreef:

Oei, al ooit de uitzending van Keuringsdienst van waarde gezien over (volgens mij) kabeljauwfilet? En hoe deze (naar men zegt :? ) vers in de supermarkt terecht komt? Dan ga je iig over de vis in de supermarkt wel anders denken, ikke iig wel := >;)

Ik kan je verzekeren dat dat niet het geval was waar ik werkte, dat was ook iets wat ze echt benoemden als grote plus.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-22 15:38

xSCWx schreef:

Heb je zelf je link bekeken? :P

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 16:03

poes schreef:
lieke2 schreef:

Ik kan je verzekeren dat dat niet het geval was waar ik werkte, dat was ook iets wat ze echt benoemden als grote plus.

Misschien in de super waar jij werkte niet, maar in heel veel supers dus wel. Goed de kleine lettertjes achterop lezen

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 17:07

Haha, die link is inderdaad niet de beste, het was het eerste resultaat op google en ik had haast. Maar dit is de aflevering van keuringsdienst van waarde/consumentenbond: https://www.npostart.nl/keuringsdienst- ... KN_1728326
Ik zal maar niet vertellen wat er verder nog met vlees gebeurt. Dan gaat iedereen steigeren :D

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 17:12

Dit gaat over vis, niet over vlees

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 17:17

truus1957 schreef:

En jij denkt dat dit alleen met vis gebeurt?

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 17:46

Nou laat ons steigeren dan.
Graag wel met enige onderbouwing.
Want anders klinkt het alleen maar als interessant doen

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 18:05

xSCWx schreef:
truus1957 schreef:

En jij denkt dat dit alleen met vis gebeurt?

Ik denk helemaal niks, alleen jij hebt het over vlees en geeft eerst een link van een site die zelf zegt ‘bezijden waarheid’ te schrijven en vervolgens kom je met een link over vis.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 18:27

Die link gaat toch ook over een andere kwestie? Ik snap dat als je cynisch bent dat je alles over 1 kam scheert maar in deze aflevering gaat het toch "gewoon" over het feit dat supermarkten ingevroren vis laten ontdooien en dan als zijnde vers verkopen voor drie keer de prijs. Ook niet zo leuk, maar nergens hoor ik dat het over meerdere malen ingevroren en ontdooide vis gaat of dat de vis meerdere jaren oud is?

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 21:47

xSCWx schreef:
Haha, die link is inderdaad niet de beste, het was het eerste resultaat op google en ik had haast. Maar dit is de aflevering van keuringsdienst van waarde/consumentenbond: https://www.npostart.nl/keuringsdienst- ... KN_1728326
Ik zal maar niet vertellen wat er verder nog met vlees gebeurt. Dan gaat iedereen steigeren :D

Nou kom op met die onthullende en ontluisterende verhalen.
Verras ons

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 07:49

Wat een leuk topic is dit

Ik heb ook een vraag;

Hoeveel "ongelukken" zouden er op jaarbasis gebeuren met een kaasschaaf?

Volgens mij schiet iedereen toch minstens 1x in zn leven uit met zo'n ding!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 08:08

Leedebee schreef:
Wat een leuk topic is dit

Ik heb ook een vraag;

Hoeveel "ongelukken" zouden er op jaarbasis gebeuren met een kaasschaaf?

Volgens mij schiet iedereen toch minstens 1x in zn leven uit met zo'n ding!

Dat denk ik ook wel. Het wordt alleen nergens geregistreerd omdat 99% niet naar de dokter hoeft hiermee. Ja het is naar en het kan vies bloeden. Maar meer dan een pleister of een gaasverbandje is het niet.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 08:19

Zijn er nog landen waar een kaasschaaf een gebruikelijke tool is? Ik kende het totaal niet en heb ze enkel nog in zuid Afrika gezien.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 08:22

Nederland? := Hoe kom je anders aan je plakje kaas?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 08:29

Kennen ze dat zelfs in België niet?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 08:33

DuoPenotti schreef:
Kennen ze dat zelfs in België niet?

Ik bedoelde Nederland en zuid Afrika dus waar ik het ooit in 1 hostelkeuken zag.

In België ken ik dit helemaal niet. Zag het onlangs bij iemand thuis liggen en vond dat al heel bijzonder. Wij laten het snijden in de winkel of kopen pakjes voorgesneden.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 08:44

In Noorwegen ook zeer gebruikelijk, denk andere Scandinavische landen ook.

Maar plakjes kaas zijn toch in verhouding veel duurder, daarom koop ik liever een stuk kaas en schaaf eraf wat ik nodig heb.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 08:48

A dat wist ik niet van Scandinavië!
Geen idee of het duurder is. Wij hebben echt nog nooit thuis van een blok een schelletje gesneden en denk veel Belgische gezinnen? Van een blok snijden wij blokjes of raspen we, schelletjes koop je :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 09:39

In Duitsland, Frankrijk, Tsjechië, Curaçao liggen ze gewoon in de bestekla hoor...

Wat uitschieten betreft, je moet wel de juiste schaaf bij de juiste kaas gebruiken.