Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pinacolada

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 23:55

Ja en de rest van de prikken die er nog in moeten…..

Ben benieuwd wat uit het overleg komt. Wij vermaken ons wel maar heel sneu voor de horeca etc etc..

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 00:02

996981 schreef:
bigone schreef:
Purny , met nu vaccinatie verplichten schiet je niets op, twee vaccinaties werken niet dus heeft geen zin. Boosteren en snel ook en hopen dat deze variant niet zo ziekmakend is.

Twee werken niet, maar die booster gaat écht het verschil maken :j

2 hebben al die tijd goed gewerkt tegen ziekenhuisopnamen en met name tegen IC-opnames.
En zeker Pfizer.
Artsen verwachten dat het booster voor 75% werkt, op dit moment.

Hoeveel doden zouden er geweest zijn zonder vaccinaties?

Maar wat raad jij aan?
Geen booster nemen ?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 00:08

Tja maar hoelang werkt die booster? Krijgen we dan weer: oh ja na 6 maanden moet je toch weer boosteren hoor want de werkzaamheid en bescherming neemt weer af. En dat om de zoveel maanden? Daar heb ik toch ook geen trek in eigenlijk.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 00:11

Het is of boosteren of risico nemen en mogelijk nergens meer heen mogen. Paarden influenza moet voor wedstrijden ook 2 keer per jaar. Zolang dat rotvirus doorgaat en blijft muteren en mensen niet genoeg aan maatregelen houden zul je iets moeten. Of echt iedereen 2 weken thuis en binnen blijven

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 00:17

Suzanne F. schreef:
Tja maar hoelang werkt die booster? Krijgen we dan weer: oh ja na 6 maanden moet je toch weer boosteren hoor want de werkzaamheid en bescherming neemt weer af. En dat om de zoveel maanden? Daar heb ik toch ook geen trek in eigenlijk.

Nog erger; de booster blijkt (ook) niet te helpen tegen een nieuwe mutatie

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 00:18

karuna schreef:
Het is of boosteren of risico nemen en mogelijk nergens meer heen mogen. Paarden influenza moet voor wedstrijden ook 2 keer per jaar. Zolang dat rotvirus doorgaat en blijft muteren en mensen niet genoeg aan maatregelen houden zul je iets moeten. Of echt iedereen 2 weken thuis en binnen blijven

Dat is alleen onder de vlag van de FEI. Onder de KNHS is het 1 keer.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 00:31

996981 schreef:
Suzanne F. schreef:

Hoe kom je daar bij? Volgens mij werkt de booster vooralsnog best goed tegen ernstig ziek worden bij de nieuwe mutatie.

Maar inderdaad hoe gaat de toekomst eruit zien!? Elke 6 maanden een prik? En wordt dan dan steeds zo’n chaos als dat het nu is?

En steeds weer maatregelen ga ik ook niet volhouden. Straks kan ik alleen nog werken (want dat mag) en verder alleen binnen zitten. Ik ben jong, gezond en heb 3 Pfizer in mijn arm zitten en nog kan en mag ik weinig.

Als maatregelen ook blijven voor gevaccineerden en vaccineren blijft vrijwillig, dan denk ik dat de vaccinatiebereidheid echt gaat dalen.

Gek gedacht misschien, maar als we nu eens buiten het ziekenhuis echt enkel de hoognodige zorg verlenen. Verder iedereen een voorraad eten en drinken en dan iedereen allemaal 10 dagen verplicht binnen blijven.
Zou het dan niet enorm uitdoven? Na 2 jaar deze ellende zou ik dit niet eens meer een ramp vinden.

BigOne

996981 schreef:
Suzanne F. schreef:

Bron !

Mungbean

Zolang je ziekhuisopnames voorkomt is het toch niet zo heel erg dat je de infectie niet stopt door de vaccins?

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 00:53

Sizzle schreef:
Zolang je ziekhuisopnames voorkomt is het toch niet zo heel erg dat je de infectie niet stopt door de vaccins?

Ik denk dat we dat idee inderdaad moeten vergeten, dat we door het vaccineren besmettingen voorkomen. Het zal eraan bijdragen dat er wat minder besmettingen zullen ontstaan als, maar helaas blijkt gewoon dat je ook besmet kunt raken en mensen kunt besmetten als je gevaccineerd bent.

In mijn ogen is het ook het belangrijkste dat het vaccineren ziekenhuisopnames voorkomt. En volgens mij doet de booster dat gewoon. Ik heb bijv. mijn tweede vaccinatie half febr. gehad. De werking van de vaccins neemt af of is helaas al weg. Daarom is die booster zo belangrijk. Inmiddels weten we ook dat pfizer en moderna de beste bescherming geeft, dus daar kunnen we ook weer naar handelen.

Ik ga nog liever naar 1G* ... gevaccineerd én getest en dan met de huidige maatregelen. Ik vind dit best te doen, maar echt weer in lock down.... Ik ben echt bang weer diep in de put te raken. En ik vrees dat er veel meer mensen zijn die dan ook diep in de put zullen raken. Vorige keer hadden we nog een beetje perspectief, maar nu is dat compleet weg. Wie zegt dat we niet nog jaren in deze ellende zitten? Ik merk echt dat dit zo´n invloed heeft op mijn gemoedstoestand :(

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 00:56

996981 schreef:
Suzanne F. schreef:

Ik ben benieuwd, naar de onderbouwing?

Ik hoorde dat de verwachting is dat voor 75% helpt.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 01:01

Ach dat moeten we maar zien of het wel of niet werkt , voor nu is op heel veel plekken de delta-variant in Nederland als goed is nog overheersend ten opzichte van de Omikron variant.

Maar gewaagde uitspraak , want er is nog te weinig data beschikbaar over de Omikron. Dus nu dat soort dingen zeggen kan je nog niet zien als waarheid want er wordt nog vol op onderzoek gedaan.

Tevens is de booster campagne wel echt om te huilen... Als overige zorgmedewerkers wordt je op een wachtlijst gezet en halverwege januari kan ik pas een afspraak maken. Mijn geboorte jaar gaat gok ik nog eerder komen... Waardeloos gewoon ik werk met hele kwetsbare mensen en eigenlijk zeggen ze zoek het maar uit. Er lopen dus nu veel zorgmedewerkers rond die dan al dik op 12 maanden zitten na hun eerste vaccinatie. Tja dan is het vragen om weer fiks veel besmettingen en dan krijgt Omikron natuurlijk wel alle ruimte om zich te verspreiden en de Delta variant te laten verdwijnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 01:31

Morgen (zaterdag) al extra persconferentie.. Snap de paniek nu ineens niet echt na eerst dat trage gedoe rond het boosteren :n

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 01:39

Relaxed schreef:
Morgen (zaterdag) al extra persconferentie.. Snap de paniek nu ineens niet echt na eerst dat trage gedoe rond het boosteren :n

Waar lees jij dat die persco er echt komt? Ik lees tot nu toe alleen dat ze morgen (digitaal) gaan vergaderen en dat daaruit een persco volgt. Die kan dan net zo goed zondag of maandag zijn…
Ergens zie ik het niet gebeuren dat we zo’n harde lockdown in gaan, terwijl het zeker vanuit de zorg gezien noodzakelijk lijkt.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 01:50

AmyII schreef:
Relaxed schreef:

Waar lees jij dat die persco er echt komt? Ik lees tot nu toe alleen dat ze morgen (digitaal) gaan vergaderen en dat daaruit een persco volgt. Die kan dan net zo goed zondag of maandag zijn…
Ergens zie ik het niet gebeuren dat we zo’n harde lockdown in gaan, terwijl het zeker vanuit de zorg gezien noodzakelijk lijkt.

https://nos.nl/artikel/2409934-outbreak ... lles-dicht

Staat hier duidelijk.

ik heb maandag tentamen met 500? Man, ben benieuwd. Nog steeds geen maatregelen genomen, als je covid hebt mag je niet komen maar ook geen extra kans.

No way dat ik me ga laten testen dan en dan niet naar m’n tentamen ga. Zeker na de leuke aankondiging van 1000 compensatie op 30 k studieschuld, ga niet nog een half jaar door. Echt zo slecht, ken al zoveel studenten die door deze maatregelen met klachten gewoon een tentamen zijn gaan maken.. geef dan een derde kans… (ik heb nu geen klachten maar zou het ook wel weten..)

En hopelijk volgend maand lekker naar Portugal en hopelijk zonder dit paniek voetbal opeens. Waar zijn we toch mee bezig. Waren ze maar zo paniekerig over die booster prikken.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 01:54

Ik snap er echt niets meer van..krijg het idee van totale paniekvoetbal.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 02:00

Sunnda schreef:
Ik snap er echt niets meer van..krijg het idee van totale paniekvoetbal.

Echt hè. Ze willen van slechtste jongetje van de klas opeens naar het beste jongetje.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 02:05

Ik ben benieuwd wanneer ze de kansloze plezierreisjes eens aan gaan pakken. Blijf gewoon even lekker in je eigen land en ga daar de pandemie aanpakken IPV maar lekker allerlei varianten verspreiden.
Ben zo klaar met die ego's die perse in het vliegtuig moeten stappen.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 02:08

sureido schreef:
AmyII schreef:

https://nos.nl/artikel/2409934-outbreak ... lles-dicht

Staat hier duidelijk.

ik heb maandag tentamen met 500? Man, ben benieuwd. Nog steeds geen maatregelen genomen, als je covid hebt mag je niet komen maar ook geen extra kans.

No way dat ik me ga laten testen dan en dan niet naar m’n tentamen ga. Zeker na de leuke aankondiging van 1000 compensatie op 30 k studieschuld, ga niet nog een half jaar door. Echt zo slecht, ken al zoveel studenten die door deze maatregelen met klachten gewoon een tentamen zijn gaan maken.. geef dan een derde kans… (ik heb nu geen klachten maar zou het ook wel weten..)

En hopelijk volgend maand lekker naar Portugal en hopelijk zonder dit paniek voetbal opeens. Waar zijn we toch mee bezig. Waren ze maar zo paniekerig over die booster prikken.

Thanks.
En wat een gedoe met die tentamens inderdaad: zorg gewoon dat er voor studenten met klachten (en bewezen getest, ongeacht de uitslag) een herkansingsmogelijkheid is.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 02:15

Zolang de GGD hier nog gewoon stopt met prikken om 16:30 kan je niet spreken van enige nood tot het zetten van een boosterprik.

Ik dacht te menen dat we in een crisis zitten en nog zwaardere maatregelen willen inzetten. De GGD is gewoon open tot 16:30, dus het valt allemaal reuze mee.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 02:29

Daks schreef:
Ik ben benieuwd wanneer ze de kansloze plezierreisjes eens aan gaan pakken. Blijf gewoon even lekker in je eigen land en ga daar de pandemie aanpakken IPV maar lekker allerlei varianten verspreiden.
Ben zo klaar met die ego's die perse in het vliegtuig moeten stappen.

Van mij mogen ze vliegreizen gewoon stil leggen. Alleen in zeer uitzonderlijke situaties zoals familieomstandigheden bijv. nog reizen per vliegtuig.

Ze lopen verschrikkelijk achter de feiten aan. Je kon het toch verwachten dat er geboosterd moest worden!? Was er op tijd mee begonnen, dan hadden ze het kunnen verspreiden. Dan zit je de volgende keer ook niet meer dat bij iedereen de booster in dezelfde maanden is uitgewerkt.
Had het toch tot in de puntjes voorbereid, zodat er direct volle bak van start gegaan kan worden.

In mijn ogen worden de oorzaken van de problemen te slecht aangepakt. We ontvangen met open armen volle vliegtuigen met mutaties.
Ze gooien de basisscholen dicht en geen online les. Op het laatste moment wat gewoon erg vervelend is voor ouders. Door geen onlineles zitten de vakantieparken nu helemaal vol.

Als we alle ongevaccineerden die in het ziekenhuis lagen en liggen niet meerekenen, was het helemaal niet zo´n groot probleem geweest als dat het nu is. Er belanden gewoon nog steeds mensen met corona, maar zonder vaccinaties op de IC. Ga daar iets mee doen!!!
En neem je verantwoording als je je niet laat vaccineren, maar je loopt wel een hoger risico. Blijf dan zoveel mogelijk thuis, ontvang en bezoek geen mensen en houdt goed afstand met een mondkapje op.

Robert45 ... om te huilen 16:30 .... Ga toch gewoon door. Mijn moeder die meer dan een half jaar geleden AZ heeft gehad en boven de 60 is, zou gerust een keer midden in de nacht willen gaan. Gelukkig mag ze over 1,5 week, maar als we vannacht konden gaan dan hadden we dat zeker gedaan.
Ik heb me aangemeld als administratieve hulp en/of gastvrouw, maar dat was niet nodig ... genoeg mensen. En met mij ook een hoop collega´s die mogen prikken, maar niet nodig waren.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 03:07

Ik vrees dat dit een gebed zonder eind wordt: eerst prikken> nieuwe variant > booster > nieuwe variant > booster. Enz enz.

Maar ik ga echt niet eindeloos prikken. Was het niet Hugo zelf die afgelopen jaar nog beweerde dat dit niet verstandig is?

Ik weet het echt niet meer, maar volgens mij kan dit nooit goed gaan.
Ik ben inmiddels banger voor de idioterie bij de overheid dan dat ik ooit voor corona geweest ben.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 05:06

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 07:12

Wat gaan ze aankondigingen in die persco? Alle winkels dicht behalve essentiele? Wordt het een kerst alleen?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 08:03

bigone schreef:
moonsparkle schreef:
[ [url=m/geCzdG.png]Afbeelding[/url] ]

Ik had het toch niet echt zien aankomen met de dalende cijfers van nu...

Echt niet? De cijfers dalen maar de ziekenhuiscijfers zijn hoog stabiel. Dat er nog ruimte op de ic is komt voor een groot deel doordat er, heel cru gezegd, genoeg overlijden.
En de zorg kan er geen hausse aan omikron patiënten bij hebben ook al is nog niet duidelijk in hoeverre mensen met deze variant in het ziekenhuis komen.
Laat je het daar op aankomen en worden mensen er wel flink ziek van dan ben je echt compleet te laat gezien de besmettelijkheid.

Er is geen ruimte op de IC!
Er wordt ruimte gemaakt door geplande dingen af te zeggen, maar die kunnen net zo min nog langer wachten.