Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
996981 schreef:bigone schreef:Purny , met nu vaccinatie verplichten schiet je niets op, twee vaccinaties werken niet dus heeft geen zin. Boosteren en snel ook en hopen dat deze variant niet zo ziekmakend is.
Twee werken niet, maar die booster gaat écht het verschil maken
Suzanne F. schreef:Tja maar hoelang werkt die booster? Krijgen we dan weer: oh ja na 6 maanden moet je toch weer boosteren hoor want de werkzaamheid en bescherming neemt weer af. En dat om de zoveel maanden? Daar heb ik toch ook geen trek in eigenlijk.
karuna schreef:Het is of boosteren of risico nemen en mogelijk nergens meer heen mogen. Paarden influenza moet voor wedstrijden ook 2 keer per jaar. Zolang dat rotvirus doorgaat en blijft muteren en mensen niet genoeg aan maatregelen houden zul je iets moeten. Of echt iedereen 2 weken thuis en binnen blijven
996981 schreef:Suzanne F. schreef:Tja maar hoelang werkt die booster? Krijgen we dan weer: oh ja na 6 maanden moet je toch weer boosteren hoor want de werkzaamheid en bescherming neemt weer af. En dat om de zoveel maanden? Daar heb ik toch ook geen trek in eigenlijk.
Nog erger; de booster blijkt (ook) niet te helpen tegen een nieuwe mutatie
996981 schreef:Suzanne F. schreef:Tja maar hoelang werkt die booster? Krijgen we dan weer: oh ja na 6 maanden moet je toch weer boosteren hoor want de werkzaamheid en bescherming neemt weer af. En dat om de zoveel maanden? Daar heb ik toch ook geen trek in eigenlijk.
Sizzle schreef:Zolang je ziekhuisopnames voorkomt is het toch niet zo heel erg dat je de infectie niet stopt door de vaccins?
Relaxed schreef:Morgen (zaterdag) al extra persconferentie.. Snap de paniek nu ineens niet echt na eerst dat trage gedoe rond het boosteren
AmyII schreef:Relaxed schreef:Morgen (zaterdag) al extra persconferentie.. Snap de paniek nu ineens niet echt na eerst dat trage gedoe rond het boosteren
Waar lees jij dat die persco er echt komt? Ik lees tot nu toe alleen dat ze morgen (digitaal) gaan vergaderen en dat daaruit een persco volgt. Die kan dan net zo goed zondag of maandag zijn…
Ergens zie ik het niet gebeuren dat we zo’n harde lockdown in gaan, terwijl het zeker vanuit de zorg gezien noodzakelijk lijkt.
sureido schreef:AmyII schreef:Waar lees jij dat die persco er echt komt? Ik lees tot nu toe alleen dat ze morgen (digitaal) gaan vergaderen en dat daaruit een persco volgt. Die kan dan net zo goed zondag of maandag zijn…
Ergens zie ik het niet gebeuren dat we zo’n harde lockdown in gaan, terwijl het zeker vanuit de zorg gezien noodzakelijk lijkt.
https://nos.nl/artikel/2409934-outbreak ... lles-dicht
Staat hier duidelijk.
ik heb maandag tentamen met 500? Man, ben benieuwd. Nog steeds geen maatregelen genomen, als je covid hebt mag je niet komen maar ook geen extra kans.
No way dat ik me ga laten testen dan en dan niet naar m’n tentamen ga. Zeker na de leuke aankondiging van 1000 compensatie op 30 k studieschuld, ga niet nog een half jaar door. Echt zo slecht, ken al zoveel studenten die door deze maatregelen met klachten gewoon een tentamen zijn gaan maken.. geef dan een derde kans… (ik heb nu geen klachten maar zou het ook wel weten..)
En hopelijk volgend maand lekker naar Portugal en hopelijk zonder dit paniek voetbal opeens. Waar zijn we toch mee bezig. Waren ze maar zo paniekerig over die booster prikken.
Daks schreef:Ik ben benieuwd wanneer ze de kansloze plezierreisjes eens aan gaan pakken. Blijf gewoon even lekker in je eigen land en ga daar de pandemie aanpakken IPV maar lekker allerlei varianten verspreiden.
Ben zo klaar met die ego's die perse in het vliegtuig moeten stappen.
bigone schreef:moonsparkle schreef:[ [url=m/geCzdG.png]Afbeelding[/url] ]
Ik had het toch niet echt zien aankomen met de dalende cijfers van nu...
Echt niet? De cijfers dalen maar de ziekenhuiscijfers zijn hoog stabiel. Dat er nog ruimte op de ic is komt voor een groot deel doordat er, heel cru gezegd, genoeg overlijden.
En de zorg kan er geen hausse aan omikron patiënten bij hebben ook al is nog niet duidelijk in hoeverre mensen met deze variant in het ziekenhuis komen.
Laat je het daar op aankomen en worden mensen er wel flink ziek van dan ben je echt compleet te laat gezien de besmettelijkheid.