Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 21:18

Ik wou het niet zeggen maar hc het is wel zo het interesseert werkelijk waar niemand wat jij in je vrije tijd met je vriendinnetjes doet.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 21:25

purny schreef:
Ik ben vandaag in Amsterdam en het lijkt of corona nooit is geweest. Vrijwel de hele tijd afstand proberen te houden in de open lucht maar wat een drukte zeg!

Het is amper rustig geweest in de stad, en dat komt door ook door toeristen zoals jij :)

BigOne

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 21:51

Niet iedereen die naar Amsterdam gaat is een toerist.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 21:52

99 van de 100 wel hoor

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 22:01

bigone schreef:
Mochten mensen nog benieuwd zijn naar leeftijd van de ic opnames ( geen verpleegafdeling)

https://hub.arcgis.com/datasets/esrinl- ... ce/explore

Pure nieuwsgierigheid, geen idee of je het weet, maar hoe komt het verschil tussen opgenomen, dood en survived? Is dat huidige bezetting?

En betreft dit alleen Nederland? Ik verwacht van wel, anders is het heel laag.

Edot: meer info gevonden, volgens mij kloppen mijn aannames maar correct me if I'm wrong.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 22:13

Abiola schreef:
purny schreef:
Ik ben vandaag in Amsterdam en het lijkt of corona nooit is geweest. Vrijwel de hele tijd afstand proberen te houden in de open lucht maar wat een drukte zeg!

Het is amper rustig geweest in de stad, en dat komt door ook door toeristen zoals jij :)

Ik ben geen toerist volgens mij, ik heb me gewoon verplaatst van stad naar stad. Ik was er bijna 1,5 jaar niet geweest.
Dat het drukker was kwam ook door de demonstratie op de dam.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 22:17

Ik vind mezelf een toerist in eigen land als ik ga shoppen in Den Haag of ga overnachten in Dwingeloo. Amsterdam is druk en vol, als je dat vervelend vind met Corona, moet je niet komen. Ik woon hier en werk in het centrum. Het was even rustig, maar dat is het allang niet meer.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 22:20

Abiola schreef:
Ik vind mezelf een toerist in eigen land als ik ga shoppen in Den Haag of ga overnachten in Dwingeloo. Amsterdam is druk en vol, als je dat vervelend vind met Corona, moet je niet komen. Ik woon hier en werk in het centrum. Het was even rustig, maar dat is het allang niet meer.

Nou.. ik had dus niet verwacht dat het alweer zo druk zou zijn. Ik ben naar the art of the brick geweest. Het was ondanks de drukte een leuke en vermoeiende dag met al dat geloop

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 23:42

Douce schreef:
bigone schreef:
Mochten mensen nog benieuwd zijn naar leeftijd van de ic opnames ( geen verpleegafdeling)

https://hub.arcgis.com/datasets/esrinl- ... ce/explore

Pure nieuwsgierigheid, geen idee of je het weet, maar hoe komt het verschil tussen opgenomen, dood en survived? Is dat huidige bezetting?

En betreft dit alleen Nederland? Ik verwacht van wel, anders is het heel laag.

Edot: meer info gevonden, volgens mij kloppen mijn aannames maar correct me if I'm wrong.

Is inderdaad alleen Nederland en wat het verschil tussen de cijfers is weet ik niet, nog in het ziekenhuis? Revalidatie ?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 01:01

Ik ben zojuist grieperig geworden, benauwd en hoesten. Net een afspraak ingepland voor vanmorgen

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 09:29

Abiola schreef:

Alle hoofdsteden in alle landen zijn overbevolkt en druk tegenwoordig....
Ga maar naar Milaan..Barcelona..New York etc
Leuk als je jong bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 09:39

Zelfs in giethoorn is het stikdruk terwijl er geen Chinees meer te bekennen is..

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 10:12

Als je naar een tentoonstelling gaat ben je in principe gewoon tourist .. en had je thuis kunnen blijven om drukte te beperken..
Ik snap niet helemaal dat mensen zich nog druk
maken dat het ergens druk is.. wellicht zijn dat allemaal mensen met vaccin …

Overigens, of iemand iets met een vriendin gaat doen interesseert mij net zo veel / weinig dan wanneer iemand naar een tentoonstelling of wedstrijd gaat, dus wat mij betreft maakt t geen reet uit wat er verteld wordt (alleen dat sommige mensen overdreven allergisch reageren op andere sociale omgangsvormen :+ )

En de getallen van de link van bigone, waar kijk ik dan precies naar ? Een periode? Of nu?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 10:19

Ik maakte me er niet druk om het viel me gewoon op. Dat mag toch ook wel gezegd worden dat me iets op viel?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 10:21

Ik moet dan ook wel lachen om de reclame van rijksoverheid met testen voor verjaardagen, 1,5 meter afstand op verjaardagen. Houd toch op. Wat een lol zeg.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 10:22

Ik vind sowieso dat je in Nederland niets meer merkt van corona. Terrassen gezellig vol, drukte in de steden, kermissen die doorgaan. Helemaal prima :j

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 10:25

Afgezien van wat maskers en de testen op school merk ik allang niets meer van covid in het normale leven. Alles als vanouds.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 10:40

Behalve de muzikanten / dj’s die geen inkomen hebben .. (en alles wat met festivals te maken heeft)

Nb, ik vind ook dat je hier genoeg mag, gelukkig :j maar de festivals blijf ik zuur vinden

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 10:44

Ik bedoel meer het leven zoals het voor mij is. Mijn leven is niet zo wild, maar de meeste mensen zijn er in hun hoofd allang niet meer mee bezig, dat bedoelde ik meer.
Eigenlijk lees ik enkel op bokt nog over regels die mensen vooral zichzelf opleggen.

Natuurlijk begrijp ik dat er helaas nog groepen door willekeur getroffen zijn en dat is verschrikkelijk oneerlijk.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 10:47

Ik ook niet, Sizzle. Alleen gisteren wel een zelftest gedaan voor ik iemand zag die kanker heeft, maar als dat alles is. Dat doe ik met liefde voor haar.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 10:51

ingedebruijn schreef:
Ik moet dan ook wel lachen om de reclame van rijksoverheid met testen voor verjaardagen, 1,5 meter afstand op verjaardagen. Houd toch op. Wat een lol zeg.

Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat dat nog echt streng nageleefd wordt. Hier in ieder geval totaal niet, omdat dat gewoon niet goed voelt richting vrienden en familie. Voor de vaccinaties waren we er al soepel in en waren er enkele waarbij we echt geen afstand hielden. Mijn kinderen hebben ook al die tijd opa en oma geknuffeld. Dat was de wens van mijn ouders. Maar nu vieren we weer ouderwets de verjaardagen incl feliciteren en zonder 1,5 m of max. aantal mensen. En zowel binnen als buiten.

Ik ga zonder klachten mezelf echt niet testen, tenzij ik weet dat de ander kwetsbaar is.

Ik zit nu op een camping en hier leeft echt niemand de regels na. Iedereen leeft gewoon zoals voorheen. En ik denk dat die groep momenteel het grootst is. Ergens ook fijn denk ik, want wanneer de 1,5 m er officieel af mag verwacht ik daar dus weinig negatief effect van. Eerder positief op termijn, omdat mensen hun immuunsysteem weer wat op gaan bouwen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 11:08

Ben ik dan zo precies en voorzichtig? Ik word eigenlijk best verdrietig als ik hier lees ik houd nergens meer rekening mee, ik test niet, overal gezellig druk enz. Leuk (niet) die instelling maar voor diegene bij wie de enting niks doet of bij wie hij al minder werkt kunnen daardoor eigenljk niet veel meer behalve thuiszitten daarmee. Mensen die gewoon in je nek springen zijn dan een groot risico. -O-

Het R getal zit inmiddels al weer boven de 1 en op deze manier loopt het dadelijk weer uit de hand met de besmettingen en dan is het weer huilie huilie we mogen niks meer. Nou ja dan is dat eigen schuld toch.

Hier standaard nu op zondag thuistesten. Braaf samen stokje in de neus duwen. Het went gewoon. Kleine moeite maar kan een hoop voorkomen. Voor werk van maandag en voor mij voor het geval hij het van het werk heeft overgepikt waar best wat niet gevaccineerden rondstampen dan wel mensen die prive redelijk poep hebben aan maatregelen.

Citaat:
Engeland: 26 keer zoveel besmettingen als jaar geleden
Medio deze maand waren er in Engeland ongeveer 26 keer meer mensen besmet met het coronavirus dan een jaar eerder, zo heeft het landelijke Office for National Statistics bekendgemaakt. In de week eindigend op 20 augustus waren er zo'n 757.000 mensen besmet met covid-19, oftewel 1 op de 70 Engelsen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 11:13

Besmettingen worden er zeker nog meer, hoger onderwijs gaat de komende week open. Maar dat betekent niet dat er minder mag, dat hangt imo van de vaccinatiegraad en ziekenhuisopnames af. Dat jullie standaard op één dag in de week testen is een stukje veiligheid voor jezelf en wanneer je wil weten of de vaccinaties aangeslagen zijn dan vraag je om een test bij de huisarts.
Neem aan dat hij het niet zal weigeren met je voorgeschiedenis.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 11:22

Ik ben niet alleen. Ik meen te herinneren dat bij honderdduizenden mensen het vaccin niks heeft gedaan. Ik ken er zo al een paar van. Die zijn met dit gedrag van mensen gewoon vogelvrij verklaard terwijl ze er niks aan kunnen doen. De bewust niet gevaccineerden kiezen zelf voor het risico. En doen vaak net zo hard mee met de regels negeren.

Want nu de paar regels die er nog zijn negeren betekend als ze strenger worden die ook negeren want onzin, niet meer nodig, ik ben toch gevaccineerd, Ik test niet meer bij een snotneus, met een verkoudheid ga ik gewoon werken, boodschappen doen enz.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 11:28

karuna schreef:
Ik ben niet alleen. Ik meen te herinneren dat bij honderdduizenden mensen het vaccin niks heeft gedaan. Ik ken er zo al een paar van. Die zijn met dit gedrag van mensen gewoon vogelvrij verklaard terwijl ze er niks aan kunnen doen. De bewust niet gevaccineerden kiezen zelf voor het risico. En doen vaak net zo hard mee met de regels negeren.

Want nu de paar regels die er nog zijn negeren betekend als ze strenger worden die ook negeren want onzin, niet meer nodig, ik ben toch gevaccineerd, Ik test niet meer bij een snotneus, met een verkoudheid ga ik gewoon werken, boodschappen doen enz.

Wat wil je dan? Miljoenen mensen voor altijd maatregelen op blijven leggen die groep waarbij het vaccin niet werkt?