Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bigone schreef:Mochten mensen nog benieuwd zijn naar leeftijd van de ic opnames ( geen verpleegafdeling)
https://hub.arcgis.com/datasets/esrinl- ... ce/explore
Abiola schreef:purny schreef:Ik ben vandaag in Amsterdam en het lijkt of corona nooit is geweest. Vrijwel de hele tijd afstand proberen te houden in de open lucht maar wat een drukte zeg!
Het is amper rustig geweest in de stad, en dat komt door ook door toeristen zoals jij
Abiola schreef:Ik vind mezelf een toerist in eigen land als ik ga shoppen in Den Haag of ga overnachten in Dwingeloo. Amsterdam is druk en vol, als je dat vervelend vind met Corona, moet je niet komen. Ik woon hier en werk in het centrum. Het was even rustig, maar dat is het allang niet meer.
Douce schreef:bigone schreef:Mochten mensen nog benieuwd zijn naar leeftijd van de ic opnames ( geen verpleegafdeling)
https://hub.arcgis.com/datasets/esrinl- ... ce/explore
Pure nieuwsgierigheid, geen idee of je het weet, maar hoe komt het verschil tussen opgenomen, dood en survived? Is dat huidige bezetting?
En betreft dit alleen Nederland? Ik verwacht van wel, anders is het heel laag.
Edot: meer info gevonden, volgens mij kloppen mijn aannames maar correct me if I'm wrong.
Abiola schreef:Ik vind mezelf een toerist in eigen land als ik ga shoppen in Den Haag of ga overnachten in Dwingeloo. Amsterdam is druk en vol, als je dat vervelend vind met Corona, moet je niet komen. Ik woon hier en werk in het centrum. Het was even rustig, maar dat is het allang niet meer.
ingedebruijn schreef:Ik moet dan ook wel lachen om de reclame van rijksoverheid met testen voor verjaardagen, 1,5 meter afstand op verjaardagen. Houd toch op. Wat een lol zeg.
Citaat:Engeland: 26 keer zoveel besmettingen als jaar geleden
Medio deze maand waren er in Engeland ongeveer 26 keer meer mensen besmet met het coronavirus dan een jaar eerder, zo heeft het landelijke Office for National Statistics bekendgemaakt. In de week eindigend op 20 augustus waren er zo'n 757.000 mensen besmet met covid-19, oftewel 1 op de 70 Engelsen.
karuna schreef:Ik ben niet alleen. Ik meen te herinneren dat bij honderdduizenden mensen het vaccin niks heeft gedaan. Ik ken er zo al een paar van. Die zijn met dit gedrag van mensen gewoon vogelvrij verklaard terwijl ze er niks aan kunnen doen. De bewust niet gevaccineerden kiezen zelf voor het risico. En doen vaak net zo hard mee met de regels negeren.
Want nu de paar regels die er nog zijn negeren betekend als ze strenger worden die ook negeren want onzin, niet meer nodig, ik ben toch gevaccineerd, Ik test niet meer bij een snotneus, met een verkoudheid ga ik gewoon werken, boodschappen doen enz.