Ervaring met vinted

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

minouesmee

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 16:46

Mag ik mij hier ook melden? Van het weekend heeft mijn moeder haar kleding kast opgeruimd, dus ik heb een hele zak vol mee gekregen om op vinted te zetten. 2 dingen binnen 5 minuten verkocht, dat gaat lekker haha.

https://www.vinted.nl/member/43016400-xsmees13

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 10:36

Hier voor het eerst tegenslag…
Ik heb een thermosfles gekocht via vinted met als titel ‘fles metallique nieuw’ vrij vertaald uit het Frans

Bij het merk stond Chilly’s ingevuld (weet niet of ik hier screenshots van de advertentie mag plaatsen?) en bij ‘staat’ stond er nieuw met prijskaartje.

Ik heb de fles gekregen met krassen aan de onderkant en een compleet ander onbekend conceptmerk… 6€ dus ook niet eens de moeite om terug te sturen natuurlijk

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 10:53

Volgens mij krijg je je geld terug als het namaak is zonder het terug te hoeven sturen. Weet ik niet zeker maar dacht ik ergens gelezen te hebben.. los van die 6 euro zal het de verkoper hopelijk ook motiveren om de volgende keer kloppende advertenties te maken. Vervelend zeg!

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 13:23

Granoek schreef:
Hier voor het eerst tegenslag…
Ik heb een thermosfles gekocht via vinted met als titel ‘fles metallique nieuw’ vrij vertaald uit het Frans

Bij het merk stond Chilly’s ingevuld (weet niet of ik hier screenshots van de advertentie mag plaatsen?) en bij ‘staat’ stond er nieuw met prijskaartje.

Ik heb de fles gekregen met krassen aan de onderkant en een compleet ander onbekend conceptmerk… 6€ dus ook niet eens de moeite om terug te sturen natuurlijk

Inderdaad, melden als fake!

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 13:33

Oh oké dat heb ik gedaan! Ben benieuwd

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 14:19

Jullie hadden gelijk! Vinted heeft de verkoop geannuleerd en het bedrag wordt teruggestort. Verkoopster zelf heeft nog niet gereageerd

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 14:39

Oh dat is goed!

Ik heb iemand die zit te miepen dat er voor mijn topje van 10 euro verzending betaald moet worden. Denkt die dat ik een winkel ben ofzo?

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 15:41

Fijn dat je het teruggekregen hebt!
En idd, dat vind ik altijd zo irritant! Mensen die gaan proberen af te dingen omdat ze ook nog verzendkosten moeten betalen. Het interesseert mij echt helemaal niks wat je aan verzendkosten moet betalen, ik zie daar toch niks van terug :')

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 00:48

Oooh dat haat ik ook. Ik vind dat via Facebook wel erger trouwens. ‘Ik wil het komen halen maar dan wordt het wel duur want is 100km en benzine is duur’

Ja vriendin laat lekker staan dan en haal een LPG.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 09:18

Granoek schreef:
Oooh dat haat ik ook. Ik vind dat via Facebook wel erger trouwens. ‘Ik wil het komen halen maar dan wordt het wel duur want is 100km en benzine is duur’

Ja vriendin laat lekker staan dan en haal een LPG.

:') :')

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 14:38

"Ja met verzendkosten erbij wordt het wel erg veel dan kan ik het net zo goed nieuw kopen..."

Ok, doe dat maar lekker en hou op met zeuren tegen mij dan :')

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 14:45

CastaMickey schreef:
"Ja met verzendkosten erbij wordt het wel erg veel dan kan ik het net zo goed nieuw kopen..."

Ok, doe dat maar lekker en hou op met zeuren tegen mij dan :')

Ja echt.

Ik had een "ik heb niet genoeg geld". Ook niet mijn probleem denk ik dan. Nu verkocht aan iemand die niet aan het zagen was over 5 euro verzending :')

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 16:12

Ik ben opgelicht, had een zogenaamd verzegelde nieuwe doos met pokemonkaarten voor een flink bedrag besteld, krijg ik een raar ingepakte prop papier binnen.

Afbeelding

Moest dus een doos zijn wat dit uiteraard niet is.
Verkoper is tijdens dat het pakketje onderweg was door Vinted geblokkeerd dus hopelijk heb ik snel mijn geld terug.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 16:29

Misschien had je het beter dan niet kunnen afhalen? In ieder geval melden bij Vinted, via de knop ‘ik heb een probleem’

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 22:06

Ja dat heb ik gedaan. Maar een pakketje niet aannemen, kan dat? Ik wist niet dat dat kon

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 23:46

Rennie89 schreef:
Ja dat heb ik gedaan. Maar een pakketje niet aannemen, kan dat? Ik wist niet dat dat kon

Als jij dit hebt gemeld bij Vinted en foto's hebt van wat je wel hebt gekregen zou dit goed moeten komen denk ik.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 23:48

Waar ik op het moment helemaal gek van word is de lage biedingen..

4,80 bieden op iets van 8 euro, dat soort dingen. Echt achter elkaar.

Een bundel van €19 heb ik wel verkocht voor €15 omdat ik wel graag wil opruimen maar ik zou dat bieden toch graag uit willen kunnen zetten, of zelf een bieden vanaf in kunnen stellen.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 06:21

Ja heel herkenbaar.. En als je dan reageert of een tegenbod doet krijg je nooit meer reactie.

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 06:47

Herkenbaar .. allemaal dingen te koop rond 5 euro, ik heb bundelkorting aanstaan van 10% en dan gaan mensen nog paar euro daaronder bieden. Vooral Fransen. :+

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 07:14

Ik had 2 wetsuits te koop staan. Maat S en M. Vallen allebei wat ruimer uit, staat ook in de tekst. Ze kosten 5 euro per stuk. Ging iemand afdingen voor 3 euro. Dus ik doe een tegenbod van 3,50. Nog een keer een bod van 3,20... Maar die heb ik afgwezen.

Toen heeft ze toch maar de 3,50 betaald. Toen vroeg ze nog over de maatvoering en hoe die viel enz. Dus ik heel duidelijk verteld. Wilde ze de kleine maat hebben. Daarna meteen of ik het vandaag nog kon opsturen. Ik gaf aan dat dat niet ging ivm werk en afgiftepunt maar tot 17.00u open was. Na mijn werk wel meteen ingepakt om de volgende dag weg te brengen. Sta ik letterlijk voor de deur bij afgiftepunt, wil ze toch eigenlijk wel de grotere maat :+. Ja het is goed met je. Ik was duidelijk genoeg volgens mij :+
Ben benieuwd als ze het binnen krijgt wat ze dan zal gaan beoordelen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 07:21

Ik zou bij die laatste gemeld hebben "jammer, het is zonet verzonden". Ze wou het zo snel mogelijk verzonden hebben, dat heb je gedaan, moet ze niet zeuren dat ze zich te laat heeft bedacht.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 07:51

Varekaj schreef:
Ik zou bij die laatste gemeld hebben "jammer, het is zonet verzonden". Ze wou het zo snel mogelijk verzonden hebben, dat heb je gedaan, moet ze niet zeuren dat ze zich te laat heeft bedacht.

Heb ik ook gedaan. Ik stuurde een bericht; helaas, ik heb het zojuist afgegeven op het servicepunt.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 10:42

Soms vraag je je wel af waar je al die moeite voor doet... Je kan er nog net een ijsje van halen.. :')

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 17:01

minouesmee schreef:
Herkenbaar .. allemaal dingen te koop rond 5 euro, ik heb bundelkorting aanstaan van 10% en dan gaan mensen nog paar euro daaronder bieden. Vooral Fransen. :+

Zo ja man, ik heb ook 10% aan staan en het overgebleven bedrag was 43,50 en kreeg een bod van 30 euro :Y) heb maar gezegd dat er al bundelkorting op zat. Bood diegene 40 euro, dus ik 41 euro en niks meer gehoord :7

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 17:22

Ik had ook nieuwe sandalen te koop, stonden er voor 7.50 euro op. Veel geïnteresseerd, dus voor mijn gevoel gewilde sandaaltjes. Krijg ik tig biedingen tussen de 3 en 4.50 euro. Ja doei. Dan houd ik ze zelf wel. De prijs is al een fractie van de nieuwprijs en het kaartje hangt er nog aan. :P