Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
besita schreef:Relaxed schreef:Ik trek me er helemaal niks van aan, ik ben vooral verbaasd dat iemand echt zo dom kan zijn.. Vaak lees ik het met ongeloof en moet dan eigenlijk lachen om de triestheid ervanMaar kan me voorstellen dat het voor mensen met kwetsbare mensen in hun omgeving wel echt boosheid oproept.. Ik vind ook echt dat Bokt hier iets meer aan zou moeten doen.
Dat is weken zo in het nieuws toch ook
Als je geen boosheid en negatieviteit meer wil kan je beter alle media ,social media en een deel van de echte wereld skippen
mvdende schreef:Relaxed schreef:Ik trek me er helemaal niks van aan, ik ben vooral verbaasd dat iemand echt zo dom kan zijn.. Vaak lees ik het met ongeloof en moet dan eigenlijk lachen om de triestheid ervanMaar kan me voorstellen dat het voor mensen met kwetsbare mensen in hun omgeving wel echt boosheid oproept.. Ik vind ook echt dat Bokt hier iets meer aan zou moeten doen.
Iedereen met een andere mening maar morsdood meppen?
Is Bokt dan alleen voor een klein clubje gelijkgezinden?
Ik overtreedt geen wetten (de corona maatregelen zijn maatregelen, geen wetten. Ze kunnen niets verbieden of opleggen)
Ik ga het niet zeggen, maar deze reactie komt op mij over alsof we 78 jaar terug in de tijd zijn gegaan...
Cer schreef:Citaat:Buiten idd weinig kans op besmetting en in een supermarkt ligt een beetje aan de ventilatie dan?
Daar lijkt het inderdaad wel op..
Dus, in hoeverre kan iemand met een snotneus buiten lopen, op afstand van andere mensen.
En in hoeverre kan een niet ziek persoon (voor zover bekend) gewoon iemand passeren in een supermarkt? (volgens mij hoorde ik daar vanochtend ook iets over in het nieuws, maar ik kan het bericht niet vinden.. iets over een viroloog die iets zei over mensen met zeer lichte klachten die dan met mondkapje op wel naar werk konden.. zoiets. ben ergens wel blij dat ik het niet meer kan vinden overigens, ik zou daar niet echt op zitten te wachten zeg maar)
Cer schreef:Tancreda4 schreef:Bekend. Logisch. Maar geloof dat er nog veel mensen zijn die dit niet door hebben.
Maar dat is toch ook zoiets als 'je staat zes mensen af van een bekend persoon' of hoe gaat die uitspraak?
Voor mezelf geldt dat ik niet precies weet wie de mensen die ik zie, zien. Dus wat ik persoonlijk dan doe is de kwetsbaren om 'mij' heen, dus in mijn directe bubbel, proberen te beschermenDat is het enige waar ik echt invloed op kan hebben, denk ik?
Citaat:Buiten idd weinig kans op besmetting en in een supermarkt ligt een beetje aan de ventilatie dan?
Daar lijkt het inderdaad wel op..
Dus, in hoeverre kan iemand met een snotneus buiten lopen, op afstand van andere mensen.
En in hoeverre kan een niet ziek persoon (voor zover bekend) gewoon iemand passeren in een supermarkt? (volgens mij hoorde ik daar vanochtend ook iets over in het nieuws, maar ik kan het bericht niet vinden.. iets over een viroloog die iets zei over mensen met zeer lichte klachten die dan met mondkapje op wel naar werk konden.. zoiets. ben ergens wel blij dat ik het niet meer kan vinden overigens, ik zou daar niet echt op zitten te wachten zeg maar)
SusanH schreef:Ik wel. Dat is ook waar ik het meest bij stil sta. De mensen die dicht om me heen staan weet ik wel van wat hun handel en wandel is. Maar het gaat om alles daaromheen.
En wat mij betreft is het niet specifiek 1 persoon bashen. Maar meer dat er er dus blijkbaar 1 grote groep is die zo de denkt. Ik vind dat een zorgwekkende ontwikkeling. Die groep maakt dus dat de besmettingen weer oplopen, en we straks nog strenger maatregelen weer nodig gaan hebben.
besita schreef:We leven met 7,7 miljard op de planeet ..kunnen niet elk op zich met iedereen rekening houden
Ik hou me aan de maatregelen ondanks dat ik vind dat er meer zou kunnen en hou rekening met mijn "bubbel " ( heb niet zoveel nauwe contacten en ben meer een koeler type niet iedereen knuffelend en kussend ) maar ik ga echt geen rekening houden met de hele planeet dat doen ze ook niet voor ons
bigone schreef:Laten ze eerst eens weer beginnen met thuis werken verplichten voor wie dat kan. Nu is het nog steeds een dringend advies maar er word steeds minder gehoor aan gegeven . Wat betreft horeca , de meeste bedrijven willen zich wel aan de regels houden maar de klanten niet, de boetes voor de klanten en niet meteen voor ondernemers kan al veel schelen en dan niet 90 euro maar iets meer en de app invoeren , overal . Ik denk dat, ondanks alle tekortkomingen, onze privacy ( die niet in het geding is maar velen denken) moet maar even op de tweede plek komen. Vooral voor jongeren die graag uitgaan een optie en hun ouders en vrienden .