Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Destination

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 10:31

Ik heb net het stuk van Femke Louise bij Jinek teruggekeken en ze heeft misschien wel een punt, maar de manier waarop ze het brengt wil er bij mij gewoon niet in. Eerst zeggen 'ik doe niet meer mee', maar dat betekent dan niet dat ze zich niet aan de 1,5 meter houdt? De weinige inhoud die ze deelde heeft imo helemaal niets met de hashtag te maken :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 10:33

besita schreef:
Relaxed schreef:
Ik trek me er helemaal niks van aan, ik ben vooral verbaasd dat iemand echt zo dom kan zijn.. Vaak lees ik het met ongeloof en moet dan eigenlijk lachen om de triestheid ervan :') Maar kan me voorstellen dat het voor mensen met kwetsbare mensen in hun omgeving wel echt boosheid oproept.. Ik vind ook echt dat Bokt hier iets meer aan zou moeten doen.

Dat is weken zo in het nieuws toch ook
Als je geen boosheid en negatieviteit meer wil kan je beter alle media ,social media en een deel van de echte wereld skippen

Ik kijk idd nog maar heel weinig nieuws :+

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 10:33

mvdende schreef:
Relaxed schreef:
Ik trek me er helemaal niks van aan, ik ben vooral verbaasd dat iemand echt zo dom kan zijn.. Vaak lees ik het met ongeloof en moet dan eigenlijk lachen om de triestheid ervan :') Maar kan me voorstellen dat het voor mensen met kwetsbare mensen in hun omgeving wel echt boosheid oproept.. Ik vind ook echt dat Bokt hier iets meer aan zou moeten doen.

Iedereen met een andere mening maar morsdood meppen?

Is Bokt dan alleen voor een klein clubje gelijkgezinden?

Ik overtreedt geen wetten (de corona maatregelen zijn maatregelen, geen wetten. Ze kunnen niets verbieden of opleggen)

Ik ga het niet zeggen, maar deze reactie komt op mij over alsof we 78 jaar terug in de tijd zijn gegaan...

Paar kanttekeningen:
Er wordt niemand morsdood gemept om een andere mening. Soms kan een mening wel heftige reacties oproepen, of is de mening dermate ''afwijkend'' dat er veel reacties opkomen en niet altijd positief.

Bokt is duidelijk Geen clubje voor gelijkgezinden. Het enorme aantal topics over de meest uiteen lopende onderwerpen is daar een duidelijk bewijs van.

Corona maatregelen kunnen wel degelijk gehandhaafd worden en leiden tot bekeuring/sluiting van zaak.

Je gaat het niet zeggen?? maar doet het toch, bovendien heel triest om W.O.2 er bij te halen. Miskleun!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 10:35

Cer schreef:
Citaat:
Buiten idd weinig kans op besmetting en in een supermarkt ligt een beetje aan de ventilatie dan?

Daar lijkt het inderdaad wel op..

Dus, in hoeverre kan iemand met een snotneus buiten lopen, op afstand van andere mensen.
En in hoeverre kan een niet ziek persoon (voor zover bekend) gewoon iemand passeren in een supermarkt? (volgens mij hoorde ik daar vanochtend ook iets over in het nieuws, maar ik kan het bericht niet vinden.. iets over een viroloog die iets zei over mensen met zeer lichte klachten die dan met mondkapje op wel naar werk konden.. zoiets. ben ergens wel blij dat ik het niet meer kan vinden overigens, ik zou daar niet echt op zitten te wachten zeg maar :+ )

In deze link legt hij het uit over de besmettingen: https://www.maurice.nl/2020/09/22/besme ... nter-door/

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 10:38

Cer schreef:
Tancreda4 schreef:
Bekend. Logisch. Maar geloof dat er nog veel mensen zijn die dit niet door hebben.

Maar dat is toch ook zoiets als 'je staat zes mensen af van een bekend persoon' of hoe gaat die uitspraak?

Voor mezelf geldt dat ik niet precies weet wie de mensen die ik zie, zien. Dus wat ik persoonlijk dan doe is de kwetsbaren om 'mij' heen, dus in mijn directe bubbel, proberen te beschermen :j Dat is het enige waar ik echt invloed op kan hebben, denk ik?

Citaat:
Buiten idd weinig kans op besmetting en in een supermarkt ligt een beetje aan de ventilatie dan?

Daar lijkt het inderdaad wel op..

Dus, in hoeverre kan iemand met een snotneus buiten lopen, op afstand van andere mensen.
En in hoeverre kan een niet ziek persoon (voor zover bekend) gewoon iemand passeren in een supermarkt? (volgens mij hoorde ik daar vanochtend ook iets over in het nieuws, maar ik kan het bericht niet vinden.. iets over een viroloog die iets zei over mensen met zeer lichte klachten die dan met mondkapje op wel naar werk konden.. zoiets. ben ergens wel blij dat ik het niet meer kan vinden overigens, ik zou daar niet echt op zitten te wachten zeg maar :+ )

Geloof dat je gemiddeld 6 personen afstaat van iedereen terwereld. (Maar dan gaat het om mensen kennen en niet perse de mensen die je dagelijks/weekelijks ziet). Maar als je 10 mensen binnen 1.5m ziet en zij ook allemaal 9 anderen dan loopt dat ook heel snel op

lovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 10:39

SusanH schreef:
Ik wel. Dat is ook waar ik het meest bij stil sta. De mensen die dicht om me heen staan weet ik wel van wat hun handel en wandel is. Maar het gaat om alles daaromheen.

En wat mij betreft is het niet specifiek 1 persoon bashen. Maar meer dat er er dus blijkbaar 1 grote groep is die zo de denkt. Ik vind dat een zorgwekkende ontwikkeling. Die groep maakt dus dat de besmettingen weer oplopen, en we straks nog strenger maatregelen weer nodig gaan hebben.

Precies dit, met je collega's heb ik dit. Met nu als gevolg quarantaine. Op werk zitten we ook gewoon dicht op elkaar, we konden hierop wachten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 10:55

Relaxed dank voor het delen van het stuk van Maurice de Hond.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 11:03

MvdEnde heeft wel degelijk gelijk in het feit wanneer je in de risico groep valt je zelf je maatregelen neemt. Dat doen we/ze ook. Echter klinkt de manier waarop dat verwacht word door gezonde mensen zo bot. Emphatieloos. Of je als je een zwakke gezondheid hebt niks voorsteld zeg maar.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 11:50

We leven met 7,7 miljard op de planeet ..kunnen niet elk op zich met iedereen rekening houden
Ik hou me aan de maatregelen ondanks dat ik vind dat er meer zou kunnen en hou rekening met mijn "bubbel " ( heb niet zoveel nauwe contacten en ben meer een koeler type niet iedereen knuffelend en kussend ) maar ik ga echt geen rekening houden met de hele planeet dat doen ze ook niet voor ons

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 11:53

besita schreef:
We leven met 7,7 miljard op de planeet ..kunnen niet elk op zich met iedereen rekening houden
Ik hou me aan de maatregelen ondanks dat ik vind dat er meer zou kunnen en hou rekening met mijn "bubbel " ( heb niet zoveel nauwe contacten en ben meer een koeler type niet iedereen knuffelend en kussend ) maar ik ga echt geen rekening houden met de hele planeet dat doen ze ook niet voor ons

Dat doe ik ook niet maar wel met mijn naasten en mensen die ik tegenkom op straat/in winkels

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 12:03

Ik ook
Heb sedert lockdown non food bijna alleen maar online gekocht in grote hoeveelheden ..funshoppen doe ik niet meer en mis ik ook niet ..probeer de winkels zoveel mogelijk te beperken en koop zoveel mogelijk lokaal in ons kleinere dorp ..
Ik haal nu veel meer plezier in natuurgebieden, bossen en parken bezoeken ..lekker hoofd leegmaken en 10 km stappen elke dag en weinig mensen tegenkomen

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 14:33

Weer veel besmettingen , 2364 en 32 opnames. Gaat hard.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 16:14

Mensen die een groot feest willen organiseren met meer dan 50 personen wijken nu uit naar andere provincies. Dus binnen no time zal het daar ook wel op uitdraaien dat het ook gaat gelden in de rest van het land.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 16:17

Aantal 'zorgelijke' regio's wordt fors uitgebreid. Waar het noorden er in het voorjaar goed mee weg kwam vallen we zoals het nu lijkt vanaf vrijdag ook onder de noemer 'zorgelijk'. Dit geldt dan voor de provincie Groningen.

Ik was zondag nog even in de stad, net als zo'n beetje de halve provincie. Het was er druk alsof er geen corona was, alle terrassen vol en mensen hielden echt op geen enkele manier afstand. Bizar! Wij zijn naar een kroegje net buiten het echte centrum gefietst, met een ruim opgezet terras en hebben daar nog even van de laatste zomerse zondag genoten. Maar in het centrum zelf? Poeh..

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 16:19

Ik ben al in geen jaren in de stad ( Groningen) geweest maar moest daar maandagmiddag zijn ivm werk. Ik vond het qua drukke erg meevallen moet ik zeggen en ik kom uit een dorp dus vind het al gauw druk.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 16:25

Ik vind Groningen zeker in het weekend mega druk. Kom er zeker niet. Alleen op de rechtbank voor mijn werk.

De zorg begint ook onderdruk te staan. Hoorde gisteren in het Umcg de wachtlijst voor mijn operatie (incl 4 dagen opname en revalidatie) 8 maanden is door 1e golf en ik rekening moest houden met extra wachttijd als de ziekenhuis opnames blijven stijgen. Daar werd ik niet blij van.. Zonder corona was ik al aan de beurt en nu moet ik nog 8 maanden wachten met pijn en straks langere revalidatie.....
Ik erger me dus ook dood aan mensen die de maatregelen negeren......

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 16:26

Het is wachten op het scenario van maart met een nieuwe lockdown

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 16:28

Dat denk ik ook Purny... Weet niet of dat perse goed is en of de economie dat trekt.. maar mensen op eigen verantwoordelijkheid laten gaan, laat het virus super hard rond gaan

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 16:30

Ik denk ook dat we er niet onderuit kunnen als het zo doorgaat.. Erg jammer dat mensen hun eigen verantwoordelijkheid niet nemen zodat iedereen straks net de gevolgen zitten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 16:31

De meeste bedrijven hebben deze eerste golf nog wel kunnen redden door de reserves, maar deze reserves zullen nu flink zijn ingeteerd, dus ik verwacht wel meer faillissementen als er weer een lockdown komt..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 16:36

Laten ze eerst eens weer beginnen met thuis werken verplichten voor wie dat kan. Nu is het nog steeds een dringend advies maar er word steeds minder gehoor aan gegeven . Wat betreft horeca , de meeste bedrijven willen zich wel aan de regels houden maar de klanten niet, de boetes voor de klanten en niet meteen voor ondernemers kan al veel schelen en dan niet 90 euro maar iets meer en de app invoeren , overal . Ik denk dat, ondanks alle tekortkomingen, onze privacy ( die niet in het geding is maar velen denken) moet maar even op de tweede plek komen. Vooral voor jongeren die graag uitgaan een optie en hun ouders en vrienden .

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 16:39

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 16:41

Klopt, ik kan ook prima thuiswerken maar zodra duidelijk werd dat het niet verplicht was voor bedrijven moest ik meteen weer komen. We hebben genoeg ruimte om 2 meter afstand te houden van elkaar, maar dat gaat zo. Vaak. Fout. Ff koffie neerzetten bij elkaar, even op iemand anders z'n scherm kijken, ff opschuiven om een ander wat te laten zeggen in een teams call. Het is wachten tot er een het echt heeft, dan kan het hele bedrijf op slot.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 16:47

bigone schreef:
Laten ze eerst eens weer beginnen met thuis werken verplichten voor wie dat kan. Nu is het nog steeds een dringend advies maar er word steeds minder gehoor aan gegeven . Wat betreft horeca , de meeste bedrijven willen zich wel aan de regels houden maar de klanten niet, de boetes voor de klanten en niet meteen voor ondernemers kan al veel schelen en dan niet 90 euro maar iets meer en de app invoeren , overal . Ik denk dat, ondanks alle tekortkomingen, onze privacy ( die niet in het geding is maar velen denken) moet maar even op de tweede plek komen. Vooral voor jongeren die graag uitgaan een optie en hun ouders en vrienden .

Nooit! Het is hier verdomme geen China! Wij hebben de grondrechten en meerdere ministers zijn godzijdank tegen het verplichten van de app.

Mocht het ooi verplicht worden, dan ligt mijn smartphone héél snel op de bodem van een sloot ergens en ga ik verder met een telefoontje waar je letterlijk alleen mee kan bellen en sms'en.

Ik hoef dat getrack van elke stap die ik zet niet.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 16:49

Oei, wat een reactie :') . iemand heeft duidelijk wat zaken te verbergen ... :=
Maar in dit geval begrijp ik het wel waar het om gaat... ;)
Laatst bijgewerkt door Pandora2 op 23-09-20 16:52, in het totaal 1 keer bewerkt