Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Monchou

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 09:31

Nog mensen die nu vakantie hebben en toch last-minute wat geboekt hebben naar het buitenland?

Ik zit er sterk over te denken om straks in september toch nog even weg te gaan..
Maar zou dan wel extreem last-minute boeken..

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 09:34

@mvende en wat stel je dan voor :)
1 persoon tegelijk in de supermarkt of voor de niezers dan toch maar een mondkapje ;)

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 09:34

Martine_R schreef:
Nog mensen die nu vakantie hebben en toch last-minute wat geboekt hebben naar het buitenland?

Ik zit er sterk over te denken om straks in september toch nog even weg te gaan..
Maar zou dan wel extreem last-minute boeken..

Ik heb redelijk last minuut geboekt. Nu 3 weken geleden, vertrek volgende week vrijdag.

Alleen begint het nu al spannend te worden of ik wel weg kan. Tis maar België en vlak onder de NL grens, maar als de camping weer dicht moet ofzo....

Dus nog even 1,5 week nagelbijten òf we überhaupt weg kunnen en dan 2 weken nagelbijten òf alle faciliteiten enzo en de restaurants open blijven.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 09:36

lenaa_tje schreef:
1 persoon tegelijk in de supermarkt of voor de niezers dan toch maar een mondkapje ;)

Nou ja, minder mensen tegelijk naar binnen. En verder niets. Er is niemand besmet geraakt tijdens de hoogtijdagen in maart en april in een supermarkt. Dus kennelijk valt het wel mee.

Maar ik hoop echt dat er in Nederland géén mondkapjes plicht komt..

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 09:38

mvdende schreef:
lenaa_tje schreef:

Nou ja, minder mensen tegelijk naar binnen. En verder niets. Er is niemand besmet geraakt tijdens de hoogtijdagen in maart en april in een supermarkt. Dus kennelijk valt het wel mee.

Maar ik hoop echt dat er in Nederland géén mondkapjes plicht komt..

Niemand besmet geraakt in maart / april in een supermarkt :') ?? Hoe weet jij dat zo zeker ? Deed jij toen nationaal aan contacttracing ?
Volgens mij bestond contacttracing toen zelfs nog niet eens trouwens :+

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 09:41

Niemand besmet is wel weer wat anders dan dat er brandhaarden zijn ontstaan.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 09:41

Zou me verbazen als er nooit iemand besmet is geraakt in een winkel...

Hier overigens ook dagelijks niezen, alle dagen van t jaar. Dus idd als je dan besmet bent zonder klachten, kun je wel vrij makkelijk andere mensen besmetten. Met mondkapjes op naar de supermarkt zou ik niet eens zo heel erg vinden.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 09:42

Ik vind zelf 3 weken van te voren niet echt last minute. Eerder een paar dagen van te voren.

Zelf zou ik nu sowieso alleen kiezen voor echt last minute boeken. Ben er bang voor dat in september echt weer een hoop minder mag.

Volgende week gaan we een paar dagen naar Zuid-Frankrijk op familiebezoek. Het idee was vliegen. Maar nu wel echt besloten dat we gaan rijden.
Ik neem mijn werkspullen mee. Dus mocht er een lockdown komen dan kan ik vanuit daar werken.

Eind augustus gaan we voor een lang weekend met de hele familie van mijn vriend naar de camping bij mijn ouders. Ik heb daar 2 6 persoons chalets gereserveerd. Ik ga ervanuit dat dit allemaal door kan gaan omdat je gewoon eigen sanitair hebt. Dus ook als de maatregelen weer strenger worden. Maar een beetje spannend vind ik het wel.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 09:58

mvdende schreef:
Ik heb redelijk last minuut geboekt. Nu 3 weken geleden, vertrek volgende week vrijdag.

Alleen begint het nu al spannend te worden of ik wel weg kan. Tis maar België en vlak onder de NL grens, maar als de camping weer dicht moet ofzo....

Dus nog even 1,5 week nagelbijten òf we überhaupt weg kunnen en dan 2 weken nagelbijten òf alle faciliteiten enzo en de restaurants open blijven.

De reden waarom ik niet naar buitenland ga. Totaal niet ontspannen op die manier. Ik wacht nog wel even. En anders boek ik weer een weekendje Nederland.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 10:02

Incubatietijd is 2 weken toch? Dus dan kan je overal besmet zijn geraakt. Winkels, ov in het begin of ergens anders. En zo makkelijk is het niet om het terug te halen

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 10:07

miccamaaike schreef:
Zou me verbazen als er nooit iemand besmet is geraakt in een winkel...

Natuurlijk wel inderdaad, punt is alleen dat dat soort vluchtige bezoekjes iets is waar het contactonderzoek niets mee kan. Dan krijg je dus van die rare uitkomsten dat mensen thuis besmet zouden zijn geraakt. Dat betekent in feite gewoon: we weten het niet en kunnen niet verder zoeken...
Nou ja, op vakantie gaan zou dan de veiligste bezigheid ooit moeten zijn, kun je in ieder geval niet thuis besmet raken :+

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 10:14

Sure_lee schreef:
Volgende week gaan we een paar dagen naar Zuid-Frankrijk op familiebezoek. Het idee was vliegen. Maar nu wel echt besloten dat we gaan rijden.
Ik neem mijn werkspullen mee. Dus mocht er een lockdown komen dan kan ik vanuit daar werken.

Toch niet naar Saint-Tropez ? :=
https://www.gva.be/cnt/dmf20200719_9667 ... et-bestaat

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 10:17

Pandora2 schreef:
Sure_lee schreef:

Toch niet naar Saint-Tropez ? :=
https://www.gva.be/cnt/dmf20200719_9667 ... et-bestaat

Jawel. Paar dagen Saint-Tropez en een paar dagen Cannes. Maar we zijn met familie en kinderen in een huis aan het strand. Dus veel feesten zal het niet worden.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 10:21

Oh echt ? :D
Je kan vanop een afstandje de festiviteiten bekijken dan. Schijnt daar echt helemaal los te gaan :')

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 10:25

Poeh, 4000 euro voor een camper huren en dan in Nederland moeten blijven is wel zuur geld. Hopelijk wordt het wel een leuke vakantie.

Wij blijven ook in NL. We gaan wat rondtrekken met ons campertje. Ter Spegelt ofzo. Niks mis mee :D

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 10:30

Zeker niets mis mee, veilige rustige plek als Lielle en ik dan net uit de buurt zijn. _O-

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 10:33

Dat is inderdaad goed nieuws want voor je het weet moet je je biefstuk delen :))

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 10:35

Of we zetten de camper naast Trees neer. :Y)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 11:18

Oscar schreef:
Dat is inderdaad goed nieuws want voor je het weet moet je je biefstuk delen :))

bbq picknick op het E3 strand?

wij gaan dit weekend naar Limburg (luxe hotel), en volgende week naar de Achterhoek (kamperen), als er niets tegenzit. Ik heb er weinig vertrouwen in dat we eind augustus nog weg kunnen, dus we maken er nu maar wat van.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 11:46

Heb volgende week nog 5 daagjes Zuid-Limburg geboekt met 2 vrienden :D Wel drie huishoudens (allemaal singles) maar we hebben aparte tentjes, hopelijk helpt dat, en kamperen is natuurlijk alleen maar buiten.
Ik zie nog wel een beetje op tegen de reis in de auto ernaartoe. Zij zien geen problemen maar zoals jullie weten ben ik de miep van het stel :'). Is het raar om mondkapjes te vragen en/of het raam open te doen? Het voelt zo erg alsof ik mijn vrienden niet vertrouw en bovendien gaan we samen op vakantie, maar toch...

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 11:51

Jij kan toch zelf je mondkapje dragen als je, je daar prettig bij voelt? En veel plezier!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 11:54

Fijn dat je zo er toch nog even op uit kunt! Evt zelf met de auto gaan een optie?
Ik zou t zelf wel aandurven als niemand klachten heeft, zeker als je toch een aantal dagen met elkaar op pad gaat.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 12:04

We gaan alledrie in mijn auto (ben de enige met een auto :P)
Ja eentje snuffelt een beetje maar zegt dat ze geen klachten heeft. Wel hooikoorts dus wellicht een nasleep ervan)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 12:51

Sheran schreef:
We gaan alledrie in mijn auto (ben de enige met een auto :P)
Ja eentje snuffelt een beetje maar zegt dat ze geen klachten heeft. Wel hooikoorts dus wellicht een nasleep ervan)

Wanneer ze snuffelt heeft ze dus wel klachten, ook al zijn ze van de naweeen van hooikoorts, ze kan toch gaan testen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 12:52

Testen is leuk...
Maar de incubatietijd 2 weken?

Dus je test vandaag geeft geen garantie voor de komende 14 dagen..