Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
PSvanLot schreef:moonsparkle schreef:Ik vraag me af waar alle apparatuur dan vandaan komt want ik dacht dat er te weinig beademing apparatuur zou zijn, of zijn die nu wel via ergens verkrijgbaar voor 5000 bedden? En hoeveel bedden zijn er in Italië?
Vanuit defensie, er wordt gekeken of meerdere patiënten aan een apparaat kunnen (ergens hadden ze ervaring met 9 aan mensen aan 1 apparaat las ik, link niet meer te vinden helaas.) en nieuwe produceren.
Jessix schreef:Huertecilla schreef:Straatbeeld in Rome; leeg.
Parijs; leeg.
Madrid; leeg.
Om het even welk dorp hier ook; leeg!
En in NL gaat het leven nagenoeg gewoon door....
Wat goed dat jij dat helemaal kan zien en beoordelen vanuit Spanje. De mening van de Nederlanders in het buitenland en de Belgen is ondertussen wel duidelijk denk ik.
sassefras schreef:over twee of drie weken, en dan 25 tot 50 per week, niet echt op voorraad dus
PSvanLot schreef:Wat is er niet goed aan de Nederlandse voorlichting?
Marie_Anne schreef:PSvanLot schreef:Wat is er niet goed aan de Nederlandse voorlichting?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar.
Ik snap die neiging om met het vingertje naar andere landen te wijzen omdat ze het niet goed zouden doen niet zo.
Ieder land is anders, niemand weet met zekerheid wat goed is, ieder land doet wat het denkt dat nodig is.
mag schreef:Stral schreef:ik begrijp het als Belg ook niet de beslissingen bij jullie, sommige uitspraken hier idem
Maar wat doen ze in België anders dan in Nederland? Heb het idee dat vooral de media doet of NL niks (of te weinig) doet. Imo is het in NL niet heel anders dan in andere landen.
Ja we mogen de straat op maar als je afstand houd is dat niet gevaarlijk (buitenlucht is juist gezond).
blensink schreef:Denk dat het verschil erin zit (ik woon ook in Spanje), dat jullie in Nederland niet goed voorgelicht worden.
En ik persoonlijk maak me echt zorgen over de aanpak van Nederland.
Dagelijks praat ik met mijn zoon en hoor en zie ook via de satelliet Nederlandse televisie.
Ik hoop van harte dat de aanpak van Nederland perfect is en dat ik ongelijk heb.
En nee ik wil niemand bang maken of ongerust, wil alleen mijn mening ook uitspreken ondanks dat jij zegt dat het wel duidelijk is zo.
We zitten allemaal in een hele onzekere tijd en dat maakt het allemaal niet makkelijk.