Ergernis in het verkeer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-22 21:52

Jammer he dat er dan meestal geen politie is…

Van de week had ik een soort gelijke actie. Ook bij een stoplicht waar bijna gelijk de 2 banen naar 1 baan gaat en degene waar het om gaat ging als een malle mij alsnog proberen in te halen. Zelfs met een flinke rem actie van mij haalde hij maar nét om aan het einde van de verdrijvingsvlakken in te voegen en vervolgens moest meneer daarna zelf flink remmen, want ja de rest rijd 50 km p/u :roll:

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 22:22

Zeer jammer dat de politie er even niet was... Maar gezien de deuk in de kofferbak was het niet de eerste keer dat die pipo manoeuvres uithaalde die niet zo handig waren...

Dat soort types mogen van mij rechtstreeks van de weg af. Voor hen zou er een of ander register moeten zijn dat ze nooit meer een rijbewijs mogen en kunnen halen.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 10:25

JPitty als dat toch eens zou kunnen.

Al mogen de slakken die 20 km per uur onder de maximum snelheid rijden ook wel een ander vervoermiddel gaan uitzoeken.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 11:59

JPitty schreef:
Zeer jammer dat de politie er even niet was... Maar gezien de deuk in de kofferbak was het niet de eerste keer dat die pipo manoeuvres uithaalde die niet zo handig waren...

Dat soort types mogen van mij rechtstreeks van de weg af. Voor hen zou er een of ander register moeten zijn dat ze nooit meer een rijbewijs mogen en kunnen halen.

Bij dat soort chauffeurs verwacht ik ook altijd dat ik ze even verderop tegen de vangrail of in de sloot aantref. Maar 9 van de 10 keer hebben die mensen niet eens oog voor het effect van hun rijgedrag op hun medeweggebruikers.

Er reed vanmorgen een busje voor me met daarvoor nog een vrachtwagen.
We reden in een treintje de snelweg op en op de oprit besloot het busje om de vrachtwagen rechts via de vluchtstrook voorbij te schieten.

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 12:20

Vreemde gast inderdaad. Maar het doet me wel denken aan de situatie die we hier hebben. Daarbij gaan mensen op de linkerrijstrook staan die gewoon echt traag optrekken en niet doorrijden. Voor mij is het vaak een manier om net langs de bus of vrachtwagen te komen. Maar dat gaat natuurlijk niet als de eerste auto zo langzaam rijd dat de rechterbaan sneller gaat. Dan irriteer ik me ook mateloos en begrijp ik echt niet waarom je in de linkerbaan gaat staan.

Overigens triggert de 'deuk' in de auto mij wel. Bij mij is van de week een busje in mijn geparkeerde auto gereden (ook een irritatie, want bestuurder is weggereden zonder zich te melden). Eindresultaat is een mega deuk in mijn auto. Ik ben nu ook bang dat mensen denken dat ik niet kan rijden als ze de deuk zien. Ik had dat oordeel ook vaak haha -O-

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 12:41

Ah wat zuur! :(

Dit was een oprit met een enkele baan dus het is niet de bedoeling om in te halen. Laat staan rechts, via de vluchtstrook.
Dit was puur een gevalletje ongeduld.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-22 19:48

Vandaag weer eens iemand die voor groen bleef stilstaan, want vast weer eens met de telefoon bezig :roll:

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 19:57

ik reed vanmiddag met auto+caravan op de A2 net onder den Bosch, dikke truck met witte kentekenplaten achter ons, toeteren, knipperen, gebaren maken. Ik reed gewoon 80 in het rijtje trucks mee. Toch de boel maar aan de kant gezet om te checken of er iets mis was. Niets kunnen vinden.
Geen idee wat die man nou bedoelde en waar hij mee bezig was, behalve mij de stuipen op het lijf jagen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 20:07

Ik zag van de week voor het eerst kleine gemotoriseerde fietsjes?? Wat de hell zijn dat op de openbare weg?

Een paar dagen daarvoor vergiste ik me al met inhalen vbt snelheid met iemand op een soort fatbike met motor (dus het lijkt net een uh.. ja.. 'dikke' crossfiets) met iemand erop zonder helm, dus ik ga uit van fiets en wil inhalen en kom er niet op tijd voorbij.. Dus ik blijf er even achter hangen en dat ding rijdt gewoon 48km per uur :oo

En nu heb je die dus blijkbaar ook in het klein?
Ik schaar het onder bananenfietsen.. eigenlijk moet het allemaal niet op de weg mogen...

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 22:53

Inderdaad, sommige voertuigen zou je niet op de openbare weg moeten willen...

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 04:01

Stomme elektrische fietsen kun je je lelijk op verkijken. Pas nog een aanrijding gezien wat best karma was.

Er staken 2 bejaarden over op een zebrapad. Ik rem al vroeg af met de bus om de rol erin te houden. Op het gescheiden fietspad naast mij besluiten 2 bejaarden om rechts de bus in te halen maar daardoor zagen ze die oudjes op het zebrapad niet. Zo'n elektrische fiets klapt nog knap hard op een rollator kan ik je zeggen...

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-22 07:32

Karma? Arme voetgangers onschuldig op het zebrapad. Die krijgen de grootste klap.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 07:43

Arme bejaarden inderdaad :(:)

Hier zelf ook een e-bike voor woon-werkverkeer. Ik probeer altijd te anticiperen, omdat anderen inderdaad soms niet inschatten wat mijn snelheid is.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 07:51

de meesten met een ebike hebben tegenwoordig een helmpje (en het zijn meestal := , maar niet altijd, ouderen)..

wat ik zag was gewoon een soort crossmotor vermomd als fiets... ik heb het even gegoogled, maar zoals de Rad Power Bike (radrhino) .. ze trappen dus ook niet (wat met een electrische fiets wel zo is) maar ze geven alleen gas... (en soms kunnen ze trappen, denk ik, als ze dat willen, omdat ze er dan sportief uitzien?)
En dan is er ook nog een mini versie (die kan ik op google niet vinden) en daar rijden dan dus kinderen gemotoriseerd op rond....
(net zoiets als die klote electische steps, maar goed, die rijden dan nog op de stoep meestal)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 10:48

Nu er zoveel e-bikes rijden moet ik ook echt wennen aan het tempo waarop de gemiddelde fietsen tegenwoordig komt aanrijden.
Normaal dan wist je wel zo'n beetje of je nog kon optrekken als er een fietser aan kwam rijden maar tegenwoordig rijden die dingen zo hard maar ik het maar lastig inschatten vind.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 10:59

Jolien87 schreef:
Nu er zoveel e-bikes rijden moet ik ook echt wennen aan het tempo waarop de gemiddelde fietsen tegenwoordig komt aanrijden.
Normaal dan wist je wel zo'n beetje of je nog kon optrekken als er een fietser aan kwam rijden maar tegenwoordig rijden die dingen zo hard maar ik het maar lastig inschatten vind.

Ja precies, heb ik ook last van. Vooral als zo’n fietser dan een speedpedelec blijkt te zijn en je net de weg opdraait en je diegene bijna op je motorkap hebt :=
Je ziet het verschil niet in het donker.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 12:34

Ineke2 schreef:
Karma? Arme voetgangers onschuldig op het zebrapad. Die krijgen de grootste klap.

Voetgangers hadden niks. De rollator ving de fiets op.

De fiets was de bejaarde de baas. Hij ging harder dan hij kon anticiperen. Gelukkig had hij een helm op. De bril kapot en bont en blauw.

Wat mij betreft komt er een helmplicht voor alle elektrische fietsen. Dan kan de rest van het verkeer tenminste zien dat de lichaamstaal niet overeen kan komen met de daadwerkelijke snelheid.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 13:17

Anne_GTI schreef:
Wat mij betreft komt er een helmplicht voor alle elektrische fietsen. Dan kan de rest van het verkeer tenminste zien dat de lichaamstaal niet overeen kan komen met de daadwerkelijke snelheid.

mag hopen van niet zeg, want dan stop ik echt met fietsen, ik verdraag niets op mijn hoofd. Ik heb net een andere (bejaarden) e-bike gekocht, aangepast aan mijn mogelijkheden.
Fietsen met de e-bike is het enige wat ik nog buiten kan doen, lopen kan ik amper meer met mijn versleten knieën.

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 17:08

Mijn ergenis van vandaag is een politiebusje. Busje rijdt in de file voor mij op de meest linkerbaan en gaat op een gegeven moment naar rechts. Op het moment dat hij daar zit, begint het voor ons opeens weer heel hard te rijden. Nu rij ik in een auto die niet in 5 sec. op 100 km per uur zit en heb dus even een klein aanloopje nodig. Tegelijkertijd doet de politie (die op dat moment dus naast mij zit in de rechterbaan) dat ook. Wij trekken dus beide tegelijk heel hard op en politie wil aan de rechterkant persé vóór mij weer de linkerbaan op en begint me weg te drukken, dus heb ik gas maar los gelaten en op dat moment snijd de bus me dus af en kan ik ook nog op de rem trappen. Ik snap dat echt niet. Wat een slecht voorbeeld geef je dan als politie zijnde -:(-

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 22:55

Politie gaat ook regelmatig over het busstation, busbanen en de busbrug. Dat kan en mag maar als ze met een undercover politieauto rondreizen kan ik dat ook niet zien... dus we zetten er nog weleens eentje klem... dan gaan er ineens blauwe lampjes aan en heffen we de blokkade maar weer op.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 22:30

Hier gisteravond zo ongeveer een hartverzakking gehad... Werd al donker toen ik van werk naar huis reed in mijn rode blikkie (Fiatje 500, colablikje op wielen). Op een rotonde dook ineens een scooter op, ogenschijnlijk uit het niets. Ding had de koplamp defect... Achterlicht deed het wel, maar dat zag ik later pas, nadat ik vol op de rem had getrapt... Richting aangeven zat trouwens ook niet in het repertoire van de bestuurder...

Vraag me af waarom er elk jaar weer pipo's zijn die zonder of met slecht licht rijden, ongeacht hun vervoermiddel... Auto's met maar 1 werkende koplamp ipv twee, fietsen met een los lampje waar een jas voor hangt of een tas voor staat, verkeersdeelnemers (uitgezonderd voetgangers) zonder licht enz. Echt een ergernis van mijn kant, die ook elk jaar weer opspeelt...

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-22 05:43

Geen of of slechte verlichting is ook een ergernis van mij inderdaad.
Ook overdag met grijs / nat / mistig weer. Zet gewoon die lampen aan, zoveel moeite is dat toch niet en je bent echt een stuk zichtbaarder.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 07:03

Slechte verlichting is ook van mij een ergernis.

En nog een ergernis van vorige week. Op de snelweg, ga ik een vrachtwagen inhalen. Langs de vrachtwagen reden al twee auto's voor me. De voorste remde af en wilde waarschijnlijk de afslag nemen. Van 120 naar 70 moeten opeens op de snelweg is niet erg fijn. En de afslag heeft hij dus niet meer kunnen nemen. Karma.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 13:04

Ha dat is mijn ergernis ook.
Mistig en 50% van de bestuurders met een nieuwe auto had geen lichten aan.
Ik zat er achter een. Mijn lichten uit en weer aan, kwartje wilde niet vallen.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 14:14

Ja, dat was gisteren ook een ergernis van mij. Nou ja, eigenlijk een 2-dubbele.
Situatieschets: Ik kom over een tamelijk drukke weg waar je over een stuk van 1,5-2 km 80 km/u mag (maar waar velen proberen 100 te rijden). Aan het eind is over een afstand van ca. 400 m een spoorwegovergang, een brug en een rotonde. Gewoonlijk kan je er niet passeren, dus als je geen tegenliggers hebt en wel kan passeren weet je dat verderop aan het einde de boel stil staat. De vraag is wel: tot waar komt de rij. Die is soms kort maar soms ook heel lang.

Het was hier gisterochtend behoorlijk mistig. Sowieso vanwege de mist maar ook omdat ik geen tegenliggers zag deed ik het een beetje rustig aan. Je wil niet inrijden op een stilstaande file immers. Komt een muts in een witte Zoë mij voorbijstuiven. Verdwijnt in de mist om geen 2 tellen later slingerend weer op te duiken en nog net tot stilstand te komen en niet onder een vrachtwagen te schuiven. Ja, daar stond dus de file, en die was door de mist pas laat zichtbaar.

De boel begint weer te rijden, en dan denk je dat ze misschien wat geleerd heeft. Neuh, na de rotonde zonder licht wegstuiven in de mist. Toen ze 200-300 m voor mij zat kon ik haar, ook vanwege de witte auto, niet meer zien. Echt levensgevaarlijk op de weg.