Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kirrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 19:15

Eindelijk weer een goede ervaring met marktplaats :+
Heb weer een hoop paardenspul erop gezet, dit keer maar gewoon met prijzen ipv bieden. Werkt dus een stuk effectiever :j
Kreeg een reactie op wat peeskappen, prijs was allemaal meteen prima en snelle communicatie. Omdat ik het moest verzenden heb ik getipt dat ze eventueel nog andere advertenties van mij kon bekijken. Toen wilde ze ook nog een dekje overnemen :j
Meteen betaald via tikkie dus ook meteen op de post gedaan. Erg fijn en snel allemaal, hoop dat de rest ook zo gaat :+

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 19:35

BopjeBo schreef:
Het account en advertenties van mijn oplichter zijn vanochtend om half 9 pas opgeheven door marktplaats, wie weet hoe veel mensen er ondertussen al ingetrapt zijn. Automatisch bericht van marktplaats gekregen op mn meldingen dat het waarschijnlijk een frauduleuze account was en daarmee klaar. Schandalig dat deze persoon er gewoon mee weg komt... en iemand die ook in de paarden zit dus misschien ook nog fijn meeleest in dit topic, zou gewoon maar kunnen. Wat heb je toch een sneue mensen...

Zulke mensen wil ik gewoon ophangen.. bah bah.. die verpesten het Helemaal voor iedereen.

Ik had vorige maand een barebackpad te koop hele prijzige. Binnen 10 min had ik een deal, koper gaf wel aan dat ze het spannend vond gezien het om zo'n groot bedrag ging. Ik snapte haar helemaal.. vond het vervelend.. maar is helaas realiteit. Ik heb uiteraard het spul dezelfde dag verzonden en ze was er super blij mee. Zo hoort het gewoon altijd te gaan eigenlijk maarja..

Ik zou spullen voor grotere bedragen altijd op gaan halen ennniet meer laten verzenden.

belle_boef

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 19:39

Pff. Ik heb op dit moment enkel blegh mensen die reageren. Komt ook niet tot een deal. Willen alles voor fantasieprijzen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 21:30

Pff heb iets voor 25 euro erop staan. Bied er iemand 10 euro. Wat denk je zelf voor een merk artikel >;)
Heb gezegd dat ik toch echt 25 euro waard vind dus niet voor minder weggaat.

HopeDreamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 22:02

Ik kreeg net de vraag of ik een zadelkast wou verzenden |o :evaw:

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 22:42

HopeDreamer schreef:
Ik kreeg net de vraag of ik een zadelkast wou verzenden |o :evaw:

Flauw dat je er geen postzegel op wilt plakken zeg! :')

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 23:41

.
Laatst bijgewerkt door janna op 01-09-24 09:36, in het totaal 1 keer bewerkt

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 10:46

Hier pas ook zoiets.
Kast te koop gezet, kreeg een berichtje wat we ervoor willen hebben met brengen naar *plaats 30km verderop*.
Dus ik teruggestuurd dat we dat niet deden.
Zei ze; ja ik nam aan van wel omdat er ophalen of verzenden in de advertentie staat. (Bij die hele standaard riedel) Was vergeten dat aan te passen.

In mijn hoofd is ophalen of verzenden ook nog steeds niet hetzelfde als bezorgen... :')

Nee toen had ze toch maar geen interesse meer... :7

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 13:43

Ik bedoel ideal betalen via betaalverzoek van marktplaats, bij mijn weten kun je fluiten naar je centen mits gelijk oversteken, maar dat had ik natuurlijk niet gedaan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 15:23

upendo schreef:
Hier pas ook zoiets.
Kast te koop gezet, kreeg een berichtje wat we ervoor willen hebben met brengen naar *plaats 30km verderop*.
Dus ik teruggestuurd dat we dat niet deden.
Zei ze; ja ik nam aan van wel omdat er ophalen of verzenden in de advertentie staat. (Bij die hele standaard riedel) Was vergeten dat aan te passen.

In mijn hoofd is ophalen of verzenden ook nog steeds niet hetzelfde als bezorgen... :')

Nee toen had ze toch maar geen interesse meer... :7

:')

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 17:31

Nu ja, als er verzenden als optie bij staat, is het niet zo gek dat mensen denken dat het tot aan hun deur gebracht wordt natuurlijk. :D En omdat het om een kast gaat, weet je als koper ook dat het met een koeriersdienst moet gaan en die brengen/bezorgen (synoniem) dingen aan huis. Ik vind de vraag dus niet zo raar en eigenlijk best heel netjes dat ze die informatie meteen geven zodat jij je prijs erop kan aanpassen. :)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 17:39

Hahaha ik vind verzenden prima hoor, mogen ze zelf de koeriersdienst regelen.

Ik ben niet de koeriersdienst. Heb wel fijnere dingen te doen met mijn tijd.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 17:51

Ja zo werkt het natuurlijk niet. :D De verkoper regelt de verzending.
Was een foutje dat je dat als optie niet had uitgevinkt. Helemaal niet erg, maar dan is het niet raar als mensen van die optie gebruik willen maken, that's all. :)

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 18:08

Ik vind het ook niet raar dat er nog even gevraagd wordt of brengen een optie is als ophalen of verzenden er staat.

Ik vergeet ook wel eens daar enkel ophalen te zetten bij bepaalde zaken die ik niet wil verzenden.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 22:51

Ik vind het best bijzonder om te vragen. Staat ook totaal niet in de advertentietekst. Daar had ik namelijk gewoon in gezet dat hij afgehaald kan worden en dat het verstandig is om een aanhanger of grote auto mee te nemen.

Maar dat zal dan aan mij liggen, ik regel gewoon altijd dat ik het op kan komen halen. Vind niet dat ik van anderen kan verwachten dat zij voor een paar tientjes het spul komen brengen.

En ik regel geen koeriersdienst, waarom zou ik?

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 22:54

upendo schreef:
Ik vind het best bijzonder om te vragen. Staat ook totaal niet in de advertentietekst. Daar had ik namelijk gewoon in gezet dat hij afgehaald kan worden en dat het verstandig is om een aanhanger of grote auto mee te nemen.

Maar dat zal dan aan mij liggen, ik regel gewoon altijd dat ik het op kan komen halen. Vind niet dat ik van anderen kan verwachten dat zij voor een paar tientjes het spul komen brengen.

En ik regel geen koeriersdienst, waarom zou ik?

Dat je iets zou bezorgen betekent niet dat dit voor niets hoeft. Als het om grote spullen gaat en er staat verzenden bij kan ik mij best voorstellen dat het (tegen vergoeding) gebracht kan worden als ik niet te ver weg woont.

Vragen staat vrij toch? Net zoals het geven van het antwoord "nee".

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 22:57

Heb ik ook gedaan. Vind het alleen brutaal.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 22:58

Ik snap echt die zin niet :+Afbeelding

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 23:00

upendo schreef:

Ach, een brutaal mens heeft de halve wereld ;)

Ik vind het eerder slim om te vragen of het gebracht kan worden als je zelf geen vervoer hebt :j . Misschien vind verkoper het wel geen probleem, ligt het op de route en is blij een ander er blij mee te maken. Is dit niet het geval dan krijg je het gewoon te horen dat, dat niet kan. Ook goed.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 23:59

upendo schreef:

wat is daar nu brutaal aan? Ze stelt gewoon een vraag en op je antwoord dat dat niet kan zegt ze dat het dan overgaat. Niks raars aan...

je kunt mensen ook gewoon in hun waarde laten en accepteren dat niet iedereen hetzelfde is.. als je dit doort dingen al vermeldenswaard vind vraag ik me af waarom je uberhaupt iets op mp zet.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 08:50

IHN schreef:
je kunt mensen ook gewoon in hun waarde laten en accepteren dat niet iedereen hetzelfde is.. als je dit doort dingen al vermeldenswaard vind vraag ik me af waarom je uberhaupt iets op mp zet.

Grappig dat je zegt dat je mensen in hun waarde moet laten.
Vind dat jij dat ook niet echt doet met je kortzichtige opmerking.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 08:51

Ik zou het brutaal vinden als iemand zo ongeveer eist dat je het moet komen brengen, maar vragen staat vrij is mij altijd geleerd. Nee heb je, ja kun je misschien krijgen.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 08:56

_Penotti schreef:
Ik zou het brutaal vinden als iemand zo ongeveer eist dat je het moet komen brengen, maar vragen staat vrij is mij altijd geleerd. Nee heb je, ja kun je misschien krijgen.

Het spreekwoord brutale hebben de halve wereld is niet voor niets ontstaan. Juist datgene vragen wat misschien niet verwacht wordt door de ander kan je wel weer wat opleveren.

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 09:05

Heb ook wel eens een boekenkast gebracht het lag redelijk op mijn route en de koper vroeg of brengen een optie was voor meerprijs. Dan maakt het mij niet uit kast weg en toch extra betaald gekregen + doos chocola voor de moeite.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 09:12

Hier was er ook iemand die een schaap wou overnemen voor de volle prijs als wij haar brachten. Hij vroeg het vriendelijk en wij hebben vriendelijk geweigerd ivm tijd en afstand.