ik herinner me nog februari 2018, een enorme storm. Ik had net paard en ezel bij hun hooi in de stal weggesleurd en in de achterste wei gezet toen er 3 populieren van tientallen meters hoog bovenop mijn stal vielen, aan de andere kant lagen 2 iepen op m'n schuurtje. De auto stond gelukkig bij de buren op de dam.
Mijn eik van (achteraf honderden jaren oud) heeft een deel van de populieren opgevangen en moest later ook gekapt worden. Ik was er zo ziek van dat ik na de dood van mijn paard alles verkocht heb, die stress wil ik nooit weer.
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst: 16-02-22 13:20
Storm wel ja maar geen tornado waarschuwingen, daarvoor lijkt het domweg te koud voor mijn gevoel. Gelukkig geen blaadjes nog al hebben de toch al wat verzwakte naaldbomen het wel zwaar.
Vrijdag om 2 vliegt mijn vriend naar mij vanuit Eindhoven, word dat wat denken jullie?! Ik woon nu in Portugal dus als het geannuleerd word zou ik echt heel erg balen
Ik stap net rustig de achtertuin in terwijl het amper waait.. Komt er opeens een mega windvlaag voorbij Schrok me de tandjes.. Ik hing bijna verticaal aan de deur om hem vast te houden De buren hebben vast gelachen.
Het waait. Maar vind het nog behoorlijk meevallen.
Maar nu lijkt Woensdrecht wel een windluwe hoek te zijn. Midden op de Brabantse Wal.
Kom uit 't westland, in vergelijking met vlak aan de kust valt hier alles vaak reuze mee
Jorex
Geplaatst: 16-02-22 22:09
Ons balkon heeft geleerd om te fluiten nu Ik zit in Friesland.
Matheno
Geplaatst: 16-02-22 22:10
Hier vlak aan het IJsselmeer. Er staat een lekkere bries maar niets extreems. Het is wel opvallend warm. Net even de paarden voeren en dat was met jas toch echt te warm
Lithya
Geplaatst: 16-02-22 22:18
Hier ook Friesland, op de vlakte, maar het loeit behoorlijk om huis.
Hier in Barneveld gaat het er ook al aardig aan toe. Ik woon in een hofje en het lijkt alsof alle wind zich hier verzameld. Ik heb boven ook een puntdak en hier hoor ik de wind ook echt huilen. Het is de eerste echt storm in m'n bovenwoning dus ik vind het nog wel spannend.
chanicha
Geplaatst: 16-02-22 22:59
In ons eerste huis begin jaren 80 zaten we op vier hoog en tijdens een storm begon onze jonge hond te janken ‘s nachts bleek het huiskamerraam ingewaaid te zijn, wat een ellende zeg! We waren zo geschrokken dat we begonnen een laken voor het raam te timmeren tijdens de stortregen Bleek later dat er een veel te dunne ruit in zat.
Ik blijf wind altijd een naar iets vinden.. Liever regen en/of onweer dan die wind.. kan dan nooit slapen en hoor van alles waarvan ik dan denk dat alles in de tuin omver ligt enzo
Tancreda4
Geplaatst: 16-02-22 23:06
Het wordt weer een slapeloze nacht, het spookt echt enorm buiten en de windstoten beuken tegen het huis. De paarden staan veilig op stal vannacht gelukkig, dat scheelt een stukje nachtrust.
Ik ben blij dat ik mijn ouders niet onnodig naar mij toe heb laten komen en een noise canceling koptelefoon heb, wat een geweld….
Ze wilden eigenlijk naar Drenthe dit weekend, maar heb wel even onrust uitgesproken en zorgen dat ze het goed in de gaten houden. Ze moeten langs een kanaal waar wel eens wat gebeurd, vandaar.
Ik heb net de paarden gevoerd in onze nog niet volledig dichte stal (zijn aan het verbouwen ) en moet zeggen ik vond t maar niks. Paarden stonden wel lekker rustig gelukkig.