Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 10:06

dromertje2 schreef:
In België krijg je ook geen uitkering bij ontslag met wederzijdse toestemming.

Jammer. -O-

DeMolenhoek schreef:
Dat ik net tegen iemand heb gereden

:(:) Doe je voorzichtig. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 10:09

DeMolenhoek schreef:
Nee niet ernstig. Wel gewoon op een ongelofelijk stomme manier. Vraag mij nog altijd af waarom ik die auto niet zag staan :n Afijn, vrouw was al heel erg blij dat ik niet ben weggereden.

Misschien is het in je huidige gemoedstoestand ook niet zo heel verstandig om auto te rijden?

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 10:16

Whale schreef:
M'n moeder die altijd ruzie maakt wanneer we koffers moeten inpakken. Rustig aan, we gaan maar een weekendje weg :')

Ben ik jouw moeder :o?

Wij stappen, dankzij mij, altijd met ruzie in de auto. Iets met lastig de verzorging van alle beesten los kunnen laten.

Sterkte DMH, met alles. Misschien inderdaad zoals Tica zegt liever even niet autorijden.

Ik erger mij aan mijzelf. Ga een weekend weg als verrassing voor bff haar 30ste verjaardag. Ben bang dat ik de verkeerde paspoortgegevens heb ingevuld en ik kan het haar natuurlijk niet vragen..

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 10:27

Amandavd schreef:
Aan mensen die Engelse berichten plaatsen op hun fb die vol zitten met spellingsfouten, grammaticafouten en 4 verschillende tijden in een zin. :')

Dit! Maar dan ook het feit dat ik zo vaak mensen tegenkom die ineens in het Engels dingen op social media knallen terwijl er dan ook echt niemand in de omgeving is die Engels praat. En dan idd vol met fouten :')

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 10:28

Whale schreef:
M'n moeder die altijd ruzie maakt wanneer we koffers moeten inpakken. Rustig aan, we gaan maar een weekendje weg :')

Hier ben ik degene die ruzie maakt/gestresst is met inpakken haha. Wij vliegen maandag en ik ben nu alweer op dreef :=

Is misschien een mama ding, want mijn man en zoon maken zich nergens druk om >;)

Waar ik bezig ben met georganiseerd inpakken, hebben zij zoiets: gewoon random dingen in de koffers gooien, ook niet georganiseerd inpakken en denken ‘dat hoeft toch pas de dag van te voren? Waar maak je je druk om’ en nog meer van dat soort gedachtegangen. Dat botst enorm dus met mij nu haha
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 05-07-19 10:29, in het totaal 1 keer bewerkt

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 10:28

Waarom moet alles ook in het engels tegenwoordig?

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 10:30

dromertje2 schreef:
Waarom moet alles ook in het engels tegenwoordig?

Tja ik spreek voor mezelf hier, maar ik lees en schrijf dagelijks Engels ivm mijn boeken blog welke ik al jaren met plezier heb - ik lees dus ook vrijwel alles in het Engels omdat ik de Nederlandse taal gewoon minder mooi vind en onwijs gek ben van de Engelse taal en ook 90% van wat ik lees niet vertaald wordt bv. Ik werk veel samen met buitenlandse auteurs en uitgevers. Door de jaren heen dus ook veel Engelstalige mensen op social media erbij gekregen, dankzij het bloggen/reviewen van boeken. Veel van deze mensen zijn ook vrienden zijn geworden, dus ik doe daarom veel in het Engels schrijven tegenwoordig. Is er een beetje in gegroeid.

Op Instagram deed ik dat sowieso al en op Facebook nu eigenlijk ook altijd, als het iets is wat ik met iedereen wil delen :)

Moet iedereen toch zelf weten. Leven en laten leven. Ik vind het fijn om dmv Engels te schrijven, meer bereik te hebben en te kunnen communiceren met mensen buiten NL. Heb al zoveel leuke mensen ontmoet uit het buitenland dus ik focus me totaal niet op alles ‘puur NL’ houden bv. Werkt voor mij prima zo. Mijn zoon van 6 kent ook al kleine gesprekjes in het Engels en verstaat ook veel. En mijn man spreekt en schrijft ook dagelijks Engels op het werk. Wordt in dit gezin dus enorm gestimuleerd haha. We spreken onder elkaar ook wel eens Engels :)
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 05-07-19 10:41, in het totaal 2 keer bewerkt

jumpyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 10:38

Bij mij thuis komen er om de haverklap buitenlanders (fokken en handel v bwpers) en die kunnen uiteraard geen nl. Daardoor spreek ik met 13 jaar (bijna 14) vloeiend engels, nooit wat geleerd van school :o dat merk je pas als je met de engelse stalhulp van de manege in de buurt een heel gesprek voert over de manege :')

Britta31

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 10:46

Vakantie stress voor moeders.Ook wel rent rond als kip zonder kop syndroom.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 10:48

Nou, hier was dat afgelopen week toch andersom := ik denk 'joh, komt wel' en min vriend wilde alles op maandag al ingepakt hebben :')

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 10:53

Mijn man zegt dan "rustig,dat kopen we daar wel".

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 10:55

Stoooop ik moet nog inpakken en raak al in de stress :')

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 10:58

Is er niet een pilletje tegen kip zonder kop syndroom?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 10:59

Britta31 schreef:
Is er niet een pilletje tegen kip zonder kop syndroom?

Valium? :D

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 11:01

DeMolenhoek schreef:
Ik ben langere tijd thuis geschreven met de raad de eerste 10 dagen weer wat rustig te worden en daarna te kijken of ik eventueel bijkomend medicatie nodig heb of andere hulp. Eigenlijk een burn out maar vind het nogal een zware benaming om te gebruiken. Heb daar mijn volledig verhaal kunnen doen en de dokter was zowat nog bozer als ik. Die raad mij ook aan hiermee verder te gaan aangezien dit puur pesterijen zijn. Een paar maand terug is mij ook medegedeeld dat ze eigenlijk nog alleen maar Turken in de winkel willen (werk in een Turkse buurt) want dat zou de winkel aantrekkelijker maken (ik heb 20% meer omzet dan mijn Turkse collega, dus hoezo, aantrekkelijker) Dus het is wel duidelijk waar ze naar toe willen en deze situatie enkel verder gaat escaleren.

Vriend gaat er ook mee verder en gaat klacht indienen vanwege discriminatie. Ontslagbrief ligt ook klaar, die gaat er ook uit.

Neeee, niet doen! Als je zelf ontslag neemt dan heb je geen rechten op WW en op ontslagvergoeding. Als jij ziek uit dienst gaat moet dat bedrijf voor jou betalen. Dat lijkt me gezien hun getreiter wel zo netjes. En denk dat een advocaat meer kan als jij geen ontslag neemt.

Fijn dat je huisarts met je meeleeft en je een bewijsbriefje heeft gegeven!

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-19 11:03

DeMolenhoek schreef:
Nee niet ernstig. Wel gewoon op een ongelofelijk stomme manier. Vraag mij nog altijd af waarom ik die auto niet zag staan :n Afijn, vrouw was al heel erg blij dat ik niet ben weggereden.

Misschien komt het gewoon omdat je veel op je bordje hebt. Voel je niet te schuldig :(:)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 11:10

elnienjo schreef:
DeMolenhoek schreef:
Ik ben langere tijd thuis geschreven met de raad de eerste 10 dagen weer wat rustig te worden en daarna te kijken of ik eventueel bijkomend medicatie nodig heb of andere hulp. Eigenlijk een burn out maar vind het nogal een zware benaming om te gebruiken. Heb daar mijn volledig verhaal kunnen doen en de dokter was zowat nog bozer als ik. Die raad mij ook aan hiermee verder te gaan aangezien dit puur pesterijen zijn. Een paar maand terug is mij ook medegedeeld dat ze eigenlijk nog alleen maar Turken in de winkel willen (werk in een Turkse buurt) want dat zou de winkel aantrekkelijker maken (ik heb 20% meer omzet dan mijn Turkse collega, dus hoezo, aantrekkelijker) Dus het is wel duidelijk waar ze naar toe willen en deze situatie enkel verder gaat escaleren.

Vriend gaat er ook mee verder en gaat klacht indienen vanwege discriminatie. Ontslagbrief ligt ook klaar, die gaat er ook uit.

Neeee, niet doen! Als je zelf ontslag neemt dan heb je geen rechten op WW en op ontslagvergoeding. Als jij ziek uit dienst gaat moet dat bedrijf voor jou betalen. Dat lijkt me gezien hun getreiter wel zo netjes. En denk dat een advocaat meer kan als jij geen ontslag neemt.

Fijn dat je huisarts met je meeleeft en je een bewijsbriefje heeft gegeven!

Is België daar is het anders dan in Nederland. ;)

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 11:18

Marcella schreef:

Krijg je daar WW als je zelf ontslag neemt? En kun je dan nog het bedrijf aansprakelijk stellen als je uit dienst bent?

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 11:21

En dan is m'n moeder bijgedraaid, gaat m'n broer zeuren of hij wel meegaat of niet. Want hij wilt wel 2/3x terug naar het hotel want ze voeten gaan anders zeer doen. Dan blijf je toch lekker thuis. Kosten worden wel in rekening gebracht, want dan hadden de honden gewoon thuis kunnen blijven ipv naar het pension 8)7

Bedenken dat ik met hem naar Athene ga en ik een persoon ben die de hele dag door kan lopen, zere voeten of niet :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 11:30

elnienjo schreef:
Marcella schreef:

Krijg je daar WW als je zelf ontslag neemt? En kun je dan nog het bedrijf aansprakelijk stellen als je uit dienst bent?

Nee, maar ook geen ontslagvergoeding. Weet ook niet hoe het precies zit maar ze mogen mij ook pas na x aantal maand/jaar ontslaan tijdens ziekte. Ik wil ook niet aan dit bedrijf blijven vasthangen voor langere tijd. Daarbij is het ook nog dat mijn loon na een maand al drastisch zakt. Wij kunnen het hebben, daar niet van. Maar als ik moet wachten op ontslag van hun uit ziet ik echt een heel lange periode op een belachelijk laag loon.

Edit: Net geïnformeerd en na een maand val ik terug op 60%. Ik sta nu 28 uur ingeschreven, dus ik zou terug vallen op een €750. Dan ga ik liever ergens part time werken of desnoods zelfs 2 jaar volledig thuis zijn en verbouwen.

ScarOfWars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 11:51

Hond heeft mij per ongeluk in mijn vinger gebeten.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 11:55

Aan dat Rammstein tickets via eventim worden verkocht. Wat hebben zij hun servers slecht op orde zeg... Eerst lag de website er steeds uit, nu heb ik al 800x de ticketassistant afgwacht en opnieuw gestart. Ben er wel een beetje klaar mee.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 13:03

Aan dat er met een vrouw langs kwam op de fiets met haar hond hard hijgend naast zich. Het is hier warm, heel zonnig en het dier was langharig.

En de man met een 2-paardstrailer, 2 grote paarden, menwagen en een klein autootje ervoor. Lijkt soort Jeep, is het absoluut niet en mag helemaal niet zoveel trekken. Met die 2 paarden zit hij bijna al aan max gewicht.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 13:08

AmyII schreef:
Aan dat Rammstein tickets via eventim worden verkocht. Wat hebben zij hun servers slecht op orde zeg... Eerst lag de website er steeds uit, nu heb ik al 800x de ticketassistant afgwacht en opnieuw gestart. Ben er wel een beetje klaar mee.

daarom ben ik blij dat ik lid ben van de fanclub. twee dagen voor derest kunnen wij al tickets kopen

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 13:19

Dmh: Ik zou dan inderdaad kiezen voor ontslag te nemen en iets beters te zoeken, wat aangenamer is en wat beter betaald. Want na wat ik al eerder heb gelezen ( weekend, avond enz werken) en zo weinig ziekenkas hebben zal dat geen vette zijn in verhouding wat je er allemaal voor moet doen... Ik zit ook in ziekenkas, werk 24u per week, geen weekends, geen lates enz en heb meer als jij. En t is nu niet dat ik een hoog opgeleide job heb met dito loon.

Wat je ook kan proberen is medisch ontslag, krijg je geen opzegvergoeding maar heb je wel recht op ww. Maar de regels zijn daar wel omtrent verstrengd.

Veel beterschap